pakning
Fra : Aragorn25

Dato : 02-07-05 09:18

jeg har tænkt med at spraymale udstødningen med noget sort grillmaling.
Udstødningen skal pilles af, kan man bruge samme pakninger, eller skal jeg
lige ud og købe nogle nye først? skal jeg også købe noget flyddedne pakning?

Der er lille hul i udstødningen, kan sådan noget lappes? det er minihul, er
det umuligt at syne sådan?
cykel: GS500

Fra : Aragorn25

Dato : 02-07-05 09:41

JEg kiggede på forbremsen igår, de var lidt slidte, har set thansen har
nogle til 150kr, er det ok at købe dem, eller skal man gå efter et sprcielt
mærke?
nogen der har erferinger med thanden res. dele til mc?'

Fra : Richard

Dato : 02-07-05 09:55

Aragorn25 wrote:

> nogen der har erferinger med thanden res. dele til mc?'

Det kan du så skrive om i aften

Til et syn er de sikkert OK - se hvordan de virker og pil dem evt, af
igen, hvis du er utilfreds - dyrere er de formentlig heller ikke .-)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 02-07-05 09:53

Aragorn25 wrote:
> Udstødningen skal pilles af, kan man bruge samme pakninger, eller skal jeg
> lige ud og købe nogle nye først? skal jeg også købe noget flyddedne pakning?

Uden at kende typen - ja, køb hellere nye. Flydende pakning til
udstødning hedder Firegum, men bør ikke være nødvendig, hvis pakninger
og pakflader er iorden. Det er et keramisk produkt der stivner og revner
derfor før eller senere...

> Der er lille hul i udstødningen, kan sådan noget lappes?

Kan det høres? - er det sandsynligt, at synsmanden m/k finder det, hvis
han føler efter langs udstødningen - gør de iøvrigt det?

Gungum er et andet keramisk baseret produkt til at lappe mindre huller i
udstødninger med - fås en lørdag formiddag i Kø'strup hos fx Højer
Autodele

Til større huller i udstødning og lydpotter fås et armerende alunet, som
Gungum'en kan mures op på, evt. dækkes med en tilklippet blik fra en
konservesdåse og sikret med metalspændebånd. Hm, nævnte jeg forresten,
at det var et engelsk produkt - de lader til at have sans for at udvikle
den slags

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-07-05 10:40

Richard wrote:
> [...]

> konservesdåse og sikret med metalspændebånd. Hm, nævnte jeg forresten,
> at det var et engelsk produkt - de lader til at have sans for at udvikle

Bringer minder tilbage til de yngre år, hvor jeg havde en BX19GT (bil).
Det kneb lidt med finanserne så jeg forsøgte at overleve skiftning af
udstødning ved at
1) æde en dåse flåede tomater
2) flække tin-dåsen og monteren den over det knækkede stykke med
spændbånd og gungum
det holdt ca 3 uger ad gangen trak udskiftningen ca. 8 mdr. på denne
måde

ak ja det var tider..... suk

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Richard

Dato : 02-07-05 10:53

J.C.Kløve wrote:
> [...]
> spændbånd og gungum
> det holdt ca 3 uger ad gangen trak udskiftningen ca. 8 mdr. på denne

Ja ja, men tænk også på, hvor mange tomater du fik spist på den måde

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-07-05 12:01

Richard wrote:

> Ja ja, men tænk også på, hvor mange tomater du fik spist på den måde

ja føj - man kunne være blevet helt sund - måske det i sidste ende også
bidrager til at man udskyder sin "put i hul-fest" med 8 mdr.
Så er vi ude i en ren Win-win situation

Fra : Armand

Dato : 02-07-05 11:54

J.C.Kløve wrote:
> [...]
> spændbånd og gungum
> det holdt ca 3 uger ad gangen trak udskiftningen ca. 8 mdr. på denne

RD-tider??

--
Armand.

Fra : Kasperkk

Dato : 02-07-05 23:02

> Der er lille hul i udstødningen, kan sådan noget lappes? det er
> minihul, er det umuligt at syne sådan?

Hvor sidder hullet. Dengang jeg kørte gs500 opdagede jeg ikke lille hul i
potten på undersiden ned på forrøret. Jeg var ved at gå helt i spagat, men
kom dog i tanke om det var et dræn hul til vand. Det er ikke tilfælder her?

Kasperkk

Fra : Aragorn25

Dato : 03-07-05 20:52

jo, det er nede i bunden, jeg kan bare mærke, der er tryk på der, når jeg
sætter hånden derned. Skal det være der?

Fra : Kasperkk

Dato : 04-07-05 09:53

Aragorn25 wrote:
> jo, det er nede i bunden, jeg kan bare mærke, der er tryk på der, når
> jeg sætter hånden derned. Skal det være der?

Jeg kan ikke umiddelbart huske det, men sidder det der hvor jeg beskrev det,
er der nok en stor chance for at det er en dræn hul. Lydder den utæt eller
er der på anden måde problemer med det?