CB 250 rs med kraftige dyk i ydelsen (sætt~
Fra : lundberg

Dato : 13-07-05 11:57

hej...

Jeg har en CB 250 rs'er, og det er egentligt en meget lækker cykel,
men det er ligesom at den sætter ud ved 7500 - 9000 omdr.. Det er lidt
med forskel hvor galt det er, men det gør at det ikke er muligt at
køre den ud i gearene... (rødt felt ved 9500 omdr.). Hvad kan dette
skyldes? Er der noget jeg kan gøre for at udbedre dette...??
Når jeg f.eks. drejer håndtaget i 3. gear kommer pludselige dyk i
ydelsen ved det nævnte omdr. interval, det er dog muligt at komme
forbi et sådant dødt punkt i de lavere gear, og så trækker motoren
egentligt som den skal igen.

Jeg har checket for vand i kaburator.. Andre overvejelser gik på
evt. falsk luft, men burde denne fejl ikke have indvirkning i et
større omdr. interval, bare motoren trækker hårdt (kraftig
luftindsugning)?

Jeg har prøvet at justere lidt på kaburatoren, hvilket bare synes at
gøre det hele værre, det virker som om at hvis jeg drejer "pilot
mixture" en smule længere ind, bliver det værre. Den er på nuværende
tidspunkt justeret til ca. 2 1/4 omgange ud mod ideelt 1 3/4 i
værkstedsbogen...

Håber på en hjælpende hånd...
Kasper Lundberg

Fra : KubikH

Dato : 13-07-05 16:13

"lundberg" <lundberg@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mixture" en smule længere ind, bliver det værre. Den er på nuværende
> tidspunkt justeret til ca. 2 1/4 omgange ud mod ideelt 1 3/4 i

Hej Lundberg.
hvis bjeg var dig, ville jeg starte med at pille karbunaden af og gå den
igennem for skidt.
Så ville jeg montere den, igen, med et par nyklippede pakninger, og med en
grundindstilling efter "bogen".
Hvordan er dine erfaringer for øvrigt med sådan en RS fætter ??
Jeg har set mig lun på sådan en, og kunne godt lokkes til at investere i
den.
Mvh
Niels

Fra : lundberg

Dato : 14-07-05 20:08

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> wrote in message news:<db3b1e$236n$1@newsbin.cybercity.dk>...
> "lundberg" <lundberg@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Lundberg.
> hvis bjeg var dig, ville jeg starte med at pille karbunaden af og g? den
> igennem for skidt.
> S? ville jeg montere den, igen, med et par nyklippede pakninger, og med en
> grundindstilling efter "bogen".
> Hvordan er dine erfaringer for ?vrigt med s?dan en RS f?tter ??
> Jeg har set mig lun p? s?dan en, og kunne godt lokkes til at investere i
> den.
> Mvh
> Niels

Hej Niels..

Det er egentligt en meget fin cykel. Jeg har ikke voldsomt meget at
sammenligne med, men i forhold til en suzuki gsx250 (min kammerat's),
er den noget lettere og sjovere at k?re p?, p? de sm? veje
Derudover har den et godt bundtr?k i forhold til gsx'eren. Den er dog
ogs? lidt h?rdere affjedret, s? suzukien er m?ske en bedre turing
cykel (har kun k?rt langt p? rs'eren... og det var uden problemer).
Alt i alt en fin (og billig) cykel, med fint kraftoverskud (i hvert
fald, hvis man k?rer under 120... derefter g?r det lidt langtsomt).

MVH.
Kasper