Lidt mere smæk ud af GSX-R 400R?
Fra : Stiffer

Dato : 06-07-05 08:42

Hvilke former for mild tuning findes der til en lille gixxer. Jeg havde
selv tænkt på et andet luftfilter, eller modificering af luftfilterkassen.
Hvad med en forskudt tænding?

Fra : Moller

Dato : 06-07-05 08:44

Stiffer wrote:
> Hvilke former for mild tuning findes der til en lille gixxer. Jeg havde
> selv tænkt på et andet luftfilter, eller modificering af
> luftfilterkassen. Hvad med en forskudt tænding?

   En ny cykel... f.eks. Upgrade til GSX-R 600 ;) den lille mini gixxer er
så pint i forvejen, at det hurtigt vil koste dig mere at holde den i
live, end hvis du bare upgraderet.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ulvir

Dato : 06-07-05 11:20

Moller wrote:

> En ny cykel...

Se, det var et tunings forslag der ville noget..

Fra : Moller

Dato : 06-07-05 11:49

Ulvir wrote:

> Se, det var et tunings forslag der ville noget..

   Og det virker ;) og gir i de fleste tilfælde flest heste for pengende.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jesper

Dato : 06-07-05 14:33

Moller wrote:

>    Og det virker ;) og gir i de fleste tilfælde flest heste for pengende.

Sagde manden der har oftret mere på tuningsdele til MZ'eren end hvad den
har kostet....

/
Jesper

Fra : Stiffer

Dato : 06-07-05 14:45

Tak for de fantastiske velformulerede svar... Eller noget.
Hvad kan der gøres? Vil et andet filter hjælpe? (skal selv. omdyses)
Forskudt tænding? og Hvorledes og hvordan. Der er ikke penge til at
udskifte selve cyklen, så der må da være noget andet at gøre.

Fra : Moller

Dato : 06-07-05 15:18

Stiffer wrote:
> [...]
> Forskudt tænding? og Hvorledes og hvordan. Der er ikke penge til at
> udskifte selve cyklen, så der må da være noget andet at gøre.

   Andre filtre vil kunne gøre noget, hvis potten er åben nok, er det
standard potter, og er de restriktive nok, vil mere åbent filter medføre
problemer, og effekttab med flotte huller i mellemområdet.

   tændings advancer er ikke noget hit, før du har en anden potte + mere
åbent filter, så det kan du godt vente lidt med endnu.

   Til at starte med er det med et mere åbent udstødningssystem det som
gir mest.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-07-05 15:19

> Tak for de fantastiske velformulerede svar... Eller noget.

Jeg synes da at Mollers svar var tilstrækkeligt..

> Hvad kan der gøres? Vil et andet filter hjælpe? (skal selv. omdyses)
> Forskudt tænding? og Hvorledes og hvordan.
> Der er ikke penge til at udskifte selve cyklen,
> så der må da være noget andet at gøre.

Den motor er pumpet så meget i forvejen at det er meget begrænset hvad du
kan gøre ved den, og du vil højst sandsynligt få mere bøvl end kræfter ud af
tuningen.

Den billigste tuning på sigt vil garanteret være at udskifte cyklen til en
større, så det kommer an på hvordan du vurderer at din økonomi vil være i
den nærmeste fremtid.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tommy Fer

Dato : 06-07-05 16:09

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> større, så det kommer an på hvordan du vurderer at din økonomi vil være i

At den motor er pumpet i forvejen er noget pis. den har 60hk på 400 ccm,
dvs tilsvarende en 600ccm på 90hk... det er da ikke pumpet er det?

MEN at motoren ikke er skide holdbar er noget andet, at det vil koste
spidsen af en jetjager at få 10 hk mere ud af den... jae en anden sag.

Jeg ville undersøge om der evt kan smides en 600ccm motor i stellet.

mvh Tommy Fer

Fra : Armand

Dato : 06-07-05 17:40

Stiffer wrote:
> [...]
> Forskudt tænding? og Hvorledes og hvordan. Der er ikke penge til at
> udskifte selve cyklen, så der må da være noget andet at gøre.

Dér hvor Moller ville hen, var at de penge du nu er i færd med at kaste
i grams på nærmest nytteløs tuning, aldrig vil komme igen: Du får ikke
flere penge for den pumpede model end hvis den står pæn og original!

Hvis du ender med at have købt en udstødning, luftfilter med jetkit og
inddysning ved en fagmand kan det godt ligne ca. 10.000,- kr og det
falder ikke sammen med at "du ikke har råd".
Hvis du lige akkurat har 10.000,- at lege med her og nu, men ikke mener
at det rækker til køb af en større model, vil de jvf. ovennævnte
betragtninger være bedre at gemme af vejen til at skyde i den næste
model når den tid kommer, frem for at sløse væk på små-tuneri :-|

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-07-05 19:40

zebra_slagteren@hotmail.com (Stiffer) writes:

> Hvad kan der gøres? Vil et andet filter hjælpe? (skal selv. omdyses)
> Forskudt tænding? og Hvorledes og hvordan. Der er ikke penge til at
> udskifte selve cyklen, så der må da være noget andet at gøre.

En anden mc behøver nu ikke at koste det vilde. Du kan f.eks. få denne
FZR600 fra 1990 med 91 heste og fine køreegenskaber til 37k,-:
<http://images.dba.dk/images/3/03/40035603_5192005122534_981_3.jpg>
,----
| Yamaha FZR600, 600 ccm, '90, km 55.500, Hvid/Rød/Blå, m.afgift,
| Nyjusteret motor og karburator ved Skjern MC, nyt Metzeler MEZ1
| fordæk, nye bremseklodser, nyt oliefilter, nyt luftfilter og nyt
| batteri, ny kæde. Står ekstrem flot i original lak, mørk kåbeglas,
| Carbon Force udstødning, original udstødning medfølger, kører og
| starter perfekt. Topklargjort og køreklar Pris: Kr. 36.995
`----

Hvis du ikke har råd til opgraderingen nu, så gem de penge du vil
bruge på gixxeren og spar lidt sammen indtil næste forår.

Tuning af gixxeren sænker kun salgsprisen.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-07-05 15:09

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in
message news:87zmszye1d.fsf@dellen.royal.flof.dk

> En anden mc behøver nu ikke at koste det vilde. Du kan
> f.eks. få denne FZR600 fra 1990 med 91 heste og fine
> [...]

Min kammerat, der har prøvet den, siger så, at den ikke er i orden. For
35.000kr ville det heller ikke være et specielt godt tilbud.

Prisen fortæller jo også allerede, at cyklen ikke er fantastisk.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Moller

Dato : 06-07-05 15:20

Jesper wrote:

> Sagde manden der har oftret mere på tuningsdele til MZ'eren end hvad den
> har kostet....

   Men jeg gør det kun fordi jeg kan selv, ikke fordi jeg vil få billigere
flere heste ;) for det klare de to store maskiner for mig ;)

   Og i dag blev så den nye racegearkasse endelig bestilt fra UK ;) så må
vi se om det passer med den gir 3-5 ekstra heste oven i de 20-30 stykker
sådan en 300cc nu engang gir. Men det er dyrt, og koster tid ;) men
fucking sjovt at lave selv.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 06-07-05 17:38

Moller wrote:
> [...]

   Glemte lige en meget vigtig detalje... GSX-r 400, og den lille 250'er
er de to maskiner som jeg med garanti aldrig ville så meget som skænke
en tanke om at tune på. De to cykler er så gamle nu, og af deres tid at
være så hårdt pumpet(ikke i forhold til nutidens) at jeg slet ikke tør
tænke på hvad det vil løbe op i.

   Bare det at skifte til et andet udstødningssystem vil jo hurtigt løbe
op i en go sjat, hvis de også skal justeres ind osv. det næste er så
hvor meget tid der skal bruges på at bore udstødningsboltene ud når man
skal skifte forrørende pga. alderen, og med stor garanti for de bolte
aldrig har været ude for at blive smurt osv.

   En helt anden ting er at GSX-r 400 har rigeligt med kræfter til alm.
vej, og det eneste den sådan set kræver er at føren vil udnytte dem til
fulde samt, dens gode køreegenskaber(af den tidsalder af en cykel at
have. osv..

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 07-07-05 07:43

Jeg kan kun tilslutte mig... ingen tuning på hverken GSX-R 250 eller 400 er
pengene værd...
Det eneste sted jeg sådan set mangler "power" er ud af svingene, ellers
synes jeg ikke det gør noget at den ikke lige er jordens bedste, hmmm "
dørtrækker" ?!?!?!, for den kan stadig sagtens køre hurtigt nok til at man
må lægge pappet hos politiet...

--
MVH
Jon Larsen ( drømmer om den dag........ )

Fra : Stiffer

Dato : 07-07-05 21:46

Der sidder i forvejen en anden potte på, så det er ikke der problemet
ligger. Det er også mest for sjov, for at prøve at sætte sig ind i fire
takst verdenen.

Fra : Moller

Dato : 08-07-05 08:48

Stiffer wrote:
> Der sidder i forvejen en anden potte på, så det er ikke der problemet
> ligger. Det er også mest for sjov, for at prøve at sætte sig ind i fire
> takst verdenen.

   Så kan du starte med at lave et komplet service på den incl.
ventiljustering, eftertjek af knastkæde+ strammer osv. det vil holde den
i live lidt endnu.

--
VH
Lars Molnit