Yamaha YZF-R1 (2005)
Fra : Anette & Jan

Dato : 29-06-05 19:56

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at få oplyst hvor meget denne model kører på
literen, henholdsvis almindelig kørsel og ræs og er den dyrere at
vedligeholde/service end andre ?

Lige nu har jeg en Yamaha Fazer FZ600S fra 2004.

Mvh. Jan Eckert
felix1@email.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 30-06-05 12:34

Anette & Jan wrote:

> [...]
> vedligeholde/service end andre ?
>
> Lige nu har jeg en Yamaha Fazer FZ600S fra 2004.

Hmm... Hvordan kan du i det hele taget bare overveje at tænke på den faktor
i forbindelse med køb af en R1'er?
Det svarer i mine øjne lidt til at ønske sig en Ferarri Enzo og overveje
hvad den går på literen.

Nå, men spøg til side - jeg tror ikke du skal regne med at den går
forfærdeligt langt på literen, men omvendt er det jo heller ikke nogen
touring-mc, så det er vel egentlig ret irelevant. Jeg vil skyde på 10-15
km/l, set i forhold til min gixxer 600, men har ingen idé om, hvor tæt jeg
er på det faktiske tal.

Nu er du godt klar over, at en R1'er primært henvender sig til ræs, og ikke
"almindelig kørsel", som du skriver, ikke?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 30-06-05 14:37

Psycho Cowboy wrote:

> [...]

> Nu er du godt klar over, at en R1'er primært henvender sig til ræs, og ikke
> "almindelig kørsel", som du skriver, ikke?

Det kan svinge meget. Har en kammerat der lige har fået en ZX9R. Den
tidligere sagde den kørte 14-16 på literen, men selv har han endnu ikke
været under 21km/l med 26 som det bedste.... Og den får sgu' noget at leve
af....

/
Jesper

Fra : CL

Dato : 30-06-05 15:10

"> Det kan svinge meget. Har en kammerat der lige har fået en ZX9R. Den
> tidligere sagde den kørte 14-16 på literen, men selv har han endnu ikke
> været under 21km/l med 26 som det bedste.... Og den får sgu' noget at leve

Det var godt nok langt, er din kammerat en gut på 35 Kg, ?
Eller er den blevet droslet til 34 Hk ?
Eller kan han ikke regne ?
Carsten (hvis CBR 1000 aldrig har været over 16 Km/l)

Fra : Jesper

Dato : 30-06-05 19:44

CL wrote:

> "> Det kan svinge meget. Har en kammerat der lige har fået en ZX9R. Den

> Det var godt nok langt, er din kammerat en gut på 35 Kg, ?
> Eller er den blevet droslet til 34 Hk ?

Hmmm der er mange MC'er der får dårligere brændstofsøkonomi af at blive
droslet....

> Eller kan han ikke regne ?

Kan være derfor.... Men så er det impornerende han ikke kørte tør på turen
fra Brande til Kbh...

> Carsten (hvis CBR 1000 aldrig har været over 16 Km/l)

En fra den lokale klub har også en CBR1000 SC24, og den har han haft oppe
på 24-25km/L på en ferietur i Norge og Sverige. Konens RF600 kom op på
21km/L

/
Jesper

Fra : Ninja Rider

Dato : 30-06-05 22:59

Jesper Pedersen wrote:
*snip*
> [...]
> tidligere sagde den kørte 14-16 på literen, men selv har han endnu ikke
> været under 21km/l med 26 som det bedste.... Og den får sgu' noget at

Hmm... Jeg havde en ZX-636'er før, den gik 18km/l ved stortset tomgang
under tilkørslen.
Bag efter var jeg nok nede på en 15stykker ved pæn kørsel, men efter en
bane tur og noget mere erfaring med den var jeg nede på en 13km/L vil
jeg tro.

En R1'er går bestemt ikke længere på litteren!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-07-05 08:09

Ninja Rider <Gundersen@Tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> vil jeg tro.
>
> En R1'er går bestemt ikke længere på litteren!

Schhhludder! Min R1 går 16-19km/l. Jeg har kun haft den på bane en
enkelt gang, og da noterede jeg ikke benzinøkonomien.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 30-06-05 14:57

"Anette & Jan" <felix1@email.dk> writes:

> Hej.
>
> Jeg kunne godt tænke mig at få oplyst hvor meget denne model kører på
> literen, henholdsvis almindelig kørsel og ræs og er den dyrere at
> vedligeholde/service end andre ?

Jeg kører 16-19km/l på min '03. SVJH er den ikke specielt billigere
eller dyrere at får serviceret end min gamle ThunderCat.

Kai

Fra : Anette & Jan

Dato : 30-06-05 15:45

Hej

Ja, da jeg kører lidt friskt til så er det denne model jeg kunne tænke mig
og jeg har heller ikke endnu haft en 1000 ccm før men altid kørt 600 ccm.
Min Fazer kører mellem 15 - 21 km på literen.

Jeg regnede heller ikke med at R1'eren den kører så langt på literen og
reservedelene er nok lidt dyrere i forhold til min fazer FZ6S.

Tak for infoen allesammen :)