Hvad skal man dog vælge ?
Fra : Jane K.

Dato : 13-07-05 23:58

Hej i gruppen

Så skal der jagtes ny cykel, solgte min CBR600 sidste år,
har været så HELDIG at få lov at LÅNE en Yamaha v-max til denne sæson, men
MÅ eje min egen igen til næste sæson.

Jeg har nået et alder hvor de foroverbøjet cykler må vige for tilbagelænet.
Jeg er lidt varm på Suzuki marauder, men syntes priserne er lige i
overkanten, kan nogle fortælle hvornår den kom på gaden første gang ?.

Harley er jo heller ikke at foragte, men der vil min pengepung slet ikke
være med, den ryster bare jeg tænker på Harley

Jeg havde tænkt mig at bruge en 45.000 til 50.0000 på mit nye legetøj -
nogle forslag ?

MVH
Jek

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-07-05 00:13

"Jane K." <kneis@cool.dk> writes:

> [...]
> være med, den ryster bare jeg tænker på Harley
>
> Jeg havde tænkt mig at bruge en 45.000 til 50.0000 på mit nye legetøj -

Jeg har hygget mig med at søge inspiration hos www.customimport.dk. Du
kan jo gøre det samme. Der er også ting i din prisramme.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En fremmed er en idiot,
The RockBear. ((^)) du ikke har smadret endnu."

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-07-05 07:40

"Jane K." <kneis@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være med, den ryster bare jeg tænker på Harley
>
> Jeg havde tænkt mig at bruge en 45.000 til 50.0000 på mit nye legetøj -

Marauderen kom i 1996/1997, en dejlig mc til korte ture men med det
sædvanlige problem på lange ture, det problem alle tilbagelænede har, nemlig
at man bliver øm i røven og ikke kan rejse sig mens man kører fordi
fodhvilerne sidder langt fremme. Derudover bliver man træt i ryg og arme af
at holde imod ved hastigheder over 100 km/t , det er derfor mange har ryglæn
til føreren. (Glem alt om at have nogle bagpå på længere ture.)
Du sidder også lavt på disse mc'er og har fårligt overblik over trafikken.
Marauderen har det problem den er kædetrukket og sviner baghjulet med
kædefedtet, hvilket er surt når den jo netop skal skinne.

Til ture på 200 - 300 km er den ok. Fordelene er , den kan lyde godt
(afhængig af potter) , den ser flot ud, den starter og kører altid (til
forskel fra min kammerats hd og der er lidt kussemagnet over den.

Jeg har haft en i tre år og den hører som alle tilbagelænede mc'er i
"Strandvejskategorien".

Jeg tror du får en bedre mc til de penge du har ved at købe en virago
(kardantræk) men så er den ikke så flot (Subjectiv mening) !

Selv vil jeg ALDRIG købe en tilbagelænet igen, men prøv det først , for vi
er alle forskellige.

Mvh Jens

Fra : Carsten

Dato : 14-07-05 09:04

Jens Jensen wrote:

> Til ture på 200 - 300 km er den ok. Fordelene er , den kan lyde godt
> (afhængig af potter) , den ser flot ud, den starter og kører altid (til
> forskel fra min kammerats hd og der er lidt kussemagnet over den.

LOL Det sidste har Fr. Jane nok næppe brug for

Carsten

Fra : Jane K.

Dato : 14-07-05 13:07

*GGGGGGGG* Hej Carsten
har også svaret Jens.

Har ikke glemt dit foto, sidder faktisk lige i dette øjeblik
og arbejder på klubbens hjemmeside, håber jeg når det til
i aften.

SES
Jane

Fra : ChristianD

Dato : 14-07-05 09:39

"Jens Jensen" <iderig@fjerndettejubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Jeg tror du får en bedre mc til de penge du har ved at købe en virago
> (kardantræk) men så er den ikke så flot (Subjectiv mening) !...

Jeg mener kun det er 250 ccm udgaven af Marauderen (den gamle gn 250 i nye
klæder), der har kædetræk. Min kammerats far har en 800 ccm Marauder og den
er med kardan, ligesom 5k udgaven
(http://www.suzuki-mc.dk/mc/VZ800K5/vz800k5.htm) også har.

--
Mvh.

Christian
Suzuki LS650 Savage
http://dfmc.dk/christian

Fra : Jane K.

Dato : 14-07-05 13:05

Hej Jens

Tusinde tak for dit uddybende svar.

> Marauderen kom i 1996/1997>
hmmm så tror da pokker de stadigvæk ligger på en 70.000 og op.

> Marauderen har det problem den er kædetrukket og sviner baghjulet med
> kædefedtet, hvilket er surt når den jo netop skal skinne.
DEN havde jeg ikke lige tænkt over, CBR'en havde jo også kædetræk,
og sikke noget svineri, var dog heldig at mine fælge var sorte.

>og der er lidt kussemagnet over den.>
*GGGGGGGG* ikke liiiiiiiiige hvad jeg har behov for, er QVINDE i en moden
alder

> Selv vil jeg ALDRIG købe en tilbagelænet igen, men prøv det først , for vi
> er alle forskellige.
Sagde jeg også, ALDRIG tilbagelænet, men med grænsen på 160 km i timen så
mister man kortet,
og en forbøjet er altså sjovest når den ligger på 140/150 og opefter.
DAMN det bliver svært, når jeg sidder og surfer efter cyklen, lander jeg
ALTID på de foroverbøjet,
men tænker STOP du skal ikke have en raket igen, desuden savnede jeg mere
kontrol da jeg havde
CBR'en den var liiiiiiige høj nok, men på motorvejen med fødderne oppe
JAHUUUUUUUU *SSS*

MVH
Jane

Fra : Bo Nielsen

Dato : 14-07-05 13:47

> *GGGGGGGG* ikke liiiiiiiiige hvad jeg har behov for, er QVINDE i en moden
> alder

Åh man skal ikke være bange for at prøve noget nyt ;-P

ScooterBo

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-07-05 09:04

Jane K. wrote:
> [...]
> MÅ eje min egen igen til næste sæson.
>
> Jeg har nået et alder hvor de foroverbøjet cykler må vige for tilbagelænet.

Jeg forstår ved gud ikke at man kan mene at choppere er komfortable.
Prøv evt. en hverdags- eller touringcykel og oplev hvor godt man _kan_
sidde.

> [...]

> være med, den ryster bare jeg tænker på Harley
>
> Jeg havde tænkt mig at bruge en 45.000 til 50.0000 på mit nye legetøj -

Yamaha : FJ1200 fra 86-87 - så kommer du heller ikke til at savne
VMAX'ens punch så meget. Se min profil for at se hvad man kan få ud af
ca. 45.000,-. XJ900 hvis det skal være lidt nyere (mon prisen ikke
udelukker diversion?) - XJ600 Diversion hvis HK er underordnet.

Suzuki : nej (eller find en GSX1100F med servicekontrakt) Been there
- loved it - lost a lot of money. Bare hav i mente at det er en
kåbeklædt FJ kopi.

Honda : VFR750

Kawa : for lidt viden herfra. Men en af de store sportstouringbamser
hvis man kan få sådan en til prisen - mums.. hov forresten - GPZ900 er
et godt bud.

--
vh
Torben

Fra : Moller

Dato : 14-07-05 09:56

Torben Scheel wrote:

> [...]
>
> Suzuki : nej (eller find en GSX1100F med servicekontrakt) Been there
> - loved it - lost a lot of money. Bare hav i mente at det er en

   GSX1100F, er også en møg gammel svend ;)

> Honda : VFR750

   Hey... er man oppe i langtouring og med ok kræfter, og du alligevel har
nævnt GSX1100F, så har honda jo CBR1000F ;) den CBR model som har mest
inspiration fra Honda's semi bil program ala Goldwings ;)

> Kawa : for lidt viden herfra. Men en af de store sportstouringbamser
> hvis man kan få sådan en til prisen - mums.. hov forresten - GPZ900 er
> et godt bud.

   Ellers er den gamle ZX10 ikke af vejen, og den ses også nede i lave
priser :)

   Må nok lige slutte af med at sige : "Ingen af de nævnte modeller må
misforståes med modeller af næsten samme betegnelse efter år 2000". Så
er der ingen tvivl om at vi her snakker Cruiser med ekstra bremse
muligheder, frem for super racerer, som burde fjernes fra vejen.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-07-05 11:10

Moller wrote:

> GSX1100F, er også en møg gammel svend ;)

Ja, for en Suzuki..

> Hey... er man oppe i langtouring og med ok kræfter, og du alligevel
> har nævnt GSX1100F, så har honda jo CBR1000F ;) den CBR model som har
> mest inspiration fra Honda's semi bil program ala Goldwings ;)

Kan prisen holdes på 50.000?

> [...]
> er der ingen tvivl om at vi her snakker Cruiser med ekstra bremse
> muligheder, frem for super racerer, som burde fjernes fra vejen.

Du er jo også godt igang, sådan som du ribber dem for knaster mv.

--
vh
Torben

Fra : Moller

Dato : 14-07-05 10:33

Torben Scheel wrote:

> Ja, for en Suzuki..

   hmmmm... nopes, for var den det, ville vi jo ikke se GS500, og de
fleste GSX-F modeller, eller enda GSX1400, som igen bare er en GSX-R1100
boret lidt op(maks for den motor er set til 1460cc indtil nu, så mon ik
der kommer en GSX1450)... og monteret noget numodens pjat ala
indsprøjtning, som de snuppede fra den gamle gixxer1000, og så lige
mappede om. For at skjule deres ligsminkning, monterede de lige nogen
andre sidedæksler, og farvede cyll. så den lignede en af de gamle yamser ;)

> Kan prisen holdes på 50.000?

   Det burde de, men på den anden side, folk der sælger CBR maskiner i DK,
tror de er guld værd, men man kan nu nok få pruttede dem ned, hvis
sælger mangler pengende ;) men jo, pga. de gustne høje priser, så er de
fleste alternativer jo billigere, og man for mere for pengende :)

> Du er jo også godt igang, sådan som du ribber dem for knaster mv.

   Hey... bare fordi knasterne blir kedeligere med tiden ;) ... bare vent,
nu er der jo en Yams i stalden, meeeeeen, så vidt jeg har forstået det,
så kender Yamaha ikke til Lego princippet, som Suzuki gør.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-07-05 13:00

Moller wrote:

> hmmmm... nopes,
Nopes hvad?

> [...]
> mappede om. For at skjule deres ligsminkning, monterede de lige nogen
> andre sidedæksler, og farvede cyll. så den lignede en af de gamle yamser ;)

Ja, stil kan kopieres

> [...]
> vent, nu er der jo en Yams i stalden, meeeeeen, så vidt jeg har forstået
> det, så kender Yamaha ikke til Lego princippet, som Suzuki gør.

Det er mere det at du skræller de gamle racere for stumper, og så kommer
de jo ikke på vejen igen. Yamaha leger også med Lego : FJ1100 deler
f.eks. bremser med Xj600 (!) Og check lige hvor mange der bruger "R1"
bremser. Og jeg håber da at jeg har ret når jeg siger at de FZS600
skiver der står klar i skuret passer på FJ1200 (Ø 298mm men offset er
jeg ikke h e l t sikkker på).

Kunne være sjovt at smide FJ hjulene på konens XJ når jeg kommer igennem
upgraden FZR1000 hjul / R1 bremser

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 14-07-05 15:59

Jane K. wrote:
> Jeg har nået et alder hvor de foroverbøjet cykler må vige for tilbagelænet.

??Pga alder?? Det plejer ellers være omvendt, helbredsmæssigt har ryggen
meget bedre af en foroverlænet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jane K.

Dato : 14-07-05 17:32

> ??Pga alder?? Det plejer ellers være omvendt, helbredsmæssigt har ryggen
> meget bedre af en foroverlænet

*SMIL* det har INTET med helbredet at gøre, det er højre hånd (forstå mig
ret)
som ikke vil slippe = ELSKER FART men har mit kørekort for kært.

MVH
Jane

Fra : Richard

Dato : 14-07-05 22:24

Jane K. wrote:

> *SMIL* det har INTET med helbredet at gøre, det er højre hånd (forstå mig
> ret) som ikke vil slippe = ELSKER FART men har mit kørekort for kært.

Nåeh ja, har godt hørt om det. Ville ellers have foreslået dig en af de
motorstærke V4 Magna'er, fx 500cc V30 Magna, som en passende overgang fra
din CBR til en sofacykel. Men selv om den formentlig passer dit budget og
ønske om noget tilbagelænet, går det så nok ikke alligevel

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jane K.

Dato : 15-07-05 01:25

Sjov Richard du lige skulle nævne en VF, jeg har kastet mit falkeøje på VF
750 men V30 Magna er også et godt bud.

MVH
Jane

Fra : Richard

Dato : 15-07-05 09:14

Jane K. wrote:
> Sjov Richard du lige skulle nævne en VF, jeg har kastet mit falkeøje på VF
> 750 men V30 Magna er også et godt bud.

Ikke underligt, omend ret motorkraftige ifht din kørestil

Du skal dog vide, at motorerne på de tidligste årgange af begge havde
forskellige skavanker, der blev afhjulpet ad åre. Og generelt kræver
motorerne kompetent service - de er ikke for 1' års DYI-hjemmemekanikere
at servicere! Men hvis det bliver aktuelt så læs meget mere om
skavanker, afhjælpning og service på tekniksiderne www.honda-v4.com og i
de amerikanske links, du også finder der

Magnaernes køreegenskaberne er formentlig de friskeste blandt de
tilbagelænede; men med dit hensyn in mente, burde du måske snarere kigge
på Honda's to-benede VT500C og de større søstre, hvoraf de ældste passer
dit budget. De ligner Magnaerne lidt, men har lavere motorydelse.
Motorerne er iøvrigt i familie med NTV og er *bundolide*.

Alternativt er der da mange klassiske sports/turcykler i 30-45
hk-klassen, med gode køreegenskaber til de små veje og knap så
foroverlænet kørestilling som din CBR. Min egen GB500 Clubman/TT og
søstermodellen XBR500/500S er gode eksempler, men til dit budget er der
jo et væld af tobenede 450-500cc også. Med sådan en får du sværere ved
at sætte kortet over styr, men bevarer de gode køreegenskaber på de små
veje. Køreegenskaber, der måske kan redde dig ud af en dum situation en
dag - den mulighed er da også værd at bevare...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken