|
| 190 bagdæk på en cbr 1000 F Sc24 går det ?~ Fra : Eg Egemarke |
Dato : 05-07-05 20:30 |
|
Ja det er ikke af lyst, men af nød desværre.
Da jeg er bange for køreegenskaberne men jeg har fået tiltusket mig et avon
azarro 190 dæk, pga mine meget dårlige erfaringer med samme ang holdbarhed,
MEN kan det sidde der for bagsvingeren ??
--
--
MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk
| |
Ukendt (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-07-05 21:18 |
|
Eg Egemarke skrev i meddelelsen
<42cadfd0$0$18648$14726298@news.sunsite.dk>...
Hej Eg
>Ja det er ikke af lyst, men af nød desværre.
>Da jeg er bange for køreegenskaberne men jeg har fået tiltusket mig et avon
>azarro 190 dæk, pga mine meget dårlige erfaringer med samme ang holdbarhed,
>MEN kan det sidde der for bagsvingeren ??
Hvis at Du får held til at montere dækket, vil du så ikke godt oplyse om det
er et Azaro SP eller et Azaro ST ?
Jeg er på nummer 2 Azaro ST, det første holdt 17.000 Km og var lovligt ved
afmontering. Efter min ringe mening generelt ganske udmærket, og til prisen
fremragende. Både Du og Bager har sablet Azaro ned, men det er aldrig
lykkedes mig at få oplyst hvilken type at i prøvede. :-|
mvh
Orla
| |
Eg Egemarke (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Eg Egemarke |
Dato : 05-07-05 21:25 |
|
Det tjekker jeg selvfølgelig så jeg ved hvilket dæk jeg skal rose eller
sable videre på....
Det er desværre lidt noget hø at kritisere et helt dæk mærke når der er så
mange forskellige compounds der hedder næsten det samme !
--
--
MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 06-07-05 06:49 |
|
> Jeg er på nummer 2 Azaro ST, det første holdt 17.000 Km og var
> lovligt ved afmontering. Efter min ringe mening generelt ganske
> udmærket, og til prisen fremragende. Både Du og Bager har sablet
> Azaro ned, men det er aldrig lykkedes mig at få oplyst hvilken type
> at i prøvede. :-|
Hej Orla
Jeg prøvede Avon Azaro II AV36 på baghjulet. Det blev solgt som
"SportsTouring". Der røg ca 1mm slidbane pr. 1000km kørsel. Grebet var ok,
men holdbarheden var MEGET dårlig. Azaro fordækket var skævt og fik cyklen
til at hoppe. Jeg var ikke en "Happy bunny"!
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Orla Pedersen (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 06-07-05 07:33 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>> Jeg er på nummer 2 Azaro ST, det første holdt 17.000 Km og var
>> lovligt ved afmontering. Efter min ringe mening generelt ganske
>> udmærket, og til prisen fremragende. Både Du og Bager har sablet
>> Azaro ned, men det er aldrig lykkedes mig at få oplyst hvilken type
>> at i prøvede. :-|
> Hej Orla
> Jeg prøvede Avon Azaro II AV36 på baghjulet. Det blev solgt som
> "SportsTouring". Der røg ca 1mm slidbane pr. 1000km kørsel. Grebet var ok,
> men holdbarheden var MEGET dårlig. Azaro fordækket var skævt og fik cyklen
> til at hoppe. Jeg var ikke en "Happy bunny"!
Hej Jens
Næeh det er da til at forstå. :-| Mine dæk er så af radialtypen AV45ST og
AV46ST, og der er absolut intet at komme efter. Nu må jeg jo lige se om
nummer to bagdæk holder lige så længe. Jeg har det lidt sådan, at når nu
at det fungerer udmærket, hvorfor så ændre noget. Dog viste
afballanceringen at jeg nok burde kigge lidt nøjere på bagfælgen
Dennis rev blot de gamle afballanceringsklodser af, for kun at placere
næsten samme vægt nøjagtigt samme sted..... :-|
mvh
Orla
| |
Armand (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-07-05 16:29 |
|
Orla Pedersen wrote:
>
> ........................ Dog viste
> afballanceringen at jeg nok burde kigge lidt nøjere på bagfælgen
> Dennis rev blot de gamle afballanceringsklodser af, for kun at placere
> næsten samme vægt nøjagtigt samme sted..... :-|
Dækkkenes egen ubalance er ofte markeret så man kan placere dækket mest
hensigtsmæssigt i forhold til ventilhullet; men det er ikke nødvendigvis
ved ventilhullet at fælgen er lettest.
Kender man, som du, derimod det letteste punkt på radien, kan man
optimere brugen af dækkets markerede ubalance under monteringen
--
Armand.
| |
Richard (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-07-05 17:34 |
|
Armand wrote:
> Dækkkenes egen ubalance er ofte markeret så man kan placere dækket mest
> hensigtsmæssigt i forhold til ventilhullet; men det er ikke nødvendigvis
> ved ventilhullet at fælgen er lettest.
Afhænger det ikke af dækfabrikatet, om markeringen er det letteste eller
tungeste sted på dækket? Det mente i det mindste dækmontørerne hos
Scan-X på Amager fornylig...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-07-05 18:11 |
|
Richard wrote:
> Armand wrote:
>
>> Dækkkenes egen ubalance er ofte markeret så man kan placere dækket
>> mest hensigtsmæssigt i forhold til ventilhullet; men det er ikke
>> nødvendigvis ved ventilhullet at fælgen er lettest.
>
>
> Afhænger det ikke af dækfabrikatet, om markeringen er det letteste eller
> tungeste sted på dækket? Det mente i det mindste dækmontørerne hos
> Scan-X på Amager fornylig...
>
Uden at komme ind på dækmontørers tekniske baggrund i almindelighed, og
slet ikke sat op imod at der vitterligt findes mekanikere der mener at
fire enkelte karburatorer aaaldrig vil kunne komme til at virke
ordentligt, så vil jeg postulere at uanset hvad markeringen betyder, så
vil brugen af en sådan markering være mest præcist hvis den skal matche
ventilhullet og ikke 180° overfor.
Derfor vil det undre mig om nogen markerer deres dæk sådan (á 180°) :-|
--
Armand.
| |
Moller (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 06-07-05 18:23 |
|
Armand wrote:
> Uden at komme ind på dækmontørers tekniske baggrund i almindelighed, og
> slet ikke sat op imod at der vitterligt findes mekanikere der mener at
> fire enkelte karburatorer aaaldrig vil kunne komme til at virke
> ordentligt, så vil jeg postulere at uanset hvad markeringen betyder, så
> vil brugen af en sådan markering være mest præcist hvis den skal matche
> ventilhullet og ikke 180° overfor.
> Derfor vil det undre mig om nogen markerer deres dæk sådan (á 180°) :-|
Tjaaa... og så er der diskutionen, er det den hvide ring ? eller den
gule prik som sider 180 grader derfor, eller den grønne prik ? eller
hvad med dem som bare mangler begge prikkerne... og hvis man selv
montere, bør man ik bruge de minutter ekstra til selv at finde det
lettest/tungeste sted på dækket, og få rykket det derhen ;) jo jo, vi
har mange valg i livet, nogen tager så den nemme og blir hondaejer ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Richard (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-07-05 18:35 |
|
Moller wrote:
> Tjaaa... og så er der diskutionen, er det den hvide ring ? eller den
> gule prik som sider 180 grader derfor, eller den grønne prik ? eller
> hvad med dem som bare mangler begge prikkerne...
Netop, utroligt at dækfabrikanterne generelt ikke dokumentere dette
> jo jo, vi
> har mange valg i livet, nogen tager så den nemme og blir hondaejer ;)
Netop, når først det valg er gjort, er resten ganske nemt og bekvemt;
ikke mindst hvis det er en kardan-cykel
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Ukendt (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-07-05 19:18 |
|
Armand skrev i meddelelsen ...
>Uden at komme ind på dækmontørers tekniske baggrund i almindelighed, og
>slet ikke sat op imod at der vitterligt findes mekanikere der mener at
>fire enkelte karburatorer aaaldrig vil kunne komme til at virke
Jeg tror sgu' at jeg ved førstkommende "vinter dækskifte male fælg"
afbalancerer fælgen
Så kan prikker være prikker
mvh
Orla
| |
|
|