Jogge wrote:
> Hejsan,
>
> Jeg har en GS500 der er normal, men motoren er stået af, også har jeg en
> GS500 der lige er købt i tyskland, som der er neddroslet... Jeg vil så putte
> den tyske motor over på min egen mc.
> Men men men hvordan dælen får jeg fjernet det neddrosling noget??
>
Du burde også have den tyske models papirer, og deri står det tydeligt
beskrevet hvorved at droslingen er foretaget!
For de tidlige GS'eres vedkommende var et anslag i topdækslet af
karbunaderne (sådan at vacuumstemplet ikke kan løftes helt fri i
karburatorens lysning) en vellidt metode hos den tyske Suzuki importør,
så der er stor chance for at det også er gjort på den måde på 500'eren :-/
Anyhow: Hvis motoren ligger på gulvet foran dig, er det enkelt at stikke
en finger ind og se om vacuumstemplet lader sig løfte helt op til
overkanten. Når vacuum-spjældet ved den lejlighed er løftet kan man
samtidig vride gassen så "butterfly"-spjældet også åbner - Hvirved man
med skarpt syn og måske lidt lys, kan se om der er indsnævret
indsugnings-gummi, eller ligefrem skiver med mindre hul placeret imellem
karbunade og indsugningsgummi!
Endelig: Sæt dine gamle karbunader på og nyd 90% chance for at den nye
motor derved bliver fuldtydende
--
Armand.