|
| HD Sportster gode råd. Fra : Biker Mike |
Dato : 05-07-05 19:39 |
|
Har fået tilbudt en Sportster 1000 årg 72 for kr 45000.- den er ret grim at
se på med bla rustne fælge m,m. men motoren skulle have været renoveret for
nogle år siden med bla nye lejer og har stort set ikke kørt siden, så den
skulle være ok, men der er ingen garanti
Ejeren sælger den fordi han ikke har den rette "mekaniske snilde" til at
holde den kørende, der skal formodentligt ofres omkring 10000 - 15000 kr for
at få den i en stand så man kan være bekendt at vise sig offentligt på den,
samt naturligvis en del arbejdstimer for den kommende ejer.
Km stand ikke oplyst.
Import fra Californien.
hvad syntes i om prisen, og er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på
med netop den model ?
Andre gode råd.
Med venlig hilsen
Michael Sørensen
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.
| |
Hekto (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-07-05 21:10 |
|
In article <daek2c$j7v$1@newsbin.cybercity.dk>, dkoFJERN12134
@vip.cybercity.dk says...
> Andre gode råd.
>
>
XLCH 'Iron Head'???
Keep Away!
Der er mange dele på den motor der er noget dallerværk!
Man kan får reservedele - dyrt- og der bliver sikkert brug for dem!
En motorrenovering koster dyrt, specielt hvis man intet kan lave af det
selv.
Revner i blokken er mere reglen end undtagelsen.
Vælg en anden type HD!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Michael Lyngeled (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Michael Lyngeled |
Dato : 06-07-05 07:36 |
|
> XLCH 'Iron Head'???
>
> Keep Away!
Som Hekto siger... hold nallerne for væk... med mindre du har en god tyk
pengepung, og kan skrue selv...
I den værkstedsklub som jeg har sammen med 5 andre, har der været 3 stk
sportstere, og der var konstant og hele tiden et eller andet galt med dem,
fordi der ikke var penge nok til at få købt de dyre reservedele til dem, men
istedet enten lavede lidt "godt nok" reperation eller købte de "billige"
dele til dem.
det var mere reglen end undtagelsen at der gik et eller andet istykker på
dem!!! den ene gang hvor vi var 4 afsted til Swedish Bike Meet, Mig på Honda
Cb500 og 3 sportstere, ville de ikke tage afsted uden en kassevogn!!! sæt nu
der var en der gik i stykker!!! vi nåede kun fra greve til Motorring 3, v.
brøndby station, før vi havde det første pit stop!!! en af HD'erne havde
smidt hornet, som var knækket af pga vibrationer!!! Næste stop var
helsingnør, hvor HD nr 2 døde og ville ikke starte igen... den skulle lige
ud og løbe en tur... Næste stop igen var et stykke oppe i sve. hvor HD nr 2
begyndte at flække bagskærmen, og nr pladen var ved at falde af!!! Lidt lim
på og så vidre... og sådan var det hele vejen derop... HD nr 3 fik oppe på
teltpladsen vand i dashboardet, så den kunne ikke få tænding, og HD nr 1
brændte tændspolen af, så den kom hjem på 1. klasse i kassevognen... Da HD
nr 1 og Nr 2 kører kom hjem solgte de begge deres HD'er og købte begge en
Honda CBR 1000 F og har siden kun kørt japansk!!!
HD nr 3 er stadig i klubben, men den holder pt stille, da den efter dette
års tur til Swedish Bike Meet, kun nåede 30 km op i sve. og måtte overnatte
weekenden på en gård... denne gang var det ledningerne til alarmen der var
blevet snittet af bagdækket, og havde revet den over, og et kaburator
problem, og en utæt bag kaliber...
Der er sjældent kommet et problem af gange med de HD'ere som jeg har set i
klubben...
Så med mindre du kan skrue og har penge nok, så skal du nok passe på med at
købe en gammel sporster...
MVH
Michael
Honda CBR 1000 f - Som klarede danmark -> swedish bike meet + danmark ->
lemans retur uden problemer!!!
| |
Biker Mike (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Biker Mike |
Dato : 06-07-05 14:20 |
|
Tak for de gode råd.
Til dagligt kører jeg på en gammel Gold Wing GL 1000, og savnede egentligt
bare noget at skrue lidt på Sporsteren syntes jeg var billig og man kan
jo få et hav af stumper til den og den er formodentligt noget nemmere at
ændre på en wingen er , jeg kan sagtens "skrue" selv og har adgang til
maskinværksted hvor dele kan fabrikeres, min plan var at bruge den til by
kørsel og så naturligvis tage wingen når turen bliver lidt længere end der
kan trækkes hjem, men måske skulle jeg alligevel overveje projektet en gang
til.
Men hvis Sporsteren er sådan noget hø, er der så andre modeller der er værd
at kikke efter og som er til at betale for penge ?
Med venlig hilsen
Michael Sørensen
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.
"Michael Lyngeled" <denmly@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dafu4k$ca0$1@news.net.uni-c.dk...
> > XLCH 'Iron Head'???
> >
> > Keep Away!
>
> Som Hekto siger... hold nallerne for væk... med mindre du har en god tyk
> pengepung, og kan skrue selv...
> I den værkstedsklub som jeg har sammen med 5 andre, har der været 3 stk
> sportstere, og der var konstant og hele tiden et eller andet galt med dem,
> fordi der ikke var penge nok til at få købt de dyre reservedele til dem,
men
> istedet enten lavede lidt "godt nok" reperation eller købte de "billige"
> dele til dem.
>
> det var mere reglen end undtagelsen at der gik et eller andet istykker på
> dem!!! den ene gang hvor vi var 4 afsted til Swedish Bike Meet, Mig på
Honda
> Cb500 og 3 sportstere, ville de ikke tage afsted uden en kassevogn!!! sæt
nu
> der var en der gik i stykker!!! vi nåede kun fra greve til Motorring 3, v.
> brøndby station, før vi havde det første pit stop!!! en af HD'erne havde
> smidt hornet, som var knækket af pga vibrationer!!! Næste stop var
> helsingnør, hvor HD nr 2 døde og ville ikke starte igen... den skulle lige
> ud og løbe en tur... Næste stop igen var et stykke oppe i sve. hvor HD nr
2
> begyndte at flække bagskærmen, og nr pladen var ved at falde af!!! Lidt
lim
> på og så vidre... og sådan var det hele vejen derop... HD nr 3 fik oppe på
> teltpladsen vand i dashboardet, så den kunne ikke få tænding, og HD nr 1
> brændte tændspolen af, så den kom hjem på 1. klasse i kassevognen... Da HD
> nr 1 og Nr 2 kører kom hjem solgte de begge deres HD'er og købte begge en
> Honda CBR 1000 F og har siden kun kørt japansk!!!
>
> HD nr 3 er stadig i klubben, men den holder pt stille, da den efter dette
> års tur til Swedish Bike Meet, kun nåede 30 km op i sve. og måtte
overnatte
> weekenden på en gård... denne gang var det ledningerne til alarmen der var
> blevet snittet af bagdækket, og havde revet den over, og et kaburator
> problem, og en utæt bag kaliber...
> Der er sjældent kommet et problem af gange med de HD'ere som jeg har set i
> klubben...
>
> Så med mindre du kan skrue og har penge nok, så skal du nok passe på med
at
> købe en gammel sporster...
>
> MVH
> Michael
> Honda CBR 1000 f - Som klarede danmark -> swedish bike meet + danmark ->
> lemans retur uden problemer!!!
>
>
| |
Hekto (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 06-07-05 14:38 |
|
In article <daglpb$1v9e$1@newsbin.cybercity.dk>, dkoFJERN12134
@vip.cybercity.dk says...
> Men hvis Sporsteren er sådan noget hø, er der så andre modeller der er værd
> at kikke efter og som er til at betale for penge ?
>
Hvis det drejer sig om et projekt der kan 'grov-modificeres', er der da
muligheder!
Jeg har selv to af slagsen, som er særdeles egnede. Elefanten er nok
den mest egnede til bykørsel! Prismæssigt kan de være rimelige i
indkøb, og tyskland bugner af stumper til meget rimelige penge.
Ellers er der jo andre HD'er og englændere?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Anna M. Andersen (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 06-07-05 14:45 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:
> In article <daglpb$1v9e$1@newsbin.cybercity.dk>, dkoFJERN12134
> @vip.cybercity.dk says...
> > Men hvis Sporsteren er sådan noget hø, er der så andre modeller der er værd
> > at kikke efter og som er til at betale for penge ?
> >
> Hvis det drejer sig om et projekt der kan 'grov-modificeres', er der da
> muligheder!
> Jeg har selv to af slagsen, som er særdeles egnede. Elefanten er nok
> den mest egnede til bykørsel! Prismæssigt kan de være rimelige i
> indkøb, og tyskland bugner af stumper til meget rimelige penge.
>
> Ellers er der jo andre HD'er og englændere?
Du har da vel ikk Pølefanten til salg?
Mvh
Anna
--
Anna M. Andersen
Ducati M1000
AIM/AOL chat: annabassand
http://homepage.mac.com/anna.andersen
| |
Biker Mike (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Biker Mike |
Dato : 06-07-05 14:59 |
|
Øhhh ! Tilgiv en ikke troende, hvad er en Elle / Pøllefant ?
Med venlig hilsen
Michael Sørensen
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.
"Anna M. Andersen" <noname@domain.dk> skrev i en meddelelse
news:1gzabpj.11mimrt2zgu1mN%noname@domain.dk...
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:
>
> > In article <daglpb$1v9e$1@newsbin.cybercity.dk>, dkoFJERN12134
> > @vip.cybercity.dk says...
> > > Men hvis Sporsteren er sådan noget hø, er der så andre modeller der er
værd
> > > at kikke efter og som er til at betale for penge ?
> > >
> > Hvis det drejer sig om et projekt der kan 'grov-modificeres', er der da
> > muligheder!
> > Jeg har selv to af slagsen, som er særdeles egnede. Elefanten er nok
> > den mest egnede til bykørsel! Prismæssigt kan de være rimelige i
> > indkøb, og tyskland bugner af stumper til meget rimelige penge.
> >
> > Ellers er der jo andre HD'er og englændere?
>
> Du har da vel ikk Pølefanten til salg?
>
> Mvh
> Anna
> --
> Anna M. Andersen
> Ducati M1000
> AIM/AOL chat: annabassand
> http://homepage.mac.com/anna.andersen
| |
Biker Mike (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Biker Mike |
Dato : 06-07-05 15:09 |
|
Fandt lidt bilder på nettet af Elefanten, den ligner jo mere noget off road
agtigt og er vel ikke så nem at ændre på eller hyr ?, jeg tror at jeg nok er
lidt mere ude i noget gammelt Cafe racer el lign, men både Norton og Triumph
er vist ikke til at købe for penge mere, og BSA er vist lige så elendigt som
Harley med hensyn til kvaliteten.
Med venlig hilsen
Michael Sørensen
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.
"Anna M. Andersen" <noname@domain.dk> skrev i en meddelelse
news:1gzabpj.11mimrt2zgu1mN%noname@domain.dk...
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:
>
> > In article <daglpb$1v9e$1@newsbin.cybercity.dk>, dkoFJERN12134
> > @vip.cybercity.dk says...
> > > Men hvis Sporsteren er sådan noget hø, er der så andre modeller der er
værd
> > > at kikke efter og som er til at betale for penge ?
> > >
> > Hvis det drejer sig om et projekt der kan 'grov-modificeres', er der da
> > muligheder!
> > Jeg har selv to af slagsen, som er særdeles egnede. Elefanten er nok
> > den mest egnede til bykørsel! Prismæssigt kan de være rimelige i
> > indkøb, og tyskland bugner af stumper til meget rimelige penge.
> >
> > Ellers er der jo andre HD'er og englændere?
>
> Du har da vel ikk Pølefanten til salg?
>
> Mvh
> Anna
> --
> Anna M. Andersen
> Ducati M1000
> AIM/AOL chat: annabassand
> http://homepage.mac.com/anna.andersen
| |
Futte & Co. (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 06-07-05 15:43 |
|
Biker Mike wrote:
jeg tror at jeg nok er
> lidt mere ude i noget gammelt Cafe racer el lign, men både Norton og Triumph
> er vist ikke til at købe for penge mere, og BSA er vist lige så elendigt som
> Harley med hensyn til kvaliteten.
>
Hov hov, hov hov
En BSA er da ffiiinnn og go' kvalitet. Det eneste jeg har oplevet er at
bolten til sidestøtten rystede løs, sku da bare strammes igen, ingen
grund til at trække hjem når den sæ'æl ka' køre, vel
Jeg har, efter pres fra fruen, sat min til salg, men vil helst ikke a'
mæ'n. Den kører sku for godt.
--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
| |
Biker Mike (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Biker Mike |
Dato : 06-07-05 19:55 |
|
Avs, der fik jeg vist stukket gulerødderne i hvepsereden Ja jeg har
ikke meget forstand på andet end Japsere fra midt halvfjerdserne, kan godt
se at jeg skal se mig lidt mer om inden jeg forkøber mig.
Med venlig hilsen
Michael Sørensen
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.
"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
news:42cbed1e$0$21463$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Biker Mike wrote:
> jeg tror at jeg nok er
> > lidt mere ude i noget gammelt Cafe racer el lign, men både Norton og
Triumph
> > er vist ikke til at købe for penge mere, og BSA er vist lige så elendigt
som
> > Harley med hensyn til kvaliteten.
> >
>
> Hov hov, hov hov
> En BSA er da ffiiinnn og go' kvalitet. Det eneste jeg har oplevet er at
> bolten til sidestøtten rystede løs, sku da bare strammes igen, ingen
> grund til at trække hjem når den sæ'æl ka' køre, vel
> Jeg har, efter pres fra fruen, sat min til salg, men vil helst ikke a'
> mæ'n. Den kører sku for godt.
>
> --
> Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
> Honda CB550F , den fine årgang 1975
> BSA B40, en go' '68, stadig til salg
> Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
| |
Hekto (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 06-07-05 16:10 |
|
In article <dagok3$22mr$1@newsbin.cybercity.dk>, dkoFJERN12134
@vip.cybercity.dk says...
> Cafe racer el lign,
>
En Pantah er jo næsten en 'off the shelf' café racer!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Jes Vestervang (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 06-07-05 19:30 |
|
"Biker Mike" <dkoFJERN12134@vip.cybercity.dk> writes:
> Fandt lidt bilder på nettet af Elefanten, den ligner jo mere noget
> off road agtigt og er vel ikke så nem at ændre på eller hyr ?, jeg
> tror at jeg nok er lidt mere ude i noget gammelt Cafe racer el lign,
> men både Norton og Triumph er vist ikke til at købe for penge mere,
> og BSA er vist lige så elendigt som Harley med hensyn til
> kvaliteten.
Der er vist en god chance for at Søren Lindholt, der af og til skriver
her i gruppen, stadig har sin Triumph cafe-racerdims til salg (49k,- i
jan02). Indlægget her er nogle år gammelt, men den er vist ikke blevet
solgt endnu:
< http://groups-beta.google.com/group/dk.marked.privat.motorcykel/msg/570075d4287e54f4>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Claus Rittig (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 06-07-05 20:34 |
|
"Biker Mike" <dkoFJERN12134@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:dagok3$22mr$1@newsbin.cybercity.dk...
> Fandt lidt bilder på nettet af Elefanten, den ligner jo mere noget off
road
> agtigt og er vel ikke så nem at ændre på eller hyr ?, jeg tror at jeg nok
er
> lidt mere ude i noget gammelt Cafe racer el lign, men både Norton og
Triumph
> er vist ikke til at købe for penge mere, og BSA er vist lige så elendigt
som
> Harley med hensyn til kvaliteten.
Stop nu lige et øjeblik!
"BSA er vist lige så elendigt som Harley med hensyn til kvaliteten." Mener
du det helt seriøst?!?
I de kredse jeg bevæger mig, er jernsportster ikke just kendt for at være
upålidelig, og den er som de fleste andre Harley'er af særdeles god
kvalitet. Jeg har aldrig set eller hørt om en revnet motorblok. Jeg skal da
absolut ikke nægte at det kan forekomme, jeg har bare aldrig oplevet det, så
helt så almindeligt kan det vist ikke være.
Jeg var særdeles glad for min Sportster (1000cc '85), og jeg renoverede
motor for langt under halvdelen af hvad det ville have kostet på en 80'er
japaner. Et nyt cylinderkit kostede 800kr, og reservedele er så billige at
det er til at tude over. Komplet nyt udstødningsanlæg i topkvalitet
(Kromewerks) 1600kr.
Sæt cyklen i driftsklar stand, og det er en supersolid og meget pålidelig
motorcykel, og jernsportsteren kan man købe stumper til alle steder - til
småpenge. Og den er så simpel at alle kan skrue i den.
Jeg har oplevet en nar der ville sælge mig en Sportster der var totalt slidt
ned for 50.000kr, og selvom Sportster er meget billig at renovere og
vedligeholde, så bliver det altså dyrt når motoren er kørt HELT ned og alt
andet er i samme stand - selv stellet var skævt! Så rådden en cykel bør ikke
koste meget mere end afgiften, ca. 10-20.000kr. Men søger man en motorcykel
der skal være "den store drengs byggesæt" i årene fremover, er der intet der
kan sammenlignes med Harley, og skal det også være billigt, er Sportster
ikke til at komme udenom. En Triumph (selv så velholdt et eksemplar som
Søren Lindholt's) er ikke mere økonomisk end en Sportster, prisforskellen er
egentlig ikke ret stor, og selvom der også er mange aftermarket parts at få
til Triumph, er der bare LANGT flere til HD, hvilket sikrer lave priser.
Rittig
| |
Hekto (08-07-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-07-05 11:45 |
|
In article <42cc342c$1@news.dansketelecom.com>,
ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com says...
> I de kredse jeg bevæger mig, er jernsportster ikke just kendt for at være
> upålidelig, og den er som de fleste andre Harley'er af særdeles god
> kvalitet. Jeg har aldrig set eller hørt om en revnet motorblok. Jeg skal da
> absolut ikke nægte at det kan forekomme, jeg har bare aldrig oplevet det, så
> helt så almindeligt kan det vist ikke være.
> Jeg var særdeles glad for min Sportster (1000cc '85), og jeg renoverede
> motor for langt under halvdelen af hvad det ville have kostet på en 80'er
> japaner. Et nyt cylinderkit kostede 800kr, og reservedele er så billige at
> det er til at tude over. Komplet nyt udstødningsanlæg i topkvalitet
> (Kromewerks) 1600kr.
> Sæt cyklen i driftsklar stand, og det er en supersolid og meget pålidelig
> motorcykel, og jernsportsteren kan man købe stumper til alle steder - til
> småpenge. Og den er så simpel at alle kan skrue i den.
> Jeg har oplevet en nar der ville sælge mig en Sportster der var totalt slidt
> ned for 50.000kr, og selvom Sportster er meget billig at renovere og
> vedligeholde, så bliver det altså dyrt når motoren er kørt HELT ned og alt
> andet er i samme stand - selv stellet var skævt! Så rådden en cykel bør ikke
> koste meget mere end afgiften, ca. 10-20.000kr. Men søger man en motorcykel
> der skal være "den store drengs byggesæt" i årene fremover, er der intet der
> kan sammenlignes med Harley, og skal det også være billigt, er Sportster
> ikke til at komme udenom.
>
Det er da muligt; men de blokke jeg har set (til XLCH 72-76) har haft
revner. Specielt skulle revner omkring oliaftapningen til tørsumpen
notorisk være revnet - og har været det på dem jeg har set.
Tændingssystemet med den skæve aksel er også en iron head rarietet.
Indrømmet at den er nem at skrue på. Den er sikkert også solid nok hvis
man får den renoveret ordentligt. En renovering af blokken, med
svejsninger af revner (!) løber op i små 20.000 hvis man selv
medbringer nogle af stumperne. Det er en helt frisk pris, ca, 1 måned
gammel, hos en 'kendt københavnsk reparatør'.
Jeg er ikke imponeret over priserne på stumper, ikke sammenlignet med
hvad jeg giver for stumper til Duc'.
Det er muligt at en Sportster er en 'billig' tilgang til HD; men det
jag har set indtil videre ville få mig til at overveje en anden model.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Claus Rittig (08-07-2005)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 08-07-05 21:47 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d38779eb71f80cd989815@news.tele.dk...
> Det er da muligt; men de blokke jeg har set (til XLCH 72-76) har haft
> revner. Specielt skulle revner omkring oliaftapningen til tørsumpen
> notorisk være revnet - og har været det på dem jeg har set.
Arh - ja. Lige HD'er i perioden midt i 70'erne havde markant lavere kvalitet
end normalt, så der har du helt ret: Undgå dem, eller gå dem ihverfald
grundigt igennem!
Men Sportster findes fra '54 til '85, så der er masser af "gode årgange" at
tage af. Undgå også '79, for den har bremsecylinderen placeret et sært sted,
så alle de fede udstødninger ikke passer på
> En renovering af blokken, med
> svejsninger af revner (!) løber op i små 20.000 hvis man selv
> medbringer nogle af stumperne. Det er en helt frisk pris, ca, 1 måned
> gammel, hos en 'kendt københavnsk reparatør'.
> Jeg er ikke imponeret over priserne på stumper, ikke sammenlignet med
> hvad jeg giver for stumper til Duc'.
Det lyder helt vildt! Jeg fik totalrenoveret for 10.000, og det var en meget
grundig omgang. Jeg bruger naturligvis ikke originale reservedele, man kan
få delene både bedre og billigere fra andre firmaer.
Rittig
| |
Armand (08-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-07-05 13:28 |
|
Claus Rittig wrote:
>
> I de kredse jeg bevæger mig, er jernsportster ikke just kendt for at være
> upålidelig, og den er som de fleste andre Harley'er af særdeles god
> kvalitet. Jeg har aldrig set eller hørt om en revnet motorblok. Jeg skal da
> absolut ikke nægte at det kan forekomme, jeg har bare aldrig oplevet det, så
> helt så almindeligt kan det vist ikke være.
Jeg synes at kunne huske at der til gengæld er problemer med det dæksel
som kickstarteren går ud gennem - Det "trædes i stykker" så dækslet
revner fra hullet og udefter!?
> .............. Og den er så simpel at alle kan skrue i den.
- - - Efter lige at have erhvervet sig et tomme-værktøjssæt først :-|
--
Armand.
| |
Hekto (08-07-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-07-05 14:07 |
|
In article <Riuze.58862$Fe7.193766@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Jeg synes at kunne huske at der til gengæld er problemer med det dæksel
> som kickstarteren går ud gennem - Det "trædes i stykker" så dækslet
> revner fra hullet og udefter!?
>
Der er en 'trap door' som væg i gearkassen, som der kan være problemer
med. Den fås dog lavet i stål istedet for alu.
Indgangslejet til kick'en er også et problem.
Så vidt jeg ved laver S&S og Rewtech ikke 'reservemotorer' til
Sportsteren!?
- min fornemmelse er at værktøj i tommemål er det mindste problem!
Stellet er også en solid sag, med koniske rullelejer i bagsvingerne
o.s.v. Så det giver næppe problemer.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Claus Rittig (08-07-2005)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 08-07-05 21:52 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d3898ee4288ca30989817@news.tele.dk...
> In article <Riuze.58862$Fe7.193766@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
> chaufforerne.dk says...
> > Jeg synes at kunne huske at der til gengæld er problemer med det dæksel
> > som kickstarteren går ud gennem - Det "trædes i stykker" så dækslet
> > revner fra hullet og udefter!?
> >
> Der er en 'trap door' som væg i gearkassen, som der kan være problemer
> med. Den fås dog lavet i stål istedet for alu.
> Indgangslejet til kick'en er også et problem.
Så køb en med el-start.
> Så vidt jeg ved laver S&S og Rewtech ikke 'reservemotorer' til
> Sportsteren!?
Nej, S&S og Revtech laver ikke komplette motorer, men nævnte dæksel koster
så vidt jeg husker 4-500kr og laves af flere forskellige firmaer, så det bør
ikke være et problem.
Og jeg har hørt nævnt at utætte forgafler skulle være et problem. Det er dog
en skrøne. Ikke at gaflerne ikke kan være utætte, selvfølgelig kan de det,
men at de skulle være ringere end japanere - Det er Showa gafler på
firsermodellerne, og en Showa gaffel er altså ikke ringere når den sidder på
en Harley, end når den sidder på en Honda.
Rittig
| |
Biker Mike (08-07-2005)
| Kommentar Fra : Biker Mike |
Dato : 08-07-05 15:24 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:42cc342c$1@news.dansketelecom.com...
>
> Stop nu lige et øjeblik!
> "BSA er vist lige så elendigt som Harley med hensyn til kvaliteten." Mener
> du det helt seriøst?!?
Jeg har ikke anden erfaring end fra det jeg har observeret fra mine
kammerater i klubben, og der må jeg desværre sige at både Harley og BSA
stort set aldrig kørte, men det kan måske også skyldes at ejerne ikke var
meget bevendte med hensyn til det mekaniske, når jeg skriver elendig
kvalitet er det fordi jeg sammenligner med de japanske maskiner som vi havde
i klubben, de kørte altid, og der var stort set aldrig problemer med dem.
Men søger man en motorcykel
> der skal være "den store drengs byggesæt" i årene fremover, er der intet
der
> kan sammenlignes med Harley, og skal det også være billigt, er Sportster
> ikke til at komme udenom.
Jae, det er jo også det der trækker, glæden ved at skrue og gøre tingene
efter sine egne ideer.
Med venlig hilsen
Michael Sørensen
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.
| |
Hekto (08-07-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-07-05 16:56 |
|
In article <dam28b$23ar$1@newsbin.cybercity.dk>, dkoFJERN12134
@vip.cybercity.dk says...
> Jae, det er jo også det der trækker, glæden ved at skrue og gøre tingene
> efter sine egne ideer.
>
Jaaaa, hvordan tror du denne her er blevet til???
< http://skovsgaard.net/gallery/albums/GeneralforsamlingMidtfyn2005/P521
0038.jpg>
-- <
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Biker Mike (11-07-2005)
| Kommentar Fra : Biker Mike |
Dato : 11-07-05 19:18 |
|
Joe den er godt nok rå, måske ikke lige den stil som jeg søger, men jeg kan
da helt sikkert godt se pointen.
Med venlig hilsen
Michael Sørensen
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d38c099e928512298972c@news.tele.dk...
> In article <dam28b$23ar$1@newsbin.cybercity.dk>, dkoFJERN12134
> @vip.cybercity.dk says...
> > Jae, det er jo også det der trækker, glæden ved at skrue og gøre tingene
> > efter sine egne ideer.
> >
> Jaaaa, hvordan tror du denne her er blevet til???
> < http://skovsgaard.net/gallery/albums/GeneralforsamlingMidtfyn2005/P521
> 0038.jpg>
> -- <
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Hekto (11-07-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 11-07-05 23:02 |
|
In article <daud4k$2u0s$1@newsbin.cybercity.dk>, dkoFJERN12134
@vip.cybercity.dk says...
> Joe den er godt nok rå, måske ikke lige den stil som jeg søger, men jeg kan
> da helt sikkert godt se pointen.
>
Når man kender det oprindelige udgangspunkt, så blinker man med øjnene!
En gan maling på tanken og et nyt sæde ville hjælpe ... men det er på
vej, siges der!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Biker Mike (12-07-2005)
| Kommentar Fra : Biker Mike |
Dato : 12-07-05 21:48 |
|
Jeps, du har ganske ret, især falder jeg for det brutale og rå look, de åbne
bælter til knasterne, forgaflen, og boringerne i side dækslet. tanken og
sæde arrangementet syntes jeg derimod at han har sluppet lidt let henover,
men kommer tid kommer jo også råd.
Rå er den i hvert fald
Hilsen Michael
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d3d0aba595c8ed8989742@news.tele.dk...
> In article <daud4k$2u0s$1@newsbin.cybercity.dk>, dkoFJERN12134
> @vip.cybercity.dk says...
> > Joe den er godt nok rå, måske ikke lige den stil som jeg søger, men jeg
kan
> > da helt sikkert godt se pointen.
> >
> Når man kender det oprindelige udgangspunkt, så blinker man med øjnene!
> En gan maling på tanken og et nyt sæde ville hjælpe ... men det er på
> vej, siges der!
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Biker Mike (12-07-2005)
| Kommentar Fra : Biker Mike |
Dato : 12-07-05 21:56 |
|
Jeps, du har ganske ret, især falder jeg for det brutale og rå look, de åbne
bælter til knasterne, forgaflen, og boringerne i side dækslet. Tank og
sæde arrangementet har du helt ret i at han er sluppet lidt let henover,
men kommer tid kommer jo også råd.
Rå er den i hvert fald
Hilsen Michael
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.
--
Med venlig hilsen
Michael Sørensen
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d3d0aba595c8ed8989742@news.tele.dk...
> In article <daud4k$2u0s$1@newsbin.cybercity.dk>, dkoFJERN12134
> @vip.cybercity.dk says...
> > Joe den er godt nok rå, måske ikke lige den stil som jeg søger, men jeg
kan
> > da helt sikkert godt se pointen.
> >
> Når man kender det oprindelige udgangspunkt, så blinker man med øjnene!
> En gan maling på tanken og et nyt sæde ville hjælpe ... men det er på
> vej, siges der!
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Hekto (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 06-07-05 16:09 |
|
In article <1gzabpj.11mimrt2zgu1mN%noname@domain.dk>, noname@domain.dk
says...
> Du har da vel ikk Pølefanten til salg?
>
Nej da! ... den skal jeg hygge mig med til vinter!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
|
|