God rejseartikel af J.C. Kløve i det nye
Fra : Richard

Dato : 01-07-05 19:12

....der burde være ude i dag. Godt at læse en turbeskrivelse med lidt
baggrund og holdninger, ikke blot "så kørte vi... og brugte så mange
lire...". Rigtig god læsning, ihvertfald for en som mig, der aldrig
rigtig er kommet igang med turkørsel

Men artiklen antyder, at andre af forårets mange nybagte SVk-ejere måske
vil komme på andre tanker, når bagagen skal monteres - eller senest når
de er hjemme igen efter en tur med to og bagage. Er der kommet større
tanke til den, og hvad med bagagemonteringssæt? - eller kommer SVk til
at oversvømme brugtforhandlernes salgslokaler til vinter

- håber iøvrigt at nævnte Jørgen får styr på sit dæktryk i fordækket på
CBRk'en; det må være både surt og dyrt med det forbrug af fordæk

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-07-05 22:06

Richard wrote:
> [...]
>
> - håber iøvrigt at nævnte Jørgen får styr på sit dæktryk i fordækket på
> CBRk'en; det må være både surt og dyrt med det forbrug af fordæk

Takker ydmygt

Der er _ikke_ større tanke til SV'eren endnu - men med et pipercross
filter er der plads til at udvide tanken "inad"
Der er ved at komme noget anvendeligt paksystem på markedet.
jeg har talt med Orla om at se på noget "smart" rack agtigt - men det er
kun strøtanker... endnu

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Richard

Dato : 02-07-05 00:13

J.C.Kløve wrote:
> Takker ydmygt

Velbekomme, æres den som æres bør

> Der er _ikke_ større tanke til SV'eren endnu - men med et pipercross
> filter er der plads til at udvide tanken "inad"

Holder I øje med, hvad der måtte dukke op af udstyr i Japan? - et sted
som www.webike.net kan man - med noget tålmodighed - godt få noget ud
af, hvis man åbner siden i Babelfish, fx på Google Language tools.
Web!ike sender godt nok ikke udenlands, men så kan man søge på det viste
udstyr i EU etc. Til mange japanske cykler findes forbavsende meget
ekstraudstyr på hjemmemarkedet

> Der er ved at komme noget anvendeligt paksystem på markedet.
> jeg har talt med Orla om at se på noget "smart" rack agtigt - men det er
> kun strøtanker... endnu

Det lyder fornuftigt, selv om bagenden på billeder forekommer ret kort
til at huse både passager og bagage, eller?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 08:17

Richard skrev i meddelelsen
<42c5ce0e$0$23527$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Det lyder fornuftigt, selv om bagenden på billeder forekommer ret kort
>til at huse både passager og bagage, eller?

Det er ikke et større problem end på vtr'en, det handler alligevel kun om
hvorlangt bag hjulet lasten placeres, og det bliver ret ens for de to
cykler. Jeg har trukket topboksen så langt frem at man ikke sidder særlig
godt på bagsædet, men det løser en ompolstring af sædet. Det vil samtidig
løse problemet med det store "gab" mellem fører og passager. I grunden en
tilpasning til min ringe højde og drøjde

Meen, mon ikke at der er et afviserproblem, der først skal løses på Kløves
SV...

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-07-05 09:02

Orla Pedersen wrote:
> Richard skrev i meddelelsen
> <42c5ce0e$0$23527$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Meen, mon ikke at der er et afviserproblem, der først skal løses på Kløves
> SV...

ahem
Jo bestemt - jeg bestiller dioder i dag (lover det) og så må jeg i gang
med borestanderen.
Jeg vil kopiere dette :
http://www.cecicat.dk/sv1000s-14.htm
Det er kreativt fundet på og ser ud til at give et resultat der er godt
og sikkert for de der måtte køre bag ved

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-07-05 10:46

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> Det er kreativt fundet på og ser ud til at give et resultat der er godt
> og sikkert for de der måtte køre bag ved

Så er der bestildt dioder
2 stk 60*1000mCD og 2 stk 30*3150mCD i hver side

burde tilgodese dels synlighed (30*3150mCD og spredning 60*1000mCD)

Fra : Ole Hansen

Dato : 03-07-05 16:03

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> Det er kreativt fundet på og ser ud til at give et resultat der er godt
> og sikkert for de der måtte køre bag ved

Jeg har set Janniks blinklys "live", og jeg håber du har bestilt nogle
kraftigere dioder, for de er stort set usynlige i dagslys.. :|

--
Ole Hansen

Fra : Richard

Dato : 02-07-05 09:11

Orla Pedersen wrote:

> Det er ikke et større problem end på vtr'en, det handler alligevel kun om
> hvorlangt bag hjulet lasten placeres, og det bliver ret ens for de to
> cykler.

Tænkte netop på om ikke det samme galdt for VTR. Men mon ikke
potentielle købere til den - den større Honda der giver mest cykel for
pengene IMHO - er klar over, hvad den er bedst egnet til. Inkl. dens
indbyggede begrænsninger ifht topersoners touring?

I modsætning til mange af de nye ejere af SVk, der har tændt på det gode
tilbud, taget en rask beslutning og købt den uden egentlig at tænke på,
hvad de skal bruge den til og hvad det kræver af cyklen? Ikke for at
nedgøre SVk, men det ville være en meget menneskelig handlemåde

> Jeg har trukket topboksen så langt frem at man ikke sidder særlig
> godt på bagsædet, men det løser en ompolstring af sædet. Det vil samtidig
> løse problemet med det store "gab" mellem fører og passager.

Det lyder som en rigtig fornuftig løsning, især når ompolstringen kan
løse to problemer. Det løste også et siddeproblem for mig, at få lagt et
par cm på VFS'ens sadel. Tror faktisk at mange mc'ister med fordel kunne
ompolstre - sæder er jo universelle i modsætning til menneskets
anatomi

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-07-05 09:46

Richard wrote:
> [...]
[zip]

> [...]
> hvad de skal bruge den til og hvad det kræver af cyklen? Ikke for at
> nedgøre SVk, men det ville være en meget menneskelig handlemåde

Der må jeg så sige at jeg er en af dem der har forladt mig på reelt set
meget lidt information om cyklens egenskaber - et par anmeldelser i TN
og lidt løst snak har på gruppen var alt hvad jeg havde i bagagen da jeg
bestildte SV'eren - det var helt klart prisen der trak.
Men dens kapabilitet i forhold til mit brug af MC, var jeg ikke volsomt
bekymret for (der kan jo bygges om i fornødent omfang hvid det jeg havde
læst mig til ikke stemte overens med mine begreber.)Næ min største
bekymring var reelt om jeg med mine 170cm korte korpus kunne nå jorden
på betrykkende vis... :-/ (det kunne jeg heldigvis, omend ½-1 cm lavere
sæde ville gøre underværker
Der hvor jeg dog kunne have min største bekymring for så vidt angår
øvrige MC'ister er, at der trods alt er solgt en del 1000'ere til
nye/ret nye MC'ister. Jeg mener ikke den kan anbefales som
begynder-cykel! Her ville 650'eren være langt bedre - den er noget
lettere at tumle. Derfor kunne jeg frygte at der dels kunne komme "lig
på bordet" (værst tænkeligt), men derudover en del kaskoskader - med
efterfølgende himmelstormende forsikringspræmier Jeg har set den
første < 1 md. <800 km SV1k der blev kasseret af forsikringen efter et
styrt...
Jeg mener også selv at være redet af erfaringen (hvor lille den måtte
forekomme omverdnen)2 gange inden for de første 1000 km, ved "forkraftig
acc. ud af sving" med udskridning til følge - der er altså smæk for
skillingen hvis man ikke passer lidt på.

> [...]
> par cm på VFS'ens sadel. Tror faktisk at mange mc'ister med fordel kunne
> ompolstre - sæder er jo universelle i modsætning til menneskets anatomi

Der er på SV'eren også "rigelig plads" til passageren med mig som fører,
og hun (jeg kører af og til med min datter - af dem der er velkomen som
passager er hun den eneste der tør/vil)kan sagtens sidde noget længere
fremme, hvis der kom en topboks bag ved.

Jeg har selv 2 løsninger i tankerne - begge ønskes implementeret.

1) Et rack (sodetasker og topboks) til hurtig montering og m.h.p.
touring a 2 personer - Det har jeg ikke helt udtænkt endnu - men
grund-princippet er på plads.

2) En let monterbar plade til topboks, ala det Dan Dethlefsen har lavet
til sin Duc - http://dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=621
hvor den "integreres" i sædeskallen - dette kræver dog en forstærkning
af sædeskallens invendige beslag, men dt burde kunne løses relativt let.

Fra : Richard

Dato : 02-07-05 10:16

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> og lidt løst snak har på gruppen var alt hvad jeg havde i bagagen da jeg
> bestildte SV'eren - det var helt klart prisen der trak.

Det skinner igennem i artiklen, men også at rejsebrug ikke er dit
hovedformål med SVk'en

> [...]
> bekymring var reelt om jeg med mine 170cm korte korpus kunne nå jorden
> på betrykkende vis... :-/ (det kunne jeg heldigvis, omend ½-1 cm lavere

Det lader til at Orla har noget igang der, men har du overvejet at sænke
forenden - tænker at rørene kan trækkes et par cm op i gaffelbroerne -
og kompensere for den stejlere forgaffel med en lidt kortere fjeder
eller et andet udvekslingsbeslag bagpå? - hvis ikke fjederen blot kan
stilles lavere på en eller andet måde.

> [...]
> øvrige MC'ister er, at der trods alt er solgt en del 1000'ere til
> nye/ret nye MC'ister. Jeg mener ikke den kan anbefales som

Enig, og man kunne frygte. at den lave pris har fået flere potentielle
købere til mindre og billigere cykler til lige at ofre det ekstra, så de
får en kmc med det samme. Salgstatistikken til vinter vil vise det -
uheldsstistikken forhåbentlig ikke.

Tænk engang, hvis droslingsbeslag på gasspjældet var en naturlig del af
tilbehørsmarkedet, ligesom det er i D. Så kunne forhandleren tilbyde at
levere cyklen med ydelse som en mindre cykel til de fornuftigste af
nybegynderne. En meget uheldig følge af de skrappe krav til droslingskit
IMHO

> [...]
> acc. ud af sving" med udskridning til følge - der er altså smæk for
> skillingen hvis man ikke passer lidt på.

Tror det gerne selv om ingen af mine cykler har kræfter til det, højst
lidt slip på en morgenkold efterårsvej ;-(

> [...]
> passager er hun den eneste der tør/vil)kan sagtens sidde noget længere
> fremme, hvis der kom en topboks bag ved.

Pudsigt, her i buset var datteren også den nemmeste og taknemmeligste at
køre med - min hustru ville have et ryglæn - det fik hun så på en
veltilpasset Givi topboks - og sønnen kiggede mig hele tiden over
skulderen for at se, hvor langsomt vi kørte. Nu kører han heldigvis
selv, og Givi-sættet er jo praktisk at have

> Jeg har selv 2 løsninger i tankerne - begge ønskes implementeret.
><snip>

Forstår godt dit ønske om noget aftageligt, en rack er nok svær at
tilpasse en bagende som SVk'ens, så det ser harmonisk ud. I modsætning
til fx min VFS, der i forvejen har stor masse bagude

Men tænk på at ophænget nok have fat i stellet langt fremme for samtidig
at aflaste bagstellet, så det ikke knækker under vægten. Og til de
hastigheder, du kører udenlands, skal det vist være ret stærkt

Så i en anden tråd om bagage, at Bager opfordrede til blot at læsse, men
der er nu en grænse et sted. Det er ikke kun som et led i en juridisk
ansvarsfraskrivelse, at fabrikkerne sætter deres vægtgrænser. Og det er
jo i første omgang bagsædepassageren, det går ud over, hvis bagstellet
pludselig knækker

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-07-05 10:34

Richard wrote:

> [...]
> og kompensere for den stejlere forgaffel med en lidt kortere fjeder
> eller et andet udvekslingsbeslag bagpå? - hvis ikke fjederen blot kan
Det er muligt at få andre "dog-bones" til den, der sænker den lidt, men
det går fint, så det er "nedprioriteret" pt.
Der er plads til at "hive forgaflerne op" i broen, men det giver også en
noget mere villig styring, selv med ganske få mm så det er jeg lidt
tøvende med endnu)
Der er fuld justerbar affjedring både for og bag (retur-kompression og
forspænding)

> [...]
> skulderen for at se, hvor langsomt vi kørte. Nu kører han heldigvis
> selv, og Givi-sættet er jo praktisk at have
Ja hun er blevet temelig bidt af at køre MC det er fint det giver nogle
gode "far/datter" ture ud omkring i landet. Det kan ellers være svært at
finde fælles interesseområder med teenagere

> Forstår godt dit ønske om noget aftageligt, en rack er nok svær at
> tilpasse en bagende som SVk'ens, så det ser harmonisk ud. I modsætning
> til fx min VFS, der i forvejen har stor masse bagude

nemlig

> Men tænk på at ophænget nok have fat i stellet langt fremme for samtidig
> at aflaste bagstellet, så det ikke knækker under vægten. Og til de
> hastigheder, du kører udenlands, skal det vist være ret stærkt

Der hvor jeg pt. tror jeg skal have fat er netop lige efter bagstellet
hat fat i hovedstellet.

> [...]
> ansvarsfraskrivelse, at fabrikkerne sætter deres vægtgrænser. Og det er
> jo i første omgang bagsædepassageren, det går ud over, hvis bagstellet

Jeg er meget enig - og derudover - i hvertfald på SV'eren - vil vægten
blive placeret noget bag bagakslen, det vil give en meget dårlig styring
(den bliver meget let fortil)

Dette er også et hensyn jeg er nød til at gennemtænke når der skal
fremstilles beslag til et rack - her må topboksen godt komme så langt
frem som ovehovedet muligt under hensyntagen til en eventuel passager.

Fra : Richard

Dato : 02-07-05 10:52

J.C.Kløve wrote:
> [...]
> Der er plads til at "hive forgaflerne op" i broen, men det giver også en
> noget mere villig styring, selv med ganske få mm så det er jeg lidt

den "forbedrede" styrevillighed dæmper du jo netop ved at sænke
bagenden, så geometrien igen passer, eller passer dig bedst muligt. De
to ændringer hænger sammen

> Der er fuld justerbar affjedring både for og bag (retur-kompression og
> forspænding)

Men ikke længden som sådan? - fjerner du forspændingen, synker bagenden
men fjederen bliver blødere, ikke? Så er det dog bones (eller længden af
selve fjederbenet €€€)

> Ja hun er blevet temelig bidt af at køre MC det er fint det giver nogle
> gode "far/datter" ture ud omkring i landet. Det kan ellers være svært at
> finde fælles interesseområder med teenagere

Netop, men hulens vigtigt at få gjort - for begge parter

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 11:56

Richard wrote:

> den "forbedrede" styrevillighed dæmper du jo netop ved at sænke
> bagenden, så geometrien igen passer, eller passer dig bedst muligt. De
> to ændringer hænger sammen

Jo ja det ved jeg - jeg tænte nu godtnok "set isoleret" (selv om det
ikke fremgik klart af teksten sorry)

> Men ikke længden som sådan? - fjerner du forspændingen, synker bagenden
> men fjederen bliver blødere, ikke? Så er det dog bones (eller længden af
> selve fjederbenet €€€)
Nej ikke længden som sådan - der er nye dog-bones der skal til.

> Netop, men hulens vigtigt at få gjort - for begge parter

nemli!

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 12:09

Richard skrev i meddelelsen
<42c663c4$0$199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Men ikke længden som sådan? - fjerner du forspændingen, synker bagenden
>men fjederen bliver blødere, ikke?

Nej, det der kaldes forspænding er reelt kun rideheight, prøv selv :-/

mvh
Orla

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-07-05 12:27

Orla Pedersen wrote:
> [...]
> <42c663c4$0$199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Nej, det der kaldes forspænding er reelt kun rideheight, prøv selv :-/

Mangler det rette værktøj til at gøre det med - har købt en hos Louis
(onesize fits nothing - den holdt ikke, og kostede mig en del afskrabet
hud på fingrende

I øvrigt mærkeligt at et sådant værktøj ikke følger med cyklen??
Måske det er en fejl ? anybody?

Fra : Moller

Dato : 02-07-05 13:01

J.C.Kløve wrote:

> I øvrigt mærkeligt at et sådant værktøj ikke følger med cyklen??
> Måske det er en fejl ? anybody?

   Ligger et i posen på Suzuki'en... det følger med originalt. Det som så
ligger til MZ'en virker så meget bedre ;) men er ikke tiltænkt til det.

--
VH
Lars Molnit

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-07-05 13:25

Moller wrote:

> Ligger et i posen på Suzuki'en... det følger med originalt. Det som
> så ligger til MZ'en virker så meget bedre ;) men er ikke tiltænkt til det.

nope - der er ikke noget i "posen" der kan anvendes til slige formål
jeg skulle måske spørge min pusher - eller Suzuki-direct - for det
virker ærligtalt lidt underligt

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 14:28

J.C.Kløve skrev i meddelelsen
<42c67a06$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Mangler det rette værktøj til at gøre det med - har købt en hos Louis
>(onesize fits nothing - den holdt ikke, og kostede mig en del afskrabet
>hud på fingrende

Besøg Jysk Værktøj på Gugvej, hils Henning fra mig, så finder han givetvis
en kvalitets C-spanner til dig.

>I øvrigt mærkeligt at et sådant værktøj ikke følger med cyklen??
>Måske det er en fejl ? anybody?

Mærke fejl ;-D

mvh
Orla

Fra : Richard

Dato : 03-07-05 09:14

Orla Pedersen wrote:

> Nej, det der kaldes forspænding er reelt kun rideheight, prøv selv :-/

På SVk, mener du - på en gammeldags med to fjederben som fx min GB500
virker det som beskrevet...

Bortset fra, at med de af Koni anbefalede bagfjedre til do er
affjedringen tilstrækkelig hård til at køre uden forspænding - de
originale fjedre skulle op i 3' eller snarere 4' af fem forspændingstrin
for at virke lige så hårde

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 10:36

Richard skrev i meddelelsen
<42c79e5c$0$61132$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

En snak om begrebet forspænding og blødere fjeder.
Jeg har sakset lidt i tråden, som jeg tror diskussionen omhandler.

>På SVk, mener du - på en gammeldags med to fjederben som fx min GB500
>virker det som beskrevet...

Niks, det eneste at Du ændrer er højden, og så den lille detalje, at Du ved
en mere "udstrakt" dæmperenhed, måske undgår at "bunde ud". Det er en
udbredt misforståelse at man ved "forspænding" får en strammere fjeder,
fakta er, at fjederen uanset "forspænding" sammentrykkes nøjagtigt så meget
som cyklen incl. fører + last påvirker fjederen. Så det Du "vælger" er hvor
høj at Du vil have cyklen ved den givne belastning, ikke andet. Men den
hydrauliske dæmpning _kan_ ændre sig, dvs. på nogle/måske de fleste dæmpere
er hydraulikken ikke linear, og så er det pludselig ikke helt ligegyldigt,
hvor på den totale vandring at Du befinder sig. Overdæmpning er umådeligt
træls at køre med, (har prøvet det på forgaflen på "fie". Så det mest
hensigtsmæssige er næsten altid et "sag" på 30 - 40 % af total vandring. Og
det er _det_ punkt at Du kan justere med "forspænding" eller mere korrekt
betegnelse, "kørehøjde".

mvh
Orla

Fra : Richard

Dato : 03-07-05 19:52

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> fakta er, at fjederen uanset "forspænding" sammentrykkes nøjagtigt så meget
> som cyklen incl. fører + last påvirker fjederen.

Helt uenig, affjedringen bagtil bliver fastere, når jeg øger
forspændingen. Samtidig formindskes nedtrykningen/sag, og over en vis
forspænding forkortes den aktive fjederlængde så den maksimale
affjedringsbevægelse forkortes.

Den virkning er indlysende ved progressivt vundne fjedre, men IMHO
gælder den også alm. fjedre med lineær karakteristik...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 20:32

Richard skrev i meddelelsen
<42c833c0$0$61047$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>Helt uenig,

Ja det kan jeg forstå

>affjedringen bagtil bliver fastere, når jeg øger
>forspændingen.

Nej, læs din teori omkring dynamikken i fjedre.

>Samtidig formindskes nedtrykningen/sag, og over en vis
>forspænding forkortes den aktive fjederlængde så den maksimale
>affjedringsbevægelse forkortes.

Fjedren er sjældent, omend nogensinde begrænsende for maximal bevægelse,
bevægelsen begrænses almindeligvis af dæmperenheden.

>Den virkning er indlysende ved progressivt vundne fjedre, men IMHO
>gælder den også alm. fjedre med lineær karakteristik...

Nej, som ovenstående.

Prøv at måle _fjederens_ længde med dig selv i sadlen, prøv de forskellige
indstillinger, mål efter, og få en aha oplevelse. Der er ikke nogen
hokus pokus i det, Du _kan_ kun opnå nøjagtig den samme ligevægt,
(fjederlængde/belastning), for en given fjeder.

mvh
Orla

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-07-05 10:10

Orla Pedersen wrote:
> [...]
> <42c663c4$0$199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Nej, det der kaldes forspænding er reelt kun rideheight, prøv selv :-/

Forstår jeg dig ret mener du at hvis jeg ændrer "forspændingen" så
ændres reelt kun "ridehight"
Det er jeg ikke sikker på er tilfældet her - det eneste der påvirkes
hvis der justeres på forspændingen hvad jeg kan se - er i hvor høj grad
fjederen er trykket samen / ikke trykket sammen - umiddelbart kan jeg
ikke lige se at det vil få nogen betydning for ridehight (må være
sædehøjden på dansk?)
Jeg må lige få fat i en C-spanner og få det afprøvet i praksis - så skal
jeg nok vende tilbage

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 10:53

J.C.Kløve skrev i meddelelsen
<42c7ab5e$0$307$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Forstår jeg dig ret mener du at hvis jeg ændrer "forspændingen" så
>ændres reelt kun "ridehight"

Exactly ! "Forspænding" er kun interessant ved helt udstrakt dæmperenhed,
og sådan ønsker Du ikke at køre alligevel Fakta er, at din fjeder for
en given vægt, (mc, fører, og datter), er nøjagtigt ens forspændt, og ens
længde. Når "forspændingen", som er fjederens ene anlægsflade, flyttes, så
flytter den anden ende af fjederen sig tilsvarende, og bingo, Du har ændret
kørehøjde/sædehøjde. Der hvor at det bliver kringlet, er omkring dæmpningen,
se svar til Richard, men det kan Du givetvis justere dig ud af.

>Jeg må lige få fat i en C-spanner og få det afprøvet i praksis - så skal
>jeg nok vende tilbage

Og få en aha oplevelse

mvh
Orla, Ja jeg ved godt at linksystemet giver anledning til en progressiv
indfjedring, og at statisk sag indvirker på belastningen af fjederen, men i
den ende af skalaen er det stortset uden betydning.

Fra : Ole Hansen

Dato : 03-07-05 16:17

J.C.Kløve wrote:

> 1) Et rack (sodetasker og topboks) til hurtig montering og m.h.p.
> touring a 2 personer - Det har jeg ikke helt udtænkt endnu - men
> grund-princippet er på plads.

Bliver det ikke noget griseri med sodetasker? :)

> [...]
> hvor den "integreres" i sædeskallen - dette kræver dog en forstærkning
> af sædeskallens invendige beslag, men dt burde kunne løses relativt let.

Der er et eller andet tysk firma, som jeg selvfølgelig ikke kan hverken
huske eller google mig frem til, som laver netop sådan en plade..

--
Ole Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 22:33

Richard skrev i meddelelsen
<42c58777$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>og hvad med bagagemonteringssæt? - eller kommer SVk til
>at oversvømme brugtforhandlernes salgslokaler til vinter

Der blev faktisk tænkt tanker i den retning denne selvsamme aften. Et
æstetisk korrekt "klik på" system.

Og så blev det til omkring 138 Km på 4 timer, svarende til 34,5 Km/t.
hvilket er 8,4 Km/t. ringere end de 26,1 Km/t. vi så flot lagde ud med
forrige fredag.

mvh
Orla

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-07-05 23:23

Orla Pedersen wrote:
> [...]
>

> Og så blev det til omkring 138 Km på 4 timer, svarende til 34,5 Km/t.
> hvilket er 8,4 Km/t. ringere end de 26,1 Km/t. vi så flot lagde ud med

Ja vi har skyndt os rigeligt - vejene var da ellers snoede nok so
udgangspunkt - vi må finde nogle endnu mere snoede... (måske en lille
sundkørsel? lol

Det må kunne lade sig gøre at komme ned på noget der ligner 20 km/t

Fra : Richard

Dato : 02-07-05 00:19

Orla Pedersen wrote:
> Og så blev det til omkring 138 Km på 4 timer, svarende til 34,5 Km/t.
> hvilket er 8,4 Km/t. ringere end de 26,1 Km/t. vi så flot lagde ud med
> forrige fredag.

Imponerende, er det inkl. J.C.'s her efterdags berømte hyppige
smøgpauser

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-07-05 09:08

Richard wrote:
> [...]
>
> - håber iøvrigt at nævnte Jørgen får styr på sit dæktryk i fordækket på
> CBRk'en; det må være både surt og dyrt med det forbrug af fordæk

Ganske underholdende læsning, jeg synes ikke CBR1000éren bliver kaldt
"færgen" i den artikkel ?

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 12:12

Thomas Jensen skrev i meddelelsen
<42c64b2a$0$187$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

>Ganske underholdende læsning, jeg synes ikke CBR1000éren bliver kaldt
>"færgen" i den artikkel ?

Nu har styrmanden på omtalte færge også ret god kontrol over afdrift,
krængning, mm.

mvh
Orla