War of the Worlds - Martin Ohlsson, jeg ku~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-07-05 17:22

Men jeg gider ikke læse hele den tråd - den er jo alenlang nu

Slutningen kunne dog SAGTENS have varet en halv time længere - mindst!
Effekterne kan ikke diskuteres, de er smukke og uden sidestykke... SÅDAN
skal al fremtidig CGI eksekvereres - mindre kan ikke tolereres nu.

War of the Worlds er jo nærmest drama mere end action, på en sær måde...
fantastisk film! - dejligt at se den Spielberg'ske fortællemåde stadig
holder 100%... men slutningen var alt for kort og det ærgrer mig...

ID4... in your face! (ikke at den overhovedet tåler, at blive nævnt sammen
med War of the Worlds)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Klaus G.

Dato : 03-07-05 00:39

> Men jeg gider ikke læse hele den tråd - den er jo alenlang nu
Meget ja :)

> Slutningen kunne dog SAGTENS have varet en halv time længere - mindst!
> Effekterne kan ikke diskuteres, de er smukke og uden sidestykke... SÅDAN
> skal al fremtidig CGI eksekvereres - mindre kan ikke tolereres nu.
Ja slutningen var lidt "Hov vi har 10min tilbage, vi skal lige have en
slutning most ned på skiven". Og CGI effekterne var så gode at jeg
simpelthen ikke kunne se det var kunstigt. Jeg ved ikke om det er fordi det
er nogle rigtig gode CGI folk(er det nok også), eller om det er Spielberg
som kun vil have det perfekte?

> War of the Worlds er jo nærmest drama mere end action, på en sær måde...
> fantastisk film! - dejligt at se den Spielberg'ske fortællemåde stadig
> holder 100%... men slutningen var alt for kort og det ærgrer mig...
Ja, men det er faktisk dejligt at se en katastrofefilm uden alt det
amerikanske heltepis... "Blah blah for your country, blah blah blah We must
stand united, blah blah blah" <--i ved hvad jeg mener :)

> ID4... in your face! (ikke at den overhovedet tåler, at blive nævnt sammen
> med War of the Worlds)
To helt forskellige film synes jeg, og derfor kan man ikke rigtig
sammenligne dem. Vil svare til at sammenligne en sportsvogn med en lastbil.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Morten Nielsen

Dato : 03-07-05 14:06

> [...]
> To helt forskellige film synes jeg, og derfor kan man ikke rigtig
> sammenligne dem. Vil svare til at sammenligne en sportsvogn med en

....er jeg den eneste der var dybt skuffet over dette søvndyssende pjat?

Fra : PerX ...

Dato : 03-07-05 23:20

In article <42c7e2b3$0$63637$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
denmark_mn@hotmail.com says...

> ...er jeg den eneste der var dybt skuffet over dette søvndyssende pjat?

Nej der er også andre der syntes den var kedlige, se den anden tråd :)

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 03-07-05 23:40

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> wrote in message news:<42c7e2b3$0$63637$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> det

> must

> sammen
> lastbil.

> ...er jeg den eneste der var dybt skuffet over dette søvndyssende pjat?

N O P E

Fra : JR

Dato : 03-07-05 23:27

On Sun, 3 Jul 2005 01:39:24 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>er nogle rigtig gode CGI folk(er det nok også), eller om det er Spielberg

Tim Robbins spillede iøvrigt forfærdeligt kunstigt. Jeg var godt nok
ikke imponeret af hans moodsving.

Og er vi ikke ved at nå en grænse for hvor tit Morgan Freemann kan
påtage sig en overmoralsk hovedrolle?(Deep impact, Gud i Jim
Carrey-filmen) Jeg får snart kvalme af hans stemme :)

Fra : Kasper Aae

Dato : 04-07-05 11:53

On Mon, 04 Jul 2005 00:26:51 +0200, JR <trens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>påtage sig en overmoralsk hovedrolle?(Deep impact, Gud i Jim
>Carrey-filmen) Jeg får snart kvalme af hans stemme :)

De skulle have castet ham som Darth Vaders stemme i SW3, i stedet for
James Earl Jones :D

--
Kasper Aae

Fra : PerX ...

Dato : 03-07-05 23:19

In article <42c6bf49$0$744$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
sniper_nolight@hotmail.com says...
> [...]
> Effekterne kan ikke diskuteres, de er smukke og uden sidestykke... SÅDAN
> skal al fremtidig CGI eksekvereres - mindre kan ikke tolereres nu.

Jeg syntes det er sjov i flegner sådan ud ovr CGI'en - jeg kan ikke se
nogen forskel mellem den film og så alle de andre *G*

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-07-05 15:45

> Jeg syntes det er sjov i flegner sådan ud ovr CGI'en - jeg kan ikke se
> nogen forskel mellem den film og så alle de andre *G*

du mangler en - ellers tager vi det alvorligt....

Fra : PerX ...

Dato : 06-07-05 01:23

In article <42c94b88$0$646$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
sniper_nolight@hotmail.com says...

> du mangler en - ellers tager vi det alvorligt....

G'et er jo griner - men jeg syntes faktisk ikke der var den store
forskel :)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-07-05 09:05

> G'et er jo griner - men jeg syntes faktisk ikke der var den store
> forskel :)

netop - du *G*rinede jo hånligt!

Fra : PerX ...

Dato : 10-07-05 00:36

In article <42cce220$0$58104$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
sniper_nolight@hotmail.com says...

> netop - du *G*rinede jo hånligt!

Næ næ, jeg fnisede upassende ;)

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 04-07-05 12:13

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Effekterne kan ikke diskuteres, de er smukke og uden sidestykke... SÅDAN
> skal al fremtidig CGI eksekvereres - mindre kan ikke tolereres nu.

Apros pros det med tollerance. Når man ser traileren til den nye King Kong,
er der så andre end mig der kigger MEGET skævt til de effekter vi får at se?

Her tænker jeg blandt andet på dinosaurne der ligner noget fra en BCC
dokumentar. Hvis det lykkedes at lave overbevisende monstre i Jurassic Park
i 1993, hvorfor f** kan Peter Jackson så ikke det selvsamme i år 2005?

Jeg håber det bliver bedre end i traileren.. Jeg ser meget frem til den
film.

Mvh. Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-07-05 12:36

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> writes:

> Her tænker jeg blandt andet på dinosaurne der ligner noget fra en BCC
> dokumentar. Hvis det lykkedes at lave overbevisende monstre i Jurassic Park
> i 1993, hvorfor f** kan Peter Jackson så ikke det selvsamme i år 2005?

Jamen, lykkedes det i 1993?

Mange klagede sig allerede dengang, og jeg frygter, at hvis jeg går
tilbage og checker, vil jeg opdage, at de er latterligt grimme i
forhold til hvad vi nu er vant til.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-07-05 15:45

> Jamen, lykkedes det i 1993?

ja - i aller højeste grad, tiden taget i betragtning

> Mange klagede sig allerede dengang, og jeg frygter, at hvis jeg går
> tilbage og checker, vil jeg opdage, at de er latterligt grimme i
> forhold til hvad vi nu er vant til.

muligvis, men du vil lynhurtigt være opslugt af den gode historie, som kun
Senior Spielbergo kan levere den

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 04-07-05 21:05

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, lykkedes det i 1993?
>
> Mange klagede sig allerede dengang, og jeg frygter, at hvis jeg går
> tilbage og checker, vil jeg opdage, at de er latterligt grimme i
> forhold til hvad vi nu er vant til.

Jeg vil mene at det lykkedes dengang. Effekterne var ekstremt godt lavet
efter tidens standard, og holder stadig den dag i dag, men det skyldes nok
også at man kun brugte CGI i meget begrænset omfang.
Jeg husker tydeligt da jeg kom ud fra biografen efter premieren og overhørte
en håndfuld temmelig unge mennesker der talte om filmen. Fyrene var enige om
at effekterne var flotte, og så var det at den ene pige sagde "Men den
dinosaur, der var syg... DEN var da rigtig nok, ikke?"
--
Jonas

Fra : No Humor Man

Dato : 05-07-05 20:10

Jonas Gaarde wrote:
> [...]
> at effekterne var flotte, og så var det at den ene pige sagde "Men den
> dinosaur, der var syg... DEN var da rigtig nok, ikke?"

Ja, som i "ikke CGI" formentligt... ellers var det dog en utrolig dum
udtalelse.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 05-07-05 21:11

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jonas Gaarde wrote:

.....og så var det at den ene pige sagde "Men den
> Ja, som i "ikke CGI" formentligt... ellers var det dog en utrolig dum
> udtalelse.

Hehe... hun var både meget ung og meget, hvaskajegsie... ung, så jeg tror
nok hun mente hvad hun sagde! Hvis hun havde tænkt sig lidt om er det
muligt - det håber jeg i hvert fald - at hun havde sagt noget andet!

Min pointe er at effekterne var lavet så godt at hun blev snydt til at se en
virkelig dinosaur, hvor der kun var en masse latex, papmaché og
servomotorer. Så udover blot at være en hyldest til dumheden, er hendes
udtalelse efter min opfattelse en lige så stor cadeau til effektmagerne.
--
Jonas

Fra : ML-78

Dato : 05-07-05 23:24

Peter B. Juul skrev:

BCC
Jurassic Park

> Jamen, lykkedes det i 1993?

Ja. Specialeffekterne i "Jurassic Park" er klasser bedre end flere nye
film, der benytter sig af CGI.

ML-78

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-07-05 09:07

> Ja. Specialeffekterne i "Jurassic Park" er klasser bedre end flere nye
> film, der benytter sig af CGI.

jep - når min kæreste ser "Charmed" på tv3 må jeg simpelthen forlade
rummet... det er en hån at vise den slags effekter.... bevars' det er tv,
men alligevel...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-07-05 15:48

> [...]
> 2005?
>
> Jeg håber det bliver bedre end i traileren.. Jeg ser meget frem til den

jeg har siden lord of the rings dagene ikke set en eneste trailer for de
film jeg har set - og det kan kun anbefales!
jeg lover jer at Sin city var en på opleveren, når man i forvejen intet
kendte til hverken film eller tegneserie. War of the Worlds var derfor osse
fed at se - man ved ikke hvad man kan forvente.
Trailere skulle forbydes!

Fra : No Humor Man

Dato : 04-07-05 20:03

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> kendte til hverken film eller tegneserie. War of the Worlds var derfor osse
> fed at se - man ved ikke hvad man kan forvente.

Jeg er enig. De skulle holde sig til teasers der ikke viser en pind fra
filmen.

Fra : PerX ...

Dato : 06-07-05 01:23

In article <42c987f3$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
no.humor.man@webspeed.dk says...

> Jeg er enig. De skulle holde sig til teasers der ikke viser en pind fra
> filmen.

Eller også kunne de nøjes med at vise billeder fra en anden film! (Damn,
det er genialt *G*)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-07-05 09:51

Den 06-07-05 02.23 skrev PerX ... følgende:

> Eller også kunne de nøjes med at vise billeder fra en anden film! (Damn,
> det er genialt *G*)

Tja, hvis man kan være sikker på, at billederne fra den anden film ikke
bruges i den film traileren skal reklamere for. Jeg mindes med gru
Spielbergs Duel, hvor en god del af biljagt-scenerne blev genbrugt i en
episode af Hulk (jeg går ud fra, at det ikke var omvendt).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : Christian

Dato : 06-07-05 09:54

On Mon, 04 Jul 2005 21:03:25 +0200, No Humor Man
<no.humor.man@webspeed.dk> wrote:

>Jeg er enig. De skulle holde sig til teasers der ikke viser en pind fra
>filmen.

Enig. Til WotW viste de trailer til "The Island". Den gik IMHO al for
langt mht afsløring af plottet.

/Christian

Fra : PerX ...

Dato : 10-07-05 00:39

In article <uv6nc1do9dugvuef3ttj53lccqfa2tu9i2@4ax.com>,
christian@fabel.dk says...

> Enig. Til WotW viste de trailer til "The Island". Den gik IMHO al for
> langt mht afsløring af plottet.

Jeg fik det indtryk af "afsløringen" kommer 10 minutter inde i filmen og
resten er jagt film med skurke efter helte og bang bang *g*

Fra : BettinaP

Dato : 07-07-05 10:08

> [...]
> holder 100%... men slutningen var alt for kort og det ærgrer mig...
>
> ID4... in your face! (ikke at den overhovedet tåler, at blive nævnt sammen

Fik set den igår og kedede mig bravt efter 20 minutter, men har nu aligevel
brug for lidt afklaring.
Jeg er en af de formastelige der ikke har læst bogen og undrede mig over:

hvad var pointen i det med at de sugede blod ud af folk?
hvad var det før noget rødt stads der begyndte at kravle rundt alle vegne?
(får man en forklaring på det i bogen?)

hvorfor dælen skulle slutningen være så kort, når de har brugt så lang tid
på resten? ok det bliver måske lidt svært for andre end spielberg at svare
på, men jeg synes det var en besynderlig tidsfordeling.

BettinaP

Fra : BettinaP

Dato : 07-07-05 10:21

"BettinaP" <bep@bep.dk> wrote in message
> [...]
> på resten? ok det bliver måske lidt svært for andre end spielberg at svare
> på, men jeg synes det var en besynderlig tidsfordeling.

og hvorfor ville de iøvrigt smadre os?

BettinaP

Fra : No Humor Man

Dato : 07-07-05 10:40

BettinaP wrote:
> [...]
>
>hvad var pointen i det med at de sugede blod ud af folk?
>hvad var det før noget rødt stads der begyndte at kravle rundt alle vegne?

Blodet blev brugt til at gøde det røde græs, som rumvæsnerne spreder
omkring sig, da de er i gang med at terraforme jorden, så de kan leve
der. Desuden bliver det fortalt i bogen at de indsprøjtede blodet fra
mennesker ind i deres egne vener.

>hvorfor dælen skulle slutningen være så kort, når de har brugt så lang tid
>på resten? ok det bliver måske lidt svært for andre end spielberg at svare
>på, men jeg synes det var en besynderlig tidsfordeling.

Deri er jeg enig. Slutningen kom ALT for pludselig.

> og hvorfor ville de iøvrigt smadre os?

De ville have jorden... og vi var i vejen.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 07-07-05 10:49

> og hvorfor ville de iøvrigt smadre os?

Det får du rent faktisk at vide. De misunder os, fordi de vil have vores
planet der givet vis er bedre end deres

Mvh. Martin

Fra : PerX ...

Dato : 10-07-05 00:40

In article <42ccfa9b$0$33219$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
prodox_dk@hotmail.com says...

> Det får du rent faktisk at vide. De misunder os, fordi de vil have vores
> planet der givet vis er bedre end deres

Klart, den har de jo svinet til med alt det der røde stads!

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 10-07-05 22:26

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <42ccfa9b$0$33219$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> prodox_dk@hotmail.com says...

> Klart, den har de jo svinet til med alt det der røde stads!

Og lige dét der forstod jeg overhovedet ikke: er det et affaldsprodukt fra
deres blodsugning på én eller anden måde?

Hvorfor har det så form som trækviste/efeu der vokser op og ned ad mure?

Og hvad var pointen med at Cruise ser en sådan "kvist" blive pulveriseret og
at han dermed kan se at rumvæsnerne er ved at dø?

Mikkel

Fra : No Humor Man

Dato : 11-07-05 16:07

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Og lige dét der forstod jeg overhovedet ikke: er det et affaldsprodukt fra
> deres blodsugning på én eller anden måde?

De er ved at terra forme jorden så den passer bedre til dem. Og de
bruger blodet til at gøde de planter de har bragt med sig, så det hele
kommer til at føles som at være hjemme.

> Hvorfor har det så form som trækviste/efeu der vokser op og ned ad mure?

Fordi det er en plante. Ret simpelt.

> Og hvad var pointen med at Cruise ser en sådan "kvist" blive pulveriseret og
> at han dermed kan se at rumvæsnerne er ved at dø?

Det var for at vise at der er noget galt. Kvistene dør. Det får én til
at undre sig over hvad der sker. Så ser de den faldne kampmaskine. Så
ved de da i hvert fald at der er noget galt. Igen, ret simpelt.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-07-05 16:12

> De er ved at terra forme jorden så den passer bedre til dem. Og de bruger
> blodet til at gøde de planter de har bragt med sig, så det hele kommer til
> at føles som at være hjemme.

Ok, det var en god forklaring, men jeg synes ikke at den fremgik af filmen.

Er det noget du ved, fordi du kender bogen/radiospillet, eller hvordan?

Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-07-05 16:36

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> writes:

> Ok, det var en god forklaring, men jeg synes ikke at den fremgik af filmen.

en væsentlig del af filmen pointe er, at vi følger Cruise og
ungerne. Og de forstår _ikke_ ret meget af, hvad der foregår.

Derfor kan vi heller ikke forvente at få alting skåret ud i pap.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaguiden Romeo."

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-07-05 18:02

> en væsentlig del af filmen pointe er, at vi følger Cruise og
> ungerne. Og de forstår _ikke_ ret meget af, hvad der foregår.
>
> Derfor kan vi heller ikke forvente at få alting skåret ud i pap.

Det er rigtigt, og det er jo også det, der gør filmen spændende, at vi ikke
forstår, hvad der foregår.

Men det ville så have hjulpet, synes jeg, hvis der var kommet nogle gode
clues undervejs eller til sidst.

Fortællestrukturen i Lord of the Rings var jo også effektiv, fordi vi sammen
med hobitterne opdagede, hvor stor verden var, og hvor meget der var at
forstå. I begyndelsen fattede de heller ikke ret meget, men det kom de til
efterhånden, sammen med læseren (seeren).

Mikkel

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 11-07-05 18:37

> Ok, det var en god forklaring, men jeg synes ikke at den fremgik af
> filmen.
>
> Er det noget du ved, fordi du kender bogen/radiospillet, eller hvordan?

Jeg kender ikke bogen/radiospillet men havde præcist samme opfattelse af
det. Syntes nu det fremgik ret godt af filmens visuelle billeder.

Mvh. Martin

Fra : No Humor Man

Dato : 11-07-05 22:19

> [...]
>
> Er det noget du ved, fordi du kender bogen/radiospillet, eller hvordan?

Jeg kender bogen og hørespillet og Jeff Waynes Rock dramatisering, men
jeg tror ikke det er derfor jeg forstod det sådan. Det er simpel
menneskelogik at hvis man flytter et nyt sted hen så prøver man at
genskabe det man havde før man flyttede - pga vanens magt.

Jeg synes det fremgik ret tydeligt at de ville have jorden for sig selv
og det at de brugte tid på at gøde nogle planter som de havde haft med
hjemmefra var en ret god indikator for at de var ved at terraforme.
Meeen, denne indsigt kan sagtens være fordi jeg har læst bogen osv.
Hvem ved. Jeg syntes bare det var ret indlysende hvad de planter var og
hvorfor de brugte energi på at få dem til at gro.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-07-05 22:39

> [...]
>
> Jeg kender bogen og hørespillet og Jeff Waynes Rock dramatisering, men jeg
> tror ikke det er derfor jeg forstod det sådan. Det er simpel

Nu var det jo netop _ikke_ mennesker...

> at hvis man flytter et nyt sted hen så prøver man at genskabe det man
> havde før man flyttede - pga vanens magt.

O.k. det er jeg med på.

> Jeg synes det fremgik ret tydeligt at de ville have jorden for sig selv og
> det at de brugte tid på at gøde nogle planter som de havde haft med
> hjemmefra var en ret god indikator for at de var ved at terraforme.

Jeg havde så ikke forstået, at blodet var gødning.

Mikkel

Fra : Giraf

Dato : 11-07-05 22:52

> [...]
>

> Nu var det jo netop _ikke_ mennesker...

> O.k. det er jeg med på.

> Jeg havde så ikke forstået, at blodet var gødning.

Det giver så heller ikke helt mening at de nøjes med at "zappe" en del
mennesker, istedet for at suge blodet ud af dem.

Fra : BettinaP

Dato : 12-07-05 08:56

"Giraf" <jss@iee.dk> wrote in message

> Det giver så heller ikke helt mening at de nøjes med at "zappe" en del
> mennesker, istedet for at suge blodet ud af dem.

Præcis, det var det jeg ikke lige kunne få til at give mening. Da iøvrigt
ret heldigt at vores blod kan bruges som gødning til en plante fra en anden
planet.

BettinaP

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 12-07-05 12:12

jo da - det er væsentligt hurtigere, og asken kan vel også fungere som
gødning.

> Præcis, det var det jeg ikke lige kunne få til at give mening. Da iøvrigt
> ret heldigt at vores blod kan bruges som gødning til en plante fra en
> anden
> planet.

Tjoh - men det var måske derfor de var interesserede i vores planet. Vi
leder jo også efter planeter med vand, fordi det er det vi har behov for
ved en kolonisering.

mvh Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-07-05 13:18

der er jo rigeligt af os kan man sige - for meget roundup er heller ikke
godt

> Præcis, det var det jeg ikke lige kunne få til at give mening. Da iøvrigt
> ret heldigt at vores blod kan bruges som gødning til en plante fra en
> anden
> planet.

vi havde jo været under lup af dem længe inden de angreb og de vidste hvad
de kom efter.

Fra : JJ

Dato : 12-07-05 13:34

On Tue, 12 Jul 2005 14:17:48 +0200, "sniper_Nolight"

>vi havde jo været under lup af dem længe inden de angreb og de vidste hvad
>de kom efter.

men åbenbart ikke så god lup at de vidste at der fandtes bakterier :o

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-07-05 13:46

> men åbenbart ikke så god lup at de vidste at der fandtes bakterier :o

;op

Fra : No Humor Man

Dato : 12-07-05 14:56

JJ wrote:

> men åbenbart ikke så god lup at de vidste at der fandtes bakterier :o

Det vidste de sikkert, men de havde nok ikke noget egentligt biologisk
forsvar imod dem. Desuden... de kunne jo simpelthen bare have været
fortroppen, der skulle tjekke hvilke farer der egentligt lurede og det
var derfor de ikke havde biologiske dragter eller lignende på, da de jo
skulle undersøge direkte om der var noget skadeligt på jorden udover
store trusler som de skulle være opmærksomme på. Og nu kan det så være
at de næste der kommer har en vaccine mod de sygdomme som ramte de
første. Bare spekulation fra min side, udfra det som Ogilvy siger.

"These are only the first. They'll keep coming." (eller noget deromkring.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-07-05 15:19

> [...]
> som Ogilvy siger.
>
> "These are only the first. They'll keep coming." (eller noget deromkring.

Oh no...! Aner man en toer?

Mikkel
Weblog fra Guatemala - http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Giraf

Dato : 12-07-05 15:27

> Oh no...! Aner man en toer?

Ja, instrueret af Paul W.S. Anderson, Steven Seagal i hovedrollen, og
produceret af ingen mindre en Jerry Bruckheimer.

2 sek. skal lige ud og brække mig.

Fra : No Humor Man

Dato : 12-07-05 15:46

Giraf wrote:

> Ja, instrueret af Paul W.S. Anderson, Steven Seagal i hovedrollen, og
> produceret af ingen mindre en Jerry Bruckheimer.
>
> 2 sek. skal lige ud og brække mig.

AAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHH

Det må du fandme slet ikke engang spøge med... uha...

Fra : No Humor Man

Dato : 12-07-05 15:34

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> "No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Oh no...! Aner man en toer?

Tror det næppe. Det er jo bare sindssygt volapyk sagt af en post
traumatisk mand der gemmer sig i en kælder. At nogen overhovedet kan
tage noget af det han siger som "fakta" i filmen undrer mig totalt. Så
naiv og godtroende kan man altså bare ikke være.

Han er jo bare en sær bange mand, hvis hele familie er døde... og det
som andre ser som *pædofile* tendencer i hans karakter, ser jeg mere som
om at han brændende ønsker sig en "familie"... og at han faktisk er helt
reel i den henseende... men det kan jo bare være mig der underfortolker.

Og det er bedre at lade publikum hængende i uvished end at give dem en
toer der pensler det hele ud, så publikum kan læne sig tilbage i sofaen
og sige: "Pyha, nu er det hele jo blevet forklaret, så behøves jeg jo
ikke tænke mere over det."

Desuden laver Spielberg sjøldent toere...

Fra : PerX ...

Dato : 11-07-05 22:08

In article <42d1926b$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>, mikkel@fabel.dk
says...
> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Og lige dét der forstod jeg overhovedet ikke: er det et affaldsprodukt fra
> deres blodsugning på én eller anden måde?

De andre siger jo det er terraforming (eller alienforming), men det er
vist gætteri (medmindre det står i bogen *G*)

Langt mere interessant er det når Chtorr'erne er ved at omforme jorden
til deres egen natur - men det er jo så også kun i bogform (indtil
hollywood en dag ødelægger den :)

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 07-07-05 10:53

> hvad var pointen i det med at de sugede blod ud af folk?

De bruger det delvist som mad, og delvist som gødning til deres
"spawn"-plante vækst ting.

> hvad var det før noget rødt stads der begyndte at kravle rundt alle vegne?

Det er en typisk alien ting, at bruge en slags "spawn" til at dække jorden,
for bedre at kunne leve på dette sted. Dette kender man desuden også fra
alien-racen Zerg fra StarCraft

Det er mit bud ihvertfald

> (får man en forklaring på det i bogen?)

Har desværre ikke læst den

> hvorfor dælen skulle slutningen være så kort, når de har brugt så lang tid
> på resten?

Tror det har været et forsøg på at bevare den intensitet som hele filmen
skulle have. Måske var Spielberg for bange for at folk ville kede sig, når
nu det var slut prut finale med de dersens aliens alligevel.

ok det bliver måske lidt svært for andre end spielberg at svare
> på, men jeg synes det var en besynderlig tidsfordeling.

Enig - hvilket også er det eneste jeg kan pege fingre af i den film.

Mvh. Martin

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-07-05 11:27

> Enig - hvilket også er det eneste jeg kan pege fingre af i den film.

jep - opbygningen er helt fantastisk og slutningen er i bund og grund osse
helt fin - ingen plothuller eller noget, men alt for hurtigt ovre... jeg så
gerne lidt flere tripods dejse om og nogle aliens få skudt hovedet af etc.
... desværre er spielberg ikke kendt for at lave director's cut, så vi
får nok ikke meget mere på dvd'en...

Fra : No Humor Man

Dato : 07-07-05 13:11

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> gerne lidt flere tripods dejse om og nogle aliens få skudt hovedet af etc.
> ... desværre er spielberg ikke kendt for at lave director's cut, så vi

Det er jo netop en af de ting som filmen gør anderledes end bogen,
nemlig at hæren stadig er funktionel på det tidspunkt hvor rumvæsnerne
er døende. I bogen har alle givet op, selv hovedpersonen og der går
lang tid hvor der er megen tvivl om hvorvidt menneskeracen vil overleve.
Hovedpersonen støder så på en kampmaskine der er helt død... og så en
til og en til, indtil han kommer til deres base, hvor alle er døde.
Ikke en eneste har skudt på dem... så der er slet ikke den følelse af at
"nu kan menneskene slå igen!". Det er simpelthen så tragisk som det
kan være. Menneskeden har tabt, både fysisk og psykisk og så alligevel
vinder de kampen... det er komplet demoraliserende for menneskeheden at
de skylder deres liv til bakterier og at det ikke var menneskeheden der
"klarede" denne trussel. Det giver en total følelse af menneskelig
meningsløshed og hjælpeløshed og at vi slet ikke er så smarte og stærke
som vi går og tror.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 12-07-05 15:43

No Humor Man wrote:
> [...]
> "klarede" denne trussel. Det giver en total følelse af menneskelig
> meningsløshed og hjælpeløshed og at vi slet ikke er så smarte og stærke

God beskrivelse af en af de største forskelle på filmen og bogen. Når
jeg tænker tilbage på filmen er det nok netop dette der er en vigtigt
grund til at jeg gik ud af biografen ualmindeligt skuffet.

Tenz.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-07-05 16:40

> God beskrivelse af en af de største forskelle på filmen og bogen. Når jeg
> tænker tilbage på filmen er det nok netop dette der er en vigtigt grund
> til at jeg gik ud af biografen ualmindeligt skuffet.

og endnu et godt argument for at den var for kort - den håbløshed i taler om
(har ikke læst bogen) kunne snildt være portrætteret med en 20 - 30 mins.
mere... men stadig, fantastisk film - jo mere jeg tænker over den jo mere
kan jeg lide den.

Fra : No Humor Man

Dato : 12-07-05 16:50

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> mere... men stadig, fantastisk film - jo mere jeg tænker over den jo mere

Deri er jeg helt helt enig.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-07-05 16:51

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> God beskrivelse af en af de største forskelle på filmen og bogen. Når jeg
> tænker tilbage på filmen er det nok netop dette der er en vigtigt grund
> til at jeg gik ud af biografen ualmindeligt skuffet.

Er det ikke det der alligevel gør filmen amerikansk? Da jeg så filmen tænkte
jeg, at det var plat, at der kunstigt og helt unødvendigt skulle indføres en
scene, hvor tripod'ens skjold af ukendte årsager* var nede, så Cruise kunne
fortælle soldaterne, at de skulle skyde på dem.

Men man regnede nok med at tilskuerne krævede det. Man kan ikke have den
amerikanske hær med i en film, hvor den er 100% nyttesløs, så derfor er den
kun 80% nyttesløs.

Mikkel
*Rumvæsnernes sygdom forklarer ikke umiddelbart, hvorfor tripoden ikke
fungerer. Selv om man selvfølgelig god tkan finde på en forklaring, hvis man
vil.

Fra : No Humor Man

Dato : 12-07-05 17:49

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

[snip]
> *Rumvæsnernes sygdom forklarer ikke umiddelbart, hvorfor tripoden ikke
> fungerer. Selv om man selvfølgelig god tkan finde på en forklaring, hvis man
> vil.

Hvis man har set Spielberg serien Taken er der måske en mulig
forklaring. I denne serie bliver rumskibene styret af rumvæsnernes
overlegne intellekt og hjernekapacitet - altså mentalt og ikke på anden
fysisk måde i form af en styrepind eller knapper.

Og da rumvæsnernes mentale tilstand bliver forstyrret pga sygdom, ja, så
kan de jo så ikke opretholde alle de forskellige funktioner der holder
maskinen igang. Det kan også forklare hvorfor den bliver ved med at
"kalde", enten for at opretholde frygten og desperationen hos menneskene
så de ikke lægger mærke til noget, eller også er det for at advare de
andre om at der er problemer.

Måske har han genbrugt den idé mht disse maskiner i WotW. Hvem ved.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 07-07-05 19:58

desværre er spielberg ikke kendt for at lave director's cut, så vi
> får nok ikke meget mere på dvd'en...

Hmm hvilket er derfor at Close Encounters er kommet i 3-4 udgaver?

Mvh. Martin

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-07-05 21:59

> Hmm hvilket er derfor at Close Encounters er kommet i 3-4 udgaver?

godt ord igen, men er det ikke undtagelsen der bekræfter reglen? mindes ikke
mange af hans film i længere udgaver

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 08-07-05 00:16

> godt ord igen, men er det ikke undtagelsen der bekræfter reglen? mindes ikke
> mange af hans film i længere udgaver

Hvad med E.T.? :P

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : PerX ...

Dato : 10-07-05 00:43

In article <1gzcwt7.1eh7u5v1qyg1j4N%null@mail.dk>, null@mail.dk says...

> Hvad med E.T.? :P

Hallå, Drew Barrymore var en lille irriterende møgunge i den, nu er hun
en hårdt pumpet vamp - tiden flver ;)