"Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:42c30234$0$708$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ok, super, med detaljeret svar.
> Er det svært at skifte pakningen? skal jeg skrue forgaflen af? jeg har
> prøver mange gange på en puch maxi, men på mc har jeg ingen erfaringer
>
>
> Tror jeg aflever den hos køge mc, ej rolig rolig nu, det var bare en joke
>
>
>
>
OK - hvis du afleverer den der er du da vist sselv ude om hvilken stand du
får den tilbage i
Har aldrig haft en Maxi men jeg kan ikke tro det er meget værre. En god ting
er at ha f.eks. en arbejdsbænk (sådn sammenklappelig ting) at spænde
forrørerne og i under demontering og montering - så har man dejlig styr over
tingene.
Jeg nævnte at du sku huske at løsne møtrikkerne i toppen af røret men det er
forresten lige så vigtigt - før du demontere gaffelbenene - at demontere
forhjulet (først den lille plade over forskærmen - øh - efter hjulet
forstås) og så lige finde en ½-stor umbraco og stikke op i hullet i bunden
af hvert gaffelben. Der sidder nemlig bolten der holder gaflen sammen, så at
sige. Brug gerne et topnøglesæt der kan ta bits, så har du god mulighed for
at daske _lidt_ til topnøglen for at løsne og senere spænde de 2 umbracoer.
Det kræver ekstra værktøj at gøre det hvis du først ta fjederspændingen af.
Og husk lige at umbracoen sidder på hovedet - den skal drejes den modsatte
vej
Prøv også at huske at købe noget motorrens - den olie, du hælder ud, er helt
sikkert meget sort og resterne er næsten ikke til at tørre ud med en klud.
Motorrens, haveslange og meget gerne trykluft til at tørre vandet ud er
dejlige ting at ha' ved hånden. Jeg hader at gøre bart metal vådt uden at ku
tørre det igen i en fart
En stor top fra sættet er OK til at - forsigtigt - presse den nye pakning i
med, men husk nu at smøre pakningerne med gaffelolie før du sætter det hele
sammen - har prøvet at få lavet en _meget_ lille rift i en ny pakning. Det
er ret surt at sku gøre det hele om igen pga sådan en dum detalje....
Mvh
Jesper
GS500E