|
| Forgaffel på Suzuki GS500E 93' Fra : Lotte Jørgensen |
Dato : 12-07-05 09:06 |
|
Hej
Jeg er igang med at renovere en GS500 fra 93' - Nogen der ved hvordan man
skiller forgaflen ad, jeg skal til at skifte pakdåser på den, men har svært
ved at løsne de 2 umbraco skruer i bunden af yderbenet, de drejer bare rundt
med indmaden i stemplet - luftværktøj er prøvet..... Nogen der har et tip?
Mvh.
M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
| |
MKS - 74 (12-07-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 12-07-05 09:32 |
|
On Tue, 12 Jul 2005 10:06:08 +0200, "Lotte Jørgensen" <benna@pc.dk>
wrote:
>Jeg er igang med at renovere en GS500 fra 93' - Nogen der ved hvordan man
>skiller forgaflen ad
Snakker hårdt til den? Det burde være rigeligt på en Skrammel'zuki...
> jeg skal til at skifte pakdåser på den, men har svært
>ved at løsne de 2 umbraco skruer i bunden af yderbenet, de drejer bare rundt
>med indmaden i stemplet - luftværktøj er prøvet..... Nogen der har et tip?
Fiser ned til forhandleren og får dem til at gøre det med deres
specialværktøj, sidst jeg havde problemet kostede det mig en flad
20'er. Du kunne også forsøge med et (evt. tilspidset) kosteskaft nede
i gaffelbenet som modhold + luftnøgle, det ved jeg at nogle har haft
succes med.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Armand (12-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-07-05 21:38 |
|
MKS - 74 wrote:
> On Tue, 12 Jul 2005 10:06:08 +0200, "Lotte Jørgensen" <benna@pc.dk>
> wrote:
>
>
>>Jeg er igang med at renovere en GS500 fra 93' - Nogen der ved hvordan man
>>skiller forgaflen ad
>
>
> Snakker hårdt til den? Det burde være rigeligt på en Skrammel'zuki...
>
>
>>jeg skal til at skifte pakdåser på den, men har svært
>>ved at løsne de 2 umbraco skruer i bunden af yderbenet, de drejer bare rundt
>>med indmaden i stemplet - luftværktøj er prøvet..... Nogen der har et tip?
>
>
> Fiser ned til forhandleren og får dem til at gøre det med deres
> specialværktøj, sidst jeg havde problemet kostede det mig en flad
> 20'er. Du kunne også forsøge med et (evt. tilspidset) kosteskaft nede
> i gaffelbenet som modhold + luftnøgle, det ved jeg at nogle har haft
> succes med.
>
Der var én i Fredericia der fremstillede et universal-værktøj som kunne
gå på rundgang mellem gruppens brugere efter behov; men det er så længe
siden og sagen er aldrig blevet benyttet, så jeg har helt mistet
overblikket over hvor det ligger på matriklen :-|
--
Armand.
| |
sumdjFJERN@DETTEring~ (12-07-2005)
| Kommentar Fra : sumdjFJERN@DETTEring~ |
Dato : 12-07-05 10:31 |
|
Hej M. Hoey
Med lidt fingersnilde kan det fint lade sig gøre at trække de gamle
pakdåser op,
uden at skille benet ad - og UDEN AT BESKADIGE inderbenet.
Men det kræver tålmodighed og lidt omhu.......
Go fornøjelse.
/Mike
| |
Armand (12-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-07-05 21:53 |
|
sumdjFJERN@DETTEringamt.dk wrote:
> Hej M. Hoey
>
> Med lidt fingersnilde kan det fint lade sig gøre at trække de gamle
> pakdåser op,
> uden at skille benet ad - og UDEN AT BESKADIGE inderbenet.
>
> Men det kræver tålmodighed og lidt omhu.......
>
NEEEEEJ!
La' væær!
Der er kun én måde at gøre det på og det er den rigtige :-|
--
Armand.
| |
Lotte Jørgensen (13-07-2005)
| Kommentar Fra : Lotte Jørgensen |
Dato : 13-07-05 09:59 |
|
<sumdjFJERN@DETTEringamt.dk> skrev i en meddelelse
news:42d38dc4$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...
Hej M. Hoey
Med lidt fingersnilde kan det fint lade sig gøre at trække de gamle
pakdåser op,
uden at skille benet ad - og UDEN AT BESKADIGE inderbenet.
Men det kræver tålmodighed og lidt omhu.......
Go fornøjelse.
/Mike
Hej
Tak til alle i gruppen for svar....
Klarede den uden at skille inder og ydreben fra hinanden, fik lokket
pakdåserne ud med en skruetrækker...
Tak for rådene
Ses på TPT, kig efter røgen....
Mvh.
M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=355
| |
Ukendt (12-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-07-05 21:40 |
|
> Jeg er igang med at renovere en GS500 fra 93' - Nogen der ved hvordan man
> skiller forgaflen ad, jeg skal til at skifte pakdåser på den, men har
svært
> ved at løsne de 2 umbraco skruer i bunden af yderbenet, de drejer bare
rundt
> med indmaden i stemplet - luftværktøj er prøvet..... Nogen der har et tip?
jeg plejer at lade fjederen sidde i, så den trykker på møtrikken i benet, og
så trykluftværktøj på bolten i bunden, det har ALDRIG fejlet !! Aldrig..
Mvh
Morten
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (13-07-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 13-07-05 08:04 |
|
> jeg plejer at lade fjederen sidde i, så den trykker på møtrikken i
> benet, og så trykluftværktøj på bolten i bunden, det har ALDRIG
> fejlet !! Aldrig..
Hej Morten
Det skal nok komme. Det virker kun nogle gange.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Ukendt (13-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-07-05 08:11 |
|
> Hej Morten
>
> Det skal nok komme. Det virker kun nogle gange.
Hehe ok, vil tiden jo vise, fjederen plejer bare at holder det hele sammen..
Mvh
Morten
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (13-07-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 13-07-05 08:10 |
|
> Jeg er igang med at renovere en GS500 fra 93' - Nogen der ved hvordan
> man skiller forgaflen ad, jeg skal til at skifte pakdåser på den, men
> har svært ved at løsne de 2 umbraco skruer i bunden af yderbenet, de
> drejer bare rundt med indmaden i stemplet - luftværktøj er
> prøvet..... Nogen der har et tip?
Hej Mick
Jeg gætter på en 22 eller 24mm unbracho, altså en møtrik til 22 eller 24mm
top svejset på en stang klarer ærterne. Et tilspidset kosteskaft banket
hårdt i kan også være løsningen.
Hvis det hele bøvler, så lav en aftale og kik forbi PMC. Der har vi værktøj
til at holde imod dæmpertangen i bunden af gaffelbenet. Find mit nummer på
www.pmc.dk
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (13-07-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 13-07-05 08:17 |
|
> Jeg er igang med at renovere en GS500 fra 93'
Hey Mick.
Lige et tip. GS'eren har fine bremser, men iær forbremsen har tendens til at
sætte sig. Jeg anbefaler du popper stemplerne ud og renser inde bag ved
o-ringene samt smører indvendigt med bremsepasta.
En GS'er med renset mastercylinder og kaliber, stålarmerede bremseslanger og
bremseklodser i god kvalitet kan bremse rigtigt godt!
Her kan man se hvordan man gør:
http://www.tenere.dk/Artikler/bremser/bremser.htm
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
|
|