Væske på motoren
Fra : ahk005@gmail.com

Dato : 14-07-05 12:02

Hejsa!

Jeg er ved at købe en Kawasaki GPZ 500s, men efter prøveturen lagde
jeg mærke til at der var en klar væske at se uden på motoren.

Er det normalt når den ikke har kørt i lang tid eller..? Og hvad kan
det være?

Fra : Richard

Dato : 15-07-05 09:30

ahk005@gmail.com wrote:
> [...]
> jeg mærke til at der var en klar væske at se uden på motoren.
>
> Er det normalt når den ikke har kørt i lang tid eller..? Og hvad kan

Hm, klar væske - det er ikke fråde fra mundvigene? - Kaw. eller ej

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 15-07-05 14:27

ahk005@gmail.com wrote:
> [...]
> jeg mærke til at der var en klar væske at se uden på motoren.
>
> Er det normalt når den ikke har kørt i lang tid eller..? Og hvad kan

Det er vel ikke forbudt sælger at vaske varen lige inden købers
besigtigelse :-/

--
Armand.

Fra : ahk005@gmail.com

Dato : 15-07-05 17:28

hvis det så bare var en af de to ting... men den var tør inden jeg
kørte og ligeledes var mine mundvige...

Fra : Kasperkk

Dato : 15-07-05 18:36

> hvis det så bare var en af de to ting... men den var tør inden jeg
> kørte og ligeledes var mine mundvige...

Det er meget tit jeg har prøvet efter en vask at der har stået vand efter
eller andet sted på motoren.
Så det kan altså ikke helt udelukkes. Jeg har prøvet at stå der og tænke
hvad fanden mon det er....

Kasperkk

Fra : ahk005@gmail.com

Dato : 15-07-05 22:19

KAN selvf være noget der har stået et eller andet sted og så løbet
ned af den, men det lyder nu mærkeligt da den i hvert fald ikke var
nyvasket.. Burde det ikke også fordampe meget hurtigt på en
forholdsvis varm motor??? (hvis det var vand)

Fra : Armand

Dato : 16-07-05 11:38

ahk005@gmail.com wrote:
> [...]
> nyvasket.. Burde det ikke også fordampe meget hurtigt på en
> forholdsvis varm motor??? (hvis det var vand)

Det er ikke til at sige "the IT-way".
Hvis du var skeptisk over det ved erkendelsen af det, hvorfor følte du
så ikke på det (á: vand/olie?) eller ligefrem smagte på det - Dét er den
eneste vej at erkende hvilket fluidum det drejer sig om og efterfølgende
bekymre sig hhv. ignorere forekomsten. I den forbindelse kan nævnes
at rent vand på en motorcykel kun kan komme fra meteorologien eller en
vandslange/spand!)

--
Armand.