|
| Fikst grej til fixering af mc på trailer Fra : Jes Vestervang |
Dato : 05-07-05 21:20 |
|
Hejsa,
Jeg faldt lige over følgende artikel, hvor nogle såkaldte tyre downs
beskrives. Som navnet antyder er det tie-downs, der griber om dækket
og derved skåner forgaflen for at blive komprimeret hårdt. Det kan
sikkert være ganske interessant for ræs-folket
< http://www.gizmag.co.uk/go/4060/>
I øvrigt er der en del interessant artikler på:
< http://www.gizmag.co.uk/motorcycles/>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Richard (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 05-07-05 22:17 |
|
Jes Vestervang wrote:
> Jeg faldt lige over følgende artikel, hvor nogle såkaldte tyre downs
> beskrives. Som navnet antyder er det tie-downs, der griber om dækket
> og derved skåner forgaflen for at blive komprimeret hårdt. Det kan
> sikkert være ganske interessant for ræs-folket
> < http://www.gizmag.co.uk/go/4060/>
Hm, det er da ikke en nyhed - den slags skinner var allerede fremme i
'780erne. Iøvrigt spænder man da cyklen fast ved at fastgøre remmene i
den uaffjedrede del, ikke i den affjedrede ;_)
Så argumentet med de ødelagte forgaffelpakdåser ved den type
fastspænding er (heller) ikke relevant
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Richard (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 05-07-05 22:18 |
|
Jes Vestervang wrote:
> Jeg faldt lige over følgende artikel, hvor nogle såkaldte tyre downs
> beskrives. Som navnet antyder er det tie-downs, der griber om dækket
> og derved skåner forgaflen for at blive komprimeret hårdt. Det kan
> sikkert være ganske interessant for ræs-folket
> < http://www.gizmag.co.uk/go/4060/>
Hm, det er da ikke en nyhed - den slags skinner var allerede fremme i
'70erne. Iøvrigt spænder man da cyklen fast ved at fastgøre remmene i
den uaffjedrede del, ikke i den affjedrede
Så argumentet med de ødelagte forgaffelpakdåser ved den type
fastspænding er (heller) ikke relevant
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Jes Vestervang (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 05-07-05 22:27 |
|
Richard <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> writes:
> Jes Vestervang wrote:
>
> > Jeg faldt lige over følgende artikel, hvor nogle såkaldte tyre
> > downs beskrives. Som navnet antyder er det tie-downs, der griber
> > om dækket og derved skåner forgaflen for at blive komprimeret
> > hårdt. Det kan sikkert være ganske interessant for ræs-folket
> > < http://www.gizmag.co.uk/go/4060/>
>
> Hm, det er da ikke en nyhed - den slags skinner var allerede fremme
> i '70erne.
Ok Folk har vist ikke taget dem til sig så.
> Iøvrigt spænder man da cyklen fast ved at fastgøre remmene i den
> uaffjedrede del, ikke i den affjedrede
Det virker bare kun hvis hjulene er fikseret i bunden, hvilket ikke
altid er muligt. Det ændrer de omtalte dækgribende tingester
selvfølgelig ikke på :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Richard (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 05-07-05 22:38 |
|
Jes Vestervang wrote:
>>Hm, det er da ikke en nyhed - den slags skinner var allerede fremme
>>i '70erne.
>
> Ok Folk har vist ikke taget dem til sig så.
Næ, det er egentlig underligt - de amerikanske blade var fyldt med dem
dengang - siden er de da også set et par gange. Fx på en enkel trailer
med vippebeslag midt under skinnerne, så cyklerne er lette at køre op.
Men så er traileren specialbygget, ikke univesal som disse skinner vist
er beregnet til.
Måske er variationen i dækbredde blevet for stor til at det kan betale
sig at markedsføre de mange bredder?
Burde ellers være let at bukke og svejse op, når først bredden er
fastlagt
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Bo Nielsen (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 05-07-05 23:16 |
|
"Richard" <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> skrev i en meddelelse
news:42cafdbd$0$63618$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jes Vestervang wrote:
>>>Hm, det er da ikke en nyhed - den slags skinner var allerede fremme
>>>i '70erne.
>>
>> Ok Folk har vist ikke taget dem til sig så.
>
> Næ, det er egentlig underligt - de amerikanske blade var fyldt med dem
> dengang - siden er de da også set et par gange. Fx på en enkel trailer med
> vippebeslag midt under skinnerne, så cyklerne er lette at køre op. Men så
> er traileren specialbygget, ikke univesal som disse skinner vist er
> beregnet til.
>
> Måske er variationen i dækbredde blevet for stor til at det kan betale sig
> at markedsføre de mange bredder?
>
> Burde ellers være let at bukke og svejse op, når først bredden er fastlagt
>
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
Eller lave nogle skinner der er justerbare i bredden?!
ScooterBo
| |
Asger Steffensen (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 05-07-05 23:34 |
|
"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:87d5pxypif.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> Hejsa,
>
> Jeg faldt lige over følgende artikel, hvor nogle såkaldte tyre downs
> beskrives. Som navnet antyder er det tie-downs, der griber om dækket
> og derved skåner forgaflen for at blive komprimeret hårdt. Det kan
> sikkert være ganske interessant for ræs-folket
> < http://www.gizmag.co.uk/go/4060/>
Marketing-fis.
Kig på billederne - der er ikke ét sted hvor forhjulet er fikseret at en
"tyre-down". Desuden fast gør man sin cykel til uaffjedrede punkter, ikke
affjedrede. Og man kan med fordel bruge remme som dem der anvendes på
Autozug. De låser om forgaffel_benene_ og skader dermed ingen pakninger.
Asger
DL 1000 V-Strom (til salg)
| |
|
|