Min ZXR7½'er i Touring mode....
Fra : Ninja Rider

Dato : 27-06-05 21:23

Hejsa

Jeg har lige bixet en lille bagagebære sammen til min ZXR.
Det tog 2timer og lidt jern at lave den. Den er vel stort set lige så
god som de dyre købe bagage bære.

Måske kunne det bruges til lidt inspiration til jer andre der også skal
på ferie, og har lidt plads mangel... :)

Se den her:
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1161

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 27-06-05 21:31

Ninja Rider wrote:

> Jeg har lige bixet en lille bagagebære sammen til min ZXR.

Er det en kasse med 24 dåseøl du har taget mål efter

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Ninja Rider

Dato : 28-06-05 17:57

Hejsa

D@n Dethlefsen wrote:
> Er det en kasse med 24 dåseøl du har taget mål efter

Nope.. Det er 2x30 stk! ;)
Ej, det var lige som det passede ind. Platformen er 60x40cm.

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 21:37

"Ninja Rider" <Gundersen@Tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som de dyre købe bagage bære.
>
> Måske kunne det bruges til lidt inspiration til jer andre der også skal på

Brugbart men absolut ikke kønt.

Men god tur, hvor går den hen?

--
Mvh.
Dannie

Fra : Ninja Rider

Dato : 28-06-05 18:07

Hejsa

Dannie wrote:
> Brugbart men absolut ikke kønt.
Nej, men istedet for at købe et Givi Rack eller lign. til mange tusinde
kroner, for at bruge i en uge.
> Men god tur, hvor går den hen?

Den går til Sverige, dog i første omgang tager jeg færgen til Oslo (340
- for en mc :), hvor efter jeg tager op til den svenske grænse ved
Nybergsund, og lander i Lofsddalen (ved Idre) senere.
Der skal jeg bo i en hytte sammen men nogle andre, et par dage.
Der efter er planen bare at jeg køre syd på, uden der er noget fast lagt
i nu.

Så nu får vi at se hvor jeg ender henne af... ;)

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 18:58

> Nej, men istedet for at købe et Givi Rack eller lign. til mange tusinde
> kroner, for at bruge i en uge.

Man kan så ikke rigtig få noget til ZXR´en fra Givi men jeg købte til en
kammerat et standard monorack for en måneds tid siden brugt, hvor der var
lavet beslag til en ZXR, det er ikke monteret endnu da det først skal bruges
når vi kører til Ungarn d. 10 August, tasken låner han af mig da jeg har 2,
men man kan sagtens gøre det billigt en brugt taske kan fåes for under 900
kr., og et universal rack koster ca. 400-500 kr. i den blå avis.

> [...]
> nu.
>
> Så nu får vi at se hvor jeg ender henne af... ;)

Lyder som en dejlig tur, hvis du kommer omkring København er du velkommen
til, at kigge forbi hvis vi ikke er taget afsted.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 28-06-05 01:42

Ninja Rider wrote:
> [...]
>
> Måske kunne det bruges til lidt inspiration til jer andre der også
> skal på ferie, og har lidt plads mangel... :)

Den er sgu grim, Emil Synd for cyklen, imho... Men du tager den vel af
igen...
--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 06:31

Peter Jakobsen skrev i meddelelsen ...

>Den er sgu grim, Emil Synd for cyklen, imho... Men du tager den vel af
>igen...

Ja, det er jo ganske forfærdeligt, Emil burde blive hjemme, eller lade
oppakningen dingle rundt på cyklen lige som alle andre... Personligt kender
jeg en, som kan finde på at køre forbi købmanden for at handle når han er på
MC, ganske forfærdeligt for den stakkels MC. :-|

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-06-05 07:32

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> jeg en, som kan finde på at køre forbi købmanden for at handle når han er på
> MC, ganske forfærdeligt for den stakkels MC. :-|

Ahh Orla - den er sgutte særlig køn - det må du indrømme.

Men til en gang touring ser den aldeles anvendelig ud, og ikke mindst
til en tur over grænsern efter 6x30 dåserbajere

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Orla Pedersen

Dato : 28-06-05 08:08

J.C.Kløve wrote:

> Ahh Orla - den er sgutte særlig køn - det må du indrømme.

Det grimmeste ved den er det faktum, at den ikke er afstivet sideværts.
:-| Fladjernene er er alt for lange, og har ingen styrke på "den flade
led". En rigtig designbøf !

> Men til en gang touring ser den aldeles anvendelig ud,

Det er jo det jeg mener.

mvh
Orla

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-06-05 08:29

Orla Pedersen wrote:
> J.C.Kløve wrote:

> Det grimmeste ved den er det faktum, at den ikke er afstivet sideværts.
> :-| Fladjernene er er alt for lange, og har ingen styrke på "den flade
> led". En rigtig designbøf !

ha - det havde jeg da overset - det har du ret i.
Ved en snap undvigemanøvre med læs på vil den i værste fald give efter
Det ville nok være aldeles hensigtsmæssigt med et kryds mellem de
bagerste stivere (det er vist plads til), men det er ikke et optimalt
sted at montere det (set i forhold til forekomne momenter)
Han kunne også "konvertere" de forreste stivere til "T" profiler, ved at
svejse nok et fladjern ell. lign. på dem....

Jeg mener dog fortsat at der er en udtalt mangel på anvendelige beslag
til tasker, der er
1) diskrete
2) lette at montere og fjerne igen

Tony testede for et par år siden Motec? (tror jeg de hed) med det var
vist en fuser s.v.j.h.

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Schlæger

Dato : 28-06-05 08:12

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> jeg en, som kan finde på at køre forbi købmanden for at handle når han er på
> MC, ganske forfærdeligt for den stakkels MC. :-|

SHIT !!! Jeg vidste ikke, at vi kendte hinanden ...... :o/

Mch Schlæger
XJ900 Divvy med wingrack

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-06-05 01:58

Ninja Rider <Gundersen@Tdcadsl.dk> writes:

> Måske kunne det bruges til lidt inspiration til jer andre der også
> skal på ferie, og har lidt plads mangel... :)

Den ser da ganske praktisk ud og den er da ikke grimmere end alt det
andet skrammel folk hægter på deres cykler

Måske man selv skulle bakse noget sammen til sommerens Norge-tur.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-06-05 07:33

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote in

> Måske man selv skulle bakse noget sammen til sommerens Norge-tur.

Har stadig prof. monteringskit til Wingrack/Fazer liggende hvis det er

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-06-05 11:16

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Har stadig prof. monteringskit til Wingrack/Fazer liggende hvis det
> er

Jaja, men det er lidt mange penge at bruge på noget som højst vil
blive brugt et par gange om året :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-06-05 06:57

> [...]
> som de dyre købe bagage bære.
>
> Måske kunne det bruges til lidt inspiration til jer andre der også skal på

Den er praktisk, ligesom de der knallerter der leverer pizza, du mangler dog
kassen

Nej seriøst, kan godt se det praktiske idet, og når man har fuld oppakning,
kan det ikke ikke se.
Overvejer selv at bikse noget sammen, som kan hoe saddeltasker fra min
udstødning (underseat)

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-06-05 07:37

Thomas Jensen wrote:
zip

> [...]
> kan det ikke ikke se.
> Overvejer selv at bikse noget sammen, som kan hoe saddeltasker fra min

Helt sikkert
Med alle de kreative mennesker der er her i grupen, kombineret med en
del smede, elektro-freaks og maskiningeniører må vi da kunne udvikle et
"clip on" system der nemt kan monteres til weekend turen og atter
fjernes når turen går til linien, havnen, eller hvor man nu flasher sin MC.

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Schlæger

Dato : 28-06-05 08:35

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> "clip on" system der nemt kan monteres til weekend turen og atter
> fjernes når turen går til linien, havnen, eller hvor man nu flasher sin MC.

Arrhhh - det ER sgu' da bare en brugsting ..... ;o]

Mch Schlæger

Fra : Ninja Rider

Dato : 28-06-05 18:00

Hejsa

Ninja Rider wrote:
*Snip*

I er sQ da så hurtige til at kridisere designet på den... ;)
Jeg har sQ da ikke sagt at den skulle være med i en skøheds konkurrence!
Jeg skal dog sige at den er Yderst stabil, selv om det er fladjern den
er lavet af! Desuden skal den jo kun bruges til min tur til
Norge/Sverige i næste uge... så bliver den flået af igen!
Se mere om turen i et svar til Dannie længere ope i tråden!

Mvh Eil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 19:00

Ninja Rider skrev i meddelelsen <5mfwe.957$X%1.14@news.get2net.dk>...

>I er sQ da så hurtige til at kridisere designet på den... ;)

Det er nu engang vores sure pligt

>Jeg skal dog sige at den er Yderst stabil, selv om det er fladjern den
>er lavet af!

Prøvekør den lige med læs i turbolens efter en lastbil, og gå så hjem og
svejs to "trekanter" på ved de forreste fladjern. Der er jo masser af plads
ind over den bagerste klædning ved sædet. Tro mig, et "løst" bagagesetup kan
virkelig bringe selvsving i hele ekvipagen :-/

Ellers al respekt for formålet !