Legos 3 alarmanlæg fra Louis
Fra : Thomas

Dato : 06-07-05 07:02

Hej!

Jeg overvejer at købe "Mini-alarmanlage legos 3" fra Louis varenr. 10034973
til 139.95 euro.
Er der nogle som har erfaringer med dette alarmanlæg? Er det noget som dur?

--
Thomas

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-07-05 07:11

Det er på tilbud til 99 euro (kun en fjernbestjening.)

Fra : Thomas

Dato : 06-07-05 08:04

> Det er på tilbud til 99 euro (kun en fjernbestjening.)

Ja, det har jeg set - men som du selv skriver "med kun en fjernbetjening. Og
det er nok ikke så meget ved.

Men de har dem åbenbart også med 2 fjernbetjeninger til 139.95.

--
Thomas

Fra : lange

Dato : 06-07-05 09:27

> Jeg overvejer at købe "Mini-alarmanlage legos 3" fra Louis varenr. 10034973
> til 139.95 euro.
> Er der nogle som har erfaringer med dette alarmanlæg? Er det noget som dur?

Jeg har det monteret. Det fungerer udemærket. Det har de funktioner man
kan forvente at sådan et anlæg. Eneste minus er, at det er lidt bøvlet
hvis man har valgt auto armering i opsætningen og så ikke lige vil have
den til at slå til selv når man tager strømmen.

Dimensionerne er meget små og der er en formidabel lyd i sirenen (i
forhold til størrelsen).

Installationen er meget let hvis man har bare lidt kendskab til strøm på
en mc.

Ville nok købe det igen.

Hvis man køber tilbudsvarianten med én fjernbetjning kan man senere købe
ekstra. Der kan tilknyttes op til 4 fjernbetjeninger.

Mvh
Lange

Fra : Jan A Jensen

Dato : 06-07-05 10:05

> [...]
>
> Hvis man køber tilbudsvarianten med én fjernbetjning kan man senere købe
> ekstra. Der kan tilknyttes op til 4 fjernbetjeninger.

kan man montere sådan en alarm uden at have et diagram over
ledningsnettet...???

Hvor lang tid tog det dig at montere alarm ca....??

Jeg spørger fordi jeg gerne vil have alarm på min MC. og jeg kender en
elektriker
men jeg har ingen diagram over min mc som er en honda vf750c årg 85

--
Jan @ Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : lange

Dato : 06-07-05 12:55

Jan A Jensen wrote:
> kan man montere sådan en alarm uden at have et diagram over
> ledningsnettet...???

Ja hvis du kender Honda's farvekoder for ledningsnettet er det en smal
sag. Det er ikke så mange ledninger du skal kende til: Tændingen
(sort/hvid), blinklysene (orange og lyseblå), stel (grøn).

> Hvor lang tid tog det dig at montere alarm ca....??

ca 1,5 time men det var også med 'skjult' ledningsføring og uden
strømtyve. Dvs alle relevante ledninger blev klippet over og fik monteret
stik.

> Jeg spørger fordi jeg gerne vil have alarm på min MC. og jeg kender en
> elektriker
> men jeg har ingen diagram over min mc som er en honda vf750c årg 85

Køb dig en workshop manual. Hvis din mc er værd at udstyre med en alarm,
er den også værd at ofre en workshop manual på.

Mvh
Lange
www.vfr.dk

Fra : Jan A Jensen

Dato : 06-07-05 23:46

"lange" <lange@vfr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Køb dig en workshop manual. Hvis din mc er værd at udstyre med en alarm,
> er den også værd at ofre en workshop manual på.

Ups.!! Der tænkte jeg mig ikke om .. Jeg har jo en haynes manual.. og der er
det hele jo i..

Det du skrev med at alarmen slår det automatisk. Hvad var det der var træls
ved det..??
er det måden eller tiden eller..?? jeg kunne forstå at det kunne disables.

Fra : Thomas

Dato : 06-07-05 11:22

>Eneste minus er, at det er lidt bøvlet
> hvis man har valgt auto armering i opsætningen og så ikke lige vil have
> den til at slå til selv når man tager strømmen.

Kan man ikke bare til og frakoble den via fjernbetjeningen?

> Hvis man køber tilbudsvarianten med én fjernbetjning kan man senere købe
> ekstra. Der kan tilknyttes op til 4 fjernbetjeninger.

Jeg kan bare ikke se at de sælger de ekstra fjernbetjeninger i løsvægt. Den
eneste løse remote de har på siden ligner ikke den der er med til Legos 3.
Er det mig som har overset noget?

--
Thomas

Fra : lange

Dato : 06-07-05 12:45

Thomas wrote:

> Kan man ikke bare til og frakoble den via fjernbetjeningen?

Jo men en af de andre alarmer jeg har haft gjorde der meget mere elegang:
Afbryd tænding => alarm armeret efter ca 45 sekunder medmindre man lige
tilsluttede og afbrød tænding. I dett tilfæølde autoarmerede den ikke.

> Jeg kan bare ikke se at de sælger de ekstra fjernbetjeninger i løsvægt. Den
> eneste løse remote de har på siden ligner ikke den der er med til Legos 3.
> Er det mig som har overset noget?

I papirene til alarmen står hvordan man gør. Der er en hel masse koder der
skal sendes ned til dem før de kan kode en nå fjernbetjening.

Fra : Thomas

Dato : 06-07-05 20:53

> Afbryd tænding => alarm armeret efter ca 45 sekunder medmindre man lige
> tilsluttede og afbrød tænding. I dett tilfæølde autoarmerede den ikke.

Okay - det lyder selvfølgelig rigtig smart. Legos 3 armerer automatisk efter
ca. 50 sek, så vidt jeg kan læse mig frem til. Men denne funktion kan man
lade være med at tilkoble...

> I papirene til alarmen står hvordan man gør. Der er en hel masse koder der
> skal sendes ned til dem før de kan kode en nå fjernbetjening.

Okay - men så er det nok næsten ligeså billigt (og i hvert fald nemmere) at
give de ekstra 40 euro og få en ekstra remote med fra starten af.

Men tak for dit info - jeg tror jeg vil bestille sådan en sag.

--
Thomas