Asfalten på Hove-vejene er ordnet nu
Fra : Richard

Dato : 14-07-05 22:18

Mest til gavn for os på Hovedöen, men alligevel: Den mislykkede
slidlagsreparation af vejene ved Hove, som Gruby klagede til kommunen om
fornylig, er nu erstattet med et gedigent gammeldavs asfaltlag. Ihvertfald
strækningen fra Hove mod Veksø, så mon ikke også resten er eller snart
bliver ordnet?

Godt gået Gruby

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-07-05 22:36

On Thu, 14 Jul 2005 21:17:50 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

Hej Richard.

> [...]
>fornylig, er nu erstattet med et gedigent gammeldavs asfaltlag. Ihvertfald
>strækningen fra Hove mod Veksø, så mon ikke også resten er eller snart

Så har de godt nok haft travlt
Jeg mener at jeg kørte strækket sidste fredag og da var det stadig
livsfarligt.

>Godt gået Gruby

Takker ærbødigst, men jeg tror du tillægger mig for megen power.
Jeg har kendskab til andre der bor i området der har været efter
kommunen, så jeg tror det er en fælles indsats der har givet pote.
Under alle omstændigheder er det godt at det er blevet udbedret.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Bjørn S

Dato : 14-07-05 22:58

Steen Gruby wrote:

> Så har de godt nok haft travlt
> Jeg mener at jeg kørte strækket sidste fredag og da var det stadig
> livsfarligt.

Jeg var en tur forbi i tirsdags, og da var der ny asfalt og skilte om
løs grus, samt 40 km begrænsning hele vejen. Skiltene så ud til at være
væk i dag, men det kigget du nok ikke efter ....

--
/Bjørn

Fra : Richard

Dato : 15-07-05 09:19

Hej Steen,

Steen Gruby wrote:

> Takker ærbødigst, men jeg tror du tillægger mig for megen power.

Årh, nu ikke så beskeden - æres den, som æres bør

> Jeg har kendskab til andre der bor i området der har været efter
> kommunen, så jeg tror det er en fælles indsats der har givet pote.

En del af pointen er også at huske andre på ikke at holde sig tilbage
fra at klage over veje- og trafikforhold, der generer. I virkeligheden
er de fleste offentlige myndigheder jo ofte lydhøre og interesserede i
kommentarer fra brugerne

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 15-07-05 22:14

Richard wrote:

> [...]
> fra at klage over veje- og trafikforhold, der generer. I virkeligheden
> er de fleste offentlige myndigheder jo ofte lydhøre og interesserede i

Apropos, Kbh. Amtsvejvæsen har pt etableret hastighedovervågning hele
tre steder i nærhed af krydset på Klampenborgvej, hvor mc-bakkekortegen
svinger ind på parkeringspladsen i forb. med, at Bakken åbner og lukker.

Men de har sørme etableret overvågningen med de gode gamle sæt af to
gummisnore - ikke de forbandede trafiktælleplader, som de op til
weekenden før Bakken lukkede sidste år havde anbragt lige, hvor kortegen
svinger fra Klampenborgvej

Så måske er de mange henvendelser om trafiktælleplader fra mc'ister i
hele landet, inkl. om sidstnævnte, ved at virke - vi kan da håbe, de
andre vejvæsener følger trop

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 14-07-05 22:52

In article <db6kpu$kn9$1@abbeden.bunk.cc>, rpaderichard@netscape.net
says...
> [...]
> fornylig, er nu erstattet med et gedigent gammeldavs asfaltlag. Ihvertfald
> strækningen fra Hove mod Veksø, så mon ikke også resten er eller snart

Deliscious!
Du tog chancen i ½-mørket!? Her ligt når det hjælper at klage!
Vi så kun nogle vejarbejdeskilte på udturen, da vi kørte videre mod
Østrup, så vi kørte uden om.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Richard

Dato : 15-07-05 09:28

Hej Hekto,

Hekto wrote:

> Deliscious!

Stort set mit ord, da jeg rundede hjørnet på vejen fra
Smørumovre/Edelgave

> Du tog chancen i ½-mørket!?

Årh, tusmørke var det vel knap nok, lyst nok ivertfald til at se, hvor
der endu lå lidt spredt sand fra overfladebehandlingen. Syntes blot at
to gange Roskildevej på de første 500 km af et nyt bagdæk var lidt for
meget og tog derfor den sædvanlige vej over Veksø-Ganløse-Bistrup hjem
fra Tåstrup under den flotte aftenhimmel

> Vi så kun nogle vejarbejdeskilte på udturen, da vi kørte videre mod
> Østrup, så vi kørte uden om.

Var også selv kørt over Veksø-Gundsømagle-Tågerup på udvejen til
Roskilde i forventning om grus på Hove-vejen, så det var en god
opdagelse. Området bliver nok hjemsøgt af mc'ister med abstinenser her i
weekenden, mon ikke ?-)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 15-07-05 09:46

In article <42d77395$0$73984$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
richardpunktumpade@Se-Epost.dk says...
> [...]
> meget og tog derfor den sædvanlige vej over Veksø-Ganløse-Bistrup hjem
> fra Tåstrup under den flotte aftenhimmel

Ja, jeg ville også hellere have været til venstre ved McD i Roskilde;
men noooogen ville det anderledes!

> [...]
> Roskilde i forventning om grus på Hove-vejen, så det var en god
> opdagelse. Området bliver nok hjemsøgt af mc'ister med abstinenser her i

Det gør det ihvertfald lettere for dem der ikke kender området helt,
for alle veje fører til .... Hove!

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-07-05 09:01

Richard wrote:
> [...]
> fornylig, er nu erstattet med et gedigent gammeldavs asfaltlag.
> Ihvertfald strækningen fra Hove mod Veksø, så mon ikke også resten er

SÅDAN! Kan jeg lige få en kopi af klagebrevet? Det skal til hillerød
kommune vedr. trækningen Gadevang - Bendstrup

--
vh
Torben

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-07-05 20:42

On Fri, 15 Jul 2005 09:00:47 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

Hej Torben.

>SÅDAN! Kan jeg lige få en kopi af klagebrevet? Det skal til hillerød
>kommune vedr. trækningen Gadevang - Bendstrup

Intet problem.
Dog kan jeg ikke lide betegnelsen "klagebrev".
Jeg foretrækker "venlig henstilling"

Jeg skal lige tilføje at jeg havde en længere telefonsamtale med den
ansvarlige i kommunen.

Her er den så:

Emne.....: Vejen mellem Veksø og Hove.
Brev.....: Til rette vedkommende.

Jeg er daglig bruger af vejen mellem Veksø og Hove.
Om vinteren i bil, og det meste af sommeren på motorcykel.
Normalt kan man leve med discount belægningen og de løse
sten, men lige nu er vejen livsfarlig.
Ikke blot pga. de løse sten - dem kan man leve med - men
underlaget der hvor stenene er kørt af er lige så klistret
og glat som brun sæbe.
Jeg retter opmærksomheden mod vejens tilstand at to
grunde:
1) Det rent sikkerhedsmæssige for trafikanter, specielt
dem på to hjul.
2) Hvis en MC kører kører af vejen føler jeg mig
overbevist om at Ledøje-Smørum kommune vil få en sag på
halsen.

I håbet om at vejen vil blive repareret snarest.

Steen Gruby.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo