Hvad skal der til at stoppe det ?
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 22:45

Min cykel bruger jo olie, og det er når den får gas, så det er olieringene,
men hvad er løsningen helt specifikt ?

Noget med honing, og nye størrere stempler ? eller hvad skal man gøre ?

Mvh
Morten

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-07-05 07:10

"honing"

Medføre ikke nødvendigvis nye stempler, kun nye ringe.... Der skal hones en
del før stempler skal skiftes...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 07:31

> "honing"
>
> Medføre ikke nødvendigvis nye stempler, kun nye ringe.... Der skal hones
en
> del før stempler skal skiftes...

ok, men kan man skifte en oliering på et stempel ? jeg ved jo at
stempelringe har et hul og der kan presses ud over stemplet, men havd med
olieringen ??

Mvh
Morten

Fra : Hekto

Dato : 14-07-05 08:56

In article <42d606b7$0$18638$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
<xsnabelastarchild.dk> says...
> ok, men kan man skifte en oliering på et stempel ? jeg ved jo at
> stempelringe har et hul og der kan presses ud over stemplet, men havd med
> olieringen ??

Det er samme princip!
Oftetst sidder der indvendig i olieringen, der er 'slidset op' på den
smalle led, en fjoder der hjælper med til at spænde den mod
cylindervægen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 09:10

> Det er samme princip!
> Oftetst sidder der indvendig i olieringen, der er 'slidset op' på den
> smalle led, en fjoder der hjælper med til at spænde den mod
> cylindervægen.

ok kanon, så kan det jo ikke tage mange halve timer at skifte sådan en flok
ringe..

Den er jo nok en del nemmere at sælge hvis den ikke bruger olie.

Mvh
Morten

Fra : Pwh

Dato : 14-07-05 13:19

Juel wrote:
> Den er jo nok en del nemmere at sælge hvis den ikke bruger olie.

Jeg tror dit problem nærmere er at du har lavet den så speciel
at der kun vil værer et fåtal af købere til den, så nøgleordet for
dig er nok tålmodighed, lad værer med at panikke og sætte prisen
ned hele tiden. Men self er det en god ide at den virker så optimalt
som det er muligt, held og lykke med salget, har du prøvet DBA :-?

/Jens

Fra : Moller

Dato : 14-07-05 13:23

Pwh wrote:

> [...]
> ned hele tiden. Men self er det en god ide at den virker så optimalt
> som det er muligt, held og lykke med salget, har du prøvet DBA :-?

   Eller Juels rygte i forvejen herinde... hans cykler falder altid ca.
1000Kr. om ugen ind til en bider på, og så er der alle de fede historier
der er fortalt herinde, ala. "fandt en tandhjulstand i olien", "havde
ikke skruet Cyll. fast igen", og en af de nye "hmmm, skal der være så
stort hul i stellet".

   Vi burde næsten samle alle Juels indlæg + dertilhørende tråde sammen,
og udgive en bog om det ;) tror den vil være herlig natlæsning.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 13:39

hehe nu er den jo til salg andre steder end NGs, og jeg fortæller bare om
det sjov jeg har, selv bager har indrømmet at han også laver den slags, og
jeg har da også hørt om en der har suger Bagers gamle underhømere helt ind i
reedventilen på sin MZ !!! )

Mvh
Morten

Fra : Moller

Dato : 14-07-05 14:07

Juel wrote:
> [...]
> jeg har da også hørt om en der har suger Bagers gamle underhømere helt ind i

   Hey, de var nyvaskede... og de er taget ud igen :) men de var sku
tætte, den fik aaaalt for fed da de blev brugt som Luftfilter ;)

   hmmmm, tror mig det du har hørt om bager, er kun en promille af
sandheden ;) vi andre som har gået sammen med ham i værkstedet i lang
tid kender til historier som selv Ekstra Bladet ikke turde skrive om.

   Men vi ses jo på Toppen, hvor Bager selv fortæller røverhistorier i PMC
lejeren.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 14:24

> Men vi ses jo på Toppen, hvor Bager selv fortæller røverhistorier i PMC
> lejeren.

Haha må man komme i en gokart ?? den er sq hurtigere deroppe end din MZ er
hehe og har kun 125ccm

Mvh
Morten

Fra : Moller

Dato : 14-07-05 14:36

Juel wrote:

> Haha må man komme i en gokart ?? den er sq hurtigere deroppe end din MZ er
> hehe og har kun 125ccm

   Tjaaa... nu åbnede du selv for det ;) ... Men MZ'en kan i det mindste
komme derop uden at skulle transporteres på en trailer ;)

--
VH
Lars Molnit