/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
muligheder for topboks/rack på en CBR600F2~
Fra : Jacob Larsen


Dato : 04-07-05 16:21

Hej.

Er der nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg får noget
bagageplads på en CBR600F2. Vil egentlig helst have et rack, der kan tages
helt af, når jeg ikke bruger det, for jeg synes cyklen ser noget bedre ud
uden et rack på. Den er hvid, så sådan et monstum virker jo meget
fremtrædende. Der har louis vist et product fra five stars, men jeg kan ikke
finde det til lige min model.

Ellers har jeg et Givi monorack (+ Givi E42 topboks) til en GS500E. Kan jeg
få nogle andre beslag til dette og sætte det på CBR'eren.

Findes der ellers ikke en slags bagagebærer til sådan en CBR, som jeg bare
kan sætte en Givi bundplade på? Jeg har da set nogle billeder af CBR'ere med
en lille bagagebærer.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



 
 
Ukendt (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-07-05 16:52


Jacob Larsen skrev i meddelelsen
<42c95301$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>...

>Ellers har jeg et Givi monorack (+ Givi E42 topboks) til en GS500E. Kan jeg
>få nogle andre beslag til dette og sætte det på CBR'eren.


Naturligvis kan Du det, men hvad med at fikse det selv ?

>Findes der ellers ikke en slags bagagebærer til sådan en CBR, som jeg bare
>kan sætte en Givi bundplade på? Jeg har da set nogle billeder af CBR'ere
med
>en lille bagagebærer.

Lidt inspiration: http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/givi Alt kan lade sig
gøre. Kløve og jeg brainstormer også lidt i et "klikbart" system til SV
SB'en.

mvh
Orla, som lige har set de fikseste 21 liter Givi sidekasser, lige noget til
en "fie"




Arne Lorenzen (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 04-07-05 18:37

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
news:42c95c81$0$63623$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Jacob Larsen skrev i meddelelsen
> <42c95301$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>...
--
>>Findes der ellers ikke en slags bagagebærer til sådan en CBR, som jeg bare
>>kan sætte en Givi bundplade på? Jeg har da set nogle billeder af CBR'ere
>>med en lille bagagebærer.
>
> Lidt inspiration: http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/givi Alt kan lade sig
> gøre. Kløve og jeg brainstormer også lidt i et "klikbart" system til SV
> SB'en.

http://www.mo-tech.de/pack_system/
Som, mener jeg, Tony testede på et tidspunkt. Uden den store begejstring så
vidt jeg husker, men måske til at få ideer af?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Tony Lorentzen (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 04-07-05 19:06

Arne Lorenzen wrote:

> http://www.mo-tech.de/pack_system/
> Som, mener jeg, Tony testede på et tidspunkt. Uden den store begejstring så
> vidt jeg husker, men måske til at få ideer af?

Ja - sikke noget preuserlort!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Ukendt (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-07-05 20:06


Tony Lorentzen skrev i meddelelsen
<42c97a7d$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...
>Arne Lorenzen wrote:
>
>> http://www.mo-tech.de/pack_system/
>> Som, mener jeg, Tony testede på et tidspunkt. Uden den store begejstring

>> vidt jeg husker, men måske til at få ideer af?
>
>Ja - sikke noget preuserlort!

Men det hænger vel også sammen med at der ikke skulle foretages
modifikationer på cyklen ? De ideer vi tumler med forudsætter at man
foretager "nødvendige" ændringer på klædningen, alternativt E-bay'er efter
dele til modifikation. Der er ikke så mange veje frem ellers. Selv mange
touringcykler ser forfærdelige ud med tasker hængende 10 - 15 cm for langt
ude fra cyklen, blot fordi at der er brugt et universalbeslag. Dertil kommer
de ulemper det giver for køreegenskaberne.

mvh
Orla




Jacob Larsen (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 05-07-05 01:22

"Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:42c95c81$0$63623$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Jacob Larsen skrev i meddelelsen
> <42c95301$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>...
>
> > Ellers har jeg et Givi monorack (+ Givi E42 topboks)
> > til en GS500E. Kan jeg få nogle andre beslag til dette
> > og sætte det på CBR'eren.
>
> Naturligvis kan Du det, men hvad med at fikse det selv ?

Det ville jo være en mulighed. Jeg må dog nok hellere få lidt hjælp så, for
jeg har ikke selv prøvet at arbejde med sådan noget før.

> > Findes der ellers ikke en slags bagagebærer til sådan
> > en CBR, som jeg bare kan sætte en Givi bundplade på?
> > Jeg har da set nogle billeder af CBR'ere
> med
> > en lille bagagebærer.
>
> Lidt inspiration: http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/givi
> Alt kan lade sig gøre. Kløve og jeg brainstormer også
> lidt i et "klikbart" system til SV SB'en.

Det ser godt ud. Det er du sluppet godt afsted med.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Armand (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-07-05 23:14

Jacob Larsen wrote:
> Hej.
>
> Er der nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg får noget
> bagageplads på en CBR600F2. Vil egentlig helst have et rack, der kan tages
> helt af, når jeg ikke bruger det, for jeg synes cyklen ser noget bedre ud
> uden et rack på. Den er hvid, så sådan et monstum virker jo meget
> fremtrædende. Der har louis vist et product fra five stars, men jeg kan ikke
> finde det til lige min model.

Generelt finder jeg (de tidlige F2'ere) for pisse uparktiske i slige
henseender!
I forvejen er der ikke meget brugbart stuve-rum da sædet er boltet på og
sideskjoldene nok kan afmonteres uden det store værktøj, men til gengæld
ikke er uproblematiske at af og gen -montere. Således er stelrørene gemt
godt og grundigt dybt/højt under sideskloldene og derfor svære at
montere ophæng og beslag på :-|
Fra '93 og fremefter (á påboltet aluminiums beslag til bageste
fodhvilere) er der dog lidt bedre mulighed for montering af beslag netop
p.g.a. fodhvilerebeslagets montering på stellet!

--
Armand.
(der undrer sig over at den gyngehest kunne vippe GSXR af pinden i
STD750 RR-klassen (holddakæft hvor GSXR må have været ringe trods rygtet!))

Jacob Larsen (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 04-07-05 23:57

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:4wiye.58253$Fe7.192810@news000.worldonline.dk
> Armand.
> (der undrer sig over at den gyngehest kunne vippe GSXR af
> pinden i STD750 RR-klassen (holddakæft hvor GSXR må have været
> ringe trods rygtet!))

Hvilken 750ccm gyngehest? Hvad snakker du om?

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Armand (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-07-05 15:31

Jacob Larsen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:4wiye.58253$Fe7.192810@news000.worldonline.dk
>
>>(der undrer sig over at den gyngehest kunne vippe GSXR af
>>pinden i STD750 RR-klassen (holddakæft hvor GSXR må have været
>>ringe trods rygtet!))
>
>
> Hvilken 750ccm gyngehest? Hvad snakker du om?
>

Subj. er CBR 600!
Allerede de første FII'ere gav GSXR kam til håret i std. RR klasserne.
Og det er dét der rent teknisk undrer mig, for der er da ikke meget at
trimme affjedring med på så'en FII'er, hvor GSXR-storyen var så lang på
det tidspunkt at affjedringskomponenterne må have været mere omstændige
på dém!

--
Armand.

Jacob Larsen (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 05-07-05 21:56

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:rQwye.58356$Fe7.192970@news000.worldonline.dk
> Jacob Larsen wrote:
> > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> > news:4wiye.58253$Fe7.192810@news000.worldonline.dk
> >
> > > (der undrer sig over at den gyngehest kunne vippe
> > > GSXR af pinden i STD750 RR-klassen (holddakæft hvor GSXR må
> > > have været ringe trods rygtet!))
> >
> >
> > Hvilken 750ccm gyngehest? Hvad snakker du om?
> >
>
> Subj. er CBR 600!
> Allerede de første FII'ere gav GSXR kam til håret i std.
> RR klasserne. Og det er dét der rent teknisk undrer mig,
> for der er da ikke meget at trimme affjedring med på
> så'en FII'er, hvor GSXR-storyen var så lang på det
> tidspunkt at affjedringskomponenterne må have været mere
> omstændige på dém!

Svaret er klart. Der er ingen grund til at trimme en CBR. De er jo nærmest
perfekte fra fabrikken af.

Men STD750RR? Nu ved jeg ikke noget om RR og har ikke intentioner om at
ændre en masse på det faktum, men kørte der mange 600ccm cykler i en 750ccm
klasse?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Armand (06-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-07-05 15:53

Jacob Larsen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:rQwye.58356$Fe7.192970@news000.worldonline.dk
>
>>Jacob Larsen wrote:
>>
>>>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
>>>news:4wiye.58253$Fe7.192810@news000.worldonline.dk
>>>
>>>
>>>>(der undrer sig over at den gyngehest kunne vippe
>>>>GSXR af pinden i STD750 RR-klassen (holddakæft hvor GSXR må
>>>>have været ringe trods rygtet!))
>>>
>>>
>>>Hvilken 750ccm gyngehest? Hvad snakker du om?
>>>
>>
>>Subj. er CBR 600!
>>Allerede de første FII'ere gav GSXR kam til håret i std.
>>RR klasserne. Og det er dét der rent teknisk undrer mig,
>>for der er da ikke meget at trimme affjedring med på
>>så'en FII'er, hvor GSXR-storyen var så lang på det
>>tidspunkt at affjedringskomponenterne må have været mere
>>omstændige på dém!
>
>
> Svaret er klart. Der er ingen grund til at trimme en CBR. De er jo nærmest
> perfekte fra fabrikken af.
>
> Men STD750RR? Nu ved jeg ikke noget om RR og har ikke intentioner om at
> ændre en masse på det faktum, men kørte der mange 600ccm cykler i en 750ccm
> klasse?

Klasseinddelinger er á "op til XX ccm" hvorfor de nytilkomne 600 fik lov
at blande sig blandt de store.
Efter at GSXR'erne havde fået tæsk af 600'ere igennem en sæson eller to
var der ikke mange der gad race dem, hvorved at "supersport" klassen
(=std. 750'ere) stille og roligt døde hen!
Med 600'ernes stigende popularitet blev der på naturligste vis hurtigt
indført en std.600-klasse ("Supersport 600/SS600") istedet, og dén har
så magtet at overleve siden!


Tillægsanskuelse:
Kigger man omgangstider er det 250RR og SS600 der oftest står for
banerekorderne på de hjemlige korte baner

--
Armand.

Jacob Larsen (08-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 08-07-05 15:03

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:nfSye.58547$Fe7.193032@news000.worldonline.dk
> Jacob Larsen wrote:
> > Men STD750RR? Nu ved jeg ikke noget om RR og har ikke
> > intentioner om at ændre en masse på det faktum, men
> > kørte der mange 600ccm cykler i en 750ccm klasse?
>
> Klasseinddelinger er á "op til XX ccm" hvorfor de
> nytilkomne 600 fik lov at blande sig blandt de store.
> Efter at GSXR'erne havde fået tæsk af 600'ere igennem en
> sæson eller to var der ikke mange der gad race dem, hvorved at
> "supersport" klassen (=std. 750'ere) stille og roligt
> døde hen! Med 600'ernes stigende popularitet blev der på
> naturligste vis hurtigt indført en std.600-klasse
> ("Supersport 600/SS600") istedet, og dén har så magtet at overleve siden!
>
>
> Tillægsanskuelse:
> Kigger man omgangstider er det 250RR og SS600 der oftest
> står for banerekorderne på de hjemlige korte baner

Nå ok, ganske interessant faktisk.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Jacob Larsen (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 05-07-05 01:28

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote
in message news:42c95301$0$18644$14726298@news.sunsite.dk
> Hej.
>
> Er der nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg
> får noget bagageplads på en CBR600F2. Vil egentlig helst
> have et rack, der kan tages helt af, når jeg ikke bruger
> det, for jeg synes cyklen ser noget bedre ud uden et rack
> på. Den er hvid, så sådan et monstum virker jo meget
> fremtrædende. Der har louis vist et product fra five
> stars, men jeg kan ikke finde det til lige min model.
> Ellers har jeg et Givi monorack (+ Givi E42 topboks) til
> en GS500E. Kan jeg få nogle andre beslag til dette og
> sætte det på CBR'eren.
> Findes der ellers ikke en slags bagagebærer til sådan en
> CBR, som jeg bare kan sætte en Givi bundplade på? Jeg har
> da set nogle billeder af CBR'ere med en lille bagagebærer.

Der er f.eks. et her:

http://www.v-trading.dk/images/mcshop/1/10005large.jpg

Kan man ikke bare umiddelbart sætte en bundplade på sådan en bagagebærer?

Er der forresten nogen der ved, hvad en sådan bagagebærer kan købes og hvad
den ca. koster? Det er jo et nemt alternativ til at lave noget selv, hvis
det ikke flasker sig.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Jens Jacob Bager Jen~ (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-07-05 08:06

> Er der nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg får noget
> bagageplads på en CBR600F2.

Hej Jacob

<http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=504&m=full>
Der kan du genbruge din giviplade og din box. Jeg har været godt tilfreds.
Her efter små 80.000km er pladen begyndt at vippe noget, så der er nok noget
der er slidt op.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)




Jacob Larsen (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 05-07-05 11:22

"Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:42ca316b$0$18641$14726298@news.sunsite.dk
> > Er der nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg
> > får noget bagageplads på en CBR600F2.
>
> Hej Jacob
>
> <http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=504&m=full>
> Der kan du genbruge din giviplade og din box. Jeg har
> været godt tilfreds. Her efter små 80.000km er pladen
> begyndt at vippe noget, så der er nok noget der er slidt
> op.

Nu kan jeg se din CBR er en 94. Armand nævnte noget om at 93-94 modellen er
nemmere at sætte et rack på end 91-92'erne. Vil det give mig problemer?

Overvejer lidt at få min svigerfar (som er smed) til at lave noget
aftageligt direkte til passagerhåndtaget ud af det gamle monorack. Hvis det
altså kan lade sig gøre.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Jacob Larsen (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 05-07-05 22:18

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote
in message news:42ca5e9e$0$18641$14726298@news.sunsite.dk
> "Jens Jacob Bager Jensen"
> <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> news:42ca316b$0$18641$14726298@news.sunsite.dk
> > > Er der nogen der har nogle gode forslag til hvordan
> > > jeg får noget bagageplads på en CBR600F2.
> >
> > Hej Jacob
> >
> > <http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=504&m=full>
> > Der kan du genbruge din giviplade og din box. Jeg har
> > været godt tilfreds. Her efter små 80.000km er pladen
> > begyndt at vippe noget, så der er nok noget der er slidt
> > op.
>
> Nu kan jeg se din CBR er en 94. Armand nævnte noget om at
> 93-94 modellen er nemmere at sætte et rack på end
> 91-92'erne. Vil det give mig problemer?
> Overvejer lidt at få min svigerfar (som er smed) til at
> lave noget aftageligt direkte til passagerhåndtaget ud af
> det gamle monorack. Hvis det altså kan lade sig gøre.

Men ellers... Er der nogen der ved hvor jeg kan købe beslag så jeg kan
montere mit rack fra GS'eren? Jeg kan nemlig ikke engang finde et helt rack
til denne model.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Christian Knudsen (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 05-07-05 21:22


Bager skrev:

> Her efter små 80.000km er pladen begyndt at vippe noget, så der er nok
> noget der er slidt op.

Giv den en svejseklat i hver side - så burde den ikke rykke sig mere.

--
Mvmch
Christian Knudsen
'94 Yamaha FZR 600 R
'83 Suzuki GS 450 E - solgt
Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)



Knud L R (05-07-2005)
Jacob Larsen (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 05-07-05 11:47

"Knud L R" <knudFJERN@vachet.dk> wrote in message
news:42ca51fb$0$78988$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Hej Jacob,
>
> - hvad med den her:
> https://www3.polo-expressversand.com/Shop/templates/product_techItem_text.asp?ProductGuid=70040100160&groupguid=7347&Productguidr=70040100000&grouproot=Technik&modell=

Har jeg forstået det rigtigt hvis jeg læser dette som om systemet nemt kan
tages af og sættes på efter behov? Hvis dette er tilfældet er det jo ganske
smart.

Det ser desværre bare ud til, at det ikke laves til en CBR F2.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177555
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408859
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste