Bandit 1200 på 3 Cylinder
Fra : Michael Thorsen

Dato : 10-07-05 16:51

Hej

Jeg har fået problemer med at den kun køre på de 3 cylinder, det kom lige
pludselig, på cylinder 2-4 bliver tændrørene meget våde, og når jeg piller
tændehætter af cylinder 2 er der ikke nogen forskel, så jeg tror det er
cylinder 2 der er gal, men om det også kan være karburator der er noget med.

P.S: Håber at der er nogle der har et meget godt forslag til hvad det er.

Hilsen Michael. ( Bandit 1200 )

Fra : M. Hoey

Dato : 10-07-05 17:33

"Michael Thorsen" <thorsen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med.
>
> P.S: Håber at der er nogle der har et meget godt forslag til hvad det er.

Hej Michael

Det kan enten være tændingen, tag tændrøret ud og se om der kommer gnist?
Ellers har jeg været udsat for at chokeren hang på den ene af mine
karburatorer, men så vil du kun have problemet i tomgang og ved lave
omdrejninger, dette resulterer i at den ene cylinder halter ved lave
omdrejninger/tomgang!

Prøv at fejlsøge lidt, kontroller om der er gnist, måske den bare har
druknet et rør, flere herinde har dårlige erfaringer med NGK og deres evne
til at blive ødelagt efter at rørene har været druknet. Ellers må der være
nogen derude der har nogle gode råd?

Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=355

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-07-05 20:08

On Sun, 10 Jul 2005 17:50:58 +0200, "Michael Thorsen"
<thorsen@adslhome.dk> wrote:

Hej Michael.

> [...]
>cylinder 2 der er gal, men om det også kan være karburator der er noget med.

Det at den bliver våd på tændrørene kunne tyde på manglende gnist.
Hvis 2 og 4 deler tændspole, så det burde det forstærke mistanken.
Men de fleste 4 cyl. MC har vist 1 - 4 og 2 - 3 fælles så den gælder
vist ikke helt
Hoey's foreslag med chokeren er absolut en mulighed, men jeg vil nu
sætte mine 2 cent på tænding.
Prøv at bytte tændkablerne på spolen og se om fejlen flytter med.
fejlen kan være:
Tændrør, tændhætte, tændspole og kabler.
Prøv at checke om spjældene i karburatorene går frit ved at stikke en
finger ind i indsugningerne og løfte spjældet med en finger.
Check nålene - Er de intakte?

>P.S: Håber at der er nogle der har et meget godt forslag til hvad det er.

Jeg håber du finder fejlen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 20:34

Michael Thorsen skrev i meddelelsen
<42d143e2$0$50165$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

>P.S: Håber at der er nogle der har et meget godt forslag til hvad det er.

Det kan, ud over tænding, choker også, som Gruby nævner, være dit CV-spjæld,
(i karburatoren for den givne cylinder), der "hænger" i åben position. Den
slags kan ske, f.eks. efterfølgende en karburatorrensning og synkronisering
hos et ellers velrenomeret værksted i Aalborg. :-/ Spjældet havde synlige
mærker efter at have været tabt på gulvet.

mvh
Orla, som siden er gået over til CBMMA

Fra : Armand

Dato : 11-07-05 00:06

Michael Thorsen wrote:
> Hej
>
> Jeg har fået problemer med at den kun køre på de 3 cylinder, det kom lige
> pludselig,

Pludseligt?

à lige efter at du havde måttet benytte reservetanken?

Ifald: Vand fra bunden af tanken i karburatorerne, og 2'eren er sikkert
dén karburator som benzinen, og dermed vandet, først når frem til :-/

Kur:
Tøm alle fire svømmerhuse og genfyld uden brug af "res" eller "Pri"!

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 11-07-05 06:10

Michael Thorsen wrote:
> [...]
>
> P.S: Håber at der er nogle der har et meget godt forslag til hvad det er.

   Tjaaa... hvis du ikke har overholt dit 12.000km service omkring
tændrørs skiften, så smutter du lige nede og køber 4 nye rør. Den går ik
mange km over, før den gør det nummer du nævner.

   Ellers er Armands forslag også en af de helt normale problemer, som du
alligevel kan gøre nu du er i gang, måske lige rense tanken for skidt og
lort.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Michael Thorsen

Dato : 12-07-05 21:11

Hej

Mange tak for de gode råd, har fået den til køre igen, det var skidt i
benzinhanen og karburator, efter jeg havde kørt på reservetank, det var som
Armand også skriv, så jeg takker mange gange igen.

Hilsen Michael