CD WoW og Told?
Fra : Mikkel Skou

Dato : 29-06-05 12:17

Davs

Jeg har netop modtaget besked om en dvd som er ankommet fra cdwow.com

Jeg har adskillige gange bestilt derfra uden at blive afkrævet
told/afgifter - men på denne forsendelse (som har været undervejs i over 14
dage) er der pludselig lagt told på - er der nogen der kan ridse de
forskellige regler mv op, da jeg ikke er inde i det, og ærlig talt blev lidt
overrasket, da skiven nu pludselig render op i mere end den ville koste
herhjemme....

Vh.
Mikkel Skou

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-06-05 12:39

Mikkel Skou wrote:
> [...]
> overrasket, da skiven nu pludselig render op i mere end den ville koste

CD-wow sender via Sverige, så der skal ingen told på.
Skriv til deres kundeservice, så kan de råde dig til hvad du bør
gøre ved det.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-06-05 13:26

Lars Hoffmann skrev:

> CD-wow sender via Sverige, så der skal ingen told på.

Det kan der nu godt være. CD-WOW udnytter bagatelgrænserne i de forskellige
EU-lande, men af og til kan en forsendelse være så dyr, at ingen
bagatelgrænser accepterer den. Jeg ved dog ikke, om CD-WOW tilbyder at
refundere ens udgifter til told.

> Skriv til deres kundeservice, så kan de råde dig til hvad du bør
> gøre ved det.

Deres kundeservice er efter min mening elendig. Jeg har tit skrevet med
meget specifikke spørgsmål til mine ordrer og er blevet spist af med
standardbreve, der vidner om, at de ikke har fattet en bjælde. Så dårligt er
mit engelske forhåbentlig ikke.

Jeg har desuden mistet to forsendelser i posten fra CD-WOW, men det er nu
nok postvæsnets skyld. Desværre betyder det bare, at min lyst til at handle
hos CD-WOW er blevet kraftigt reduceret.

Bl.a. har jeg endnu ikke modtaget "Grand Theft Auto - San Andreas" endnu,
selvom jeg bestilte den 11. juni. Og jeg har netop modtaget brev fra CD-WOW
om, at den ikke bliver sendt før 4. juli. Det er simpelt hen ikke den
sparede tyver værd.

--
Mvh. Peter

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-06-05 13:31

Lars Hoffmann skrev:

> CD-wow sender via Sverige, så der skal ingen told på.

Hov - nu skal jeg passe på ikke at skrive noget sludder. Hvis forsendelsen
rent faktisk er sendt fra Sverige til Danmark, kan der naturligvis ikke
opkræves told. Men CD-WOW sender vist fra flere forskellige lande.

--
Mvh. Peter

Fra : Mikkel Skou

Dato : 29-06-05 14:21

> Hov - nu skal jeg passe på ikke at skrive noget sludder. Hvis forsendelsen
> rent faktisk er sendt fra Sverige til Danmark, kan der naturligvis ikke
> opkræves told. Men CD-WOW sender vist fra flere forskellige lande.

- den er ikke fra Sverige. Der står på notifikationen at det er en
pakke fra Swiss Post - hvordan står jeg så?

Mikkel

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-06-05 14:27

Mikkel Skou skrev:

> - den er ikke fra Sverige. Der står på notifikationen at det er en
> pakke fra Swiss Post - hvordan står jeg så?

Lars' råd med at skrive til deres kundeservice er godt - lad os håbe, de for
engangs skyld giver et brugbart svar. De kan som de eneste afgøre, om de vil
tilbagebetale de penge, du skal betale i told. Schweiz er som bekendt ikke
med i EU, så tolden skal på den ene eller anden måde betales.

--
Mvh. Peter

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-06-05 21:35

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de vil tilbagebetale de penge, du skal betale i told. Schweiz er som
> bekendt ikke med i EU, så tolden skal på den ene eller anden måde betales.

Tolden fra non EU lande plejer at være i størrelsesorden 3%. Værre er det at
du skal betale gebyr til PostDanmark for at de opkræver tolden og husker jeg
ikke forkert koster det 60 kr plus et beløb for at betale girokortet,
vistnok 8 kr, da det skal betales ved postbuddet ellers 15 kr på posthuset.
Du kan risikerer at der kommer moms på forsendelsen altså varens pris plus
told.

Der er nogen skæringsgrænser, som ind i mellem ændres, men noget i retning
af at enkeltforsendelser forsendelser under ca 85 kr er told og momsfrie.
Under ca 140 kr er de momsfrie og derover får den hele armen.

Det dyreste er såmænd nok PostDanmark gebyrerne og mon ikke du kan finde de
præcise regler på deres hjemmeside....

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Mikkel Skou

Dato : 29-06-05 23:20

> [...]
> de vil tilbagebetale de penge, du skal betale i told. Schweiz er som
> bekendt ikke med i EU, så tolden skal på den ene eller anden måde betales.

- Jeg har nu skrevet til CD-WoW's kundeservice og forelagt dem sagen.

De har svaret ganske hurtigt, og med et i mine øjne godt tilfredsstillende
resultat.
De skriver, at selvom det ikke er deres "problem" som sådan, vil de udstede
et gift-voucher på det pågældende beløb som kan modregnes ved fremtidige
handler hos dem.

Jeg har handlet hos dem adskillige gange, og har aldrig haft nogen
problemer - kan ik genkende det jeg læser her - så det vil jeg nok fortsætte
med.

- bare lige for at give jer enden på historien ;)

Vh. og tak for hjælpen,
Mikkel Skou

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-06-05 14:45

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev:

> Det syntes jeg er meget flot af CD-WOW da det ganske rigtigt ikke
> er hverken deres problem eller fejl. Reelt er det jo post DK der
> ikke burde opkræve told på disse pakker og derfor skulle man nok
> reklamere hos post DK (men hvem har toldmådighed til det?)

Forsendelserne er sendt fra Schweiz i disse tilfælde og derfor har
PostDK ikke gjort noget galt ved at have lagt moms og gebyr på
forsendelsen.

Indimellem laver CD-Wow noget kludder der gør, at deres varer bliver
sendt fra lande der ikke er medlem af EU med udgifter til følge for
modtagerne.
--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-06-05 14:45

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev:

> Hvem snakker om Schweiz? CD-WOW importerer via /Sverige/ netop for at
> undgå told da Sverige har høj bagatelgrænse.

CD-Wow sender fra flere forskellige lande bla. Sverige, Luxemborg, Isle
of Man mv.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-06-05 10:27

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Lars' råd med at skrive til deres kundeservice er godt - lad os håbe, de for
> engangs skyld giver et brugbart svar.

Jeg har mange gange skrevet til deres kundeservice om mange forskellige
emner og altid fået hurtigt og yderst kvalificerede svar.

Med Venlig Hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-07-05 12:20

Lars Hoffmann skrev:

> Hvem snakker om Schweiz?

Det gør spørgeren, der har modtaget en pakke fra Schweiz.

--
Mvh. Peter

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-06-05 11:02

Mikkel Skou wrote:

> [...]

burde opkræve told på disse pakker og derfor skulle man nok reklamere
hos post DK (men hvem har toldmådighed til det?)

Anyway - jeg har købt på den anden side af 150 DVD film hos CD-wow og
altid været yderst tilfreds med deres kundeservice.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Tim Christensen

Dato : 30-06-05 22:17

Mikkel Skou wrote:
> [...]
> overrasket, da skiven nu pludselig render op i mere end den ville koste

cdwow har i en uges tid sendt fra Schweiz (sender igen fra Sverige nu),
så nogle har oplevet at der er kommet told på varen - hvis dette er
tilfældet skal man bare kontakte cdwow og de vil refundere told beløbet
(i form af en voucher tror jeg).

Mvh

Tim