MC scooter - hvorfor så s.... dyre ?
Fra : Carsten

Dato : 12-07-05 09:45

Istedet for bil nr. 2 overvejer jeg at købe en MC scooter, men de er
åndsvagt dyre - især set i forhold til deres små brødre (eu 45 knallerter).

Eksempel: Peugeot Elystar, EU45 "limo", nypris ca. 20k - har alt hvad en
mindre MC også har af udstyr (skivebremser etc)

Samme scooter nu blot med 125ccm istedet for de ca. 50ccm - nu er prisen
pludselig ca. 50k

Er det virkelig 30k værd at gå fra 50ccm til 125ccm - eller ??? har jeg
overset andre forskelle ? Hvis ikke der er nogen hvorfor så købe en MC
scooter, hvorfor ikke bare købe en eu45 som alligevel går 60-70 km/t ? Det
skal siges at mit forbrug bliver bykørsel.

Carsten (ex ZZR1100, ex F4i)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-07-05 09:57

"Carsten" <zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:davvuf$o5l$1@abbeden.bunk.cc
> [...]
> er nogen hvorfor så købe en MC scooter, hvorfor ikke bare
> købe en eu45 som alligevel går 60-70 km/t ? Det skal

Grunden til at er så dyre, er fordi der ikke er registreringsafgift på
EU-scootere.

Er det ikke bedre at købe en lille rigtig mc istedet for en af de dyre
scootere? Ellers er der da vist billigere scooter-alternativer til den
peugeot du nævner.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Per

Dato : 12-07-05 10:27

"Carsten" <zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> scooter, hvorfor ikke bare købe en eu45 som alligevel går 60-70 km/t ? Det
> skal siges at mit forbrug bliver bykørsel.

Hej Carsten!

Der findes da masser af alternativer i stedet for de helt dyre scootere!

http://www.aprilia.dk/Default.htm

Tjek SYM joyride ud - 35000,- og 200 CCM - den kan ikke sammelignes med de
gængse kinesiske mærker, selvom den bliver fremstillet i Taiwan.

Den har en sublim motor, vandkølet, 4 ventiler, skiver for og bag - og vel
og mærke kvalitetskomponenter.

lidt mere om den her:

http://www.showandgo.com.au/sales/legrande.htm?legrande_bf.htm~mainFrame

Jeg kører selv på Laverda udgaven af modellen og er ovenud tilfreds - det er
godt nok kun 150ccm modellen men de er i øvrigt stort set identiske.
Laverdaen har også SYM motoren.

http://www.combattiva.it/laverda/ita/phoenix-press.asp?modprinc=phoenix&lin=1

Den har rigtig gode køreegenskaber. Jeg købte min for 30000,- her i foråret.

Ellers laver Honda da også nogen billige alternativer.

Mvh. Per!

Fra : Armand

Dato : 12-07-05 21:52

Per wrote:

> Der findes da masser af alternativer i stedet for de helt dyre scootere!
>
> Tjek SYM joyride ud - 35000,- og 200 CCM - den kan ikke sammelignes med de
> gængse kinesiske mærker, selvom den bliver fremstillet i Taiwan.

Min absolutte favorit er Mad-Ass'en á 24.000,-!
http://www.fieldimport.dk/sachs/madassmc.htm

--
Armand.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-07-05 22:58

> Min absolutte favorit er Mad-Ass'en á 24.000,-!
> http://www.fieldimport.dk/sachs/madassmc.htm
>
> --
> Armand.

HØRT!!!

ScooterBo

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-07-05 10:55

> [...]
> scooter, hvorfor ikke bare købe en eu45 som alligevel går 60-70 km/t ? Det
> skal siges at mit forbrug bliver bykørsel.

Hvis det udelukkende bliver bykørsel, så er en alm. øv'ert jo i princippet
et udemærket køretøj, selv om der jo også kan forkomme længere
bystrækninger, hvor man nemt kan komme i klemme på flersporede veje.

Har selv haft øv'ert til blandet kørsel (20 km til og i Aalborg) og det var
en kæmpe forbedring da jeg kom over på Honda's SCV100 og endnu bedre da jeg
så købte ANF125. Mulighederne for at følge trafikken i byen bliver altså
noget bedre, og man bliver ikke så let klemt, som en del bilister meget
gerne vil (af og til tror man næsten de gør det for princippets skyld :-/ )
Og skal du på noget der bare minder om landevej er der slet ingen tvivl - en
øv'ert er direkte farlig uden for byskiltet!!!

Hvis du kan leve med en rigtig mc, så er YamahaYBR i samme prisklasse, og
selv om det kun er 125cc, får man altså en rigtig mc, som kører rigtig godt.

Under alle omstændigheder mener jeg, som har prøvet begge dele, at det ER
værd, at skifte til 125cc, og det kan desuden som beskrevet sagtens lade sig
gøre uden, at skulle ofre mere end prisen på en "god" øv'ert.

ScooterBo

Fra : Hekto

Dato : 12-07-05 11:24

In article <davvuf$o5l$1@abbeden.bunk.cc>, zzr1100
@nospam.dkfritidmotorcykel.dk says...
> [...]
> scooter, hvorfor ikke bare købe en eu45 som alligevel går 60-70 km/t ? Det
> skal siges at mit forbrug bliver bykørsel.

For et par år siden solgte de ud af Speedfight 100cc, til 20.000,-
100cc er væsentlig bedre m.h.t. trækkraft.

Du burde kunne finde een af disse Speedfight-modeller til en rimelig
pris.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ole Axelsen

Dato : 12-07-05 21:25

> [...]
> mindre MC også har af udstyr (skivebremser etc)
>
> Samme scooter nu blot med 125ccm istedet for de ca. 50ccm - nu er prisen

På QXL er der en 110 ccm Geely fra år 2004 til salg for 6000 kr inkl
nummerplade. Jeg tager ikke stilling til, om det er et godt køb, men det er
da i hvert fald billigt.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.