DT125R Kobling
Fra : Joachim Schmidt

Dato : 12-07-05 21:48

Hej,

Jeg har problemer med at jeg ikke kan koble helt ud på min dt'er. Kablet er
justeret helt ud.
Det hjælper en del på problemet hvis man har kørt et par minutter.
Olien er iøvrigt lige blevet skiftet.

Hvad kan det skyldes? Og er det noget jeg kan lave selv? Syntes det ser ud
som noget bøvl at skille ad....

FZR600R + DT125R

Fra : Michal

Dato : 13-07-05 00:26

On Tue, 12 Jul 2005 22:48:26 +0200, Joachim wrote:
> Jeg har problemer med at jeg ikke kan koble helt ud på min dt'er. Kablet er
> justeret helt ud.
> Det hjælper en del på problemet hvis man har kørt et par minutter.
> Olien er iøvrigt lige blevet skiftet.

Hvilken olie har du smidt i den?

Hvilken årgang er din bette maskine?

> Hvad kan det skyldes?

Tjaa, hvordan havde den det tidligere? Er det noget som er opstået
pludseligt? Eller hur?

> Og er det noget jeg kan lave selv? Syntes det ser ud som noget bøvl at
> skille ad....

Tjaa, havde det været mit problem havde jeg helt sikkert skilt det ad.
Hvis ikke for at løse problemet så bare for at se hvordan det så ud
inden i ;)

Og du skriver du trodsalt har en ekstra maskine at bruge i
reperationstiden. Det har jeg ikke endnu :/

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 13-07-05 15:27

> Hvilken olie har du smidt i den?

Silkolene Light Gear Oil

> Hvilken årgang er din bette maskine?

1995

> Tjaa, hvordan havde den det tidligere? Er det noget som er opstået
> pludseligt? Eller hur?

Jeg tror det er efter at den har stået stille nogle måneder.
Derefter skiftede jeg olien.

> Tjaa, havde det været mit problem havde jeg helt sikkert skilt det ad.
> Hvis ikke for at løse problemet så bare for at se hvordan det så ud
> inden i ;)

Tjaa... syntes bare det ser bøvlet ud...

> Og du skriver du trodsalt har en ekstra maskine at bruge i
> reperationstiden. Det har jeg ikke endnu :/

Det er nu også fzr'en der er primær maskine til daglig... om sommeren ihvert
fald.

Fra : Michal

Dato : 13-07-05 23:13

On Wed, 13 Jul 2005 16:27:27 +0200, Joachim wrote:

> Silkolene Light Gear Oil

Hmm, så vidt jeg gætter skal man da iflg. instruktionsbogen blot smide
noget 4T 10W30 på gearkassen på de små DT'ere? Sådan er det i hvert fald
med DT175'eren, fra '96.

> Jeg tror det er efter at den har stået stille nogle måneder.
> Derefter skiftede jeg olien.

Prøv evt. at checke instruktionsbogen om det er den rigtige olie :)
Måske det har noget med sagen at gøre?

> Tjaa... syntes bare det ser bøvlet ud...

Det er det garanteret også ;)

Hvis der ikke er andre umiddelbare løsninger, ville jeg helt sikkert
give mig i kast med det. Det er garanteret ganske spændende, omænd
tidskrævende :)

> Det er nu også fzr'en der er primær maskine til daglig... om sommeren ihvert
> fald.

Der ser du bare. Så du kunne sagtens skille din DT'er, selvom det er
bøvlet, langvarigt, svært, udfordrende, sjovt og lærerigt ;)

--
Venlig Hilsen
Michal