|
| DB Autozug - og bagage ? Fra : Brian Ipsen |
Dato : 17-07-05 11:04 |
|
Hej,
Er der nogen herinde, der har erfaring med DB Autozug i Tyskland ? Jeg har
luret lidt på deres hjemmeside, og der skriver de, at evt. sidetasker mv.
ikke behøver blive pillet af, såfremt de er låst fast (eller noget i den
stil).
Der står dog også, at der kan komme vindstød med op til 200 km/t - og så er
det lige jeg spekulerer på, om man alligevel bør tage sidetaskerne af (jeg
har nogle Krauser K5, hvor Krauser anbefaler, at man ikke kører stærkere end
130 km/t med dem på) ? - Nu har jeg ikke set, hvordan MC'er bliver læsset,
fastgjort mv - men oplysningen på deres hjemmeside har alligevel fået mig
til at spekulere på, om man skal lade boksene blive siddende under transport
?
Anyone ?
/Brian
| |
Schlæger (17-07-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 17-07-05 11:50 |
|
Brian Ipsen wrote:
> Hej,
> Er der nogen herinde, der har erfaring med DB Autozug i Tyskland ? Jeg har
> luret lidt på deres hjemmeside, og der skriver de, at evt. sidetasker mv.
> ikke behøver blive pillet af, såfremt de er låst fast (eller noget i den
> stil).
> Der står dog også, at der kan komme vindstød med op til 200 km/t - og så er
> det lige jeg spekulerer på, om man alligevel bør tage sidetaskerne af (jeg
> har nogle Krauser K5, hvor Krauser anbefaler, at man ikke kører stærkere end
> 130 km/t med dem på) ? - Nu har jeg ikke set, hvordan MC'er bliver læsset,
> fastgjort mv - men oplysningen på deres hjemmeside har alligevel fået mig
> til at spekulere på, om man skal lade boksene blive siddende under transport
> ?
> Anyone ?
> /Brian
Hej Brian.
Jeg har taget turen med DB Autozug og et stort Givi-Rack. Det var helt
uden problemer - og i øvrigt en stor oplevelse. du skal bare lade dine
faste tasker sidde på MC'en, og så have de værdifulde ting i en tanktaske,
som du tager med ind i toget.
De anbefalede max. 130 km/t. er mere en ansvarsfraskrivelse, end en
orientering om hvad taskerne og rack kan holde til.
Din cykel bliver spændt rigtig godt fast - se evt. billeder fra min
MC-ferie på www.schlaeger.dk.
Du skal ved ombordkørsel være opmærksom på, at der er temmelig lavt til
"loftet", og bla.a. derfor foregår det MED HJELM PÅ. Du får slet ikke lov
at køre MC'en på toget uden hjelm.
Hvis du har brug for yderligere information, findes min mailadresse på
ovennævnte hjemmeside.
Mch Schlæger
| |
Mikkel Christensen (18-07-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 18-07-05 10:44 |
|
"Brian Ipsen" <me@nowhere.net> writes:
> Er der nogen herinde, der har erfaring med DB Autozug i Tyskland ?
> Jeg har luret lidt på deres hjemmeside, og der skriver de, at
> evt. sidetasker mv. ikke behøver blive pillet af, såfremt de er låst
> fast (eller noget i den stil).
Heh, jeg har faktisk lige vurderet nøjagtigt det samme. Det var dog mere
den bredde (max. 1,1 m) de nævner jeg var lidt bekymret over.
> Der står dog også, at der kan komme vindstød med op til 200 km/t - og
> så er det lige jeg spekulerer på, om man alligevel bør tage sidetaskerne
> af (jeg har nogle Krauser K5, hvor Krauser anbefaler, at man ikke kører
> stærkere end 130 km/t med dem på)
Mine sidetasker er testet og godkendt (af mig) til +200 km/t, så det skal
nu nok gå. Men som nævnt er det nok mest ansvarsfraskrivelse fra DBs side.
Damn, der er længe til d. 10/8
--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko
| |
Schlæger (18-07-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 18-07-05 12:28 |
|
Mikkel Christensen wrote:
> "Brian Ipsen" <me@nowhere.net> writes:
>> Er der nogen herinde, der har erfaring med DB Autozug i Tyskland ?
>> Jeg har luret lidt på deres hjemmeside, og der skriver de, at
>> evt. sidetasker mv. ikke behøver blive pillet af, såfremt de er låst
>> fast (eller noget i den stil).
> Heh, jeg har faktisk lige vurderet nøjagtigt det samme. Det var dog mere
> den bredde (max. 1,1 m) de nævner jeg var lidt bekymret over.
>> Der står dog også, at der kan komme vindstød med op til 200 km/t - og
>> så er det lige jeg spekulerer på, om man alligevel bør tage sidetaskerne
>> af (jeg har nogle Krauser K5, hvor Krauser anbefaler, at man ikke kører
>> stærkere end 130 km/t med dem på)
> Mine sidetasker er testet og godkendt (af mig) til +200 km/t, så det skal
> nu nok gå. Men som nævnt er det nok mest ansvarsfraskrivelse fra DBs side.
Jeg formulerede mig uklart. Max. hastigheden for sidetaskerne er opgivet
af fabrikanten (Givi eller krauser), og det er fabrikanten, som efter min
mening fraskriver sig et ansvar med opgivelsen af denne værdi.
DB's oplysninger har mange aspekter - tænk f.eks. tanken at en MC med et
forhøjet touringkåbeglas udsættes for vindstød svarende til 200 km/t -
måske oven i købet baglæns !!!!
> Damn, der er længe til d. 10/8
Alt godt kommer til den, som venter
Mch Schlæger
| |
Mikkel Christensen (18-07-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 18-07-05 12:44 |
|
gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) writes:
> Mikkel Christensen wrote:
>
> >Mine sidetasker er testet og godkendt (af mig) til +200 km/t, så det
> >skal nu nok gå. Men som nævnt er det nok mest ansvarsfraskrivelse fra
> >DBs side.
>
> Jeg formulerede mig uklart. Max. hastigheden for sidetaskerne er
> opgivet af fabrikanten (Givi eller krauser), og det er fabrikanten,
> som efter min mening fraskriver sig et ansvar med opgivelsen af denne
> værdi.
Ach so. Det var mig der fik blandet de sammen.
> DB's oplysninger har mange aspekter - tænk f.eks. tanken at en MC med
> et forhøjet touringkåbeglas udsættes for vindstød svarende til 200
> km/t - måske oven i købet baglæns !!!!
..oO(forfra går det nok. Bagfra... Arh det holder sagtens)
Men ellers kan den jo lige få en stribe gaffa fra toppen af kåbeglasset
og ned omkring beslaget.
--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko
| |
Schlæger (18-07-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 18-07-05 13:34 |
|
Mikkel Christensen wrote:
> gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) writes:
>> Mikkel Christensen wrote:
>>
>> >Mine sidetasker er testet og godkendt (af mig) til +200 km/t, så det
>> >skal nu nok gå. Men som nævnt er det nok mest ansvarsfraskrivelse fra
>> >DBs side.
>>
>> Jeg formulerede mig uklart. Max. hastigheden for sidetaskerne er
>> opgivet af fabrikanten (Givi eller krauser), og det er fabrikanten,
>> som efter min mening fraskriver sig et ansvar med opgivelsen af denne
>> værdi.
> Ach so. Det var mig der fik blandet de sammen.
>> DB's oplysninger har mange aspekter - tænk f.eks. tanken at en MC med
>> et forhøjet touringkåbeglas udsættes for vindstød svarende til 200
>> km/t - måske oven i købet baglæns !!!!
> ..oO(forfra går det nok. Bagfra... Arh det holder sagtens)
> Men ellers kan den jo lige få en stribe gaffa fra toppen af kåbeglasset
> og ned omkring beslaget.
Autozug er i hvert fald en fed måde at tage det lange lige stræk ned
gennem Dyskerlandet. God tur !
Mch Schlæger
| |
Armand (23-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-07-05 00:09 |
|
Schlæger wrote:
>
> Autozug er i hvert fald en fed måde at tage det lange lige stræk ned
> gennem Dyskerlandet. God tur !
>
Tjaeh :-/
Det er ikke så forskrækkende dyrt endda, og derom er internettet ens
gode allierede. Men i modsætning til bilkørsel, så regner jeg det for en
væsentlig del af turen at sidde på nakken af dyret mellem A og B!
På den anden side, så koster en given overnatning i f.eks
München-området, samt bensinforbruget derfra videre til Hamborg, næsten
det samme som selvsamme overnatning i nattoget med motorcyklen som
"bagage"
--
Armand.
| |
Richard (23-07-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 23-07-05 03:50 |
|
Armand wrote:
>> Autozug er i hvert fald en fed måde at tage det lange lige stræk ned
>> gennem Dyskerlandet. God tur !
>
> Tjaeh :-/
> Det er ikke så forskrækkende dyrt endda, og derom er internettet ens
> gode allierede. Men i modsætning til bilkørsel, så regner jeg det for en
> væsentlig del af turen at sidde på nakken af dyret mellem A og B!
Men hvis et bagdæk holder fx 7-10 kkm og derfor bliver slidt rimelig
fladt på 1½ - 2 kkm ned til Alperne hhv Pyrenæerne, er autotoget en god
investering i det mindste på udturen IMHO
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Mikkel Christensen (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 25-07-05 08:24 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> Schlæger wrote:
> > Autozug er i hvert fald en fed måde at tage det lange lige stræk ned
> > gennem Dyskerlandet. God tur !
> >
>
> Tjaeh :-/
> Det er ikke så forskrækkende dyrt endda, og derom er internettet ens
> gode allierede. Men i modsætning til bilkørsel, så regner jeg det for
> en væsentlig del af turen at sidde på nakken af dyret mellem A og B!
Jaeh... Det er muligvis lidt blød hat, men jeg vil hellere bruge tiden
på at køre hjem igen. Så nyder jeg også bedre turen fra B->A (via Z)
Der skal såmænd nok komme nogle km på kontoen alligevel.
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
Dr.Enduro (18-07-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 18-07-05 18:13 |
|
Mikkel Christensen wrote:
>
> .oO(forfra går det nok. Bagfra... Arh det holder sagtens)
Kender I ikke den med de to bøsser, hvis hus lige var brændt ned? "Skat,
nu må vi begynde helt bagfra igen..."
--
Hilsen Jan
| |
Schlæger (18-07-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 18-07-05 18:36 |
|
Dr.Enduro wrote:
> Mikkel Christensen wrote:
>>
>> .oO(forfra går det nok. Bagfra... Arh det holder sagtens)
> Kender I ikke den med de to bøsser, hvis hus lige var brændt ned? "Skat,
> nu må vi begynde helt bagfra igen...
**GRILL** (måske lige netop her mere relevant end nogen sinde før)
Mch Schlæger
| |
Armand (23-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-07-05 00:02 |
|
Schlæger wrote:
>
> DB's oplysninger har mange aspekter - tænk f.eks. tanken at en MC med et
> forhøjet touringkåbeglas udsættes for vindstød svarende til 200 km/t -
> måske oven i købet baglæns !!!!
>
Der bliver ikke kørt baglæns. Bl.a. af den grund at mange
ankomst-stationer er endestationer hvor vognstammen slet og ret
frakobles togets bagende og seperat rangeres til bunden af det spor hvor
frakørselsramperne er!
--
Armand.
(der også havde samme tanke, derved at han har oplevet en racer tabe
kåbeglasset fordi den stod baglæns på traileren bag bilen)
| |
Schlæger (23-07-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 23-07-05 06:02 |
|
Armand wrote:
> Schlæger wrote:
>>
>> DB's oplysninger har mange aspekter - tænk f.eks. tanken at en MC med et
>> forhøjet touringkåbeglas udsættes for vindstød svarende til 200 km/t -
>> måske oven i købet baglæns !!!!
>>
> Der bliver ikke kørt baglæns. Bl.a. af den grund at mange
> ankomst-stationer er endestationer hvor vognstammen slet og ret
> frakobles togets bagende og seperat rangeres til bunden af det spor hvor
> frakørselsramperne er!
Mjaaeehh - det er hverken jeg eller DB autozug helt enig med dig i:
"Sollten Sie abschließbare Motorradtaschen oder -koffer an Ihrer Maschine
befestigt haben, so brauchen Sie diese nicht abzumontieren. Bei anderen
auf dem Motorrad befindlichen Gepäckstücken sollten Sie - neben dem
Diebstahlrisiko - beachten, dass es während der Fahrt zu Verwirbelungen
von bis zu 200 km/h kommen kann, außerdem ist es möglich, dass der
Transport gegen die Fahrtrichtung erfolgt."
... eller også vil du være rar at oversætte ??
Mch Schlæger
| |
Armand (23-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-07-05 22:08 |
|
Schlæger wrote:
> Armand wrote:
>
>> Schlæger wrote:
>>
>>>
>>> DB's oplysninger har mange aspekter - tænk f.eks. tanken at en MC med
>>> et forhøjet touringkåbeglas udsættes for vindstød svarende til 200
>>> km/t - måske oven i købet baglæns !!!!
>>>
>
>> Der bliver ikke kørt baglæns. Bl.a. af den grund at mange
>> ankomst-stationer er endestationer hvor vognstammen slet og ret
>> frakobles togets bagende og seperat rangeres til bunden af det spor
>> hvor frakørselsramperne er!
>
>
> Mjaaeehh - det er hverken jeg eller DB autozug helt enig med dig i:
>
> ......außerdem ist es möglich, dass der Transport gegen die Fahrtrichtung erfolgt."
>
> .. eller også vil du være rar at oversætte ??
>
Av!
Udover den smule jeg har oplevet, så hár DB åbenlys deres grunde hhv.
situationer til baglæns transport
Men dét ville jeg ikke være glad ved :-|
Ved nærmere eftertanke stod jeg faktisk også og kiggede på at et par af
DB-kulierne slog en strop omkring en BMW-RT'ers kåbeglas på
Düsseldorfer-toget!
--
Armand.
| |
Armand (22-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-07-05 23:57 |
|
Mikkel Christensen wrote:
>
>
>>Der står dog også, at der kan komme vindstød med op til 200 km/t - og
>>så er det lige jeg spekulerer på, om man alligevel bør tage sidetaskerne
>>af (jeg har nogle Krauser K5, hvor Krauser anbefaler, at man ikke kører
>>stærkere end 130 km/t med dem på)
>
>
> Mine sidetasker er testet og godkendt (af mig) til +200 km/t, så det skal
> nu nok gå. Men som nævnt er det nok mest ansvarsfraskrivelse fra DBs side.
>
- - - - ligesom fra Krausers side: De 130 har intet med fastgørelsen,
men derimod noget med kørestabiliteten at gøre (bagagevægt bagude
kombineret med vindmodstand/turbolæns), så de skal nok blive siddende!
Derudover kan det være et bøvl med for meget bagage frem og tilbage
mellem ladepladsen og banegården/perronen hvor selve togstammen
befinder sig. Ligesom at der er behersket med bagageplads i togvognene,
hvilket måske netop skyldes at type-kunden er bilist der efterlader alt
med undtagelse af en lille håndtaske og toilettasken.
--
Armand.
(Der lige har prøvet turen, og kun tog tanktasken med fordi han deri
havde sin forberedelse hjemmefra á: sutsko; shorts og ren T-shirt, samt
toiletsagerne (havde dog glemt håndklæde!), således at læder-ornatet
kunne afmonteres så snart at kupeen var fundet)
| |
|
|