Typegodkendelse af Triumph Sprint ST fra 2~
Fra : Snebajer1

Dato : 03-07-05 11:29

Hej alle.

Jeg skal jo have registreret min cykel (endelig har jeg råd), men jeg
kan slet ikke finde typegodkendelse for andet end Daytona (når det er
en Triumph) på http://www.fstyr.dk ???

Er der nogen derude, der har fået registreret sådan en ? Jeg kunne
*virkeligt* godt bruge et godkendelses-nummer....

Anybody ?

/Richter

Fra : Casper Pedersen

Dato : 03-07-05 12:02

> Jeg skal jo have registreret min cykel (endelig har jeg råd), men jeg
> kan slet ikke finde typegodkendelse for andet end Daytona (når det er
> en Triumph) på http://www.fstyr.dk ???

Hvis du ikke allerede har set det saa er der en Triumph Owners Klub i
Danmark: http://www.triumphmc.dk/

Ellers kontakt Triumph i Sverige.

Mvh./Casper

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 03-07-05 14:25

Snebajer1 wrote:
> [...]
>
> Er der nogen derude, der har fået registreret sådan en ? Jeg kunne
> *virkeligt* godt bruge et godkendelses-nummer....

Den kan da heller ikke stemme helt overens med virkeligheden, kan heller
ikke finde min motorcykel eller mine tidligere motorcykler derinde.

Kan være de kun indeholder modeller fra i år?

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Richard

Dato : 03-07-05 20:04

Snebajer1 wrote:
> Jeg skal jo have registreret min cykel (endelig har jeg råd), men jeg
> kan slet ikke finde typegodkendelse for andet end Daytona (når det er
> en Triumph) på http://www.fstyr.dk ???

Ring til fstyr, oplys model og stelnummer, så kan de oplyse dig, om der
findes en godkendelse, der dækker din cykel

I så fald formentlig en enkeltgodkendelse, ikke en typegodkendelse. I en
snak om import af små mærker nævnte MZ-importøren, at bl.a.
Triumph-importøren konsekvent fravalgte at typegodkende sine cykler. I
stedet fik han hver enkelt godkendt. Citat slut. Det kan der i så fald
være mange gode og/eller snu grunde til; men din opringning til fstyr
vil hurtigt afsløre det

Af nysgerrighed nu hvor fælden er klappet for indregistrering af ikke
tidligere registrerede mc'er, der ikke lever op til Euro
2-emissionskravene: Har din Sprint ST en dokumenteret brugshistorie på
fx bane siden køb herhjemme, eller har den været indregistreret tilpas
længe i et andet land til, at du kan få den ind og godkendt nu efter 30.
juni i det hele taget? (I sidstnævnte tilfælde havde du jo ikke brug for
en godkendelse at referere til). Eller overholder den allerede fra
fabrikken Euro 2 (i 2000...)?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 20:39

Richard skrev i meddelelsen
<42c8369c$0$61063$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
>juni i det hele taget? (I sidstnævnte tilfælde havde du jo ikke brug for
>en godkendelse at referere til). Eller overholder den allerede fra

Ydrk ! En grim tanke, at kunne være tre dage for sent ude

mvh
Orla

Fra : Richard

Dato : 03-07-05 22:12

Orla Pedersen wrote:

> Ydrk ! En grim tanke, at kunne være tre dage for sent ude

Netop, omend forhåbentlig ikke tilfældet her, bliver det nu spændende at
se, hvilke huller der måtte opstå for at få en ikke-Euro 2 mc igennem
alligevel

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK