Jacob Larsen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:rQwye.58356$Fe7.192970@news000.worldonline.dk
>
>>Jacob Larsen wrote:
>>
>>>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
>>>news:4wiye.58253$Fe7.192810@news000.worldonline.dk
>>>
>>>
>>>>(der undrer sig over at den gyngehest kunne vippe
>>>>GSXR af pinden i STD750 RR-klassen (holddakæft hvor GSXR må
>>>>have været ringe trods rygtet!))
>>>
>>>
>>>Hvilken 750ccm gyngehest? Hvad snakker du om?
>>>
>>
>>Subj. er CBR 600!
>>Allerede de første FII'ere gav GSXR kam til håret i std.
>>RR klasserne. Og det er dét der rent teknisk undrer mig,
>>for der er da ikke meget at trimme affjedring med på
>>så'en FII'er, hvor GSXR-storyen var så lang på det
>>tidspunkt at affjedringskomponenterne må have været mere
>>omstændige på dém!
>
>
> Svaret er klart. Der er ingen grund til at trimme en CBR. De er jo nærmest
> perfekte fra fabrikken af.
>
> Men STD750RR? Nu ved jeg ikke noget om RR og har ikke intentioner om at
> ændre en masse på det faktum, men kørte der mange 600ccm cykler i en 750ccm
> klasse?
Klasseinddelinger er á "op til XX ccm" hvorfor de nytilkomne 600 fik lov
at blande sig blandt de store.
Efter at GSXR'erne havde fået tæsk af 600'ere igennem en sæson eller to
var der ikke mange der gad race dem, hvorved at "supersport" klassen
(=std. 750'ere) stille og roligt døde hen!
Med 600'ernes stigende popularitet blev der på naturligste vis hurtigt
indført en std.600-klasse ("Supersport 600/SS600") istedet, og dén har
så magtet at overleve siden!
Tillægsanskuelse:
Kigger man omgangstider er det 250RR og SS600 der oftest står for
banerekorderne på de hjemlige korte baner
--
Armand.