Dækskifte, smøring af bagaksel? GS500E
Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 27-06-05 17:20

Hej.

Jeg punkterede den anden dag. Har nu smidt dækket ned til Special MC i
Aalborg, det kostede mig godt 910,- med afbalancering og dæk, bikes and
parts sku kun have 891,- men kunne først gøre det onsdag.

Jeg pillede bagakslen af, det var rimelig nemt, har nu givet hele
molivitten en gang lampeolie, papir og en stålbørste, så det ser rimelig
ud igen. Men når jeg, i morgen, samler det hele hvad skal jeg så bruge til
at smøre det hele ind i igen?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-06-05 17:50

Mikael Jørgensen wrote:
> [...]
> molivitten en gang lampeolie, papir og en stålbørste, så det ser rimelig
> ud igen. Men når jeg, i morgen, samler det hele hvad skal jeg så bruge

Jeg plejer at give det med en gang kobberfedt.
Det har altid virket godt for mig.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 20:24

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

Jeg plejer at give det med en gang kobberfedt.
> Det har altid virket godt for mig.

Kobberfedt, det er da slibende !, er det ikk' ?

Jeg har bare brugt alm. leje fedt, i små mængder.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-06-05 20:52

Dennis Hellan Pedersen wrote:
> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Kobberfedt, det er da slibende !, er det ikk' ?

Jo !

> Jeg har bare brugt alm. leje fedt, i små mængder.

nemli ja

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 21:20

Dennis Hellan Pedersen skrev i meddelelsen
<5e93$42c0525e$3e3d84b8$20268@news.arrownet.dk>...

>Kobberfedt, det er da slibende !, er det ikk' ?

Næeh, det er det nu ikke, men det kan skabe galvanisk tæring i
aluminiumdele. Kobberfedt er egentlig beregnet til bremsedele, der udsættes
for høj temperatur.

>Jeg har bare brugt alm. leje fedt, i små mængder.

Hvilket er udmærket til formålet.

mvh
Orla

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-06-05 08:56

Dennis Hellan Pedersen wrote:
> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg plejer at give det med en gang kobberfedt.

> Kobberfedt, det er da slibende !, er det ikk' ?

Jeps, men der er jo ingen bevægelige dele. Det er først når den vandrer
ud i lejerne det giver problemer. Jeg undgår det da også alene på
mistanken.

> Jeg har bare brugt alm. leje fedt, i små mængder.

Samme her. Jeg sidder lige og tænker på om ikke en af de mange fedttråde
(ad!) anbefalede Molybdæn Sulfid (MoS) fedt til monteringer på
ikke-varme steder? (Højt tryk - lille/ingen bevægelse)

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 19-08-05 15:32

Torben Scheel wrote:

> Jeg sidder lige og tænker på om ikke en af de mange fedttråde
> (ad!) anbefalede Molybdæn Sulfid (MoS) fedt til monteringer på
> ikke-varme steder? (Højt tryk - lille/ingen bevægelse)

Spild af penge!
Alm. lejefedt er tilstrækkeligt og langt billigst :-|

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-06-05 10:28

> Kobberfedt, det er da slibende !, er det ikk' ?
>
> Jeg har bare brugt alm. leje fedt, i små mængder.

Det er udelukkende for rustbeskyttelse af aksel og gevind, og der er ikke
bevægelse.
Min mekanikker bruger det, så jeg tænkte, det må være godt
Har ikke haft problemer med det.

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04

Fra : K.L. Sørensen

Dato : 27-06-05 20:55

Alm. fedt har de bedste smørre egenskaber ved lave temperature, kobberfedets
smørre egenskaber kommer først frem ved høje temperature.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-06-05 09:03

K.L. Sørensen wrote:
> Alm. fedt har de bedste smørre egenskaber ved lave temperature, kobberfedets
> smørre egenskaber kommer først frem ved høje temperature.

Men en bagaksel behøver jo ikke smøring i gængs forstand - nærmere
rustbeskyttelse.

P.S. Check lige op på din citatteknik - man svarer under det man
besvarer for overblikkets skyld.

--
vh
Torben