|
| Feriedæk Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 04-07-05 09:01 |
|
Nåh, så er ruteplanen til sommerferien ved at være på plads og så
mangler der bare at finde ud af hvilket bagdæk jeg skal ødelægge med
turen.
Jeg vil være noget ked at bruge det sidste Pilot Sport jeg har på lager
og mit nuværende bagdæk klarer ikke de 7-8.000 km der er på programmet.
Nogen forslag til et feriedæk? Turen bliver 95% ligeud på lande- og
motorvej, så jeg er mindre interesseret i 'svingdæk'.
--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko
| |
MKS - 74 (04-07-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 04-07-05 09:07 |
| | |
Mikkel Christensen (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 04-07-05 09:34 |
|
MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:
> On 04 Jul 2005 10:00:32 +0200, Mikkel Christensen
> <mikkel.christensen@gmail.com> wrote:
>
> >Nogen forslag til et feriedæk? Turen bliver 95% ligeud på lande- og
> >motorvej, så jeg er mindre interesseret i 'svingdæk'.
>
> http://winntyres.co.uk/pirtm900.htm
*fnis* Tekstbaggrunden er endda den rigtige farve.
--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko
| |
Bo Nielsen (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 04-07-05 10:16 |
|
>
>>Nogen forslag til et feriedæk? Turen bliver 95% ligeud på lande- og
>>motorvej, så jeg er mindre interesseret i 'svingdæk'.
>
> http://winntyres.co.uk/pirtm900.htm
>
GRILL!!!!!!!!
ScooterBo
| |
Jes Vestervang (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 04-07-05 10:40 |
|
"Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> writes:
>>>Nogen forslag til et feriedæk? Turen bliver 95% ligeud på lande- og
>>>motorvej, så jeg er mindre interesseret i 'svingdæk'.
>>
>> http://winntyres.co.uk/pirtm900.htm
>>
> GRILL!!!!!!!!
Nu sidder der garanteret nogle ombyggertyper og bliver helt lystige
ved tanken om et 710/70-dæk
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Bo Nielsen (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 04-07-05 10:55 |
|
"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:87wto6zz8q.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> "Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> writes:
>
>>>>Nogen forslag til et feriedæk? Turen bliver 95% ligeud på lande- og
>>>>motorvej, så jeg er mindre interesseret i 'svingdæk'.
>>>
>>> http://winntyres.co.uk/pirtm900.htm
>>>
>> GRILL!!!!!!!!
>
> Nu sidder der garanteret nogle ombyggertyper og bliver helt lystige
> ved tanken om et 710/70-dæk
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
Tjah, den er jo ikke grebet helt ud af den blå luft. Læste for nogle år
siden om "verden største mc" i et svensk (hvem ellers blad Den havde
noget der ligner!!
ScooterBo
| |
Torben Scheel (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 04-07-05 14:12 |
|
Jes Vestervang wrote:
> "Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> writes:
>
>
>>>>Nogen forslag til et feriedæk? Turen bliver 95% ligeud på lande- og
>>>>motorvej, så jeg er mindre interesseret i 'svingdæk'.
>>>
>>> http://winntyres.co.uk/pirtm900.htm
>>>
>>
>>GRILL!!!!!!!!
>
>
> Nu sidder der garanteret nogle ombyggertyper og bliver helt lystige
> ved tanken om et 710/70-dæk
Næppe - Juel er sidst set i bilgruppen med et "Turbomanifold fra Audi på
en Golf?" spørgsmål ved hoften
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 04-07-05 09:11 |
|
Mikkel Christensen <mikkel.christensen@gmail.com> writes:
> Nåh, så er ruteplanen til sommerferien ved at være på plads og så
> mangler der bare at finde ud af hvilket bagdæk jeg skal ødelægge med
> turen.
>
> Jeg vil være noget ked at bruge det sidste Pilot Sport jeg har på lager
> og mit nuværende bagdæk klarer ikke de 7-8.000 km der er på programmet.
>
> Nogen forslag til et feriedæk? Turen bliver 95% ligeud på lande- og
> motorvej, så jeg er mindre interesseret i 'svingdæk'.
Hvis du kører med Michelin Pilot Sport for og bag nu, vil jeg foreslå
at montere et Pilot Road - evt et Pilot Power - bagpå.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
Mikkel Christensen (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 04-07-05 09:32 |
|
Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:
> Mikkel Christensen <mikkel.christensen@gmail.com> writes:
>
> > Nogen forslag til et feriedæk? Turen bliver 95% ligeud på lande- og
> > motorvej, så jeg er mindre interesseret i 'svingdæk'.
>
> Hvis du kører med Michelin Pilot Sport for og bag nu, vil jeg foreslå
> at montere et Pilot Road - evt et Pilot Power - bagpå.
Jeg havde bare indtrykket at Road/Power er nogen halv-blødt noget?
Ikke at der er noget i vejen med det, men jeg vil bare ærge mig lidt
over at køre et fint dæk firkantet på 6Kkm.
--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko
| |
MKS - 74 (04-07-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 04-07-05 09:37 |
|
On 04 Jul 2005 10:32:02 +0200, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen@gmail.com> wrote:
>Jeg havde bare indtrykket at Road/Power er nogen halv-blødt noget?
>Ikke at der er noget i vejen med det, men jeg vil bare ærge mig lidt
>over at køre et fint dæk firkantet på 6Kkm.
Pilot Road ville være ok, Power penge ud af vinduet....andre
muligheder f.eks BT020 og Z6
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Mikkel Christensen (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 04-07-05 11:16 |
|
MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:
> Pilot Road ville være ok, Power penge ud af vinduet....andre
> muligheder f.eks BT020 og Z6
Pilot Road it is then. A' takker.
--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko
| |
Steen E. (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 04-07-05 09:23 |
|
"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:kkdwto7vw4f.fsf@rrnord.dk...
>
> Nåh, så er ruteplanen til sommerferien ved at være på plads og så
> mangler der bare at finde ud af hvilket bagdæk jeg skal ødelægge med
> turen.
>
> Jeg vil være noget ked at bruge det sidste Pilot Sport jeg har på
> lager
> og mit nuværende bagdæk klarer ikke de 7-8.000 km der er på
> programmet.
>
> Nogen forslag til et feriedæk? Turen bliver 95% ligeud på lande- og
> motorvej, så jeg er mindre interesseret i 'svingdæk'.
>
> --
> Mikkel | Compared to system administration,
> motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
> | -Paul Tomko
Et oplagt dæk til lange hurtige ture ligeud sydpå er vel Metzelers
MEZ4 - et elendigt dæk til kolde og våde danske forhold, for hårdt og
plastikagtigt og ikke til at køre varmt.
De holder imidlertid godt, jeg syntes jeg ville slide de
standardmonterede Z4 dæk på Fazer 1000'eren lidt op, før der kom nogle
mere velegnede på, og efter næsten 10K km kan man da se at de er brugt,
men der er stadig til mange km.
Så kan du sikkert få et eller flere Z4 dæk billigt let brugt, da de er
standardmonteret på flere japanske
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Mikkel Christensen (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 04-07-05 09:40 |
|
"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> writes:
> Et oplagt dæk til lange hurtige ture ligeud sydpå er vel Metzelers
> MEZ4 - et elendigt dæk til kolde og våde danske forhold, for hårdt og
> plastikagtigt og ikke til at køre varmt.
>
> De holder imidlertid godt, jeg syntes jeg ville slide de
> standardmonterede Z4 dæk på Fazer 1000'eren lidt op, før der kom nogle
> mere velegnede på, og efter næsten 10K km kan man da se at de er brugt,
> men der er stadig til mange km.
Ja, det er da i det mindste et dæk i brug og smid væk kategorien.
Når jeg kigger hos tyskerne er der både et Z4 og et Z4A - eneste
forskel ser ud til at være 25 Øvro?!? Er det fordi tyskernes dæk
skal typegodkendes til cyklen?
--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 04-07-05 10:26 |
|
Mikkel Christensen <mikkel.christensen@gmail.com> writes:
> "Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> writes:
>
>> Et oplagt dæk til lange hurtige ture ligeud sydpå er vel Metzelers
>> MEZ4 - et elendigt dæk til kolde og våde danske forhold, for hårdt og
>> plastikagtigt og ikke til at køre varmt.
>>
>> De holder imidlertid godt, jeg syntes jeg ville slide de
>> standardmonterede Z4 dæk på Fazer 1000'eren lidt op, før der kom nogle
>> mere velegnede på, og efter næsten 10K km kan man da se at de er brugt,
>> men der er stadig til mange km.
>
> Ja, det er da i det mindste et dæk i brug og smid væk kategorien.
> Når jeg kigger hos tyskerne er der både et Z4 og et Z4A - eneste
> forskel ser ud til at være 25 Øvro?!? Er det fordi tyskernes dæk
> skal typegodkendes til cyklen?
Korrekt.
Men at bruge penge på Z4 er direkte tosset, når man kan få Z6 som
holder længere og *samtidig* kan stå fast i regnvejr.
Grunden til at jeg foreslog Pilot Road er er spørgeren har Michelin på
i forvejen.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
Steen E. (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 04-07-05 10:52 |
|
>
> Men at bruge penge på Z4 er direkte tosset, når man kan få Z6 som
> holder længere og *samtidig* kan stå fast i regnvejr.
>
Holder Z6 endnu længere end Z4 ?
Til min tilbagelænede tur-prægede kørestil er det måske det man skal
have på næste gang - havde ellers efter anbefaling tænkt på et par
Michelin Pilot Road.
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Kasperkk (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Kasperkk |
Dato : 04-07-05 13:51 |
|
> Holder Z6 endnu længere end Z4 ?
>
> Til min tilbagelænede tur-prægede kørestil er det måske det man skal have
> på næste gang - havde ellers efter anbefaling tænkt på et par Michelin
> Pilot Road.
Pilot road kan jeg godt anbefale dig at prøve. Jeg har kørt omkring 3500km
med dem på min sv1000. Det er standard monteret på den nøgne. Dækkene
fungerer godt, men er de ikke helt varme kan de altså godt provokeres til at
skride lidt. Har prøvet de nogle gange. Specielt hvis du har lidt nedlægning
på maskinen kan de forstærke problemet. Det er dog ikke nok til at jeg gider
overveje et andet, da jeg synes der er et fornuftigt samspil mellem grip og
holdbarhed...
Kasperkk
| |
Jes Vestervang (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 04-07-05 10:58 |
|
Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:
> Grunden til at jeg foreslog Pilot Road er er spørgeren har Michelin
> på i forvejen.
Min erfaring er også at de står ganske godt fast i vådt og tørt. I
vådt føre tror jeg dog at Sport står lidt bedre fast, men det er altså
også rigtigt godt.
Bagdæk kan ved nogenlunde civiliseret kørsel holde godt 10k km.
Fordækkets holdbarhed kender jeg ikke, da jeg altid har kørt med Sport
foran og Road bagpå, indtil for nylig hvor der også røg et Road på
foran. Selvom et Sport stadig har masser af mønster og derfor ser ud
til at holde fint, kan det jo let være at det alligevel slides ud af
form med deraf følgende ringe styring. Jeg håber på at der med
Road-dækket forpå går længere tid inden køreegenskaberne forringes.
Jeg har ikke kunnet undgå at bagdækket bliver firkantet med tiden ved
ligeudkørsel, men på det seneste dæk går det alligevel bedre. Dels
pga. mindre ligeudkørsel og dels fordi det er sommer og den får mere
gas og nedlægning i svingene
I forhold til Sport er Road-dækket meget mere stejlt på siderne,
selvom køreegenskaberne alligevel er fine. Dvs. at der i modsætning
til Sport skal arbejdes ret hårdt for at undgå tøsestriber. Med
fodhvilerne i asfalten med 80 km/t mangler der lige et par mm på siden
Måske jeg skulle eksperimentere med lavere dæktryk og tunge
bagsædepassagerer
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Knud Dam (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 04-07-05 16:45 |
|
"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:87slyuzye3.fsf@dellen.royal.flof.dk...
Selvom et Sport stadig har masser af mønster og derfor ser ud
> til at holde fint, kan det jo let være at det alligevel slides ud af
> form med deraf følgende ringe styring.
Der er jeg fuldstændigt enig !
Jeg kører også med Road bag og Sport foran og fordækket er ubrugeligt langt
før, det er slidt op pga. hæl/tå slid af de mindste "dækklodser" på midten.
Nu er Sport erstattet af Power og det har en noget anden udformning, så jeg
håber, det er bedre til at modstå hæl/tå slidddet.
I denne uge prøver jeg det første Power dæk på forhjulet og glæder mig til
at se, hvordan det arter sig.
> I forhold til Sport er Road-dækket meget mere stejlt på siderne,
> selvom køreegenskaberne alligevel er fine. Dvs. at der i modsætning
> til Sport skal arbejdes ret hårdt for at undgå tøsestriber. Med
> fodhvilerne i asfalten med 80 km/t mangler der lige et par mm på siden
> Måske jeg skulle eksperimentere med lavere dæktryk og tunge
> bagsædepassagerer
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
; - )
KD Bandit 600 S - der ikke har tøsestriber på Road bagdækket ))))
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (04-07-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 04-07-05 13:30 |
|
"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> writes:
>>
>> Men at bruge penge på Z4 er direkte tosset, når man kan få Z6 som
>> holder længere og *samtidig* kan stå fast i regnvejr.
>
> Holder Z6 endnu længere end Z4 ?
Det skulle de gøre ifølge Metzeler selv. Jeg har pt kørt ~11.000km på
mit Z6 bagdæk, og der er masser af mønster på det endnu.
Så vidt jeg husker, plejede et Z4 bagdæk at holde 12.000km i
tørvejr. Så snart det blev vådt, høvlede det gummi af i flerdobbelt
tempo
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
|
|