Export af MC / Afgift
Fra : André T.

Dato : 08-07-05 08:17

Jeg overvejer at bytte min MC, til en anden model i Tyskland (hos en
forhandler).

Jeg ved jeg skal bruge fahrzeugbrief + abmeldungsbeschinigung, for at
registrere den nye i DK, men...

Hvordan er det lige man gør, for at få afgiften tilbage, på den MC der ryger
til Tyskland?
Skal jeg beholde nummerpladen, eller skal den Tyske forhandler afmelde den?

Andre ting man skal være opmærksom på ?

Fra : MKS - 74

Dato : 08-07-05 08:35

On Fri, 8 Jul 2005 09:17:20 +0200, "André T." <no@spam.com> wrote:

> [...]
>til Tyskland?
>Skal jeg beholde nummerpladen, eller skal den Tyske forhandler afmelde den?

T&S har lavet en vejledning, se den her :

<http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=152960&vID=200745&i=3#i152960>

Husk at du kan få tilbagebetalt et beløb, som svarer til den
registreringsafgift, der skulle betales, hvis det helt samme køretøj
blev indført fra udlandet - dog minus 15 pct.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Eg Egemarke

Dato : 08-07-05 09:07

Og så skal du huske på at det er næsten lige så svært for en tysker at hente
en Mc hjem i papir arbejde som det er at tage een med til Dk
Så det er ganske usandsynligt at han vil have en tidligere dansk Mc i bytte
!

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : André T.

Dato : 08-07-05 09:14

> [...]
> en Mc hjem i papir arbejde som det er at tage een med til Dk
> Så det er ganske usandsynligt at han vil have en tidligere dansk Mc i

Forhandleren har sagt ok, så det er nok til at overkomme.

Fra : Jan Bachman

Dato : 08-07-05 15:30

>Forhandleren har sagt ok, så det er nok til at overkomme.

Er der en fidus ved det?

Ellers er det da bare at sælge den herhjemme. Du sparer transport og
15% af reg. afgift. Alternativt slå et tilsvarende beløb af i
salgsprisen herhjemme, bare for at spare besværet.

/Jan