sjæfen
wrote:
SNIP - en masse om tikken - SNIP
> Har kun haft den 100km, så jeg ved intet om olieforbrug etc, men overvejer
> at trille de 500km ned over grænsen for at se hvordan den "spiller". Vil
> jeg kunne det ved nogen af de symptomer den måske har?
Du kan jo pasende starte med at få stillet dine ventiler, uanset hvem
og hvor du købte den fra, så kan du kun stole på de service du selv for
lavet ;) og derved er noget af det første man lige så godt kan gøre nemlig :
Stille ventiler.
Skifte olie + filter.
Skifte/rense luftfilter.
Skifte bremsevæske, og rense kaliberne.
Skifte forgaffel olie.
Justere for og bagdæmper ind, og derefter justere kæden.
Og så er det lidt ufedt at eneste du siger om den er at det er en
1000cc... hvad er det for en maskine vi snakker om ???
En GSX1000F, GSX-R1100 uden vandkøling, de fleste GSF'er skal tikke
lidt... og det er bare nogen få 1000cc maskiner... grundet at det er
Suzuki'er der er nævnt er at det er de motore jeg kender bedst til ;)
men der er også i de andre mærker maskiner som kan tikke lidt.
Når de nævnte maskiner er varmet op skal de IKKE tikke i tomgang, men
gerne lidt ved mellem omdr. og op indtil motorstøjen overdøver det.
hmmmm, du kan jo godt tage den tur, men når din Mekker mumler om
ødelagt ventil, så skal du huske på at hvis manden har ret, kan sådan en
tur gøre at regningen stiger fra en ny ventil + ventilslibning, til et
nyt topstykke + det hele alt efter hvor heldig/uheldig du er :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit