Drukner under "kold"-start?!
Fra : Michael H. Madsen

Dato : 27-06-05 07:35

Hej NG.

Er ved at blive grøn i hovedet over min cykel. Hver gang maskinen har stået
natten over eller på anden måde i længere tid, så drukner den når jeg
starter.

Det er en Cagiva Mito EVO, altså en 2-taks.

Den starter sådan set fint nok, og fiser lige op 3000 omd. en 30 sek. tid,
hvorefter den falder på plads på de 1000 omd. Meeeen... Hvis jeg så hiver
lidt i gassen for at køre så drukner den stort set lige efter. Ingen
størrere problemer når først den er varm. Den begynder at hakke i motoren og
så drukner den og er ikke sådan lige at få liv i igen.

Jeg synes snart jeg har prøvet alt. Renset kaburator 5 gange, skiftet
indsugningsgummi, og ja... Ved simpelthen snart ikke hvor jeg skal lede. Der
er ikke ændret noget siden jeg fik den, det bliver bare værre og værre...

Nogen kvikke hoveder?

Den har iøvrigt kørt 12300 km.

Mvh. Michael.

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 27-06-05 08:36

Hvad med luftfilteret?

er det stoppet, eller mangler det?

/Simon

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 27-06-05 16:32

"Simon B. Hansen" <simon@SPAM_NEJ_TAKsart.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med luftfilteret?
>
> er det stoppet, eller mangler det?
>

> /Simon

Filter har det fint, ikke det... :(

Michael

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 27-06-05 08:58

Michael H. Madsen wrote:
> [...]
> er ikke ændret noget siden jeg fik den, det bliver bare værre og værre...

Hej Michael,

Det kunne umiddelbart lyde som tændrørene, har du undersøgt dem?

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 27-06-05 16:33

> Hej Michael,
>
> Det kunne umiddelbart lyde som tændrørene, har du undersøgt dem?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Tændrør har det ok... Virker sikkert også en tid hvis jeg skifter det... Men
fejlen kommer igen... Men tændrøret ser ikke ud til at have lidt overlast.

Michael.

Fra : Jesper G

Dato : 27-06-05 09:35

Michael H. Madsen wrote:
> [...]
> er ikke ændret noget siden jeg fik den, det bliver bare værre og værre...

Uuhhh.. Det bringer minder frem det der.. Skal aldrig have en 2-takter
igen..
Har du kigget på platinnerne? Jeg havde samme problem med en Suzuki T250
og jeg havde ikke givet platinnerne en tanke, da jeg skiftede dem som
noget af det første da jeg købte den og derfor ikke regnede med at det
var dem.... Men det var det..

Mvh Jesper G, der ikke har fortrudt at skifte til 4-takter.

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 27-06-05 09:39

Jesper G wrote:
> Mvh Jesper G, der ikke har fortrudt at skifte til 4-takter.

Én 2-takter er sgu noget helt særligt (på en god måde!)
Jeg har også haft masser lignende problemer med de to-taktere jeg har
haft, men der findes altså også et par fede 2-takts maskiner!
Blandt andet Cagiva Mito, Aprilia RS 125/250 og diverse 2-takts
motocross maskiner.

Nu kan jeg ikke lade være med, at tænke på Honda NSR 500, er det en R4
2-takter?

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 27-06-05 16:35

> [...]
> dem.... Men det var det..
>
> Mvh Jesper G, der ikke har fortrudt at skifte til 4-takter.

Hmmm... Har jeg ikke kigget på... Ved faktisk heller ikke om der direkte
sidder platiner eller hvordan den er styret... Meeeen kunne jo være... God
idé... :)

Takker.

Michael.

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 27-06-05 17:31

> [...]
> sidder platiner eller hvordan den er styret... Meeeen kunne jo være... God

Den har vist forresten ikke platiner... Noget CDI-halløj... Vist ikke noget
at komme efter der.

Michael.

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 27-06-05 16:37

Ringede til Italien Bike Store idag... Brian snakkede om det kunne være
stempel / cyl....

Hmmm... Ikke for noget... Men defekt stempel / cyl. efter 12300 km? Lyder
det ikke liiiidt voldsomt?

For så den sgu da ikke så lidt dyr i drift da... :o/

Michael.

Fra : Steen E.

Dato : 27-06-05 16:53

> [...]
> Lyder det ikke liiiidt voldsomt?
>
> For så den sgu da ikke så lidt dyr i drift da... :o/

Går den bedre når den bliver varm ? Så kunne det lyde som om den får for
lidt, og ikke at den drukner ? Hvis det er en automatisk
choker/koldstartdyse, så slår den måske fra for tidligt ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 27-06-05 17:31

> [...]
> lidt, og ikke at den drukner ? Hvis det er en automatisk
> choker/koldstartdyse, så slår den måske fra for tidligt ?

Går klart bedre når den er varm. Choker er mekanisk, noget med at den laver
noget varcum som så hiver benzen op og direkte ind i motoren. Virker
forøvrigt bestemt ikke bedre af at jeg bruger choker.

Men hvordan den kommer op på 3000 omd. og så falder på plads automatisk ved
jeg ved gud ikke... Måske nogen ved det.

Mvh. Michael.