Shoei Raid II og PinLock
Fra : Crilles Bak Rasmusse~

Dato : 27-06-05 18:37

Hej :)

Jeg købte en Raid II hjelm her i weekenden, og der fulgte et PinLock visir
med. Men hvordan monterer jeg lige det? Der er udover visiret et par små
dimser, men som jeg læser vejledningen, så skal der være et par huller i
hjelmens visir, som dimserne skal sættes i. Men der er ingen huller i
hjelmens visir, så hvad gør jeg så?

Håber på lidt hjælpe fra nogen erfarne hjelm-folk ;)

På forhånd tak :)

Mvh. Crilles

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-06-05 19:07

Crilles Bak Rasmussen wrote:
> [...]
> hjelmens visir, så hvad gør jeg så?
>
> Håber på lidt hjælpe fra nogen erfarne hjelm-folk ;)

Laver hullerne selv

Sæt pinlock visiret på der hvor du gerne vil have det og lav hullerne
til pinnene - siker dig følgende forhold:
1) at "gummivisiret" er tætsluttende til det almindelige visir.

2) at det sidder der hvor du skal bruge det (mit sidder lige lavt nok så
jeg af og til kommer i karambolage med den øverste kant (overgangen
mellem "gummivisiret og det ordinære visir)

3) at visiret kan åbnes og lukkes problemfrit med indsatsen i.

4) sæt pindene i de huller du har markeret op og boret.

5) pas på pinnene de er sarte ad pommeren til, og knækker let.

Jeg er glad for mit visir det virker rigtig fint

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : brian/hon 750

Dato : 27-06-05 19:14

Køb noget der hedder hyperoptics i stedet.Det virker både som solbrille og
anti dug,jo mere sol des mørkere bliver det og omvendt selvfølgelig ,men
imodsætning til pinlock klistrer man det fast til visiret.Har selv haft
pinlock,men det sidder og vibrerer og laver ridser på viseret og fås kun i
klart eller mørkt.Men hvis du vil montere pinlock er du nødt at bore 2 små
huller i visiret ved de små hak

--
MVH Brian /hon750
fjern" FJERN" i mail adresse

Fra : ScooterBo

Dato : 27-06-05 22:09

brian/hon 750 wrote:

> [...]
> klart eller mørkt.Men hvis du vil montere pinlock er du nødt at bore 2 små

Jvf. nedenstående indlæg, så er Hyperoptics svjh et FogCity produkt.
FogCity fungerer glimrende - rigtig glimrende (egen erfaring), men jeg har
ladet mig fortælle, at Hyperoptics ganske rigtigt er god til at skifte
farve alt efter lyset, men det til gengæld er dårligt til at forhindre
dugdannelser.

Har selv lige købt Shoei Raid II i Tyskland (sparede 500 kr. ift. danske
priser) men der var pinlock-visiret monteret, så jeg ser da frem til, om
jeg får de problemer der nævnes her.

Held og lykke med projektet!

ScooterBo

Fra : Crilles Bak Rasmusse~

Dato : 27-06-05 20:41

Hey :)

Tak for rådene! Jeg tror jeg venter lidt med at bore i mit sprit-nye visir,
kan næsten ikke nænne det!

Mvh. Crilles

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-06-05 09:00

Crilles Bak Rasmussen wrote:
> Hey :)
>
> Tak for rådene! Jeg tror jeg venter lidt med at bore i mit sprit-nye visir,
> kan næsten ikke nænne det!

Det varer vist kun til næste regnvejrstur - hvis du tvivler på dine
mekaniske evner, så lad et værksted klare det - hvis du bare synes
hjelmen er for ny, så få det dog overstået Din hjelm bliver jo mere
anvendelig af det.

P.S. Check lige op på citatteknikken, man svarer under det man besvarer
for overblikkets skyld.

--
vh
Torben

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-06-05 20:57

> [...]
> hjelmens visir, så hvad gør jeg så?
>
> Håber på lidt hjælpe fra nogen erfarne hjelm-folk ;)

Hej Crilles,

Jeg synes det vil være en skam at begynde at ødelægge dit visir med det
samme.

Især når det er til et forholdsvis dårligt formål, som til et pinlock...

Ja, som du nok kan gætte, har jeg ikke meget til overs for dette produkt.

Jeg købte i sin tid et nyt visir hos Aagesen, og fik dem til at montere
det - det gjorde de gratis, da jeg jo havde købt det hele der. I mens fik
jeg så en ganske fornuftigt forståelse af, hvor beværligt det er at have med
at gøre.
Imens hun (uhm.. mener hun hedder Anette, ikk?) var igang med at bore,
knakkede boret og bang, lige ned på mit nye visir.

"Ja, der ser du hvorfor det er en god ide, at lade os montere det" sagde
hun, og gik så ned i kælderen efter et nyt.

Nå, men det fungerede sådan da, jeg var ikke helt tilfreds med det, for hvis
der var meget varmt, udvidede gummiet sig en smule, og blev så for stort. Da
jeg kører om vinteren også, så er den modsate mulighed tilstede, nemlig at
det trækker sig sammen - og som tænkt, så gjort.
Effekten af det udeblev altså.
Hvergang henvendte jeg mig til Aagesen for at få det justeret - de to små
pinde kan drejes og derved ændre afstanden.
Efter at have fået sat nye pinde i 3 gange, resulterede det i små revner
omkring hullerne, så nu kan der komme luft ind bag visiret og
gummimembranen.

Hvad kan man lære af det?
Til højre over skulderen med skidtet, og vælg istedet noget ala Fog City,
som klæbes på, og kan skiftes igen når det er slidt.

//Morten
Ex.mc'ist :(

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-06-05 00:04

"Crilles Bak Rasmussen" <crilles@no-go.dk> writes:

> [...]
> dimser, men som jeg læser vejledningen, så skal der være et par huller i
> hjelmens visir, som dimserne skal sættes i. Men der er ingen huller i

Check det lige med forhandleren.

Jeg købte selv en Raid II hos Enghave for en uge siden og der
monterede sælgeren det med det samme. Han skulle ikke bore i noget.

Fra : ScooterBo

Dato : 28-06-05 12:56

Peter B. Juul wrote:

> Check det lige med forhandleren.

> Jeg købte selv en Raid II hos Enghave for en uge siden og der
> monterede sælgeren det med det samme. Han skulle ikke bore i noget.

For at montere pinlock er der nødt til at være huller i visiret! Kan være
de var der på forhånd?

ScooterBo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-06-05 13:09

ScooterBo wrote:

> For at montere pinlock er der nødt til at være huller i visiret! Kan
> være de var der på forhånd?
>
> ScooterBo

Ja det kan der, jeg har 2 visir til min SHOEI hvor hullerne er
"fabriks-lavede"

Det er både ondt og godt - jeg ville gerne have mine huller 2-3 mm
højere oppe :-/

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-06-05 14:52

J.C.Kløve wrote:

> Ja det kan der, jeg har 2 visir til min SHOEI hvor hullerne er
> "fabriks-lavede"
>
> Det er både ondt og godt - jeg ville gerne have mine huller 2-3 mm
> højere oppe :-/

Hmm. Der er vist masser af svarmuligheder til denne.

Den frække : taler vi stadig om visirer?

Den milde, noget ulækre misforståelse : Man kan få nogen støvler med
ekstra sålhøjde hos www.louis.de

Den mærkeafhængige og langt under bæltestedet kommentar : Find dig en
mindre kæreste eller stå på en telefonbog. I alle tilfælde : skift til
Honda.

Den seriøse : Er du sikker på at visiret så går fri af hjelmkanten ved
åbning?

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-06-05 14:35

Torben Scheel wrote:

> Hmm. Der er vist masser af svarmuligheder til denne.

hunn?? :-?

> Den frække : taler vi stadig om visirer?

Ja !

> Den milde, noget ulækre misforståelse : Man kan få nogen støvler med
> ekstra sålhøjde hos www.louis.de

:-?

> Den mærkeafhængige og langt under bæltestedet kommentar : Find dig en
> mindre kæreste eller stå på en telefonbog. I alle tilfælde : skift til
> Honda.

JA TAK så holder vi !
iakk

> Den seriøse : Er du sikker på at visiret så går fri af hjelmkanten ved
> åbning?

jup, der er plads (for hjælmvisiret)

Du er noget frisk i det her i sommervarmen hva!

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : ScooterBo

Dato : 28-06-05 15:03

Torben Scheel wrote:

> [...]

> Honda.

> Den seriøse : Er du sikker på at visiret så går fri af hjelmkanten ved

LOOL

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-06-05 14:29

kok.b.nielsen@privat.dk (ScooterBo) writes:

> For at montere pinlock er der nødt til at være huller i visiret! Kan
> være de var der på forhånd?

Præcis. Pinlock følger med, når man køber en Raid II, så det virker
oplagt, at visiret har huller og tappe fra "fødslen."
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted