Jubiii... på testdag 2 er det så lykkedes mig at holde den umiddelbart tør.
ikke en dråbe i syne.
medmindre oliespildet er gået forbi uden at ramme
motorblokken og kravlet op igennem karburatoren og videre op igennem
benzintanken og sprøjtet ud som en fontæne uden at ramme mig, men det tror
jeg ikke er så sandsynligt.
Nå men se evt. tidligere tråd men det er lykkedes mig med, SU versionen er 2
komponent limen som forslået, kobberfedt tror jeg nok det hedder(det eneste
jeg havde liggende som kunne tåle høje grader), at smøre en ordentlig tyk
lag på det meste af revnen hvor pakningen sidder inde i tandhjulshuset. Så
tror nu jeg har synderen. men kan ikke være sikker før jeg har kørt noget
mere og lænet mig mere til venstre med en passager bagpå.
Men skal nu
også bare kun bruge den i morgen torsdag kl. 6.15, hvor jeg skal ud i
kravlegård igen.
i bil denne gang dog.
Nu krydser jeg bare fingre for at kobberfedtet ikke lige løber ned i
oliepølen og gør skade der uden jeg opdager der. Det sliber jo vist...
Nå men spørgsmålet er så: Er det en flydende pakning eller pappakning?
Der har været bud på de forskellige. Pap kan jeg godt selv skifte men
flydende ved jeg ikke helt da jeg ikke har været i kontakt med sårn en
fætter.
Men for at diskutere noget hvordan kan det være at pakningen er har ædt sig
ind? Den er nok ikke dårligt pakket da den tidligere ejer er en særdeles
kyndig mc mekaniker. og i mine 3 år har jeg ikke haft den side åbnet. Men
det ser også ud til at pakningen er forsvundet lige i den øvre halvdel hvor
den lækker men i den nedre er den indtakt.
8 1 2 a b
7 3 c
6 5 4 e d
en skitse af motoren i venstre side hvis man ser den fra røven. tal =
dækslet til motorblokken, Bogstaver = dækslet til forreste tandhjul og
koblingspind
Lækket foregår ved 2 og 3 mens de andre er indtakte. Der er hellere ikke
nogen synlig pakning mens ved 4 der er 2-3mm pakning som stikker ud. Jeg har
så smurt kobberfedt i revnen fra lidt til venstre for 2 til mellem 3 og 4.
Så mine egne konklusion er at alt det snask og kemikalier fra kæden og
dermed også delvis vejen måske har skabt en uheldig sammenblanding som med
følge så har ædt sig ind i den pakning. Fordi hvis det var følge af en
dårlig pakning så ville det da ikke først komme frem 3 år efter vel? men
ellers nogen bud?
Dak
Suzuki GS500Ev
"Som råder alle til at blive væk fra området omkring flyvergrillen og den
nye kravlegård ved kastrup lufthavn torsdag mellem 7 og 10
"