Punkterring på baghjulet
Fra : Psypher

Dato : 10-07-05 12:05

Prøvede at punktere i går på baghjulet, ikke sjovt.

Kommer kørende på en landevej med en ret "god" fart ligger mig
ud for at overhale et par biler, lige pludselig kan jeg mærke at
Hondaen bliver ret levende i røven, får trukket den ind foran de to
biler og får farten helt ned, der kom godt nok gang i adrenalinen,
ingen skader på fælg og bagdækket skulle godt nok skiftes
havde bare regnet med at jeg kunne vente til efter weekenden,
heldigvis gik alt godt.

Bare en lille oplevelse, husk at skifte dæk førend det er for slidt!

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Jesper G

Dato : 10-07-05 14:24

Psypher wrote:
> [...]
> CBR954RR Fireblade '02
> http://www.dfmc.dk/?id=562

> Den har indtil videre sparet mig for at få 120 spam-mails.

Hvor slidt var dækket?

Fra : Ronni Jensen

Dato : 10-07-05 22:17

> Hvor slidt var dækket?

Så slidt at det punkterede

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Armand

Dato : 10-07-05 23:23

Ronni Jensen wrote:

> Så slidt at det punkterede

Eftersom at alle mine (få) punkteringer har været med ganske friske dæk
(nyt mønster griber tilsyneladende søm og skruer bedre?), giver dét svar
ikke mig bedre mening end at du ikke vil indrømme at du fremfører en
top-gun superbike med bagdæk der nræmest hænger i laser :-/
Amatør!

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 11-07-05 02:19

> [...]
> end at du ikke vil indrømme at du fremfører en top-gun
> superbike med bagdæk der nræmest hænger i laser :-/ Amatør!

Nu var det jo slet ikke Ronni der punkterede. Han kom bare med en kommentar
og en smiley.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Armand

Dato : 12-07-05 00:18

Jacob Larsen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Nu var det jo slet ikke Ronni der punkterede. Han kom bare med en kommentar
> og en smiley.

Shit!
Nu blev det mig der er amatøren istedet

I rest my case.
Ikke mindst eftersom Psyper har meldt ud at dækket ikke var "slidt i laser"!

--
Armand.

Fra : Myrhøj

Dato : 11-07-05 09:18

Armand wrote:

> (nyt mønster griber tilsyneladende søm og skruer bedre?),

Jeps; alle mine punkteringer (såvel på 2 som 4 hjul) er også på friske
dæk, hvilket giver mig den opfattelse at småsten har en evne til at
arbejde sig ind i dækket. Netop derfor har jeg tillagt mig den vane at gå
dækkene efter med en lille skruetrækker og "vippe" småsten olign. ud.

Myrhøj

Fra : Armand

Dato : 12-07-05 00:19

Myrhøj wrote:

> [...]
> arbejde sig ind i dækket. Netop derfor har jeg tillagt mig den vane at
> gå dækkene efter med en lille skruetrækker og "vippe" småsten olign. ud.

Slid altid nye dæks mønstre til med en solid dækbrænder, før egentlig
ibrugtagning!

--
Armand.

Fra : Psypher

Dato : 11-07-05 09:29

> Amatør!
>
> Armand.

Mange tak!

Fjols!!!

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Psypher

Dato : 10-07-05 23:03

">
> Hvor slidt var dækket?

Det var nede ved slid indikatoren, så det var tid
men man håber jo lige at man køre bare lidt til, det er
bare farligt.

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-07-05 08:58

Psypher wrote:
> ">

> Det var nede ved slid indikatoren, så det var tid
> men man håber jo lige at man køre bare lidt til, det er
> bare farligt.

Jeg tror ikke at sliddet har været årsag, og som Armand nævner giver et
nyt dæk også risiko for punkteringer.

P.S. din signaturadskiller mangler et mellemrum efter -- for at blive
genkendt af Thunderbird

Sådan : "-- "

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 08:24

Psypher skrev i meddelelsen
<42d19af3$0$64589$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>">
>
>Det var nede ved slid indikatoren, så det var tid
>men man håber jo lige at man køre bare lidt til, det er
>bare farligt.

Hvis ikke det var mere slidt, så må Du regne det som et tilfælde. det var
noget andet hvis det var lærredets "slidstyrke" at Du afprøvede.

mvh
Orla

Fra : m0rt3n

Dato : 11-07-05 11:44

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> Bare en lille oplevelse, husk at skifte dæk førend det er for slidt!

Ja tak skal du ha' for påmindelsen. Jeg har lige sendt en ordre afsted på
noget BT10-20 til Banditten...
-m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522

Fra : Psypher

Dato : 11-07-05 19:56

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
>
> Ja tak skal du ha' for påmindelsen. Jeg har lige sendt en ordre afsted

> noget BT10-20 til Banditten...
> -m0rt3n zrx1100

Har lige skiftet til et Michelin Pilot Race, Fuck hvor står den dog fast
men ham der skiftede det sagde
"vi ses snart igen, det er et superblødt dæk det der" hehe

Har trillet en del på det allerede.

Pas godt på jer selv.

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Jacob Larsen

Dato : 11-07-05 22:07

"Psypher" <ask@for.it> wrote in message
> Har lige skiftet til et Michelin Pilot Race, Fuck hvor
> står den dog fast men ham der skiftede det sagde
> "vi ses snart igen, det er et superblødt dæk det der"
> hehe

Kører på det samme for tiden. Regnende også med at jeg nok skulle skifte ret
hurtigt.

Er der noget specielt jeg skal vide om det dæk? Skal det køres varmt for at
virke, er det rigtigt dårligt i regnvejr eller noget?

Fra : Psypher

Dato : 12-07-05 08:36

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der noget specielt jeg skal vide om det dæk? Skal det køres varmt for
> at virke, er det rigtigt dårligt i regnvejr eller noget?

Har læst i en artikel i dba engang at man skal passe på det da det kan være
lumsk
men igen alle dæk på mc skal helst have lidt varme førend de bidder, jeg
aner
ikke hvordan det køre i regnvejr, min cykel kommer aldrig ud i regnvejr.

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : MKS - 74

Dato : 12-07-05 09:01

On Tue, 12 Jul 2005 09:36:05 +0200, "Psypher" <ask@for.it> wrote:

>Har læst i en artikel i dba engang at man skal passe på det da det kan være
>lumsk

Der er faktisk en pæn flok der er gået på r*ven på det dæk, der som
gadedæk betragtet faktisk ikke er specielt egnet, det har en
driftstemp. der ligger over hvad langt de fleste vil kunne holde på
gaden og det tager nogen tid at nå denne og derfor er flere gået ned
fordi de troede at de skulle ha' afsindigt grip (hvilket det ikke har
før det når driftstemp). Holdbarheden er desuden ret ringe. Pilot
Power/Sport er klart bedre gadedæk.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-07-05 09:10

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> det ikke har
> før det når driftstemp). Holdbarheden er desuden ret
> ringe. Pilot Power/Sport er klart bedre gadedæk.

Så må jeg jo se mig om efter sådan et par, når det her er fordelt over de
danske landeveje.

Jeg oplevede i hvert fald en halvstor gang hjulspind med ca. 40km/t på en
regnvåd vej ved i hvert ikke mere end 1/3 gas. Hold da op jeg kørte pænt
resten af turen.

Fra : Armand

Dato : 12-07-05 18:15

Jacob Larsen wrote:

> Jeg oplevede i hvert fald en halvstor gang hjulspind med ca. 40km/t på en
> regnvåd vej ved i hvert ikke mere end 1/3 gas. Hold da op jeg kørte pænt
> resten af turen.

Det værste er for såvidt ikke grip'et, eller manglen på samme, men måden
at de slipper på =
Prøv ved næstkommende lejlighed at teste våd-grip'et ved at
baghjulsbremse til blokering og erfar hvor pludseligt det blokerer og
hvor voldsomt friktionen er til forskel for vedhæftningen!
Forudsat at det står så slemt til som jeg frygter, så forestil dig at
det er i en kurve at du mister grip'et istedet =

Supersportslige dæk er IKKE lavet til gaden. som JJB er inde på er de
netop fremstillet til at kunne tåle varmen under vedvarende
racing-forhold, d.v.s. at omend gummiet nok er ganske blødt, så er
konstruktionen "kold" og kræver ihærdig kørsel for at kunne varme
gummiet op til fornuftig effekt!

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-07-05 09:04

> [...]
> for vedhæftningen! Forudsat at det står så slemt til som jeg frygter, så
> forestil dig at det er i en kurve at du mister grip'et istedet =

Ok, det vil jeg gøre, når jeg får chancen.

> [...]
> nok er ganske blødt, så er konstruktionen "kold" og
> kræver ihærdig kørsel for at kunne varme gummiet op til fornuftig effekt!

Nej, jeg kan godt forstå på hele snakken, at jeg skal have nogle andre dæk
på ved næste skift. Men med holdbarheden på det nuværende dæk taget i
betragtning, kan det jo heller ikke tage ret lang tid.

Fra : Psypher

Dato : 12-07-05 14:59

> [...]
> fordi de troede at de skulle ha' afsindigt grip (hvilket det ikke har
> før det når driftstemp). Holdbarheden er desuden ret ringe. Pilot

Det var netop noget i den retning jeg havde læst men nu fulgte det
med cyklen, så kunne man jo godt lige slide det ned, syntes dog
det stod rigtig godt fast den anden dag men ok jeg køre sjældent ret
langt på mine dæk hehe, dog ingen brændere:

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Moller

Dato : 12-07-05 15:20

m0rt3n wrote:

> Ja tak skal du ha' for påmindelsen. Jeg har lige sendt en ordre afsted på
> noget BT10-20 til Banditten...

   ;) vil lige gøre opmærksom på at et BT-014/020 kombi nok er at
foretrække... jeg har store problemer med BT-010 på banditten, omkring
Tå/Hæl syndromet. Dette sker på meget kort tid vs. hvad jeg syntes er
aceptabelt.

   Jeg har nu monteret BT-014 frem for BT-010 foran, og dette har kørt
længere end jeg skulle med BT-010 før jeg fik problemer, og der er ikke
kommet nogen endnu... en anden fordel med BT-014 er at det virker meget
mere styrevilligt end BT-010, noget som keg mærkede tydeligt på sturup i
søndags, da jeg kunne slide bagdækket længere ud end jeg plejer... Jeg
vil så ikke ha BT-020 mere på deroppe, da den nye banedel er for glat
til at bruge touring dæk bagpå, og derved kan tydeligt mærke at bagende
bevæger sig sidelæns i flere af svingende med lidt omkring 1/3 gas.

   Nå, men næste gang der skal skiftes, så vil jeg prøve en M1/Z6 kombi,
efter alt den ros fra Kai herinde, så må det jo tjekkes... og så er
BT-020 noget lort når det regner, den laver spind i alle gear så snart
man nærmer sig 1/2 gas...

--
VH
Lars Molnit

Fra : Faldo

Dato : 12-07-05 17:27

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> m0rt3n wrote:

>og så er > BT-020 noget lort når det regner, den laver spind i alle gear så
>snart man nærmer sig 1/2 gas...

Enig! BT-020 og regnvejr hører ikke sammen. Det fandt jeg ud af for en
måneds
tid siden på banen i Knutstorp. Det møg-regnede og cyklen skøjtede rundt...
Det var ikke sjovt :(

-

Fra : Armand

Dato : 12-07-05 18:16

Moller wrote:

> [...]
> kombi, efter alt den ros fra Kai herinde, så må det jo tjekkes... og så
> er BT-020 noget lort når det regner, den laver spind i alle gear så

Metzeler er da vist nærmest katagorisk ringe i regn, eller hvad??

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 12-07-05 18:47

Armand wrote:

> Metzeler er da vist nærmest katagorisk ringe i regn, eller hvad??

   Naaaa... mine erfaringer med M22 dækket(tiden inden BT-45 kom ind i mit
liv), var at de stod rigtig godt fast også i regn... på den anden side
var det på en cykel med kun 1/6 kræfter, og 1/6 del moment af Banditten
;) sååååå sammenligningen er ik helt. Og så er M22 og M1 to vidt
forskellige dæk ;)

   Men hvad mener du selv Armand ? hvad mærke føler du dig mest trygt i
regnvejr med ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 12-07-05 21:35

Moller wrote:

> [...]
> vidt forskellige dæk ;)
>
> Men hvad mener du selv Armand ? hvad mærke føler du dig mest trygt i

Jeg er netop ikke tryg ved Metzeler. Et og andet fra diverse tests og
anden omtale har sat sig på min hjerne, så jeg ville umiddelbart ikke
vove at bruge penge på Metzeler.
Men tidligere har jeg da været tilfreds med ME33 hhv. 99A.

BT45 var også den store Aha-oplevelse ™ for mig i GPZ900'erens tid; men
010'erne på Lillefrøen havde jeg heller ikke noget på. Det er nu
forøvrigt begrænset hvor meget vådt føre Lillefrøen har været fremført i
-Men det er måske dér du vil hen: Udhænge min regnekspertise?

--
Armand.
(der ikke er hoppet på den vane-nedgøring af A/M 59 (som forøvrigt

Fra : Moller

Dato : 12-07-05 21:40

Armand wrote:
> Jeg er netop ikke tryg ved Metzeler. Et og andet fra diverse tests og
> anden omtale har sat sig på min hjerne, så jeg ville umiddelbart ikke
> vove at bruge penge på Metzeler.

   Jeg er selv utryg omkring Metzeler, da det er eneste mærke jeg har set
billeder efter at bagdækket ekspolerede under kørselen :( men flere og
flere begynder at snakke om Z6 skulle være rigtig godt.

> [...]
> forøvrigt begrænset hvor meget vådt føre Lillefrøen har været fremført i
> -Men det er måske dér du vil hen: Udhænge min regnekspertise?

Nopes, det jeg vil hen til er at få praktisk erfarings udtalelser af en
person, som har kørt længe nok til at ha prøvet en del dæk mærker ;) Jeg
ville aldrig hænge dig ud for noget(måske som straf for dine omtaler af
knaster på suzuki'er) uden der var en god grund til det, men jeg vil
ikke fiske efter den slags ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-07-05 10:08

Armand wrote:

> [...]
> vove at bruge penge på Metzeler.
> Men tidligere har jeg da været tilfreds med ME33 hhv. 99A.

Men hvorfor rakker du på Metzeler generelt, når du har været tilfreds
med nogle typer? Hvilke typer har du læst dårlige test af? Jeg står for
at skulle investere i Sportec M1 og Roadtech Z6, og har hørt godt om den
komination, så din kritik kommer lidt ubelejligt

Hvad er en bedre kombination til FJ'erens nye fælge (18*4,5 / 17*3,5)
til sport og hverdag?

> [...]
> forøvrigt begrænset hvor meget vådt føre Lillefrøen har været fremført i
> -Men det er måske dér du vil hen: Udhænge min regnekspertise?

Hehe som juel ville have sagt.. jeg har stadig til gode at møde dig på MC..

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 13-07-05 22:46

Torben Scheel wrote:

> Men hvorfor rakker du på Metzeler generelt, når du har været tilfreds
> med nogle typer?

ME33/99A er jo nærmest fortidige dæk, som har svært ved at blandes ind i
debatten omkring ultra sportslige dæktyper!

> Hvilke typer har du læst dårlige test af?

Mine ubegrundede reflekser går på Z'et :-|

> .....................Jeg står for
> at skulle investere i Sportec M1 og Roadtech Z6, og har hørt godt om den
> komination, så din kritik kommer lidt ubelejligt

Efter tråden at dømme, er den heller ikke relevant!

> Hvad er en bedre kombination til FJ'erens nye fælge (18*4,5 / 17*3,5)
> til sport og hverdag?

Har ikke en anelse; men GPZ med BT45, må vel være meget lig FJ med samme :-/

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-07-05 09:59

Armand wrote:

> Mine ubegrundede reflekser går på Z'et :-|

> Efter tråden at dømme, er den heller ikke relevant!

OK - done deal.

> Har ikke en anelse; men GPZ med BT45, må vel være meget lig FJ med samme
> :-/

Hvorfor ":-/" ?

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 14-07-05 21:00

Torben Scheel wrote:

> Hvorfor ":-/" ?

Tjaeh. Udover de divergerende dimensioner, så er motorcyklerne omtrent
samtidige og matcher hinanden i en vis grad.
Da vi primært taler gummi og vedhæftning i denne OT gælder mine
erfaringer omkring BT45 vel også FJ'eren, og netop omkring vedhæftning
hhv. friktion i vådt føre er 45'erne meget pålidelige :-|
Den største pyha-oplevelse jeg havde med dækkene var i mildt regnvejr
hvor jeg (i tillid til dækkenes gode vedhæftning) nok kom lige vel
hurtigt rundt omkring et hjørne til en motorvejs-påkørselsrampe og
ligesom sand kan overraske en i tørvejr, blev jeg i denne situation
fanget af en halv meter bred bræmme af klart vand forårsaget af ændring
i kørebanens hældning (á "rendestenen skifter side") og med retning á
ca. 45° og farten var akkurat til at både for og bag -hjul lige gled en
anelse udaf ved gennemkørsel af det klare vand - men også fik fat igen
på den "normalvåde" asfalt derefter

Derudover havde 45'erne den egenskab at de aldrig blev helt følsomme for
langsgående striber/riller - Heller ikke som næsten nedslidte og let
firkantede. Omkring dén egenskab adskiller de sig klart fra alle andre
dæk jeg har prøvet

--
Armand.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 13-07-05 22:28

Armand wrote:

> Jeg er netop ikke tryg ved Metzeler. Et og andet fra diverse tests og
> anden omtale har sat sig på min hjerne, så jeg ville umiddelbart ikke
> vove at bruge penge på Metzeler.

Nej, jeg har også haft et par oplevelser med Metzeler (MEz4) som giver
mig gåsehud. MEz4 var standardmonteret på de SV650S jeg har haft, og,
som en anden skriver, så skider de for vildt i regnvejr (eller piloten
gør på et tidspunkt). De slipper simpelthen som en tøsedreng med
brandvabler i en tovtrækningskonkurrence!

Jeg har dog kørt en del km på en Falco også, og den var monteret med
MEz1 eller MEz3 (kan ikke helt huske det). Dette fungerede mægtigt -
også på våd vej. Jeg kan dog ikke helt glemme SV'eren med MEz4, så
Metzeler bliver jeg aldrig helt tryg ved igen.

Helt generelt har jeg dog meget respekt for våd og kold vej. Man fatter
jo ikke når de på Eurosport kører deres MotoGP maskiner med 200 i snit
i regnvejrsløb. De har simpelthen de længste boller de knejte dér!

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 13-07-05 22:54

Steen Schmidt wrote:

> Helt generelt har jeg dog meget respekt for våd og kold vej. Man fatter
> jo ikke når de på Eurosport kører deres MotoGP maskiner med 200 i snit
> i regnvejrsløb. De har simpelthen de længste boller de knejte dér!

RR-regnvejrsdæk er så bløde at de har brug for væden til at køle
gummiet, hvorfor de også nærmest koger af efter få hundrede meter vand
på banen

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-07-05 22:46

Armand skrev:

> Metzeler er da vist nærmest katagorisk ringe i regn, eller hvad??

Sådan et sled jeg op på 8000 km. De 6500km tog vi på en uge
til Spanien. Der var absolut intet bid selv på varme asfalt.
På vej hjem forsvandt det som dug for solen. Det var næsten
blankt da vi nåede Kassel en fredag aften i pisse regnvejr,
og med en million lastbiler. Det var ikke spændende.

Ib Jakobsen

Fra : Moller

Dato : 14-07-05 06:23

Ib Jakobsen wrote:

> [...]
> det som dug for solen. Det var næsten blankt da vi nåede Kassel en
> fredag aften i pisse regnvejr, og med en million lastbiler. Det var ikke

   Hvilket Metzeler snakker vi her om ? de laver jo maaaange forskellige
dæk ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-07-05 11:29

Moller skrev:

> Hvilket Metzeler snakker vi her om ? de laver jo maaaange
> forskellige dæk ;)

Ja de gør. Og jeg kan lige så godt være ærlig. Jeg kan ikke
huske det. Men det var et af dem der ofte bliver nævnt her i
gruppen.

Ib Jakobsen

Fra : Moller

Dato : 14-07-05 12:13

Ib Jakobsen wrote:

> Ja de gør. Og jeg kan lige så godt være ærlig. Jeg kan ikke huske det.
> Men det var et af dem der ofte bliver nævnt her i gruppen.

   Nåååå....
"http://www.metzelermoto.co.uk/en_84/tires/template_categorie.jhtml?selected=desc&catid=84SPTOU&productid=14233&nome=BLOCK_C"

   Det gode herlige dæk Block C ;) ja det er nu nævnt nogen gange, og jo
det minder lidt om Michelins M-45 dæk ;) bare ekstra hårdt.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-07-05 13:44

Moller wrote:

> [...]
>

> Det gode herlige dæk Block C ;) ja det er nu nævnt nogen gange, og
> jo det minder lidt om Michelins M-45 dæk ;) bare ekstra hårdt.

Enten er det en dårlig webprogrammør, eller også har de brugt præcis
samme tekst til ME22, ME11, ME77 og Block C

--
vh
Torben

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-07-05 15:43

Moller skrev:

> Det gode herlige dæk Block C ;) ja det er nu nævnt nogen gange, og
> jo det minder lidt om Michelins M-45 dæk ;) bare ekstra hårdt.

Mest af alt tror jeg det var et PERFECT ME 77. Det var i
hvert fald med den klassiske rille i medten. Noget lort var det.

Ib Jakobsen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 13-07-05 02:53

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Metzeler er da vist nærmest katagorisk ringe i regn, eller hvad??

Med Z2/Z4, må jeg give dig ret - de skider for vildt i regnvejr. Jeg
kan ikke huske at Z1/Z3 havde samme problemer, sjovt nok.

Jeg ved ikke hvad Metzeler har gjort, da de gik til Roadtec Z6, men Z6
bidder *glimrende* i regnvejr såvel som i tørvejr. Z6 kan slet ikke
sammenlignes med Z2/Z4.

Da jeg kørte 600cc (ThunderCat), var jeg meget tilfreds med Pilot
Sport og valgte da også at montere dem på R1'eren da jeg købte den i
2002. Men en uheldig oplevelse med et pludseligt baghjulsslip og
efterfølgende slapper i sydkurven på Anderstorp fik mig til at droppe
dem til fordel for M1'erne - hvilket jeg aldrig har fortrudt.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-07-05 10:18

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> [...]
> efterfølgende slapper i sydkurven på Anderstorp fik mig til at droppe
> dem til fordel for M1'erne - hvilket jeg aldrig har fortrudt.

Scary. Jeg har ellers altid synes at netop Pilot Sport begyndte at skride
før de slap. Faktisk kunne man spinne dem en del og stadig bevare kontrol.
Man bliver ihvertfald rigeligt advaret inden de slipper. Men mine
erfaringer er alle gjort på en cykel med nærmeste negativt antal HK og
det er meget muligt at reglerne er anderledes med +100HK.

På ZXRen har mine Pilot Sport dog altid stået klippefast og de få slides
der har været har alle været provokeret af en optimistisk højre hånd.
Men det har aldrig været rigtig farligt.

Pirellis Dragon Corsa (Evo?) derimod... Fremragende grip, men de slap uden
varsel.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-07-05 10:49

Mikkel Christensen wrote:
> [...]

> erfaringer er alle gjort på en cykel med nærmeste negativt antal HK og
> det er meget muligt at reglerne er anderledes med +100HK.
Samme erfaring har jeg med Pilot Sport - de "kryber" lidt hen over
asfalten når man er ved at være lige frisk nok.

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Steen Schmidt

Dato : 13-07-05 22:20

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> [...]
> efterfølgende slapper i sydkurven på Anderstorp fik mig til at droppe
> dem til fordel for M1'erne - hvilket jeg aldrig har fortrudt.

Måske har du ramt noget uheldigt på Anderstorp? Mine erfaringer med
Pilot Sport er kun gode (eller også har jeg bare til gode at opleve det
.

Noget helt andet er, at ligegyldigt årsagen, så dur en dækmodel ikke
længere, hvis man først har mistet tilliden til det! Sådan har jeg det
med MEz4 f.eks.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 13-07-05 22:50

Steen Schmidt wrote:

> Noget helt andet er, at ligegyldigt årsagen, så dur en dækmodel ikke
> længere, hvis man først har mistet tilliden til det! Sådan har jeg det
> med MEz4 f.eks.

Eller modsat: Det er svært at vænne sig til en ny dæktype - Den gode
gamle man kender og stoler på, giver en helt anden kørsel :-|

--
Armand.
(der dog ikke kunne finde på at montere ME33/99A på CBR'en)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 14-07-05 00:51

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> writes:

> Måske har du ramt noget uheldigt på Anderstorp? Mine erfaringer med
> Pilot Sport er kun gode (eller også har jeg bare til gode at opleve det
> .

Jeg er ret overbevist om at jeg ramte et 'hul' i asfalten, som så har
gjort at bagdækket mistede grebet. Det oplevede jeg med 'Katten, og
der fik jeg bare en skrider og en "Hmmm - knap så meget gas her næste
runde". Samme sted med R1'eren var gav den omtalte mega-skrider, og
jeg var ud e og dingle med benene, og jeg nåedede at tænke flere gange
at *nu* lægger den sig...

En senere oplevelse med M1 på 'ringen (hvor en klaptorsk smed olie ud
på banen), blev det blot til at R1'eteren flyttede bagenden X cm
tilsiden og så iøvrigt stod pænt fast. Ingen slabbers, ingen brune
pletter i underhylerne. Bare et "Damn, gode dæk! - I har lige sparet
mig for en tur en af asfalten."

YMMV.

Kai

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-07-05 20:20

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Metzeler er da vist nærmest katagorisk ringe i regn, eller hvad??

Mine Z6 bider laaangt bedre i regnvejr end de gamle Sport Demon (som
til gengæld var meget billige da det første sæt blev købt). Med Sport
Demon har jeg lavet hjulspin i 3. gear med 100 km/t på min Bandit i
vådt vejr.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-07-05 23:44

> [...]

> (der ikke er hoppet på den vane-nedgøring af A/M 59 (som forøvrigt
> sidder på CBR'eren) som mange implicerer sig i alene p.g.a. dækkets

Du mener det der bildæk der sidder bagpå din Honda? Ja, den kan da i
hvert fald køre ligeud

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*