Kæde / hjul justering
Fra : Dennis Jensen

Dato : 04-07-05 19:09

Hej,

Jeg har fået nyt bagdæk monteret ved Rydberg MC.

På bagsvingeren er der nogle justerings "streger" på begge sider. De er vel
til for at sikre at hjulet sidder lige??? Den en side er justeret til
"streg" 4 og den anden side til 5????

Burde det ikke være ens i begge sider?

Mvh Dennis (GPZ 500)

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-07-05 19:53

Jo. (hvis ellers den MC er som de fleste )

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til ham.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 04-07-05 20:25

Dennis Jensen wrote:
> [...]
> er vel til for at sikre at hjulet sidder lige??? Den en side er
> justeret til "streg" 4 og den anden side til 5????

Bagsvingerens mærker er ingen garanti, hjulet sidder sjældent lige fordi
"stregerne" er justeret ens. Brug istedet 2 stykker snor på baghjulet til at
chekke om alt er ok.
--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Bo Nielsen

Dato : 04-07-05 21:47

> [...]
> "stregerne" er justeret ens. Brug istedet 2 stykker snor på baghjulet til

Bruge snoren hvordan?

ScooterBo

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 04-07-05 21:55

http://www.yamahafz1oa.com/sportryderswheelalignmentmethod.shtml

Fra : Richard

Dato : 05-07-05 14:25

Peter Jakobsen wrote:

> http://www.yamahafz1oa.com/sportryderswheelalignmentmethod.shtml

den er fin - sådan har jeg tit tænkt på at gøre; men det bliver ved den
hurtigere, immaterielle variant af samme metode: ACE - American
Chromatic Eyeballing - liggende 1m bag baghjul hhv foran forhjul

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 06-07-05 01:02

Peter Jakobsen wrote:
> Bagsvingerens mærker er ingen garanti, hjulet sidder sjældent lige fordi
> "stregerne" er justeret ens. Brug istedet 2 stykker snor på baghjulet til at
> chekke om alt er ok.

Korrekt!

Det er også en nem og god metode at klodse cyklen op og justere efter
lyden på kæden når man drejer hjulet.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-07-05 07:50

Kenneth Østrup wrote:

> Korrekt!
>
> Det er også en nem og god metode at klodse cyklen op og justere efter
> lyden på kæden når man drejer hjulet.

Njaeh - det kommer an på om man vil have bagjlul til at spore med
forhjul, eller om kam vil have kædehjul til at spore med fortandhjul. En
anelse skæv cykel vil nok ikke kunne levere begge dele.

--
vh
Torben

Fra : Futte & Co.

Dato : 06-07-05 14:52

Peter Jakobsen wrote:

> Bagsvingerens mærker er ingen garanti, hjulet sidder sjældent lige fordi
> "stregerne" er justeret ens. Brug istedet 2 stykker snor på baghjulet til at
> chekke om alt er ok.

Jeg spænder et par rimelig lige, tilstrækkeligt lange lægter på
baghjulet vha et par skruetvinger, som kun lige skal spændes til så
lægterne ikke falder af.
Derefter er det nemt at spore baghjulet efter forhjulet.

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975