Aflmeldt Tysk MC , skal prøves af dansker ~
Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 30-06-05 17:43

Jeg står og skal hente en RF600 i Kassel imorgen.
Sælger har åbenbart afmeldt cyklen, så der er ikke plader på. Sælgeren er
iøvrigt tysk betjent.

Men det korte af det lange er, at han mener en prøveplade dernede koster 90
euro for en dag, hvilket for mig lyder ganske vildt. Er der nogle der ved om
det holder stik?

Er der noget alternativ. Han siger jeg kan tage en bette smuttur op og ned
af gaden, i den lille by hvor han bor.

Gælder en dansk prøveplade i udlandet? Jeg tror allerede jeg kender svaret,
men jeg er ikke sikker på om det godtnok er et NEJ.

Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 30-06-05 18:22

On Thu, 30 Jun 2005 18:43:09 +0200, "Thomas B. Andersen"
<t-buus@stofanet.dk> wrote:

>Men det korte af det lange er, at han mener en prøveplade dernede koster 90
>euro for en dag, hvilket for mig lyder ganske vildt. Er der nogle der ved om
>det holder stik?

Det er næppe muligt for en enkelt dag, typisk kan man kun få min. 3-5
dage, men der er flere forskellige typer modsat DK, men du kan godt
regne med at de ca. 90 Euro passer meget godt for de par dages
gyldighed som nok er min. - Først så skal du ha' en tilladelse,
dernæst skal pladen først laves og sidst men ikke mindst skal den
forsikres.

>Er der noget alternativ. Han siger jeg kan tage en bette smuttur op og ned
>af gaden, i den lille by hvor han bor.

Og han er betjent siger du....hmmmm , nej der er ikke rigtigt noget
alternativ hvis du _vil_ afprøve den inden køb, men du har jo i
princippet købt den, så tag derned og gennemgå den, start den op og
tril op og ned ad gaden og hiv den så op på traileren og tøf hjem....

>Gælder en dansk prøveplade i udlandet? Jeg tror allerede jeg kender svaret,
>men jeg er ikke sikker på om det godtnok er et NEJ.

Det er et klart nej for gyldigheden af en dansk prøveplade i D.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 30-06-05 18:34

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gyldighed som nok er min. - Først så skal du ha' en tilladelse,
> dernæst skal pladen først laves og sidst men ikke mindst skal den

ok, det lyder bare lidt vildt...

> [...]
> princippet købt den, så tag derned og gennemgå den, start den op og
> tril op og ned ad gaden og hiv den så op på traileren og tøf hjem....

Jah, han sagde også hvad jeg kunne køre med trailer ned af motorvejen :)
Lidt over
det tilladte.. hehe
Men jeg er ikke glad for at købe en mc jeg ikke kan få lov at tage en lidt
længere tur på.
Der kan jo være skjulte fejl.

Jeg har jo købt den ud fra en beskrivelse - det er ikke sikkert den holder.

> Det er et klart nej for gyldigheden af en dansk prøveplade i D.

Tænkte jeg nok

> --
> -Michael
> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
> http://62.79.120.117/

Thomas

Fra : Peter

Dato : 30-06-05 19:41

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> længere tur på.
> Der kan jo være skjulte fejl.
>
> Jeg har jo købt den ud fra en beskrivelse - det er ikke sikkert den

En af mine venner har netop købt en BMW tæt på Frankfurt til afløsning af
hans gamle BMW. Sælger havde købt en tysk prøveplade (hvilket jeg ser som en
rimelig ydelse fra sælgers side, da det trods alt er ham der står med en
håndfuld EURO og samtidig har de bedste forudsætninger for at skaffe pladen)
og han kunne selv køre den hjem til DK.
For en sikkerheds skyld havde min ven medbragt nummerpladen til den gamle
BMW i inderlommen - ikke helt lovligt, men måske kunne det danne basis for
en længere prøvetur ?

Peter

Fra : MKS - 74

Dato : 01-07-05 09:12

On Thu, 30 Jun 2005 19:33:31 +0200, "Thomas B. Andersen"
<t-buus@stofanet.dk> wrote:

>ok, det lyder bare lidt vildt...

Tjoh, det kan du sige - men måske ikke helt vildt alligevel, jeg
hentede en på et tidspunkt og fik tyskeren til at ordne alt
papirarbejde med prøvepladen (det er temmelig bøvlet i forhold til DK)
og ligeledes at betale for den - det kostede ham 80 Euro alt i alt for
5 dages gyldighed, hvilket var det mindste han kunne få.

>Men jeg er ikke glad for at købe en mc jeg ikke kan få lov at tage en lidt
>længere tur på.
>Der kan jo være skjulte fejl.

Ikke sikkert du ville opdage dem på en tur alligevel, på en MC du ikke
kender, derudover har du erhvervet den på eBay og har i princippet
købt den, den skal afvige væsentligt fra beskrivelsen før du kan hæve
købet.

>Jeg har jo købt den ud fra en beskrivelse - det er ikke sikkert den holder.

Det er min personlige erfaring fra eBay-køb at de allerfleste tyskere
er rimelig ærlige i deres beskrivelser, endelig har du jo ikke givet
alverden for den heller, en egenimport indebærer ligeledes en vis
risikovillighed og fordrer evne til at vurdere en MC hurtigt, vær nu
ikke sådan en tøs....

>Tænkte jeg nok

Og at gøre det som antydes i andet indlæg, anser jeg personlig for
herredumt, i hvert fald skal man _meget_ grundigt gennemtænke de
mulige konsekvenser af sine handlinger før man gør sådan noget. Nogle
gør ligesom de iøvrigt også gør i DK, tager bare deres egen plade med
og kører hjem, hvilket indlysende også er dybt betænkeligt...