Hej..
Er begyndt at overveje og købe motorcykel. Har fundet ud af, at FZR 600 nok
er den cykel der bedst passer til min pengepung og ønske om udseende. Synes
de fleste andre "sportsmotorcykler" (gsx f, gpx, cbr f1 og lign.) i mit
prisleje (ca. 55K, helst 45 :) efterhånden ser lidt afdankede ud, hvor
fzr'en lige kan klare grænsen.
Har i bedre forslag end fzr må i mere end gerne skrive!
Jeg kigger kun efter maskiner uden de to runde forlygter, men istedet med
den trapez formede lygte med den lille firkantede ovenover (som denne:
http://images.dba.dk/images/3/68/40325068_6152005104407_2695_3.jpg ). Det er
noget med, at der er flere versioner af FZR600, en US model, en Genesis og
en med "Deltabox" stel.. Det er vist den med Deltabox stel man skal gå
efter, men hvorfor? Hvilken er bedst?
Findes der nogle gode sider med informationer omkring fzr 600?
Og nu til spørgsmålene om import og afgift.. Jeg undrer mig nemlig over, at
de fleste maskiner på DBA.dk koster omkring mellem ca. 67.000 og 49.000
kroner, men kigger man på mobile.de koster de omkring 2000 euro, eller ca.
14000 kroner. Kigger man så på modep.toldskat.dk for allerede vurderede
motorcykler kan man se, at fzr600 ca. koster 28-33.000 at indregistrere.. Så
ender man jo maksimalt på omkring 47-48.000 inkl. afgift, og så kan man
lægge et par tusinde kroner oveni til at dække afhentning, så maksimalt 50K?
Og er man heldig kan man finde en maskine til 10.000 og være heldig afgiften
kun ender omkring de 28.000, og så slutter prisen jo samlet set under
40.000.... Hvorfor er der den store forskel i brugtpriser og så import+told
priser?
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk