Typegodkendelse ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 01-07-05 09:46

Hej,

Jeg har luret lidt på ebay.de - og set en Honda NX250 Dominator ... Kan det
passe, at der ikke er nogen type-godkendelse på denne model i DK (har
modellen aldrig eksisteret i dk) ? Hvad gør man så, hvis man får sådan een
hevet hjem (en ca. 10 år gammel MC) - når den nu har været synet etc i
Tyskland ?

Det er jo mega-svært at vurdere, hvad evt. afgift vil være - da jeg ikke kan
se, at NX250 figurerer nogen som helst steder på Toldskat's hjemmeside....

/Brian

Fra : Bjarne

Dato : 01-07-05 10:37

> [...]
>
> Det er jo mega-svært at vurdere, hvad evt. afgift vil være - da jeg ikke
> kan se, at NX250 figurerer nogen som helst steder på Toldskat's

Hej Brian, jeg har for cirka 10 år siden købt en NX 250, 1 år gammel hos
Honda forhandleren i Tåstrup og kronprinsen havde faktisk også en på det
tidspunkt så der kan ikke være problemer med syn og indreg , var på det
tidspunkt noget dyrere end andre små Off road, tror jeg gav 30000 kr.
Det er en skøn MC, billig og drift sikker.
Mvh Bjarne

Fra : Richard

Dato : 01-07-05 12:15

Brian Ipsen wrote:

> Jeg har luret lidt på ebay.de - og set en Honda NX250 Dominator ...

Kæk model, synd der ikke har været marked for den eller dens pt.
efterfølger, NX4 Falcon herhjemme.

> [...]
> modellen aldrig eksisteret i dk) ? Hvad gør man så, hvis man får sådan een
> hevet hjem (en ca. 10 år gammel MC) - når den nu har været synet etc i

Den bliver godkendt blot den har været indregistreret tilstrækkelig længe
i et andet EU-land - se i gl. indlæg om det er 3 eller 6 mdr, husker ikke
lige.

> Det er jo mega-svært at vurdere, hvad evt. afgift vil være - da jeg ikke kan
> se, at NX250 figurerer nogen som helst steder på Toldskat's hjemmeside...

Har set en NX250 (mørkegrå metallic eller grøn-grå ditto) hos
Agusta-Claus, Agusta Motor, Søborg inden for det seneste år, så der er
flere herhjemme. For at genfinde en cykel i T&S' Modep-database må du ofte
kigge på producentens type nr. (MD21 for NX250?) og/eller cyl.antal og
motorydelse, før du genfinder den søgte model. Datadisciplinen i etaten
er/har ikke været særlig høj

Ellers ring til T&S og bed om hjælp, de bider ikke, henviser dig højst til
at indsende den dertil beregnede formular - som tager nogen tid at få svar

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : LasseChristensen

Dato : 01-07-05 15:16

Brian Ipsen wrote:
> [...]
> se, at NX250 figurerer nogen som helst steder på Toldskat's hjemmeside....

Så længe den har kørt som MC i et EU land er det intet problem :)