On Fri, 1 Jul 2005 07:53:07 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
>Kort fortalt:
>> Jeg mener hvordan køre den?
>Rigtig godt!
Lettere underdrevet...
>> Er det muligt at køre langture?
>Jeps. Det er klart en mulighed.
Muligt ja, men der findes dog mange andre MC'ere der er væsentlig
bedre ud i denne disciplin
>Hurtigt og villigt, dog alt efter dæk.
Et sæt Pilot Sport/Power eller Sportec M1'ere og den styrer
herregodt...
>> Hvad er de svage punkter man skal være opmærksom på ved køb?
>Nogle har kørt langt, alt kan ødelægges. Se efter om den lader med 14,4 ved
>5000rpm.
F2'ere er nu efterhånden ved at være min. 11-12 år gamle og alt kan
som sagt ødelægges, men helt generelt er kvaliteten meget høj og meget
lidt går galt, der er dog 3 ting der specielt _kan_ gå galt og som man
bør tjekke specifikt for ved køb - Det er nævnt i aftagende hypighed:
1) knastkædestrammeren som er lidt en CBR-svaghed, det varierer meget
og jeg har endnu ikke selv oplevet det, men mange af dem går på et
tidspunkt (så rasler den), lille operation man sagtens kan klare selv.
2) ensretteren/regulatoren er oprindeligt uden køleribber og dør nogle
gange af varme, specielt i forbindelse med et batteri der klapper
sammen - jeg har lige købt en modificeret udgave som Honda lavede med
køleribber, til en fætter, den kostede ca. 500 på eBay 3) egentlig
ikke CBR-specifikt men gælder alle sportscykler og det er 2. gearet
som man bør tjekke....
>> Er der stor forskel på F3 og F2 ?
>I tophastighed ja.
En F2'er går ca 15-25 km/t mindre på toppen end en F3'er.
>Ellers er stand meget vigtigere end om det er F2 eller
>F3.
Enig ja, køredynamisk er forskellen ikke kæmpestor, teknisk er der dog
en hel del små forskelle og en F3'er _er_ bedre, men sandelig også
noget dyrere, er pengene små er en 93-F2'er best value for money.
--
-Michael
CBR600 info -
http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/