/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
jeg bliver så hidsig!! (knallerter)
Fra : Ukendt


Dato : 26-06-05 21:09

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2530964

Jeg kan blive så arrig på sådanne forbandede lorteunger, der ikke fatter en
brik
Hvorfor kan sådanne unger ikke forstå at fart er pissefarligt at tune sin
knallert, Og hvorfor kan de ikke forstå der er en grund til at knallerter
kun må køre 30km/t Og hvorfor skal sådan en møgunge køre 70km/t på en lille
sti! Der er alt for mange af dem der der ikke kan se udover sin egen
næsetip! Om det er opdragelsen, forældrene, samfundet eller... jeg ved det
ikke. Men en ting jeg ikke kan forstå, er at forældre ser til mens deres
barn voldtuner en knallert. Det kan godt være det ikke er alle forældre der
kender til tuning osv. Men så kan man sq sætte sig ind i det, således ens
børn ikke ligger og drøner rundt med 1million km i timen!

bare lige et surt opstød herfra!
:)



 
 
Pizzabager (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Pizzabager


Dato : 26-06-05 21:22



> Jeg kan blive så arrig på sådanne forbandede lorteunger, der ikke fatter
> en brik
> Hvorfor kan sådanne unger ikke forstå at fart er pissefarligt at tune sin
> knallert, Og hvorfor kan de ikke forstå der er en grund til at knallerter
> kun må køre 30km/t Og hvorfor skal sådan en møgunge køre 70km/t på en
> lille sti! Der er alt for mange af dem der der ikke kan se udover sin egen
> næsetip! Om det er opdragelsen, forældrene, samfundet eller... jeg ved det
> ikke. Men en ting jeg ikke kan forstå, er at forældre ser til mens deres
> barn voldtuner en knallert. Det kan godt være det ikke er alle forældre
> der kender til tuning osv. Men så kan man sq sætte sig ind i det, således
> ens børn ikke ligger og drøner rundt med 1million km i timen!
>
> bare lige et surt opstød herfra!
> :)

Må nok indrømme at jeg ikke var meget bedre da jeg var i deres alder.. det
kunne ikke blive hurtigt nok.. synes nu ikke selv jeg kørte hensynsløst...

Kasper



Morten Dybdal (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 26-06-05 21:38

S.G wrote:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2530964
>
> Jeg kan blive så arrig på sådanne forbandede lorteunger, der ikke fatter en
> brik
> Hvorfor kan sådanne unger ikke forstå at fart er pissefarligt at tune sin
> knallert, Og hvorfor kan de ikke forstå der er en grund til at knallerter
> kun må køre 30km/t Og hvorfor skal sådan en møgunge køre 70km/t på en lille
> sti!

Jeg øjner lige en chance til at pudse min glorie Da jeg fik
knallert, var jeg helt klar på at den den enten skulle være lovlig (fat
chance!) eller kunne køres som en MC, altså mindst 80 KM/t og midt på vejen.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Jens B. Rasmussen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 26-06-05 22:19


"> S.G wrote:
>
> > http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2530964
> >
> > Jeg kan blive så arrig på sådanne forbandede lorteunger, der ikke fatter
en
> > brik
> > Hvorfor kan sådanne unger ikke forstå at fart er pissefarligt at tune
sin
> > knallert, Og hvorfor kan de ikke forstå der er en grund til at
knallerter
> > kun må køre 30km/t Og hvorfor skal sådan en møgunge køre 70km/t på en
lille
> > sti!
>
så har det alle steds nærværende (undtagen når man skal bruge dem) politi
udviklet et knallert rulletfelt

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=384664

Jeg personligt så det da gerne anvendt lidt her i området hvor jeg bor for
pokker de kører frisk til på fortove og mod ensretningen


--

Med venlig hilsen


Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900




Morten Dybdal (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 26-06-05 23:54

Jens B. Rasmussen wrote:

> "> S.G wrote:
>

>>
> så har det alle steds nærværende (undtagen når man skal bruge dem) politi
> udviklet et knallert rulletfelt

Det lyder godt.

>
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=384664
>
> Jeg personligt så det da gerne anvendt lidt her i området hvor jeg bor for
> pokker de kører frisk til på fortove og mod ensretningen
>

Ja de nye scootertyper er jo mode blandt de unge, det var bedre i i de
gamle 4G Yamaha dage da de ikke var så nemme at tune.


--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Steen Schmidt (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 27-06-05 02:02

Morten Dybdal wrote:

> Ja de nye scootertyper er jo mode blandt de unge, det var bedre i i
> de gamle 4G Yamaha dage da de ikke var så nemme at tune.

Jeg synes nu det gik rimeligt nemt??

Mvh
Steen

Stiffer (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Stiffer


Dato : 27-06-05 13:40

Steen Schmidt wrote:

> Morten Dybdal wrote:

>> Ja de nye scootertyper er jo mode blandt de unge, det var bedre i i
>> de gamle 4G Yamaha dage da de ikke var så nemme at tune.

> Jeg synes nu det gik rimeligt nemt??

> Mvh
> Steen
Synes ikke farten er et problem, bare man følger reglerne, altså 50 inde i
byen, og så bare følge bilerne ude på vejene om det går 80 eller 110 kan
jo komme ud på et. En grund til at mange vælger at køre på stier, er at de
er bange for at møde politiet, som jo befinder sig på vejene.

Hvad jeg synes der burde gøres:
Meget bedre undervisning især om moral og etik under kørsel
Nummerplade
Droppe den hamrende latterlige 30 km/t regel
2 forskellige grader til knallert. Grad B: 15 år, max. 50 km/t Grad A. 16
år, 50+ km/t, hvor man skal til at gå til knallert undervisning igen for
at få Grad A

Bare min mening.


Morten Dybdal (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 27-06-05 14:19

Stiffer wrote:


>
> Synes ikke farten er et problem, bare man følger reglerne, altså 50 inde
> i byen, og så bare følge bilerne ude på vejene om det går 80 eller 110
> kan jo komme ud på et.

Helt enig! Hvis man følger trafikken og færdselsreglerne, kan det i
praksis være ligegyldigt hvad man kører på.

En grund til at mange vælger at køre på stier, er
> at de er bange for at møde politiet, som jo befinder sig på vejene.

Så burde holde sig fra tuning.
>
> Hvad jeg synes der burde gøres:
> Meget bedre undervisning især om moral og etik under kørsel
Enig.
> Nummerplade

Enig.

> Droppe den hamrende latterlige 30 km/t regel

Enig.

> 2 forskellige grader til knallert. Grad B: 15 år, max. 50 km/t Grad A.
> 16 år, 50+ km/t, hvor man skal til at gå til knallert undervisning igen
> for at få Grad A

Enig.

>
> Bare min mening.
>


--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

anders majland (27-06-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-06-05 21:06

>> Droppe den hamrende latterlige 30 km/t regel
>
> Enig.

Jeg er vokset op i et villakvarter med et godt stisystem. Selvfølgelig var
der dengang også nogle "knallertbøller" der ikke kunne finde ud at køre
ordenligt men en hurtig knallert dengang var en der kunne køre 50 på en god
dag ... Jeg har også boet nogle år Aalborg øst og kender lidt til det
stisystem der nu er en del af debatten pga uheldet i sidste ugel Men jeg
håber virkeligt ikke at du syntes det er en god ide at give hastigheden fri
på cykelstier mm.

Jeg så til gengæld gerne en generel hastighedsgrænse på 30km/t på
cykelstier - der så også skulde gælde cyklister. Det er ikke sært at nogle
"cykelryttere" kommer lydløst med samme hastighed som en tunet knallert
bliver overset - (det er ikke nogen undskyldning for at køre dem ned)

/Anders




Torben Scheel (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-06-05 09:17

anders majland wrote:
>
> Jeg så til gengæld gerne en generel hastighedsgrænse på 30km/t på
> cykelstier - der så også skulde gælde cyklister. Det er ikke sært at nogle
> "cykelryttere" kommer lydløst med samme hastighed som en tunet knallert
> bliver overset - (det er ikke nogen undskyldning for at køre dem ned)
>
Usædvanligt dårligt forslag, der typisk stilles af folk der aldrig har
anset cyklen for et transportmiddel. Kunne det blive lidt mere nuanceret
som f.eks. at lave legestier med hastighedsgrænser kunne jeg måske
forstå din pointe, men en generel regel ville være helt ude af
propertion. Eksempel : cykelsti langs landevej markeret af bred stribe
hvor der "aldrig" kommer børn uden voksenfølgeskab? Bred cykelsti langs
hillerødmotorvejen? Min hastighed på cykel kommer typisk op omkring
50 ned ad bakkerne, og hvis min snithastighed for de 38km til arbejde er
under 30km/t bliver jeg skuffet.

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

Jes Vestervang (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-06-05 17:56

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Min hastighed på cykel kommer typisk op omkring 50 ned ad bakkerne,
> og hvis min snithastighed for de 38km til arbejde er under 30km/t
> bliver jeg skuffet.

Voldsomt Det foregår på liggecykel ikke? Hvad med
sikkerhedsudstyr?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Rene Joergensen (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 28-06-05 18:42

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote:

>> Min hastighed på cykel kommer typisk op omkring 50 ned ad bakkerne,
>> og hvis min snithastighed for de 38km til arbejde er under 30km/t
>> bliver jeg skuffet.
> Voldsomt Det foregår på liggecykel ikke? Hvad med
> sikkerhedsudstyr?

Topfarten på min trædecykel er 65km/t, og det foregår kun med
cykelhjelm. Man skal bare lade være med at tænke på hvad der kan ske
hvis man styrter.

--
-René


Jes Vestervang (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-06-05 19:23

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> writes:

> Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote:
>
>>> Min hastighed på cykel kommer typisk op omkring 50 ned ad
>>> bakkerne, og hvis min snithastighed for de 38km til arbejde er
>>> under 30km/t bliver jeg skuffet.
>> Voldsomt Det foregår på liggecykel ikke? Hvad med
>> sikkerhedsudstyr?
>
> Topfarten på min trædecykel er 65km/t, og det foregår kun med
> cykelhjelm. Man skal bare lade være med at tænke på hvad der kan ske
> hvis man styrter.

Husk det når du kurer på hænderne hen ad asfalten

Seriøst, så kan jeg ikke lide argumenter i stil med at man bare skal
lade være med at tænke på konsekvenserne. Så hellere tænke sig om og
løbe en kalkuleret risiko. Måske omtanken hjælper med at gøre det
lettere at tage sig sammen til at huske handsker, knæ- og
albueskyttere.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Torben Scheel (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-06-05 09:01

Jes Vestervang wrote:
> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:
>
>
>>Min hastighed på cykel kommer typisk op omkring 50 ned ad bakkerne,
>>og hvis min snithastighed for de 38km til arbejde er under 30km/t
>>bliver jeg skuffet.
>
>
> Voldsomt Det foregår på liggecykel ikke? Hvad med
> sikkerhedsudstyr?

Hjelm og lycra (uden kevlar) . Kalkuleret risiko - albuebeskyttere og
pude i røven vil næppe hjælpe mig hvis en motorist overser mig. Hjelmen
har jeg ikke haft brug for ved mine (få) styrt - det er voldsomt svært
at falde af en liggecykel med hovedet først.

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

anders majland (28-06-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 28-06-05 19:39

>> Jeg så til gengæld gerne en generel hastighedsgrænse på 30km/t på
>> cykelstier - der så også skulde gælde cyklister. Det er ikke sært at
>> nogle "cykelryttere" kommer lydløst med samme hastighed som en tunet
>> knallert bliver overset - (det er ikke nogen undskyldning for at køre dem
>> ned)
>>
> Usædvanligt dårligt forslag, der typisk stilles af folk der aldrig har
> anset cyklen for et transportmiddel.

Jeg talte om indenfor bygrænsen - men det kan jeg godt se ikke fremgik af
mit indlæg.

Og jo cyklen er da et fortrinligt transportmiddel selvom jeg ikke selv kan
holde 30km/t ret længe ad gangen Men nuværende jernhest er også mere
egnet til slæbe "alverdens komfort" med på cykelferie end at holde en god
fart ... Som knægt og ung havde jeg heller ikke andet (jeg var sidst i
tyverne inden jeg fik taget mig sammen til at tage motorcykelkørekort) men
jeg blev ret hurtigt træt af at cykle i københavn. Der er squ lyskryds hele
tiden der ikke passer til min hastighed ...Men de stisystemer jeg har brugt
meget i esbjerg og aalborg gør det nemmere at komme frem på cykel.



Torben Scheel (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-06-05 08:56

anders majland wrote:
>>>Jeg så til gengæld gerne en generel hastighedsgrænse på 30km/t på
>>>cykelstier - der så også skulde gælde cyklister. Det er ikke sært at
>>>nogle "cykelryttere" kommer lydløst med samme hastighed som en tunet
>>>knallert bliver overset - (det er ikke nogen undskyldning for at køre dem
>>>ned)
>>>
>>
>>Usædvanligt dårligt forslag, der typisk stilles af folk der aldrig har
>>anset cyklen for et transportmiddel.
>
>
> Jeg talte om indenfor bygrænsen - men det kan jeg godt se ikke fremgik af
> mit indlæg.

Det ville heller ikke ligne dig at være så unuanceret som teksten
antydede En hastighedsregel ville i øvrigt heller ikke fungere -
fotovognene ville næppe være anvendelige . Der er i øvrigt reguleret
for uforsvarlig kørsel i forvejen via reglen om at køre efter
forholdene, men skilte med anbefalet max. hastighed på cykelstier på
udsatte steder kunne være en mulighed (det er jo ikke altid at man kan
vurdere hurtigt skiftende forhold i tide).
>
> Og jo cyklen er da et fortrinligt transportmiddel selvom jeg ikke selv kan
> holde 30km/t ret længe ad gangen Men nuværende jernhest er også mere
> egnet til slæbe "alverdens komfort" med på cykelferie end at holde en god
> fart ... Som knægt og ung havde jeg heller ikke andet (jeg var sidst i
> tyverne inden jeg fik taget mig sammen til at tage motorcykelkørekort) men
> jeg blev ret hurtigt træt af at cykle i københavn. Der er squ lyskryds hele
> tiden der ikke passer til min hastighed ...Men de stisystemer jeg har brugt
> meget i esbjerg og aalborg gør det nemmere at komme frem på cykel.
>
Du bremser næppe selv ned ad de overskuelige bakker i byerne hvis
hastigheden nærmer sig 30km/t vel?

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

anders majland (29-06-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 29-06-05 10:24

> Det ville heller ikke ligne dig at være så unuanceret som teksten antydede
>

Takker
> (det er jo ikke altid at man kan vurdere hurtigt skiftende forhold i
> tide).
...
> Du bremser næppe selv ned ad de overskuelige bakker i byerne hvis
> hastigheden nærmer sig 30km/t vel?

Jo på steder hvor jeg kan nå at vurdere forholdene På det stisystem jeg
har brugt meget i Esbjerg er der bla. nogle "blinde" t-kryds i en bakkedal
(hvor sidevejen i T-krydset forsvinder ind i en tunnel). Skal man ligeud er
det oplagt at "køre til" for at komme opad bakke igen. Det samme gælder for
dem der komme ind fra tunnelen... Desuden er der jo højre vigepligt i
t-krydset så halvdelen af de ligeudkørende skal jo i princippet holde for
dem fra tunnelen .... Men det er vist de færreste cyklister der ved hvad
højrevigepligt er ... (ca. ligesåslemt som for bilister på en stor p-plads).



Kenneth Østrup (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 29-06-05 10:43

anders majland wrote:
> Men det er vist de færreste cyklister der ved hvad højrevigepligt er ...

For ikke at tale om ubetinget vigepligt!


--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

anders majland (27-06-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-06-05 14:16

> Droppe den hamrende latterlige 30 km/t regel
> 2 forskellige grader til knallert. Grad B: 15 år, max. 50 km/t Grad A. 16
> år, 50+ km/t, hvor man skal til at gå til knallert undervisning igen for
> at få Grad A

Håber ikke du mener at 50km/t skal tillades på cykelstier mm. I mange
boligområder kan selv mindre børn idag færdes relativt sikkert (på nær
"knallertbøller" )på cykel da de ikke skal krydse trafikerede veje til/fra
skole.

Imho så er 30km/t tilstrækkeligt hurtigt på sådanne stier (husk der findes
også fælles stier for gående/cyklende/knallertkører).

Jeg ser heller ikke noget problem i at der kommer nummerplader på 30km/t
knallerter. Det er idag lovpligtigt med en ansvarsforsikring på sådanne og
en nummerplade gør det nemmere i farten at kontrollere om det er tilfældet
end at skulle stoppe vedkommende og checke stelnummer.

Men dernæst så er enig i at de 45km/t er noget makværk ... Skal trafikanter
blandes vil jeg som udgangspunkt mene at de bør have lov at køre med samme
hastighed. Derfor er jeg også imod særlige hastighedsgrænser på landevejen
og i byerne for f.eks lastbiler og biler med påhængsvogne (Flersporede veje
(som motorveje)undtaget). Det er kun til besvær med en 45'er eller lastbil
der kun må køre 50km/t i bymæssig bebgyggelse selvom der er skiltet med en
højere hastighedsgrænse for "andre".

Jeg tror ikke umiddelbart på at det er en politisk mulighed at sænke grænsen
fra de 16år - men som jeg så tit har skrevet ser jeg ikke det store problem
i at tilføje et mindre-end-lille mc kørekort. Det kunne f.eks tillade 125ccm
og 15hk (efter tysk forbillede).

Jeg tror også det er meget fornuftigt med de 18år som grænse for at tage
kørekort - ihvertfald så længe vore nabolande ikke sænker grænsen....

/Anders Majland



Morten Dybdal (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 27-06-05 14:16

Steen Schmidt wrote:
> Morten Dybdal wrote:
>
>
>>Ja de nye scootertyper er jo mode blandt de unge, det var bedre i i
>>de gamle 4G Yamaha dage da de ikke var så nemme at tune.
>

Ja, men de fik ikke så mange heste som de de moderne. De holdt heller
ikke længe med tun på.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Armand (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-06-05 18:10

Morten Dybdal wrote:
>
> Humanum Ergo Errare

Er du en menneskelig fejtagelse??

--
Armand.
(ikke latin-undervist, der ville have skrevet "Humanum errare est")

Morten Dybdal (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 28-06-05 18:28

Armand wrote:
> Morten Dybdal wrote:
>
>>
> > Humanum Ergo Errare
>
> Er du en menneskelig fejtagelse??
>

Vi er mennesker derfor laver vi fejl.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Ulvir (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 28-06-05 19:24

Morten Dybdal wrote:

> Vi er mennesker derfor laver vi fejl.

Nobody's perfect. My name is Nobody.



Jante (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Jante


Dato : 26-06-05 22:14


"S.G" skrev:
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2530964
>
> Hvorfor kan sådanne unger ikke forstå at fart er pissefarligt at tune sin
> knallert, Og hvorfor kan de ikke forstå der er en grund til at knallerter
> kun må køre 30km/t Og hvorfor skal sådan en møgunge køre 70km/t på en lille
> sti! Der er alt for mange af dem der der ikke kan se udover sin egen
> næsetip! Om det er opdragelsen, forældrene, samfundet eller... jeg ved det
> ikke. Men en ting jeg ikke kan forstå, er at forældre ser til mens deres
> barn voldtuner en knallert. Det kan godt være det ikke er alle forældre der
> kender til tuning osv. Men så kan man sq sætte sig ind i det, således ens
> børn ikke ligger og drøner rundt med 1million km i timen!
>

Ifølge http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=299285
var det ikke knægtens egen knallert, men en han havde lånt af en 18-årig!
kammerat. Hvilket jo bestemt ikke gør sagen bedre. Den 14-årige kan nok
desværre ikke straffes, men forhåbentlig kan knallertens 18-årige ejer.


/J


Anders (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 26-06-05 22:36


> Den 14-årige kan nok desværre ikke straffes

En kindvaffel ville måske være på sin plads...

/Anders



Thomas B. Andersen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 26-06-05 22:19


"S.G" <sebastian(SNABELA)nalnet.dk> skrev i en meddelelse
news:42bf0b69@news.wineasy.se...
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2530964
>
> Jeg kan blive så arrig på sådanne forbandede lorteunger, der ikke fatter
> en brik
> Hvorfor kan sådanne unger ikke forstå at fart er pissefarligt at tune sin
> knallert, Og hvorfor kan de ikke forstå der er en grund til at knallerter
> kun må køre 30km/t Og hvorfor skal sådan en møgunge køre 70km/t på en
> lille sti! Der er alt for mange af dem der der ikke kan se udover sin egen
> næsetip! Om det er opdragelsen, forældrene, samfundet eller... jeg ved det
> ikke. Men en ting jeg ikke kan forstå, er at forældre ser til mens deres
> barn voldtuner en knallert. Det kan godt være det ikke er alle forældre
> der kender til tuning osv. Men så kan man sq sætte sig ind i det, således
> ens børn ikke ligger og drøner rundt med 1million km i timen!

Skal vi også begrænse MC'er til 130km/t så?
Der er satme lige så mange med "strikfejl i huen" på MC ! Bor midt i
Aalborg, og
der kommer flere med 140km/t på den 60km/t strækning ude foran mit vindue...

Så kan det godt være man har taget kørekort, men det giver altså ikke en
indblik i hvad der sker om 2 sekunder.


>
> bare lige et surt opstød herfra!
> :)
Thomas



"J.C.Kløve" (26-06-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 26-06-05 23:17

Thomas B. Andersen wrote:
> "S.G" <sebastian(SNABELA)nalnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:42bf0b69@news.wineasy.se...
>
>>http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2530964

> Skal vi også begrænse MC'er til 130km/t så?
> Der er satme lige så mange med "strikfejl i huen" på MC ! Bor midt i
> Aalborg, og
> der kommer flere med 140km/t på den 60km/t strækning ude foran mit vindue...
>
> Så kan det godt være man har taget kørekort, men det giver altså ikke en
> indblik i hvad der sker om 2 sekunder.

>>bare lige et surt opstød herfra!
>>:)
>
> Thomas

Skal vi ikke lige strate med at fastslå at knallert 30's hastighed ER
begrænset ved lov! - Så din sammenligning holder ikke.

Dernæst, hvis en knallert 30 kørte 100 på landevejen, og klapmyssen
havde hjælm og fornuftigt tøj på, så _måske_ at man kunne se _lidt_
gennem fingre med det,(dog vil jeg ikke umiddelbart godtage at køretøjet
faktisk vil være i stand til at standse og styre fornuftigt med den
hastighed) men 70 km/t på en sti i et boligområde kan næppe sammenlignes
med offentlig vej og MC'er.

Det er jo ikke første uheld af denne beskaffenhed i Aalborg inden for
den seneste måned har jeg set et tilsvarende hvor en knallert 30 havde
jordet en fodgænger på en gangbro, bremsesporet var langt som et ondt
år. Skaderne på forgængeren var dog ikke livstruende, omend ganske
betydelige.

Til de herre der mener at "det gjorde vi sgu da også som teenagere" - jo
måske (givet) men det berettiger jo ikke til at det uvæsen fortsætter -
Det kan være at jeg lider af erindringsforskydning, men jeg syntes nu at
vi først og fremmest prøvede kræfter med grusgrave og øde veje/arealer
når knallerten for alvor blev skudt af (så skulle den som regel også
reppes bagefter)ikke gangstier og fortorve (men de var da heller ikke så
almindelige dengang)
Blev man taget af "snupper Jensen" dengang fik man en røvfuld og
stuearrest i et par måneder, og ikke som i dag, hvor forældrene klager
over at deres forpulede møgunge er belvet forudlempet af ordensmagten og
begrænset i deres naturlige udvikling......

Skal man så køre 140 gennem byen på MC?
Det mener jeg ikke at kunne læsen der er nogen der mener (endnu - men
der skal såmend nok være en der mener det er inden for rammerne af hans
/hendes "friheds-ideal")


--
Dun@nt - en gammel sur mand
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Moller (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-06-05 09:19

Thomas B. Andersen wrote:

> Skal vi også begrænse MC'er til 130km/t så?
> Der er satme lige så mange med "strikfejl i huen" på MC ! Bor midt i
> Aalborg, og
> der kommer flere med 140km/t på den 60km/t strækning ude foran mit vindue...

> Så kan det godt være man har taget kørekort, men det giver altså ikke en
> indblik i hvad der sker om 2 sekunder.

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=384664

Nu er det jo som artiklen skriver 50 gange farligere at køre knallert
end MC, og knallertkørende har typisk ikke hjelm, køre på maskiner som
ikke kan bremse osv. Og så er der stor forskel på cykkelsti, og vej.

VH
Lars Molnit


Thomas Jensen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 26-06-05 22:26

S.G wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2530964
>
> Jeg kan blive så arrig på sådanne forbandede lorteunger, der ikke fatter en
> brik
> Hvorfor kan sådanne unger ikke forstå at fart er pissefarligt at tune sin
> knallert, Og hvorfor kan de ikke forstå der er en grund til at knallerter
> kun må køre 30km/t Og hvorfor skal sådan en møgunge køre 70km/t på en lille
> sti! Der er alt for mange af dem der der ikke kan se udover sin egen
> næsetip! Om det er opdragelsen, forældrene, samfundet eller... jeg ved det
> ikke. Men en ting jeg ikke kan forstå, er at forældre ser til mens deres
> barn voldtuner en knallert. Det kan godt være det ikke er alle forældre der
> kender til tuning osv. Men så kan man sq sætte sig ind i det, således ens
> børn ikke ligger og drøner rundt med 1million km i timen!
>
> bare lige et surt opstød herfra!
> :)
>
>

Det er tragisk det der er sket.
Men hvor mange herinde, der tidligere har kørt knallert i de unge dage,
har ikke forsøgt at få skidtet til at flytte sig lidt mere
Jeg kan ikke selv sige mig fri.

Du isger det med at forældrene ikke gør noget, men mine forældre kendte
ikke en skid til knallerter, så de vidste ikke den var tunet.

Sebastian, har du ikke haft knallert ? :)

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

SmaRTrxxv (26-06-2005)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 26-06-05 23:21

Thomas Jensen wrote:
>
> Det er tragisk det der er sket.
Enig, meget

> Men hvor mange herinde, der tidligere har kørt knallert i de unge dage,
> har ikke forsøgt at få skidtet til at flytte sig lidt mere
> Jeg kan ikke selv sige mig fri.
Heller ikke jeg.. En puch Maxi, der gik lige godt 100 km/t... i
bagklogskabens ubehageligt klare lys, vanvittigt med de bremser (eller
mangel på samme)...

>
> Du isger det med at forældrene ikke gør noget, men mine forældre kendte
> ikke en skid til knallerter, så de vidste ikke den var tunet.

Min far var godt klar over det, han foreslog mig at købe en lille MC
istedet og registrere den i hans navn, da jeg var 17.. Netop fordi han
Jeg er nu ikke sikker på at det var bedre..

Men var jeg godt nok "king of the Hill" som indehaver af en gammel
Suzuki GT250 . Det var sgu noget der tog kegler blandt drengene som
17 årig..

Thore Jensen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Ukendt (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-06-05 00:27



> Det er tragisk det der er sket.
> Men hvor mange herinde, der tidligere har kørt knallert i de unge dage,
> har ikke forsøgt at få skidtet til at flytte sig lidt mere
> Jeg kan ikke selv sige mig fri.
>
> Du isger det med at forældrene ikke gør noget, men mine forældre kendte
> ikke en skid til knallerter, så de vidste ikke den var tunet.
>
> Sebastian, har du ikke haft knallert ? :)

Jo det har jeg. Og jeg har også haft rig mulighed for at tune svinet! selvom
det er en del mere tungrej poå markedet idag
Men jeg holdte mig til en anden udstødning, det gav en topfart på 45km/t
hvilket jeg med min fornuft mente var rigeligt! Desuden ville min mor også
tæve mig såfremt jeg ville tun mere!
Og det er præcis den pointe! Jeg arbejder med unge til hverdag og jeg er så
pisse træt af forældre der IKEK tager deres ansvar. De fleste forældre er
total ligeglade med hvad deres unger render rundt og laver! Det er til at
brække sig over!



Thomas Jensen (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 27-06-05 07:23

> Jo det har jeg. Og jeg har også haft rig mulighed for at tune svinet!
> selvom det er en del mere tungrej poå markedet idag
> Men jeg holdte mig til en anden udstødning, det gav en topfart på 45km/t
> hvilket jeg med min fornuft mente var rigeligt!

Så har din fornuft mht at køre stærkt ændret sig

Desuden ville min mor også
> tæve mig såfremt jeg ville tun mere!

Ahhh derfor

> Og det er præcis den pointe! Jeg arbejder med unge til hverdag og jeg er
> så pisse træt af forældre der IKEK tager deres ansvar. De fleste forældre
> er total ligeglade med hvad deres unger render rundt og laver! Det er til
> at brække sig over!
>
Det kan være, men hvis vi skal være lidt seriøse, så tror jeg ikke
forældrene (de fleste) er ligeglade.
Alle mine knallertvenners forældre vidste ofte ikke knallerten var ulovlig,
for barnet stod med en skrællet knallert og en bøde.
De forældre, synes jeg, gik ellers op hvad deres børn lavede og var aktive
med dem. Jeg kan godt nogengange se eksempler på, at der er forældre der
ikke engagerer sig i, hvad ders børn laver, men at siger at forældre ikke
tager ansvar er for grov en generalisering.

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "



Ukendt (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-06-05 09:48



> Så har din fornuft mht at køre stærkt ændret sig

Det er jeg så ikke enig i.
Det kan godt være min TL´er af og til får et lille vrid og bliver løftet.
Men jeg bryder altså sjældent fartgrænser mere end 10 sekunder af gangen.
Jeg er ikke bidt af fart. Og der er også en grund til jeg tit takekr nej til
at køre ture med folk her fra byen. Det er netop fordi jeg synes det går for
stærkt, og det er tit meningen med de turer de kører
Vil ikke risikerer det, da jeg både har mit liv og mit kørekort for kært.
Derudover er det ikke smart med et manglende kørekort der hvor jeg gerne vil
søge ind



Thomas Jensen (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 27-06-05 10:08

Det er netop fordi jeg synes det går for
> stærkt, og det er tit meningen med de turer de kører

vi har da kørt et par pæne ture sammen ?

> Vil ikke risikerer det, da jeg både har mit liv og mit kørekort for kært.
> Derudover er det ikke smart med et manglende kørekort der hvor jeg gerne
> vil søge ind
Kan det ikke gå med som erfaring ?

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "



Ukendt (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-06-05 10:09


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:42bfc1b7$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det er netop fordi jeg synes det går for
>> stærkt, og det er tit meningen med de turer de kører
>
> vi har da kørt et par pæne ture sammen ?
ja da! og vi skal da også køre flere!

>> Vil ikke risikerer det, da jeg både har mit liv og mit kørekort for kært.
>> Derudover er det ikke smart med et manglende kørekort der hvor jeg gerne
>> vil søge ind
> Kan det ikke gå med som erfaring ?
tvivler :)

> --
> Thomas Jensen
> FZ6S Fazer ´04
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
> "Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "
>
>



Kenneth Østrup (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 27-06-05 01:16

Jeg ved ikke hvor gammel du er S.G og om du ved hvad der foregår
indenfor "knallert" kredsende.

Det er for mit vedkommende ikke andet end 2 år siden jeg selv kørte
_tunet_ knallet og deltog aktivt i diverse træf, som "knallert striben"
osv. Mange af mine venner deltager stadigvæk i disse træf, hvor
"dragræs" om man må kalde det, foregår på uofficielt lukkede områder
hvor der ingen mennesker er.

Jeg havde selv, blandt andet, en Suzuki RMX 50 (hvis det siger nogen noget).

Med ny "racer" krumtap, Ø47mm cylinder og stempel (65ccm), Ø21mm
karburator, carbon membranplade, en "metrakit" effektspotte (giver jo
rent faktisk forskel, på en 2-takter!), indsugnings ekspansionsbeholder
og et K&N efterlign. luftfilter. Tja jeg kan vel blive ved ;) Den gik
ca.110 km/t på toppen med lav gearing.

S.G wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2530964
>
> Jeg kan blive så arrig på sådanne forbandede lorteunger, der ikke fatter en
> brik
> Hvorfor kan sådanne unger ikke forstå at fart er pissefarligt at tune sin
> knallert, Og hvorfor kan de ikke forstå der er en grund til at knallerter
> kun må køre 30km/t Og hvorfor skal sådan en møgunge køre 70km/t på en lille
> sti!

For det første, er der i denne sag ikke tale om en i dine øjne
"voldtunet" knallert!

De såkaldte 30 knallerter, (50cc motorcykler) er i Danmark begrænset som
oftest enten med et blindrør i udstødningen eller i indsugningsstudsen
(nu tænker jeg på nye knallerter med _gear_, _ikke_ scootere).

De fleste 30km/t begrænsede knallerter har kun 1 hk! eksempelvis min
gamle 3 gears Suzuki K50.

Ved bare at fjerne begrænsningen kan en standard 30/eu45 knallert nemt
køre 60-80 km/t.

Nu må vi jo heller ikke glemme at dem vi i Danmark kender som 30 og eu45
knallerter er 100% ens de er alle lavet til at køre 60-80 km/t fra
fabrikken! Bremserne bliver ikke begrænset når de kommer til Danmark!

> Der er alt for mange af dem der der ikke kan se udover sin egen
> næsetip! Om det er opdragelsen, forældrene, samfundet eller... jeg ved det
> ikke. Men en ting jeg ikke kan forstå, er at forældre ser til mens deres
> barn voldtuner en knallert.

Hvad angår forældrenes holdning og måske mangel på samme, til de unge
"motorbøller", så handler det i de fleste tilfælde om uvidenhed.
Min mor ville eksempelvis hellere have at jeg kørte på en ulovlig
knallert end, at jeg kørte på en lovlig motorcykel!?

Politiet er og har altid været, meget strikse hvad dette angår.

Der bliver højst sansynligt taget flere knallerter end billister med
manglende lys, selvom antallet nok er det samme!

> Det kan godt være det ikke er alle forældre der
> kender til tuning osv. Men så kan man sq sætte sig ind i det, således ens
> børn ikke ligger og drøner rundt med 1million km i timen!
>

Har du sat dig ind i det?

Der er ikke tale om høj fart når vi snakker 80 km/t. Det som kan være
problemet, er hvor de såkaldte _bøller_ i virkeligheden kører 80 km/t.

Og lur mig om der ikke er mindst ligeså mange motorcyklister som ikke
ved bedre?

> bare lige et surt opstød herfra!
> :)
>
>

Det må du nok sige.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

"J.C.Kløve" (27-06-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 27-06-05 08:05

Kenneth Østrup wrote:
> Hvad angår forældrenes holdning og måske mangel på samme, til de unge
> "motorbøller", så handler det i de fleste tilfælde om uvidenhed.
> Min mor ville eksempelvis hellere have at jeg kørte på en ulovlig
> knallert end, at jeg kørte på en lovlig motorcykel!?

Viser i sandhed problemet - hellere ulovligt på tunet knalert (godt min
dreng du er også så dygtig til teknik =8-o) end på lovlig MC (uden
kørekort) - så er straffen jo til at overse (man mister ikke retten til
kørekort, men får bare en bøde) Hvad om hun kavde givet dig en i røven
og forlangt at du overholder loven?
Er det ikke forældrenes rolle?

> Politiet er og har altid været, meget strikse hvad dette angår.

not

> Der bliver højst sansynligt taget flere knallerter end billister med
> manglende lys, selvom antallet nok er det samme!

hmm ser man en knallert med lovlig lygteføring, med 30 kmt. er det
typisk en (førtids)pensionist... resten... bob bob

>>Det kan godt være det ikke er alle forældre der
>>kender til tuning osv. Men så kan man sq sætte sig ind i det, således ens
>>børn ikke ligger og drøner rundt med 1million km i timen!

De har sat sig ind i det!!! De står og skaber sig hos den lokale
knallert smed over at han ikke vil tune podens knallert (ja det har jeg
set live.)

> Har du sat dig ind i det?
>
> Der er ikke tale om høj fart når vi snakker 80 km/t. Det som kan være
> problemet, er hvor de såkaldte _bøller_ i virkeligheden kører 80 km/t.

Hvad fanden er der så tale om???? en overskridelse på 166% havde det
været på MC, var kørekortet blevet destrueret og resterne sendt med
næste mission til Mars!!!

> Og lur mig om der ikke er mindst ligeså mange motorcyklister som ikke
> ved bedre?

Herligt der er mennesker der er dumme - og det legaliserer så at alle er
dumme???
vi prøver lige igen hvor mange MC'er med 50 km/t har du mødt på et
fortorv/en gangsti???

>>bare lige et surt opstød herfra!
>>:)
Et andet surt opstød herfra
>>
>
>
> Det må du nok sige.
>
nemli ja


--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Kenneth Østrup (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 27-06-05 08:49

J.C.Kløve wrote:
> Viser i sandhed problemet - hellere ulovligt på tunet knalert (godt min
> dreng du er også så dygtig til teknik =8-o) end på lovlig MC (uden
> kørekort) - så er straffen jo til at overse (man mister ikke retten til
> kørekort, men får bare en bøde) Hvad om hun kavde givet dig en i røven
> og forlangt at du overholder loven?
> Er det ikke forældrenes rolle?
>

Tja, nu kørte jeg altså også knallert da jeg var 18 ;)

>> Politiet er og har altid været, meget strikse hvad dette angår.
>
>
> not
>

Okay? nu bor jeg i Stor København, der kan du knapt køre 10 km på en
knallert uden at blive stoppet! tunet eller ej og det er når man kører pænt.

Hvis den er tunet, bestiller de bare en Falck bil som tager den med på
stationen, hvorefter du får den tilbage i et større samlesæt end højst
nødvendigt med manglende brikker!


> hmm ser man en knallert med lovlig lygteføring, med 30 kmt. er det
> typisk en (førtids)pensionist... resten... bob bob
>

Det har du nok ret i ;)
Der er sgu nok ikke mange som går særlig meget op i lygteføringen, eller
også kører de bare med langt lys generelt.

>
> De har sat sig ind i det!!! De står og skaber sig hos den lokale
> knallert smed over at han ikke vil tune podens knallert (ja det har jeg
> set live.)
>
Det findes der også eksempler på, jeg har også set det :)
men dem er der så få af, at man nok næppe kan generalisere udfra det.

>
> Hvad fanden er der så tale om???? en overskridelse på 166% havde det
> været på MC, var kørekortet blevet destrueret og resterne sendt med
> næste mission til Mars!!!
>

Nu er hastighedsgrænserne på cykelstien og vejen de samme!

Jeg ved dog ikke om man kan få en bøde for at trille ned af en bakke med
50 km/t, det har jeg ikke undersøgt.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

"J.C.Kløve" (27-06-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 27-06-05 09:16

Kenneth Østrup wrote:
> J.C.Kløve wrote:

> Tja, nu kørte jeg altså også knallert da jeg var 18 ;)

Derfor kan hun da godt klaske dig en - se det som opsparet fra en alt
for tryg barndom

> Okay? nu bor jeg i Stor København, der kan du knapt køre 10 km på en
> knallert uden at blive stoppet! tunet eller ej og det er når man kører pænt.

Ja nu har I jo politiskoleapiranterne - de skal nok øve sig på et eller
andet, og der er 14-16 årige på knallert selvfølgeligt oplagte ofre

> Hvis den er tunet, bestiller de bare en Falck bil som tager den med på
> stationen, hvorefter du får den tilbage i et større samlesæt end højst
> nødvendigt med manglende brikker!

Det er det samme i provinsen - den bliver adskildt i atomer - så kan man
lære det!
>
>>Hvad fanden er der så tale om???? en overskridelse på 166% havde det
>>været på MC, var kørekortet blevet destrueret og resterne sendt med
>>næste mission til Mars!!!

> Nu er hastighedsgrænserne på cykelstien og vejen de samme!

jup

> Jeg ved dog ikke om man kan få en bøde for at trille ned af en bakke med
> 50 km/t, det har jeg ikke undersøgt.
knallert 30 må køre 30, den er ikke længere (svjv må en træde cykel køre
50 i byen... så det)
Her af de 166% overskridelse (ud fra dit eksempel)

En ting der måske kunne hjælpe var at det gav "et virtuelt klip" i det
kørekort man ikke har efter samme princip som for de der har styrepap,
så er der een chance, andet klip en bitinget frakendelse...
(Uha det ville blive triste dage for kæreskolerne de første par år....)
*LOL*



--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Ukendt (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-06-05 10:02


"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
news:42bf45a9$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg ved ikke hvor gammel du er S.G og om du ved hvad der foregår
> indenfor "knallert" kredsende.
Jo jeg er da nogenlunde med på noderne. Som sagt arbejder jeg til hverdag
med alders gruppen 14-18 år

> Det er for mit vedkommende ikke andet end 2 år siden jeg selv kørte
> _tunet_ knallet og deltog aktivt i diverse træf, som "knallert striben"
> osv. Mange af mine venner deltager stadigvæk i disse træf, hvor
> "dragræs" om man må kalde det, foregår på uofficielt lukkede områder
> hvor der ingen mennesker er.

Det er skam også fint så længe det er på lukkede områder!


>
> Jeg havde selv, blandt andet, en Suzuki RMX 50 (hvis det siger nogen
> noget).
>
> Med ny "racer" krumtap, Ø47mm cylinder og stempel (65ccm), Ø21mm
> karburator, carbon membranplade, en "metrakit" effektspotte (giver jo
> rent faktisk forskel, på en 2-takter!), indsugnings ekspansionsbeholder
> og et K&N efterlign. luftfilter. Tja jeg kan vel blive ved ;) Den gik
> ca.110 km/t på toppen med lav gearing.

Du er dygtig hva :) fart fart fart, og en hel liste med masser af data på
hvad din knallert havde og kunne!
Det er lige peæcis den mentalitet jeg brækker mig over! en knallert skal
ikke voldtunes så den kører svinestærkt! Jo hvis den KUN bliver brugt på
lukked eområder som du skriver først, så er det fint!



> De såkaldte 30 knallerter, (50cc motorcykler) er i Danmark begrænset som
> oftest enten med et blindrør i udstødningen eller i indsugningsstudsen
> (nu tænker jeg på nye knallerter med _gear_, _ikke_ scootere).

og hvorfor mon disse knallerter er begrænset? Det er det jeg mener med at se
ud over sin egen næstetip!


> De fleste 30km/t begrænsede knallerter har kun 1 hk! eksempelvis min
> gamle 3 gears Suzuki K50.
> Ved bare at fjerne begrænsningen kan en standard 30/eu45 knallert nemt
> køre 60-80 km/t.

Det er da synd.. Men 1K er altså nok til de regler der er lavet herhjemme.
Du bor i DK, enten så prøver du at ændre på de regler (demokrati) eller også
også så affinder du dig med dem.


> Hvad angår forældrenes holdning og måske mangel på samme, til de unge
> "motorbøller", så handler det i de fleste tilfælde om uvidenhed.
> Min mor ville eksempelvis hellere have at jeg kørte på en ulovlig
> knallert end, at jeg kørte på en lovlig motorcykel!?

En mor skal slet ikke give ens barn lov til sådan noget i så stor omfang!


> Politiet er og har altid været, meget strikse hvad dette angår.
> Der bliver højst sansynligt taget flere knallerter end billister med
> manglende lys, selvom antallet nok er det samme!

Ja men du forstår jo slet ikke essensen i det her!
Prøv læs artiklen fra politikken! kan lige snitte det her ud:
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=384664
"Hele 75 gange farligere end bilen og 50 gange farligere end motorcyklen,
hvis man måler efter antal kørt kilometer. "
Det fortæller en del! Om så der er lys på eller ej! :)


>> Det kan godt være det ikke er alle forældre der
>> kender til tuning osv. Men så kan man sq sætte sig ind i det, således
>> ens
>> børn ikke ligger og drøner rundt med 1million km i timen!
>>
>
> Har du sat dig ind i det?
Ja som sagt. Arbejder med unge til hverdag, og er også nødt til at kunne
"deres" sprog!
Jeg har da heldigvis fået et par af dem til at køre men hjelm!
Jeg kan også huske dengang jeg selv var ung. Jeg kørte godt nok med hjelm,
men man tog da mange flere chancer i trafikken dengang end man ville idag.
Og det er uvidenhed og mangede respekt.
Men jeg havde altså stadigvæk fornuften til IKKE at voldtune min knallert,
da jeg godt vidste hvor det kunen bære hen.


> Der er ikke tale om høj fart når vi snakker 80 km/t. Det som kan være
> problemet, er hvor de såkaldte _bøller_ i virkeligheden kører 80 km/t.

> Og lur mig om der ikke er mindst ligeså mange motorcyklister som ikke
> ved bedre?
Ja der er mange mcister, billister og cyklister der også er bøller. Men læs
lige det politikken skriver med antal gange!
skriver det lige igen
"Hele 75 gange farligere end bilen og 50 gange farligere end motorcyklen,
hvis man måler efter antal kørt kilometer. "
Det er altså et fact, så er der ingen grund til den selvretfærdighed der :)
med at alle andre også gør det. Så kommer vi jo ingen vegne


>> bare lige et surt opstød herfra!
>> :)

> Det må du nok sige.
Men stadig med en smiley bagefter :)




Kenneth Østrup (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 27-06-05 10:52

S.G wrote:
> Ja der er mange mcister, billister og cyklister der også er bøller. Men læs
> lige det politikken skriver med antal gange!
> skriver det lige igen
> "Hele 75 gange farligere end bilen og 50 gange farligere end motorcyklen,
> hvis man måler efter antal kørt kilometer. "
> Det er altså et fact, så er der ingen grund til den selvretfærdighed der :)
> med at alle andre også gør det. Så kommer vi jo ingen vegne

Problemet med knallerterne er jo også at de kører på cykelstien, hvilket
også er med til at hæve ulykke statistikken!

De fleste ulykker sker når en bil kører ud fra en sidevej med ubetinget
vigepligt eller drejer ind foran i et højresving!

Hvad angår eu45 knallerterne, så handler det bare om at de lovlige kører
så langsomt at de ikke kan følge med trafikken.


> Men stadig med en smiley bagefter :)
>

Ja ja, kender det godt selv, noglegange har man lige noget man skal ud
med :)


--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Ulvir (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 27-06-05 13:17

Kenneth Østrup wrote:

> Problemet med knallerterne er jo også at de kører på cykelstien,
> hvilket også er med til at hæve ulykke statistikken!

Alle knallerter skulle ha' nummerplade på. Så kan ejermanden til enhver tid
identificeres.
Men det som undrer mig meget, er hvorfor fanden skal de lyde som en kædesav?
DET kan bringe mit pis i kog..




Jes Vestervang (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 27-06-05 13:35

"Ulvir" <augustus@mail.dk> writes:

> Men det som undrer mig meget, er hvorfor fanden skal de lyde som en
> kædesav? DET kan bringe mit pis i kog..

Dit og mange andres
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Bent The Nighthawk (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Bent The Nighthawk


Dato : 27-06-05 22:06

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote in
news:871x6ougeo.fsf@dellen.royal.flof.dk:

> "Ulvir" <augustus@mail.dk> writes:
>
>> Men det som undrer mig meget, er hvorfor fanden skal de lyde som en
>> kædesav? DET kan bringe mit pis i kog..
>
> Dit og mange andres

Desværre fordi 4-takt scootere/knallerter ikke er populære i Danmark.

Sandsynligvis fordi 2-taktere er nemmere at "pille ved" end en 4-takter.

(Siger jeg, der kører 4-takt EU45 scooter med en tophastighed på 50 km/t og
det brede grin på og med en benzinøkonomi på den rigtige side af 45 km/l
og et omdrejningstal konstant under de 6500)

Snart skal jeg tage MC-pap ... så bliver de 50 kubik til 125-150 kubik i
stedet.

/Bent

Brassball (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Brassball


Dato : 27-06-05 02:53

Man burde jo kunne overføre straffen til den 18 årige idiot der låner
sin ulovlige knallert ud til et barn der ikke har en kinamands chance
for at vide hvad det er han har med at gøre. Det kunne måske hjælpe
lidt på alm borgeres retsfølelse og der med også fornemmelse fo og
lyst til nogenlunde at overholde loven.

Hvem herinde går ikke over for rødt lys??

Hvor starter det med at reglerne for os alle bare ikke gælder for mig?

Kim

BMW R100RS tik tik tak tik



On 26 Jun 2005 22:09:13 +0200, "S.G" <sebastian(SNABELA)nalnet.dk>
wrote:

>http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2530964
>
>Jeg kan blive så arrig på sådanne forbandede lorteunger, der ikke fatter en
>brik
>Hvorfor kan sådanne unger ikke forstå at fart er pissefarligt at tune sin
>knallert, Og hvorfor kan de ikke forstå der er en grund til at knallerter
>kun må køre 30km/t Og hvorfor skal sådan en møgunge køre 70km/t på en lille
>sti! Der er alt for mange af dem der der ikke kan se udover sin egen
>næsetip! Om det er opdragelsen, forældrene, samfundet eller... jeg ved det
>ikke. Men en ting jeg ikke kan forstå, er at forældre ser til mens deres
>barn voldtuner en knallert. Det kan godt være det ikke er alle forældre der
>kender til tuning osv. Men så kan man sq sætte sig ind i det, således ens
>børn ikke ligger og drøner rundt med 1million km i timen!
>
>bare lige et surt opstød herfra!
>:)
>


Peter Graff (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Peter Graff


Dato : 27-06-05 13:37

Hej

Hvad er der galt med dk.fritid.knallert

MVH

Peter Graff



Stiffer (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Stiffer


Dato : 27-06-05 13:58

Hvis det blev lovpligtig for knallert 30 at køre med nummerplade, ville
det gå galt, da nummerpladen så kommer til at ligge på hylden, og så er vi
jo hvor vi startede. Som jeg skriver længere oppe: På med pladen, og lav
den skide regel om.


Arne Lorenzen (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 27-06-05 16:48

zebra_slagteren@hotmail.com (Stiffer) skrev i
news:d9ot4i$f9$1@abbeden.bunk.cc:

> Hvis det blev lovpligtig for knallert 30 at køre med nummerplade, ville
> det gå galt, da nummerpladen så kommer til at ligge på hylden, og så er vi

Selv om der tidligere i tråden henvises til dk.fritid.knallert (var det vist)
vil jeg alligevel komme med et indlæg om noget der virker forebyggende: Er
selv opvokset syd for grænsen, og der skal der tages kørekort til knallert,
og det kunne erhverves fra man er 15 år. En klasse 5 kørekort til 50ccm der
er hastighedsbegrænsede til 50 km. timen - det var mange godt tilfreds med.
Et klasse 4 kørekort til 50 ccm og bare tun løs - de nåede sjældent over
100km. timen alligevel. Og vi snakker altså kørekort - rigtigt ! Men
muligheden for at komme til at køre småstærkt foreligger, med lovlige
papirer. Jeg husker det ikke som noget problem med at alle mulige kørte
ulovligt, andet end de der gør det under alle omstændigheder, det kunne man
tage lære af herhjemme.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Det blir aldrig som før - og sådan har det altid været!

Martin Guld Thomsen (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 27-06-05 22:49

Hej

Jeg har cyklet en del rundt på sti-systemerne i Aalborg Øst, og der er helt
klart noget galt med folks trafikmentaliteten på de stier, specielt i
forbindelse med de krydsende cykelstier i forbindelse med tunnellerne under
vejene.

Når folk kører inde i en tunnelerne kan de af gode grunde ikke se sig til
højre eller venstre, og når der så er et kryds for enden af tunnelen hvor
der gælder højrevigevigt, bør man jo sætte farten ned til max. 10 kmt, da
man jo skal være i stand til at stoppe på 1-2 meter hvis der kommer en fra
højre, men på trods af dette er der mange som ikke sænker hastigheden ned
under 30-40 kmt, hvilket er fuldstændigt åndsvagt. Dette problem gælder
faktisk også cyklisterne som ovenikøbet er mere eller mindre lydløse.

Jeg har da også samlet en knallertkører op fra et styrt for enden af en
tunnel, hvor han havde ramt 9-11år gammel drengs forhjul på en cykel, dog
uden at drengen slog sig. Knallertkøreren mente at det var drengens skyld da
han burde have hørt ham komme :)

Jeg gjorde ham dog "opmærksom" på at bare fordi hans knallert larmede meget,
fik alle andre ikke pligt til holde sig i rabatten, og han kun havde sig
selv at takke for uheldet, hans tøj var iøvrigt totalt smadret, men det fik
han jo nok er erstattet over indbo forsikringen, desuden havde knallerten
også set bedre dage efter den lille kolbøtte. Gav sågar mit tlf-nummer til
drengen hvis han skulle få problemer.

Mvh.
Martin



Armand (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-06-05 18:07

S.G wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2530964
>
> Jeg kan blive så arrig på sådanne forbandede lorteunger, der ikke fatter en
> brik
> Hvorfor kan sådanne unger ikke forstå at fart er pissefarligt at tune sin
> knallert, Og hvorfor kan de ikke forstå der er en grund til at knallerter
> kun må køre 30km/t Og hvorfor skal sådan en møgunge køre 70km/t på en lille
> sti! Der er alt for mange af dem der der ikke kan se udover sin egen
> næsetip! Om det er opdragelsen, forældrene, samfundet eller... jeg ved det
> ikke. Men en ting jeg ikke kan forstå, er at forældre ser til mens deres
> barn voldtuner en knallert. Det kan godt være det ikke er alle forældre der
> kender til tuning osv. Men så kan man sq sætte sig ind i det, således ens
> børn ikke ligger og drøner rundt med 1million km i timen!
>
> bare lige et surt opstød herfra!
> :)
>
>
Jeg husker udemærket fra mine tidligste knallert-erfaringer for mere end
30 år siden, at man bliver pisse fartblind - Akkurat som det også sker
for mange motorcyklister :-|

--
Armand.

Jacob Bunk Nielsen (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 28-06-05 20:09

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> Seriøst, så kan jeg ikke lide argumenter i stil med at man bare skal
> lade være med at tænke på konsekvenserne. Så hellere tænke sig om og
> løbe en kalkuleret risiko. Måske omtanken hjælper med at gøre det
> lettere at tage sig sammen til at huske handsker, knæ- og
> albueskyttere.

Når man kører trædecykel bør en cykelhjelm IMHO være det første stykke
sikkerhedsudstyr man vælger at bruge. Jeg har desværre personlig
erfaring med ikke at bruge cykelhjelm og køre galt. Siden har jeg
anskaffet en cykelhjelm, som jeg bruger flittigt når jeg cykler.

Jeg kender ikke nogen der kører med albue- eller knæbeskyttere, men
jeg har en veninde der er professionel cykelrytter, og hendes albuer
ser desværre ikke så godt ud som de gjorde engang efter et nogle
grimme styrt.

Cykelhandsker er gode at køre med til at beskytte håndfladerne, hvis
man skulle styrte. Det kører de fleste der kører stærkt og lidt
længere strækninger vist også med.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jes Vestervang (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-06-05 20:45

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
>
>> Seriøst, så kan jeg ikke lide argumenter i stil med at man bare
>> skal lade være med at tænke på konsekvenserne. Så hellere tænke sig
>> om og løbe en kalkuleret risiko. Måske omtanken hjælper med at gøre
>> det lettere at tage sig sammen til at huske handsker, knæ- og
>> albueskyttere.
>
> Når man kører trædecykel bør en cykelhjelm IMHO være det første
> stykke sikkerhedsudstyr man vælger at bruge. Jeg har desværre
> personlig erfaring med ikke at bruge cykelhjelm og køre galt. Siden
> har jeg anskaffet en cykelhjelm, som jeg bruger flittigt når jeg
> cykler.

Selvfølgelig, René skrev jo bare han kørte med cykelhjelm, så den fik
jeg ikke lige med i min smøre. Jeg cykler ikke selv meget længere, men
har stort set aldrig kørt med cykelhjelm. Det er jo ikke videre
fornuftigt, og når jeg får anskaffet mig en cykel igen håber jeg da at
jeg tager mig sammen til at køre med hjelm.

Så sent som idag læste jeg lige om en hjelmløs herre, der blev dræbt i
et cykelstyrt (dødsårsagen var hjerneblødninger). I øvrigt overvejede
politiet at sigte to fodgængere, der ikke havde reageret på ulykken
(andet end at gå deres vej). Sidstnævnte er også tankevækkende.

> Jeg kender ikke nogen der kører med albue- eller knæbeskyttere, men
> jeg har en veninde der er professionel cykelrytter, og hendes albuer
> ser desværre ikke så godt ud som de gjorde engang efter et nogle
> grimme styrt.

Det kan jeg godt forestille mig. Jeg forstår at 20 km/t-
transportcyklister nøjes med hjelmen, men at 50 km/t-ræserhovederne er
så ligeglade med sig selv, det fatter jeg ikke.

> Cykelhandsker er gode at køre med til at beskytte håndfladerne, hvis
> man skulle styrte. Det kører de fleste der kører stærkt og lidt
> længere strækninger vist også med.

Der er da altid noget. Men asfalt er også meget brutalt over for
albuer og knæ. Jeg er selv skvattet i cowboybukser på knallert med 30
km/t på våd asfalt og det gav en temmeligt dyb hudafskrabning på
knæet. Jeg tør ikke tænke på hvordan det ville være med 50 km/t i
shorts på tør asfalt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Morten Dybdal (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 28-06-05 22:00

Jes Vestervang wrote:


>
> Så sent som idag læste jeg lige om en hjelmløs herre, der blev dræbt i
> et cykelstyrt (dødsårsagen var hjerneblødninger). I øvrigt overvejede
> politiet at sigte to fodgængere

De er blevet sigtet.

, der ikke havde reageret på ulykken
> (andet end at gå deres vej)

De trak ham op på fortovet før de forlod ham.



--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Jes Vestervang (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-06-05 22:19

Morten Dybdal <mdm@REMwebspeed.dk> writes:

> Jes Vestervang wrote:
>
>
>> Så sent som idag læste jeg lige om en hjelmløs herre, der blev
>> dræbt i et cykelstyrt (dødsårsagen var hjerneblødninger). I øvrigt
>> overvejede politiet at sigte to fodgængere
>
> De er blevet sigtet.
>
> , der ikke havde reageret på ulykken
>> (andet end at gå deres vej)
>
> De trak ham op på fortovet før de forlod ham.

Ok, tak for præciseringen. Avisartiklen jeg læste var temmeligt
kortfattet.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jacob Bunk Nielsen (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 28-06-05 21:02

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> Så sent som idag læste jeg lige om en hjelmløs herre, der blev dræbt i
> et cykelstyrt (dødsårsagen var hjerneblødninger). I øvrigt overvejede
> politiet at sigte to fodgængere, der ikke havde reageret på ulykken
> (andet end at gå deres vej). Sidstnævnte er også tankevækkende.

Skræmmende. Jeg slap med en enkelt overnatning på det lokale sygehus
dengang jeg kørte galt (på vej hjem fra Tony med en MC styrthjelm i
rygsækken).

> Det kan jeg godt forestille mig. Jeg forstår at 20 km/t-
> transportcyklister nøjes med hjelmen, men at 50 km/t-ræserhovederne er
> så ligeglade med sig selv, det fatter jeg ikke.

Det er en kalkuleret risiko. Man vinder ikke nogle cykelløb ved at
køre med 2 kg ekstra udstyr og om muligt svede endnu mere end alle de
andre.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jes Vestervang (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-06-05 21:57

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
>
>> Så sent som idag læste jeg lige om en hjelmløs herre, der blev
>> dræbt i et cykelstyrt (......)

> Skræmmende. Jeg slap med en enkelt overnatning på det lokale sygehus
> dengang jeg kørte galt (på vej hjem fra Tony med en MC styrthjelm i
> rygsækken).

Skæbnens ironi. Det minder mig om da kæden knækkede på Fazeren, med et
nyt kædekit på bagsædet.

>> Det kan jeg godt forestille mig. Jeg forstår at 20 km/t-
>> transportcyklister nøjes med hjelmen, men at 50 km/t-ræserhovederne
>> er så ligeglade med sig selv, det fatter jeg ikke.
>
> Det er en kalkuleret risiko. Man vinder ikke nogle cykelløb ved at
> køre med 2 kg ekstra udstyr og om muligt svede endnu mere end alle
> de andre.

Det er rigtigt, men til træning kører de jo ikke med mere
sikkerhedsudstyr.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jacob Bunk Nielsen (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 28-06-05 22:29

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
>> Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
>
>>> Det kan jeg godt forestille mig. Jeg forstår at 20 km/t-
>>> transportcyklister nøjes med hjelmen, men at 50 km/t-ræserhovederne
>>> er så ligeglade med sig selv, det fatter jeg ikke.
>>
>> Det er en kalkuleret risiko. Man vinder ikke nogle cykelløb ved at
>> køre med 2 kg ekstra udstyr og om muligt svede endnu mere end alle
>> de andre.
>
> Det er rigtigt, men til træning kører de jo ikke med mere
> sikkerhedsudstyr.

Nej, men der styrter de også meget sjældent. Styrt i forbindelse med
cykelløb forekommer jo ofte som sideeffekt af at de kører i en stor
samlet klump.

I forbindelse med træning kører de normalt i mindre grupper eller
alene. Der er ikke samme fare for at rytteren foran styrter og du ikke
kan komme til at køre udenom eller lignende.

.... er vi off-topic nok nu?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jes Vestervang (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-06-05 23:38

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

>> Det er rigtigt, men til træning kører de jo ikke med mere
>> sikkerhedsudstyr.
>
> Nej, men der styrter de også meget sjældent. Styrt i forbindelse med
> cykelløb forekommer jo ofte som sideeffekt af at de kører i en stor
> samlet klump.

Nåjajaja, men mc'ister kører jo også med al udstyret, selvom vi tager
en tur alene. Men lad nu det ligge

> ... er vi off-topic nok nu?

Ganske meget, EOD herfra
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jacob Bunk Nielsen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 29-06-05 11:21

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Det ville heller ikke ligne dig at være så unuanceret som teksten
> antydede En hastighedsregel ville i øvrigt heller ikke fungere -
> fotovognene ville næppe være anvendelige . Der er i øvrigt reguleret
> for uforsvarlig kørsel i forvejen via reglen om at køre efter
> forholdene, men skilte med anbefalet max. hastighed på cykelstier på
> udsatte steder kunne være en mulighed (det er jo ikke altid at man kan
> vurdere hurtigt skiftende forhold i tide).

Det ville vel så også kræve at det var lovpligtigt at køre med
cykelcomputer eller anden hastighedsmåler. Det tror jeg næppe bliver
aktuelt før den slags kommer fastmonteret på alle nye cykler.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste