knæk af knækfliser
Fra : Anna Larsen

Dato : 04-06-01 08:38

Hej gruppe

Er der nogen, der har erfaring med at knække knækfliset UDEN brug af en
såkaldt fliseknækker ??
Jeg skal bruge 14-16 'halve' fliser, altså have knækket 7-8 stykker. Og for
det vil jeg simpelthen ikke betale den formidable sum, som det koster at
leje en knækker.

mvh Anna

Fra : Calle

Dato : 04-06-01 09:29

Hej

Læg et jernrør under stenen hvor den skal knække, og slå så med en mejsel på
den anden side.

Calle

Fra : Anna Larsen

Dato : 04-06-01 10:10

Altså sådan, at den ene halvdel af flisen svæver, og den anden hviler
'enden' på jorden ??
Og så slår man med mejslen i revnen - hårdt eller sådan med gefühl ??

Calle <Calle@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:UPHS6.880$R84.245142@news010.worldonline.dk...

Fra : Calle

Dato : 04-06-01 10:28

Hej Igen

Slå et par forskellige steder langs den linie du vil knække ved.
Du skal slå hårdt, men stadig så du har styr over bruddet.

> [...]
| 'enden' på jorden ??
| Og så slår man med mejslen i revnen - hårdt eller sådan med gefühl ??

| > |
Og
| > |
| > |
| > |

Fra : per

Dato : 04-06-01 13:29

On Mon, 4 Jun 2001 11:27:55 +0200, "Calle" <Calle@jyde.dk> wrote:

Brug 2 små jernrør. den ene lægger du på en hård overflade, hvor
rillen af stenen lægges i, og det andet rør lægger du på den anden
side. Og så et stort slag på røret ( på midten) så let er det.

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Aksel

Dato : 04-06-01 17:45

Hvis du har en vinkelsliber kan du lave en rille på bagsiden med en
diamantskive, så er du sikker på at fliserne knækker der hvor du vil

MVH Aksel