"Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:42d5764a$0$18641$14726298@news.sunsite.dk
> > Mekanikeren mente i hvert fald, at kæden nok også
> > skulle skiftes. Jeg aner det ikke. Mit problem er, at jeg nok ikke selv
> > kan
> > se om kæden skal skiftes, når jeg endelig kommer derind. Hvis jeg
> > så samler det hele igen og finder ud af, at det ikke var nok at
> > skifte strammeren, bliver jeg lidt træt af mig selv. Så
> > skal jeg jo skille det hele af igen og betale porto to gange, da jeg så
> > er nødt til at
> > bestille en kæde også.
>
> Hej Jacob
>
> Har du udluftet strammeren grundigt?
Nej, jeg har slet ikke haft maskinen skildt af endnu. Jeg får min Haynes-bog
i morgen. (Ham Birger fra BirgersBilligeBilbøger som alle anbefaler virker
forresten vældig flink.) Jeg vil være helt sikker på at jeg ved hvad jeg gør
før jeg begynder på operationen.
> Her kommer den grundigt forklarede version af
> knastkædestrammer monteringen:
> 1: Drej motoren hen til hvor der mest træk på krumtappen.
> Her er knastkæden løsest på strammersiden. Pil stammeren
> af. 2: Nedsænk knastkædestrammeren helt i olie, med
> lufthullet som det højeste sted. Pump den blanke del ind
> og ud til den er jern-hård. Dette er også beskrevet i din
> værkstedsmanual. 3: Vend pakningen rigtigt. Den side med
> det største hul skal vende ud mod strammeren.
> 4: Monter strammeren så den blanke del kun bliver trykket
> sammen, og ikke smutter ud igen og bliver fyldt med luft.
>
> Sværere er det ikke. Det virker perfekt for mig.
Takker. Jeg vil printe vejledningen ud. Med den og kombinationen af Haynes
og Hondas værkstedsmanualer kan det vel ikke gå helt galt.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879