/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Spritkontrol ved Skagen, artikkel i BT
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-07-05 07:01

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=375458/

De snuppede også en pæn del i år..

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "



 
 
Schlæger (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 18-07-05 07:13

Thomas Jensen wrote:

> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=375458/

> De snuppede også en pæn del i år..

Det siger simpelthen alt om intelligensen hos de, der blev snuppet !!!

Mch Schlæger


Ole Hansen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 18-07-05 07:45

Schlæger wrote:

> Det siger simpelthen alt om intelligensen hos de, der blev snuppet !!!

Jeg kunne nemt være de samme personer, som syntes det var helt vildt
fedt at holde gassen i bund og så bare laden cyklen hamre løs på
omdrejningsbegrænseren :) De har nok ikke været de hurtigste dyr i skoven..

> Mch Schlæger

--
Ole Hansen

Schlæger (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 18-07-05 09:08

Ole Hansen wrote:

> Schlæger wrote:

>> Det siger simpelthen alt om intelligensen hos de, der blev snuppet !!!

> Jeg kunne nemt være de samme personer, som syntes det var helt vildt
> fedt at holde gassen i bund og så bare laden cyklen hamre løs på
> omdrejningsbegrænseren :) De har nok ikke været de hurtigste dyr i skoven..

>> Mch Schlæger

Jamen god tur. Jeg håber ikke, at du tager andre med dig på din færd ....

Hvis din smiley betød, at du forsøgte at være morsom, har du en speciel
form for humor. :o/

Mch Schlæger


"J.C.Kløve" (18-07-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 18-07-05 09:24

Schlæger wrote:
> Ole Hansen wrote:
>
>> Schlæger wrote:
>
>
>>> Det siger simpelthen alt om intelligensen hos de, der blev snuppet !!!
>
>
>> Jeg kunne nemt være de samme personer, som syntes det var helt vildt
>> fedt at holde gassen i bund og så bare laden cyklen hamre løs på
>> omdrejningsbegrænseren :) De har nok ikke været de hurtigste dyr i
>> skoven..
>
>
>>> Mch Schlæger
>
>
> Jamen god tur. Jeg håber ikke, at du tager andre med dig på din færd ....
>
> Hvis din smiley betød, at du forsøgte at være morsom, har du en speciel
> form for humor. :o/
>

Er vi lidt ophidsede, eller morgentrætte her til morgen Schlæger?
Prr rolig nu

Jeg læser "jeg" som en "tyrkfejl" i Ole's indlæg - så hvis du erstatter
det med "Det", så passer det bedre på den sidste sætning han skriver -
jeg tror ikke Ole tilslutter sig at køre sprit

om topic:

mod dumhed kæmper selv guderne forgæves....

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Schlæger (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 18-07-05 12:31

J.C.Kløve wrote:

> Schlæger wrote:
>> Ole Hansen wrote:
>>
>>> Schlæger wrote:
>>
>>
>>>> Det siger simpelthen alt om intelligensen hos de, der blev snuppet !!!
>>
>>
>>> Jeg kunne nemt være de samme personer, som syntes det var helt vildt
>>> fedt at holde gassen i bund og så bare laden cyklen hamre løs på
>>> omdrejningsbegrænseren :) De har nok ikke været de hurtigste dyr i
>>> skoven..
>>
>>
>>>> Mch Schlæger
>>
>>
>> Jamen god tur. Jeg håber ikke, at du tager andre med dig på din færd ....
>>
>> Hvis din smiley betød, at du forsøgte at være morsom, har du en speciel
>> form for humor. :o/
>>
> Er vi lidt ophidsede, eller morgentrætte her til morgen Schlæger?

Egentlig ikke ....

> Prr rolig nu

Trækker straks i hestebremsen !

> Jeg læser "jeg" som en "tyrkfejl" i Ole's indlæg - så hvis du erstatter
> det med "Det", så passer det bedre på den sidste sætning han skriver -
> jeg tror ikke Ole tilslutter sig at køre sprit

OOhh - jeg tog såmænd bare ordene for pålydende. Havde slet ikke fantasi
til at sætte andre ord ind for måske at give indlægget en anden mening
(men nu kender jeg jo altså heller ikke Ole).

> om topic:

> mod dumhed kæmper selv guderne forgæves....

Ja, men vi andre kan da i det mindste gøre et forsøg ...

Mch Schlæger


Ole Hansen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 18-07-05 16:45

Schlæger wrote:

> OOhh - jeg tog såmænd bare ordene for pålydende. Havde slet ikke fantasi
> til at sætte andre ord ind for måske at give indlægget en anden mening
> (men nu kender jeg jo altså heller ikke Ole).

Læs hvad jeg mener, ikke hvad jeg skriver.. :)

--
Ole Hansen

Mikkel Christensen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-07-05 11:28

gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) writes:

> Ole Hansen wrote:
>
> > Schlæger wrote:
>
> >> Det siger simpelthen alt om intelligensen hos de, der blev snuppet !!!
>
> > Jeg kunne nemt være de samme personer, som syntes det var helt vildt
> > fedt at holde gassen i bund og så bare laden cyklen hamre løs på
> > omdrejningsbegrænseren :) De har nok ikke været de hurtigste dyr i skoven.
>
> Jamen god tur. Jeg håber ikke, at du tager andre med dig på din færd ....

s/Jeg/Det/ - og det at tænde sin cykel og og give den bundgas på
træfpladsen er nu en udbredt diciplin. Man plejer ikke at sætte den i gear...

Det er da meget festligt - så længe det er tyskerens cykel det går ud over.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko

Soren Lindholt (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 18-07-05 12:21


"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> wrote in
> s/Jeg/Det/ - og det at tænde sin cykel og og give den bundgas på
> træfpladsen er nu en udbredt diciplin. Man plejer ikke at sætte den i
> gear...
>
> Det er da meget festligt - så længe det er tyskerens cykel det går ud
> over.

Hi hi.. ja.. som de så kan sælge til nogen dansker bagefter ... hydr

I øvrigt er det sjovere med brændere på Gumse og Spjætte
Soren



Mikkel Christensen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-07-05 12:37

"Soren Lindholt" <lindholt@FJERNESperson.dk> writes:

> "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> wrote in
> > s/Jeg/Det/ - og det at tænde sin cykel og og give den bundgas på
> >træfpladsen er nu en udbredt diciplin. Man plejer ikke at sætte den i
> >gear...
> >
> > Det er da meget festligt - så længe det er tyskerens cykel det går
> >ud over.
>
> Hi hi.. ja.. som de så kan sælge til nogen dansker bagefter ... hydr

Haha, ja, 'Top Zustand (gebraucht)'

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko

Ole Hansen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 18-07-05 16:38

Mikkel Christensen wrote:

> s/Jeg/Det/ - og det at tænde sin cykel og og give den bundgas på
> træfpladsen er nu en udbredt diciplin. Man plejer ikke at sætte den i gear...

Korrekt.. Beklager tastefjelen.

> Det er da meget festligt - så længe det er tyskerens cykel det går ud over.

Mjah. Sålænge det ikke er mig der skal købe den bagefter, så fred være
med det..

--
Ole Hansen

Moller (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 18-07-05 16:42

Mikkel Christensen wrote:

> s/Jeg/Det/ - og det at tænde sin cykel og og give den bundgas på
> træfpladsen er nu en udbredt diciplin. Man plejer ikke at sætte den i gear...

   Mener du ikke i højeste gear ? og så bare skovle Jord op ;) det var da
en yndet disiplin i år :) vejen var pænt hullet nede ved PMC lejeren.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Anders Houmark (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 18-07-05 07:33

Thomas Jensen wrote:
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=375458/
>
> De snuppede også en pæn del i år..

1,93 i promille.. på motorcykel.... Det er sgu flot klaret at personen
overhovedet kunne holde balancen!

Det var da også godt, at personen blev stoppet inden han/hun slog nogle
(eller sig selv) ihjel..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



CBR-DK (18-07-2005)
Kommentar
Fra : CBR-DK


Dato : 18-07-05 07:44


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:42db4564$0$25525$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=375458/
>
> De snuppede også en pæn del i år..
>
> --
> Thomas Jensen
> FZ6S Fazer ´04
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
> "Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Det er squ da deprimerede at læse.

Da jeg kørte fra Skagen søndag kl. 08.30 var der allerede på træfpladsen
opsat en advarsel om razzaien syd for Skagen. Ligeledes var
der jo i år mulighed - inden man kørte - at få testet sin promille.

At der så alligevel er 27 der bliver taget for spritkørsel er bare for
dårligt og er endnu en gang med til at lave (dybe?) ridser i vort renomé.

mvh. Kim / Tårnby MC 78
CBR1000F



kc (18-07-2005)
Kommentar
Fra : kc


Dato : 18-07-05 08:16


">
> At der så alligevel er 27 der bliver taget for spritkørsel er bare for
> dårligt og er endnu en gang med til at lave (dybe?) ridser i vort renomé.
>
> mvh. Kim / Tårnby MC 78
> CBR1000F
--------------------------------------------

Årh

Jeg tror sku ik at bilisterne er et hak bedre.

Men det er dumhed at de kører når de ved politiet ligger og venter. Og det
er forfærdeligt at der er folk der kører på vejene i påvirket tilstand
sprut/piller og røg og hvad der ellers findes.

mv kc



Simon Rasch 9640 (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Simon Rasch 9640


Dato : 18-07-05 09:02

<SNIP>
> Men det er dumhed at de kører når de ved politiet ligger og venter.
<SNIP>

nej, det er dumhed at de kører. Punktum. Det med politiet er jo bare et
betalingsspørgsmål.

Jeg ved godt du er enig med mig, men din formulering kaldte på en kommentar.

Mvh
Simon



Jens B. Rasmussen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 18-07-05 09:08

kc wrote:


> Årh

> Jeg tror sku ik at bilisterne er et hak bedre.

> Men det er dumhed at de kører når de ved politiet ligger og venter. Og det
> er forfærdeligt at der er folk der kører på vejene i påvirket tilstand
> sprut/piller og røg og hvad der ellers findes.

> mv kc

Hej kc

Nej det er dumhed at de overhovedet kører, om så politiet står og venter
betyder bare at de personer mister deres kørekørt eller får en bøde. De
gennemtænker ikke konsekvenserne af deres handlinger.

Men at man kan blive stoppet med en promille på 1,93 er mig en gåde.


--
Mvh

Jens B. Rasmussen
RF900


Torben Bach (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Torben Bach


Dato : 18-07-05 10:54

kc wrote:
> Jeg tror sku ik at bilisterne er et hak bedre.

Dagen før ved 2140-tiden blev jeg - som bilist - standset i Løkken. På det
tidspunkt havde man if. ganske få timer taget 20 spritbilister!
Senere i løbet af natten stor ballade med "fodgængere", der generede
beboerne på en campingplads.

Så der er vist ikke nogen kategorier, der kan pege fingre af nogen.

Hvad gør man så ved problemet. Det er lettere sagt end gjort, at venner og
bekendte skal skride ind of. en person, der måske har drukket for meget.
Ligger man lige omkring promillegrænsen er det nok ret svært at vurdere, men
tæt på 2,00 o/oo skulle det dog være indlysende at pgl. er plakatfuld. Så er
spørgsmålet så, om man er *stor* nok i forhold til "brødet", der er fuld?

Det er ikke særligt behageligt at blive stoppet og skulle puste i røret, men
på den anden side, så er det til alles bedste. Alt for mange mister livet
alt for tidligt pga. spiritus. Desværre går det også ud over helt uskyldige
mennesker, når folk, der har drukket, kobler fornuften fra.

Mvh
Torben



Moller (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 18-07-05 11:30

Torben Bach wrote:

> Det er ikke særligt behageligt at blive stoppet og skulle puste i røret, men

   hmmmm, så længe man er på den sikre side, så er det vel ikke
ubehageligt... jeg mener, nu at alle MC'er blev taget ind, så er der vel
ikke noget ubehageligt, og betjentene er nu flinke nok :)

> på den anden side, så er det til alles bedste. Alt for mange mister livet
> alt for tidligt pga. spiritus. Desværre går det også ud over helt uskyldige
> mennesker, når folk, der har drukket, kobler fornuften fra.

   I TPT tilfældet var der flere fordele ved at de var der :

   1. Alle som var til fare for dem selv og andre, blev soteret ud.
   2. Der var ingen kø som sådan efter kontrol stedet.
   3. I anledningen af stoppet, var det en god ide lige at køre og tanke,
tisse, og lige få fikset de sidst ting inden turen videre.

   En ting som jeg lurede på... hvor var fart fælderne ? jeg mener, efter
sprit tjekket, var der flere steder hvor en fartfælde ville høste godt
ind... især inde i byen osv.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jes Vestervang (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-07-05 14:29

Moller <news@molnit.com> writes:

>    En ting som jeg lurede på... hvor var fart fælderne ? jeg mener,
> efter sprit tjekket, var der flere steder hvor en fartfælde ville
> høste godt ind... især inde i byen osv.

Jeg synes ellers at folk kørte ganske pænt hjemad. 99%+ af dem jeg så
fulgte bare trafikken, stille og roligt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jes Vestervang (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-07-05 09:05

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> writes:

> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=375458/
>
> De snuppede også en pæn del i år..

Dem de har snuppet må nu have været ret dumme, når de var advaret på
forhånd og endda havde lejlighed til at puste (gratis) på pladsen. Jeg
røg også selv i en kontrol, men alkometret viste 0,0

Betjenten mente at der var en smule færre end sidste år, men ikke
meget. Man undres :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Hekto (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-07-05 09:19

In article <42db4564$0$25525$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
thomas@thomas-jensen.dk says...
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=375458/
>
> De snuppede også en pæn del i år..
>
>
Ja, så ud over at være nogle fartgale, larmende idioter, er vi nu nogle
uintelligente, alkoholiserede, fartgale og larmende idioter!

'Vi' takker enkelte af deltagerne i i TPT for deres årligt
tilbagevendende markedsføring af Motorcyklen, så alle landets borgere
nu har vished for at ejer man en sådan, er man 20% dummere end en pakke
havregryn!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

"J.C.Kløve" (18-07-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 18-07-05 09:46

Hekto wrote:
> In article <42db4564$0$25525$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> thomas@thomas-jensen.dk says...
>
>>http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=375458/
>>
>>De snuppede også en pæn del i år..

> Ja, så ud over at være nogle fartgale, larmende idioter, er vi nu nogle
> uintelligente, alkoholiserede, fartgale og larmende idioter!
>
> 'Vi' takker enkelte af deltagerne i i TPT for deres årligt
> tilbagevendende markedsføring af Motorcyklen, så alle landets borgere
> nu har vished for at ejer man en sådan, er man 20% dummere end en pakke
> havregryn!
Mener nu det er 20% dummere end vådt bølgepap, men lad det nu ligge

Det er simpelthen en kilde til uendelig undren - skide være med at det
giver mig som MC'ist et "dårligt" ry, det lever jeg med da jeg ikke ser
mig som en af _dem_

Jeg syntes det er synd for arrangørene der kæmper en kamp med
myndighederne om tilladelser og andet "red tape" hvert år. De har i år
gjort en stor indsats for at alle kan komme sikkert og lovligt hjem - og
gud hjælpe mig om ikke der er nogen der alligevel skider stort på det
hele og kører ud med promiller i blodet - det er trals med stort T.

Men det er ikke kun dem der er syndere her - der må også være nogen der
vidste at de forlod pladsen med en "bag-skid" - ("venner" - "bekendte" -
"naboer") vi bør her tage lidt ansvar og hjælpe hinanden - ved venligt
men bestemt at bede dem overveje fornuften i det de er ved at foretage
sig (selv om det kan være angstfremkaldende hvis det er en 2.10 høj vel
dekoreret og brydsk H-A'er.)

- - - -
For at få lidt perspektiv på tingene -
Hvor mange deltog til træffet og hvor mange blev kontrolleret og
hvormange af dem var så påvirkede?
Der har været razzia i nordjylland det sidste stykke tid og der er
rigtig _mange_ der er belvet taget for sprit -
Sammenligner man "normal billedet" i trafikken med resultatet af
kontrollen rettet spacifikt mod træfdeltagerne, hvor stor er afvigelsen
da? Er "Vi" slemmere end "normal danskerne"
(Ikke for at undskylde nogen overhovedet, bare for også at få den
dimension med)

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Mikkel Christensen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-07-05 11:26

"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> writes:

> For at få lidt perspektiv på tingene -
> Hvor mange deltog til træffet

~5800

> og hvor mange blev kontrolleret og hvormange af dem var så påvirkede?

27 taget iflg. BT linket.

> Er "Vi" slemmere end "normal danskerne"

Næh, vi er vist så gennemsnitlige som vi kan blive.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko

Soren Lindholt (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 18-07-05 12:23


"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> wrote in
> Næh, vi er vist så gennemsnitlige som vi kan blive.


"vi er alle forskellige"
MP

Søren



nd (18-07-2005)
Kommentar
Fra : nd


Dato : 18-07-05 16:04


"Soren Lindholt" <lindholt@FJERNESperson.dk> skrev i en meddelelse
news:42db9114$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> wrote in
>> Næh, vi er vist så gennemsnitlige som vi kan blive.
>
>
> "vi er alle forskellige"

"Ikke mig!"

vh

nd



Arne Rohr Pedersen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Arne Rohr Pedersen


Dato : 18-07-05 14:24

>
> Næh, vi er vist så gennemsnitlige som vi kan blive.
>
Nu vil jeg meget nødigt kaldes gennemsnitlig, men kalder folk mig anderledes
bliver jeg jo også sur

Arne Rohr Pedersen



Soren Lindholt (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 18-07-05 22:39


"Arne Rohr Pedersen" <arne_rohr@privat.dk> wrote in message
news:42dbad6a$0$23503$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
>> Næh, vi er vist så gennemsnitlige som vi kan blive.
>>
> Nu vil jeg meget nødigt kaldes gennemsnitlig, men kalder folk mig
> anderledes bliver jeg jo også sur
>

Hehe...
Og der er så mange der prøver så hårdt på at være "anderledes" og "deres
egen stil" at de alle ser ens ud...

Søren



Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 01:45

Soren Lindholt wrote:
> "Arne Rohr Pedersen" <arne_rohr@privat.dk> wrote in message
> news:42dbad6a$0$23503$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>>Næh, vi er vist så gennemsnitlige som vi kan blive.
>>>
>>
>>Nu vil jeg meget nødigt kaldes gennemsnitlig, men kalder folk mig
>>anderledes bliver jeg jo også sur
>>
>
>
> Hehe...
> Og der er så mange der prøver så hårdt på at være "anderledes" og "deres
> egen stil" at de alle ser ens ud...

Forhåbentlig er dét ikke sandt når det kommer til Rohrs personlige
eksempel!

--
Armand

Hekto (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-07-05 12:08

In article <42db6c62$0$47628$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
DunantFjern@X.mail.tele.dk says...
> Mener nu det er 20% dummere end vådt bølgepap, men lad det nu ligge
>
> Det er simpelthen en kilde til uendelig undren - skide være med at det
> giver mig som MC'ist et "dårligt" ry, det lever jeg med da jeg ikke ser
> mig som en af _dem_
>
> Jeg syntes det er synd for arrangørene der kæmper en kamp med
> myndighederne om tilladelser og andet "red tape" hvert år. De har i år
> gjort en stor indsats for at alle kan komme sikkert og lovligt hjem - og
> gud hjælpe mig om ikke der er nogen der alligevel skider stort på det
> hele og kører ud med promiller i blodet - det er trals med stort T.
>

Kald det hvad du vil! ... de er ihvertfald ikke belemret med
intelligensens forbandelse!

Jeg synes ny et elle andet sted at det fokuserer på en dårlig og
uønsket side af det der har med MC at gøre!
Selvfølgelig er det også synd for arrangørerne ... lige som alle os
andre.

Der er noget mosdstridende i at tage sin MC til druk-party over en hel
week-end og så køre hjem igen!
(nej, det gælder selvfølgelig ikke alle ... o.s.v.)
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Jes Vestervang (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-07-05 14:27

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Der er noget mosdstridende i at tage sin MC til druk-party over en
> hel week-end og så køre hjem igen! (nej, det gælder selvfølgelig
> ikke alle ... o.s.v.)

Tjow, det kan der da i princippet være noget om. I praksis behøver man
nu ikke ligefrem at være ædru om aftenen og gå tidligt i seng, for at
kunne køre forsvarligt hen på eftermiddagen og i øvrigt puste 0,0. Nu
er jeg heller ikke helt lille, men jeg tror nok at alkoholindtaget
kompenserer for dette i en eller anden grad
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Christian Raaby (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Christian Raaby


Dato : 18-07-05 14:38

Jeg er lige kommet hjem fra Skagen her i eftermiddag. Jeg lå dog ikke på
træfpladsen, men på Østerklit Camping sammen med nogle studiekammerater.

Søndag morgen ca. mellem 8 og 9 stod jeg og en anden kammerat i det lille
øltelt sammen med en hel del andre "natteravne" og konsumerede det sidste øl
til lyden af AC/DC.
Vi snakkede også om hvor mange af de tilstedeværende der egentlig kunne
finde på at lægge sig tilbage i teltet et par timer for så at starte cyklen
og køre sydover i en ordentlig bagstivert.

Den flinke bartender sagde også til mig: "Husk nu at politet holder razzia".
Til dette måtte jeg jo også bare sige :"Ligner jeg en der kan køre nogen som
helst steder?"
Flinkt af hende, men i grunden en unødvendig kommentar.

Jeg sov min brandert ud hele søndag og kørte så hjem idag. Ifølge BT's
artikel var der vist flere, der skulle have gjort det.

Christian,
Århus
Honda XL500S
1966 Vespa 150 Super



StoneCold (18-07-2005)
Kommentar
Fra : StoneCold


Dato : 18-07-05 18:46


> Der er noget mosdstridende i at tage sin MC til druk-party over en hel
> week-end og så køre hjem igen!
> (nej, det gælder selvfølgelig ikke alle ... o.s.v.)

Det er her at fordelen ved ikke at have mc kommer - nej som så ofte før
gik ( gjorde det også da jeg havde cykel ) jeg fra pladsen lørdag formiddag,
for at sove i en dejlig seng til søndag eftermiddag, hvor jeg kørte med en
kammi hjem i bil ( og han havde blæst til 0.0 ).

Det er dejligt at komme på pladsen i ædru tilstand søndag - og vide med sig
selv at man har haft nogle fede dage, og kan kører hjem med god
samvittighed... også når man er på 2 hjul -

Er enig med alle som er lidt fortørnet over at nogle kan finde på at kører
hjem med sprit i blodet - syntes klart at har man tid til at drikke hjernen
ud 2 - 3 dage - så har man også tid til at komme sig igen før man vender
hjem igen. Det skylder man sig selv og omverden !


--
Steen
No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters



Bo Nielsen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Bo Nielsen


Dato : 18-07-05 23:54

>> 20% dummere end en pakke havregryn!

> Mener nu det er 20% dummere end vådt bølgepap, men lad det nu ligge


He he hvad er dummest - havregryn eller bølgepap? Tror i den diskussion er
OT?


ScooterBo



"J.C.Kløve" (19-07-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 19-07-05 11:44

Bo Nielsen wrote:
>>>20% dummere end en pakke havregryn!
>
>
>>Mener nu det er 20% dummere end vådt bølgepap, men lad det nu ligge
>
>
>
> He he hvad er dummest - havregryn eller bølgepap? Tror i den diskussion er
> OT?
>
>
> ScooterBo
>
>
_vådt_ bølgepap - bo vådt

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Ukendt (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-07-05 12:04


J.C.Kløve skrev i meddelelsen
<42dcd986$0$51697$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>_vådt_ bølgepap - bo vådt


Jeg har lavet en V2ur sydøst for fjorden, jeg har så ! jeg HAR!

mvh
Orla,
som i aftes så Hals-Egense færgen under udrykning, for s.... den bør kan
skubbe vand




Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 01:50

Orla Pedersen wrote:
> J.C.Kløve skrev i meddelelsen
> <42dcd986$0$51697$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>
>
>>_vådt_ bølgepap - bo vådt
>
>
>
> Jeg har lavet en V2ur sydøst for fjorden, jeg har så ! jeg HAR!
>
> mvh
> Orla,
> som i aftes så Hals-Egense færgen under udrykning, for s.... den bør kan
> skubbe vand
>

Hæ!
Hørte lige at en delegation fra klubben under deres TPT-hjemtur måtte
ligge underdrejet med Egense-færgen, af hensyn til dén med ambulancen.
Som svar på at baren plejer at være åben for fri udskænkning i slige
situationer, sendte skipper folk i cafeteriet!

--
Armand.
(der i eftermiddags var med en færge der ikke rørte vandet - Quizz:
Hvilken?)

Schlæger (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 23-07-05 05:48

Armand wrote:

> Orla Pedersen wrote:
>> J.C.Kløve skrev i meddelelsen
>> <42dcd986$0$51697$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>>
>>
>>>_vådt_ bølgepap - bo vådt
>>
>>
>>
>> Jeg har lavet en V2ur sydøst for fjorden, jeg har så ! jeg HAR!
>>
>> mvh
>> Orla,
>> som i aftes så Hals-Egense færgen under udrykning, for s.... den bør kan
>> skubbe vand
>>

> Hæ!
> Hørte lige at en delegation fra klubben under deres TPT-hjemtur måtte
> ligge underdrejet med Egense-færgen, af hensyn til dén med ambulancen.
> Som svar på at baren plejer at være åben for fri udskænkning i slige
> situationer, sendte skipper folk i cafeteriet!

Armand.
(der i eftermiddags var med en færge der ikke rørte vandet - Quizz:
Hvilken?)

Det var vel en CBR ......

Mch Schlæger


Ukendt (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-05 08:49


Schlæger skrev i meddelelsen ...
>Armand wrote:

>Armand.
>(der i eftermiddags var med en færge der ikke rørte vandet - Quizz:
>Hvilken?)
>
>Det var vel en CBR ......


Grill

off-spin: sejler man stadig hovercraft over kanalen ?

mvh
Orla




Schlæger (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 23-07-05 10:01

Orla Pedersen wrote:

> off-spin: sejler man stadig hovercraft over kanalen ?

Ikke ifølge CNN's arkiver:

http://archives.cnn.com/2000/WORLD/europe/09/30/hovercraft.retires/

> mvh
> Orla

Mch Schlæger


Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 13:38

Orla Pedersen wrote:

>>Armand wrote:
>
>
>>Armand.
>>(der i eftermiddags var med en færge der ikke rørte vandet - Quizz:
>>Hvilken?)
>>
>
> off-spin: sejler man stadig hovercraft over kanalen ?

Nix!
Alderdom og konkurrence fra jerbanetunnelen sendte dem til sidst til ophug!

--
Armand.
(der aldrig nåede med over, men nåede at tippe en kammerat derom mens
tid var, og han syntes at det var imponerende - Bortset fra larmen og
den kendsgerning at man intet kunne se ud p.g.a. vandtåger og sandslebne
ruder)

Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 13:35

Schlæger wrote:
> Armand wrote:
>
>
> Armand.
> (der i eftermiddags var med en færge der ikke rørte vandet - Quizz:
> Hvilken?)
>
> Det var vel en CBR ......
>

LOL

Men faktisk var det ikke engang dét!

--
Armand.

"J.C.Kløve" (23-07-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 23-07-05 13:43

Armand wrote:
> Schlæger wrote:
>
>> Armand wrote:
>>
>>
>> Armand.
>> (der i eftermiddags var med en færge der ikke rørte vandet - Quizz:
>> Hvilken?)
>>
>> Det var vel en CBR ......
>>
>
> LOL
>
> Men faktisk var det ikke engang dét!
>
> --
> Armand.
1400ccm Suzuki?

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 22:08

J.C.Kløve wrote:
> Armand wrote:
>
>> Schlæger wrote:
>>
>>> Armand wrote:
>>>
>>>
>>> Armand.
>>> (der i eftermiddags var med en færge der ikke rørte vandet - Quizz:
>>> Hvilken?)
>>>
>>> Det var vel en CBR ......
>>>
>> LOL
>> Men faktisk var det ikke engang dét!
>
> 1400ccm Suzuki?

Nej, come on!
Det vár en en færge som transporterede biler, motorcykler, cykler og
fodgængere over vandet, men den rørte ikke vandet!

--
Armand.

MKS - 74 (23-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 23-07-05 22:22

On Sat, 23 Jul 2005 23:08:19 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Nej, come on!
>Det vár en en færge som transporterede biler, motorcykler, cykler og
>fodgængere over vandet, men den rørte ikke vandet!

Kielerkanal - gondolfærge? Har jeg vundet noget?


--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Armand (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-07-05 00:26

MKS - 74 wrote:
> On Sat, 23 Jul 2005 23:08:19 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>
>>Nej, come on!
>>Det vár en en færge som transporterede biler, motorcykler, cykler og
>>fodgængere over vandet, men den rørte ikke vandet!
>
>
> Kielerkanal - gondolfærge? Har jeg vundet noget?
>
>
Du er vist udenfor konkurrencen, ikke?

Svaret fremstår af følgende billede:
http://www.niederelbe.de/FAEHRE/rends0803-luxus.jpg

--
Armand.

MKS - 74 (24-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 24-07-05 00:31

On Sun, 24 Jul 2005 01:26:29 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> Kielerkanal - gondolfærge? Har jeg vundet noget?
>>
>>
>Du er vist udenfor konkurrencen, ikke?

Ja jeg er for god (øv)

>Svaret fremstår af følgende billede:
>http://www.niederelbe.de/FAEHRE/rends0803-luxus.jpg

Bedre billede :

http://www.wsa-ki.wsd-nord.de/hseiten/schwebef.htm

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Armand (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-07-05 00:52

MKS - 74 wrote:
> On Sun, 24 Jul 2005 01:26:29 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>
>>Kielerkanal - gondolfærge? Har jeg vundet noget?
>>
>>>
>>Du er vist udenfor konkurrencen, ikke?
>
>
> Ja jeg er for god (øv)
>
>
>>Svaret fremstår af følgende billede:
>>http://www.niederelbe.de/FAEHRE/rends0803-luxus.jpg
>
>
> Bedre billede :
>
> http://www.wsa-ki.wsd-nord.de/hseiten/schwebef.htm
>

Nej! Mit var tilpas dobbelttydigt for dem der endnu ikke var helt med

--
Armand
(der med turen fik en af de sidste gratis fornøjelser her i livet)

MKS - 74 (24-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 24-07-05 00:58

On Sun, 24 Jul 2005 01:51:55 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Nej! Mit var tilpas dobbelttydigt for dem der endnu ikke var helt med

Ja netop .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-07-05 08:24

In article <rKAEe.61970$Fe7.200946@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Nej! Mit var tilpas dobbelttydigt for dem der endnu ikke var helt med
>
Øhhhh ... det kan man da kalde at gå over åen efter vand! ... elle ...
Det var da en syg konstruktion. Kan det virkelig betale sig?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Armand (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-07-05 10:39

Hekto wrote:
> In article <rKAEe.61970$Fe7.200946@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
> chaufforerne.dk says...
>
>>Nej! Mit var tilpas dobbelttydigt for dem der endnu ikke var helt med
>>
>
> Øhhhh ... det kan man da kalde at gå over åen efter vand! ... elle ...
> Det var da en syg konstruktion. Kan det virkelig betale sig?

Tjaeh :-/
Til den oprindelige trafikmængde, er den vel langt tilstrækkelig.
Lillebæltsbroen var på nippet til kun at blive en jernbanebro af hensyn
til ødselheden ved hele to vejbaner til den smule trafik der var i
30'erne - Idag ville trafikdanmerk bryde sammen hvis den Nye
Lillebæltsbro knækkede sammen og "den gamle" skulle klare trafikken
alene
Men sådan nøgternt vurderet:
- Den starter fra samme bred hvert kvarter, så turen over er som sådan
hurtigere end en motordrevet ville kunne præstere :-/
- "færgelejet" er blot en rampe oppe på brinken og er derfor simplere
end et decideret færgeleje.
- Femdrivningen á elektromotorer(*) på en skinnevogn oppe under
brodækket er langt billigere at vedligeholde, og for den sags skyld
bruge, end motor og propeller.
- Måske at der også er noget med at det ikke kræver en skipper med
eksamen til at sejle supertankere :-/
- Der er under alle omstændigheder ingen problemer med at finde vej,
selv i den tætteste tåge.
- Hvad angår en bro som alternativ, så skal man betænke at det faktisk
ér jernbanebroen over kanalen som gondolen hænger under - Så en vejbro
ville kræve samme højde af hensyn til gennemsejlingen

Lidt østligere sejler der faktisk en færge med en rute der går noget på
langs af kanalen, og dens overfartstid må da være helt urealistisk for
daglig brug (á arbejdsvejen morgen/aften) :-/

Og så hár den i mellemtiden stegne trafikmængde gjort at der lidt
vestligere er lavet en firesporet tunnel, så driften er nok snarere for
kuriøsitetens skyld - Det kostede heller ikke en øre at komme med over!

(*):
Så på Discovery at Empire State Buildings elevatorer stadig trækkes af
de originale elektromotorer fra 30'erne - Nye vil kun være mindre af
dimensioner og marginalt billigere i strøm, til gengæld er det kun
mekanisk service á nye lejer i ny og næ at de gamle har krævet af
vedligeholdelse gennem tiden!
Rendsburg-mekanikken er faktisk fra samme tid!

--
Armand.

Hekto (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-07-05 11:27

In article <_jJEe.62090$Fe7.201006@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Så på Discovery at Empire State Buildings elevatorer stadig trækkes af
> de originale elektromotorer fra 30'erne - Nye vil kun være mindre af
> dimensioner og marginalt billigere i strøm, til gengæld er det kun
> mekanisk service á nye lejer i ny og næ at de gamle har krævet af
> vedligeholdelse gennem tiden!
> Rendsburg-mekanikken er faktisk fra samme tid!
>
Det er meget godt gået!
De ku' deres kram, de gamle!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Jes Vestervang (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-07-05 21:03

"Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> writes:

> He he hvad er dummest - havregryn eller bølgepap? Tror i den
> diskussion er OT?

Havregryn bliver ædt, vådt bølgepap gør nok ikke. Hvis det er dumt at
blive ædt er havregryn dummest.
--
mvh Jes Vestervang (der mangler noget søvn FZS600 & DT125R

Rasmus Neckelmann (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Neckelmann


Dato : 18-07-05 21:02

"Thomas Jensen" skrev:
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=375458/
>
> De snuppede også en pæn del i år..

"Politiet i Nordjylland kunne i går fange _spritbilister_ i stimer, da
betjentene i går kontrollerede de motorcyklister, som har deltaget i det
årlige MC-træf i Skagen. Den højeste promille var på næsten to." -- citat
fra artiklen

Man kan undre sig over hvordan de kunne fange bilister når de kun
kontrollerede motorcyklister? :)
Eller hedder en fordrukken motorcyklist virkelig også en "spritbilist"?
Hmm... Underligt sprog, det danske.

--
mvh Rasmus Neckelmann



Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 01:44

Rasmus Neckelmann wrote:
> "Thomas Jensen" skrev:
>
>>http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=375458/
>>
>>De snuppede også en pæn del i år..
>
>
> "Politiet i Nordjylland kunne i går fange _spritbilister_ i stimer, da
> betjentene i går kontrollerede de motorcyklister, som har deltaget i det
> årlige MC-træf i Skagen. Den højeste promille var på næsten to." -- citat
> fra artiklen
>
> Man kan undre sig over hvordan de kunne fange bilister når de kun
> kontrollerede motorcyklister? :)
> Eller hedder en fordrukken motorcyklist virkelig også en "spritbilist"?
> Hmm... Underligt sprog, det danske.
>

Aprospos hvad man ellers kan udlede af artiklen:
Kontrollen var en del af den sommer-lands sprit-razzia man havde afholdt
i Vendsyssel i weekenden, og alt i al var fulde motorcyklister fra TPT
en minoritet i weekendens samlede fangst:-|

--
Armand.

Schlæger (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 23-07-05 12:03

Armand wrote:

> Rasmus Neckelmann wrote:
>> "Thomas Jensen" skrev:
>>
>>>http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=375458/
>>>
>>>De snuppede også en pæn del i år..
>>
>>
>> "Politiet i Nordjylland kunne i går fange _spritbilister_ i stimer, da
>> betjentene i går kontrollerede de motorcyklister, som har deltaget i det
>> årlige MC-træf i Skagen. Den højeste promille var på næsten to." -- citat
>> fra artiklen
>>
>> Man kan undre sig over hvordan de kunne fange bilister når de kun
>> kontrollerede motorcyklister? :)
>> Eller hedder en fordrukken motorcyklist virkelig også en "spritbilist"?
>> Hmm... Underligt sprog, det danske.
>>

> Aprospos hvad man ellers kan udlede af artiklen:
> Kontrollen var en del af den sommer-lands sprit-razzia man havde afholdt
> i Vendsyssel i weekenden, og alt i al var fulde motorcyklister fra TPT
> en minoritet i weekendens samlede fangst:-|

Nåeehh - det var vel helt suværent det største antal, som kom fra det
samme arrangement på den samme matrikel ....

Det er nok mest deri, at problemet ligger.

Mch Schlæger


Ukendt (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-05 16:44


Schlæger skrev i meddelelsen ...

>Nåeehh - det var vel helt suværent det største antal, som kom fra det
>samme arrangement på den samme matrikel ....
>
>Det er nok mest deri, at problemet ligger.


Og det andet "arangement" var (også) ferie, jeg ved sgu' ikke rigtigt, der
var vist gennemgående for mange der festede den uge :-/

mvh
Orla




Schlæger (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 24-07-05 19:01

Orla Pedersen wrote:

>>Nåeehh - det var vel helt suværent det største antal, som kom fra det
>>samme arrangement på den samme matrikel ....
>>
>>Det er nok mest deri, at problemet ligger.

> Og det andet "arangement" var (også) ferie, jeg ved sgu' ikke rigtigt, der
> var vist gennemgående for mange der festede den uge :-/

Du ved vist godt, hvad jeg mener ...

> mvh
> Orla

Mch Schlæger


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177555
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408859
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste