powercommander software
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 05-07-05 22:28

Når man en gang har indstillet og downloadet 0% og 100% throttle under
menuen "throttle position" og derefter uploadet det til commanderen, er det
så en engangsforestilling ??? Forstået på den måde, er det noget man skal
gøre hver gang man justerer lidt på sin map, eller er det gemt hvis ikke man
piller mere ved dette menu-punkt ???

--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-07-05 22:51

On Tue, 5 Jul 2005 23:27:35 +0200, "Peter Jakobsen"
<this-email-is-not@valid.nu> wrote:

Hej Peter.

> [...]
>gøre hver gang man justerer lidt på sin map, eller er det gemt hvis ikke man

Normalt vil man uploade en map til Power Commanderen, og så er det
det.
Hvis du senere vil korrigere skal du arbejde videre på den mapå der er
i Power Commanderen.
Hvis du tager en "blank" profil og laver korrektionerne i den bliver
den aktuelle profil overskrevet.

Hvis man senere vil korrigere på en bestående map er der to
muligheder.
1) Man tager den kopi man har på sin computer og korrigerer på den.
2) Man uploader Power Commanderens indhold og bruger det som basis.

Jeg vil vælge den sidste løsning.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 05-07-05 23:18

Steen Gruby wrote:
> [...]
> 1) Man tager den kopi man har på sin computer og korrigerer på den.
> 2) Man uploader Power Commanderens indhold og bruger det som basis.

Alt det er jeg klar over, det er kun et spørgsmål om menu-punktet "throttle
position" skal gentages for hver gang man laver ændringer i en map...

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-07-05 23:37

On Wed, 6 Jul 2005 00:17:54 +0200, "Peter Jakobsen"
<this-email-is-not@valid.nu> wrote:

Hej Peter.

>Alt det er jeg klar over, det er kun et spørgsmål om menu-punktet "throttle
>position" skal gentages for hver gang man laver ændringer i en map...

At ændre i en Power Commander map svarer til at ændre på hoveddysse,
nåledysse, hålehøjde i en almindelig karburator.
De indstillinger er afhængig af motorbelastning, og dermed også
gashåndtagets aktuelle stilling.
Det er det samme for et indsprøjtningssystem.
Det Power Commanderen gør er blot at korrigere for de indstillinger
der er i den originale computer.
Svaret er derfor: Ja.
Korrektionerne skal foretages for hver enkelt indstilling, afhængigt
af omdrejningstal og throttle possision.
Hvis en Power Commander skal indstilles korrekt kræver det rådighed
over et rullefelt med lambda sonde.
Indstillingerne kan varierer voldsomt ved forskellig belastning og
dermed throttle possision.
Man kan selvfølgelig korrigere "pr. gefühl", men det bliver ikke
optimalt - sorry.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 05-07-05 23:41

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
> [...]
> dermed throttle possision.
> Man kan selvfølgelig korrigere "pr. gefühl", men det bliver ikke

Tror stadig ikke du forstår mig, lad mig lige prøve igen. Jeg indstiller 0%
throttle (lukket) og 100% throttle (åben) via software
http://www.powercommander.com/man_chp10_pg32.shtml. Derefter uploader jeg en
map til min pc3r og "throttle position" er gemt. Så er mit spørgsmål, er
denne funktion inde i softwaren uafhængig af andre ting, f.eks. hvis jeg
uploader en ny map, er "throttle position" så stadig den samme, eller skal
proceduren gentages http://www.powercommander.com/man_chp10_pg32.shtml ???

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-07-05 23:58

On Wed, 6 Jul 2005 00:40:38 +0200, "Peter Jakobsen"
> [...]

>uploader en ny map, er "throttle position" så stadig den samme, eller skal

Throttle possision korrektion er en funktion der er en sag mellem din
computer og cyklens aktuelle possition.
Det er ikke stored i den map du sender til Power Commander.
Det der stores er de aktuelle værdier.
Jeg mener at du skal gentage korrektionen for hver gang du "måler",
men den 100% rigtige kontrol er, at du laver korrektionen, korrigerer
og uploader.
Næste gang du skal på den igen checker du korrektionen.
Hvis den er korrekt har din computer husket den, hvis den skal
korrigeres igen er det en engangsforestilling der skal foretages hver
gang.
Jeg vil mene det sidste er tilfældet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Gert

Dato : 06-07-05 15:57

Peter Jakobsen wrote:

> [...]
> gøre hver gang man justerer lidt på sin map, eller er det gemt hvis ikke man

Ja det er fuldstændigt korrekt

mvh
Gert