Mc alarm.. hvad kan anbefales.
Fra : Jan A Jensen

Dato : 27-06-05 22:34

Jeg overvejer at få sat alarm på mc'en
Er der noget bestemt der kan anbefales..??

jeg ønsker ikke en alarm hvor man f.eks kan starte mc'en via fj. betj.

--
Jan @ Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : Intet Navn

Dato : 28-06-05 08:27

"Jan A Jensen" <pwr9jj@oncable.dettefjernes.dk> wrote in message

> Jeg overvejer at få sat alarm på mc'en
> Er der noget bestemt der kan anbefales..??

Der er i hvert fald noget der IKKE kan anbefales! Jeg vil godt benytte
chancen til at advare dig imod Spyball's "Patriot" alarm.

I starten fungerer den fint og efter hensigten - men det lader nærmest til
at være en trend, at den efter omkring to års 'aktivt liv' i det danske
klima pludselig ikke kan mere. Dette kan medføre alskens problemer (og
følgeskader) men vil typisk betyde at startspærreren ikke længere tillader
dig at køre på din egen MC.

Tanken om at en alarm med startspærre KAN medføre at man står på en vej i
udlandet under en ferie og ikke kan komme længere, er vel værd at have med i
alarm-overvejelserne - ligesom overvejelsen om, hvorvidt en alarm har en
reel afskrækkende effekt på tyve og vandaler!? I dag er lyden af hylende
alarmer jo blevet så almindelig at nærmest ingen reagerer på dem. Måske - og
det er bare et "måske"! - ville pengene være bedre anbragt i noget mere
robust tyverisikring (låse, kæder osv.)..?!

/Claus

Fra : anders majland

Dato : 28-06-05 17:17

> Jeg overvejer at få sat alarm på mc'en
> Er der noget bestemt der kan anbefales..??
>
> jeg ønsker ikke en alarm hvor man f.eks kan starte mc'en via fj. betj.

Prøv at se anmeldelserne på www.dmcn.dk M+S KMR er ikke dumme til prisen
(og er nemme nok at montere)

/A

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 21:28

> Prøv at se anmeldelserne på www.dmcn.dk M+S KMR er ikke dumme til prisen
> (og er nemme nok at montere)

Og dermed også af afmontere!

Fra : anders majland

Dato : 28-06-05 22:01

> Og dermed også af afmontere!

Det gælder vel alle alarmer - har du et diagram over det originale
ledningsnet på maskinen så kan er ikke laves meget hokuspokus der ikke kan
fjernes igen når mc-en først er transporteret til et "fredeligt" sted.
Enhver alarm kan jo findes på lyden og den er jo nem at få til at holde kæft
vha en hammer ...

Jeg mener at en alarms formål er at gøre ejer opmærksom på at der måske er
nogen der piller ... Der er ikke andre der så meget som løfter et øjenbryn
hvis en alarm går ....

/A

Fra : Pizzabager

Dato : 29-06-05 06:22

> Jeg overvejer at få sat alarm på mc'en
> Er der noget bestemt der kan anbefales..??

Jeg skal også have alarm på Cyklen, og jeg har kigget meget på. scorpio
Sr-I500 http://www.scorpioalarms.com/sr-i500.aspx

med det hele til virker den som den mest sikre løsning.. og den skulle være
ret nem at installere.. der kan fås ledningssæt til de fleste nye MC, så man
ikke behæver at klippe noget..

Men som sagt.. jeg har ikke prøvet den endnu.. og den danske forhandler, har
lidt problemer med at skaffe den hjem..

dansk forhandler af den http://www.johnsonsmc.dk/ ring til hvis du vil vide
noget om den.. deres side er ikke færdig endnu..

Kasper

Fra : Bjarnep

Dato : 07-07-05 08:03

"Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> med det hele til virker den som den mest sikre løsning.. og den skulle
> være ret nem at installere.. der kan fås ledningssæt til de fleste nye MC,
Jeg har monteret en Sr-I500 på min MC og har kun godt at sige om den, den
erstattede min Spyball der efter 1½ år havde fået sit helt eget liv, dvs
startspæreren kunne kun deaktiveres efter flere forsøg. Så jeg turde ikke
bruge den mere! Monteringen af Scorpio alarmen er nem, og der behøves ikke
"factory cable set" ellers bør du købe alle de andre options. Uden Remote
Ignition Disable er alarmen "kun" alarm med lyd, ingen tændings afbrydelse!
det helt fede ved Scorpio er klart fjernbetjeningen som er i særklasse, samt
deres 3- Stage Perimeter Sensor, Denne bør dog justeres til næsten minimum,
så du undgår den reagerer på kraftig regn (det ER en "masse" detektor) men
vil stadig reagere med en "gå væk lyd" hvis folk er nærmere end 15 cm fra
din saddel. Jeg købte min over nettet direkte hos Scorpio alarms i USA. (4
dage med fed.Ex)
BjarneP
http://www.vfr.dk