vurdering kawasaki er5
Fra : Jakob Hansen

Dato : 14-07-05 09:34

Skal snart købe min første MC og er blever varm på Kawasaki er5. Men
hvad er en fair pris på sådan en svend fra 97 med ca 40000km.
Er set til 35000kr på DBA.
Er der nogle specielle ting eller svagheder ved denne model.
god sommer / jakob

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 14-07-05 14:50

"Jakob Hansen" <hansenjakob@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Er set til 35000kr på DBA.
> Er der nogle specielle ting eller svagheder ved denne model.

35000 er ikke helt urimeligt, men mon ikke den kan presses i 30? En
splinterny fås fantastisk billigt for kun 60000 i år.

Det er en lækker kværn, kvalitet over hele linien. Vandkølet, avanceret
maskine. Hamler sagtens op med CB 500, som er noget dyrere. Kun
tanklakeringen på CB'en er bedre end på kawaen.

Afhængig af ens temperament kan det dog godt irritere, at man skal gi'
maskinen en del omdrejninger før der sker noget. Den indbyder efter min
mening til en lidt aggressiv kørestil, i modsætning til en etcylindret
sejtrækker.

KØB!

MVH

Tommy

Fra : Dennis

Dato : 14-07-05 23:23

> [...]
> Er set til 35000kr på DBA.
> Er der nogle specielle ting eller svagheder ved denne model.

For ca. 1 ½ mdr. siden fik jeg 37Kkr i bytte for min fra 98 (97'er model
indregistreret i 98) med ca 23.000 km på klokken ved en forhandler. Det skal
så siges at mc'en havde fået smadret det bagerste højre plastic stykke samt
bøjet styret, efter udskitning af disse dele satte forhandleren den til salg
til ca. 45000 og solgte den i løbet af ca. 14 dage.

Hvad angår mc'en var der rust oven på bagsvingeren der hvor baghjulet smider
alt sit "lort" samt undersiden af tanken havde nogle rimelige grimme rust
pletter. Bagsvingeren fik jeg lakeret for 100,- kr. og bagsiden af tanken
lappede jeg selv. Lakken på motoren var enkelte steder begyndt at skalle af
der hvor motoren blev udsat for diverse skidt fra vejen.
Ud over de skønheds mæssige ting må jeg sige at den køre glimrende. Jeg har
haft den oppe at vise 185 km/t på klokken så den kan jo godt trække lidt
Når man er på de små snoede veje er den også sjov da den ligger kanon i
svingene. Bagsæde komforten er også nogenlunde påstår min kæreste. Hvad
angår benzin økonomi har jeg ligget mellem 14 km/l til 21 km/l. Den ligger
mest omkring de 20 km/l ved blandet kørsel.

--
Dennis - zx6r 2004

Fra : christian

Dato : 15-07-05 09:57

Ellers kan du kigge efter en gpz500s fra kawasaki, næsten den samme cykel.
Den har bare lidt kåbe og så river den lidt mere.
Har selv høbt en som min første mc og er rigtig glad for den. Har haft den
oppe på 210 på uret.