Jacob Larsen skrev i meddelelsen
<42dac72e$0$18646$14726298@news.sunsite.dk>...
>Hej.
>
>Jeg har lige skiftet bremseskiver og klodser. Nu binder den ene
>bremsekaliber. Er der nogen speciel grund til, at det sker, og hvad kan jeg
>gøre ved det?
Adskille, rense i sprit, vær særlig opmærksom på rillerne hvori pakningerne
befinder sig. Bemærk hvilken side af gummipakningerne der vender ud ad, og
genmonter med samme orientering, (gælder ved genbrug af gamle pakninger, som
har tilpasset sig de typisk lidt skrå flader i kaliperen). Rens stemplerne
for fastgroet bremsestøv, men vær forsigtig med ikke at ridse overfladen
unødigt. Vandslibepapir korn 2000 går an. Ved samling indfedtes
gummipakningerne og rillerne i kaliperen med Ate eller Biltema bremsefedt,
ALDRIG KOBBERFEDT. Nyt friskt bremsevædske påfyldes.
Panikjegviludatkørenuløsning: Pump stemplerne så langt ud at det er muligt
at fjerne det værste fastgroet bremsestøv fra stemplerne, tør af i sprit,
motioner stemplerne, tør af med sprit, repeat until.... Og husk stort
bremseservice til vinter.
Og, brug kun en anelse kobberfedt på kanterne af bremseklodserne, og evt.
pind der går gennem huller i klodserne, ALDRIG på bagsiden af klodserne hvor
det kan trænge gennem belægningen, og ødelægge denne. (Bemærk hvorledes der
er typisk runde arealer af bremsebelægningen, der går gennem metalpladen,
velsagtens af hensyn til belægningens vedhæftning til stålpladen.)
Som alternativ til kobberfedt kan med fordel anvendes Klüber montagepasta,
som er ekstremt varmefast, og uden kobberindhold, og som derfor ikke giver
anledning til galvanisk tæring.
mvh
Orla
>--
>Mvh. Jacob Larsen
>
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879