|
| Hjælp ønskes Fra : Flemming |
Dato : 26-06-05 19:39 |
|
Jeg har et problem med min Suzuki GS1000E 78/79.Jeg har eftermonteret
4stk powerfiltre og en ny 4i en udstødning,efter at have gjort dette
er der bare fed lyd,men når jeg når 120km og forsøger at give mere gas
dør motoren??
Der sidder dysser 107,5 og jeg har forsøgt at hæve nålen så den nu
sidder i næstsidste hak,det gav ingen forbedring.Er der hjælp at hente
hos jer??
Hilsen Flemming
| |
Richard (26-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 26-06-05 20:01 |
|
Flemming wrote:
> Jeg har et problem med min Suzuki GS1000E 78/79.Jeg har eftermonteret
> 4stk powerfiltre og en ny 4i en udstødning,efter at have gjort dette
> er der bare fed lyd,men når jeg når 120km og forsøger at give mere gas
> dør motoren??
Har du forsøgt - forsigtigt - at give choker, mens du gasser op? -
umiddelbart ville jeg tro, den manglede benzin; men jeg ved ikke, hvor
langt gashåndtaget er åbnet, når kiloGS'en kører 120 km/t - 1/3 - 1/2 eller?
> Der sidder dysser 107,5 og jeg har forsøgt at hæve nålen så den nu
> sidder i næstsidste hak,det gav ingen forbedring.Er der hjælp at hente
> hos jer??
Hvis det er benzinmangel, er det nok snarere hoveddyserne, du skal efter
i næste forsøg, et nummer stæørre dyse giver formentlig mere end et hak
eller to, men det afhænger af, hvor meget hanen er åben, når det sker...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Dr.Enduro (26-06-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 26-06-05 20:49 |
|
Richard wrote:
> Flemming wrote:
>
> Hvis det er benzinmangel, er det nok snarere hoveddyserne, du skal efter
> i næste forsøg, et nummer stæørre dyse giver formentlig mere end et hak
> eller to, men det afhænger af, hvor meget hanen er åben, når det sker...
>
Yes, under fuld last er det hoveddyserne, der tæller. Der skal du prøve
dig frem. Kør motoren varm. Så kør fuld last et stykke tid og sluk
motoren mens du kører. Så venter du, til den er kølet af og ser
tændrørene efter. Er de hvide, skal du have større dyser i. Hvis ikke du
gør blandingen lidt federe, kan det ske, at din motor brænder sammen
under røven på dig.
--
Hilsen Jan
| |
Flemming (27-06-2005)
| Kommentar Fra : Flemming |
Dato : 27-06-05 15:33 |
|
"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote in message news:<42bf06bc$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Richard wrote:
> > Flemming wrote:
>
> >
> > Hvis det er benzinmangel, er det nok snarere hoveddyserne, du skal efter
> > i næste forsøg, et nummer stæørre dyse giver formentlig mere end et hak
> > eller to, men det afhænger af, hvor meget hanen er åben, når det sker...
> >
>
> Yes, under fuld last er det hoveddyserne, der tæller. Der skal du prøve
> dig frem. Kør motoren varm. Så kør fuld last et stykke tid og sluk
> motoren mens du kører. Så venter du, til den er kølet af og ser
> tændrørene efter. Er de hvide, skal du have større dyser i. Hvis ikke du
> gør blandingen lidt federe, kan det ske, at din motor brænder sammen
> under røven på dig.
tak for svarene,jeg vil tro at jeg har ca.1/2 skrue på og 4000 rpm,jeg
prøver at dysse op fra 107,5 til størrelse 110 og håber det giver
posivtet resultat.
hilsen Flemming
| |
Dr.Enduro (27-06-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 27-06-05 22:19 |
|
Flemming wrote:
> tak for svarene,jeg vil tro at jeg har ca.1/2 skrue på og 4000 rpm,jeg
> prøver at dysse op fra 107,5 til størrelse 110 og håber det giver
> posivtet resultat.
> hilsen Flemming
Sådan nogle dyser kan godt være kostbare, så jeg ville starte et par
størrelser længere oppe, hvis den virkelig går så mager som du siger,
det ville være synd at bruge mange penge på for små dyser.
--
Hilsen Jan
| |
Flemming (28-06-2005)
| Kommentar Fra : Flemming |
Dato : 28-06-05 15:53 |
|
"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote in message news:<42c06d42$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Flemming wrote:
>
> > tak for svarene,jeg vil tro at jeg har ca.1/2 skrue på og 4000 rpm,jeg
> > prøver at dysse op fra 107,5 til størrelse 110 og håber det giver
> > posivtet resultat.
> > hilsen Flemming
>
> Sådan nogle dyser kan godt være kostbare, så jeg ville starte et par
> størrelser længere oppe, hvis den virkelig går så mager som du siger,
> det ville være synd at bruge mange penge på for små dyser.
da jeg bestilte nye dysser hos min mekker,var forslaget med det
samme,jeg syntes at du skal starte med str.115 ,så de er hermed
bestilt,pris 80 kr.for 4stk.
min mc er 26 år gammel og har de gode gamle spjældkabs,jeg har brugt 4
år på at renovere den.
hilsen Flemming
| |
Dr.Enduro (28-06-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 28-06-05 23:50 |
|
Flemming wrote:
> "Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote in message news:<42c06d42$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>
>>Flemming wrote:
>>
>>
>>>tak for svarene,jeg vil tro at jeg har ca.1/2 skrue på og 4000 rpm,jeg
>>>prøver at dysse op fra 107,5 til størrelse 110 og håber det giver
>>>posivtet resultat.
>>>hilsen Flemming
>>
>> Sådan nogle dyser kan godt være kostbare, så jeg ville starte et par
>>størrelser længere oppe, hvis den virkelig går så mager som du siger,
>>det ville være synd at bruge mange penge på for små dyser.
>
> da jeg bestilte nye dysser hos min mekker,var forslaget med det
> samme,jeg syntes at du skal starte med str.115 ,så de er hermed
> bestilt,pris 80 kr.for 4stk.
> min mc er 26 år gammel og har de gode gamle spjældkabs,jeg har brugt 4
> år på at renovere den.
> hilsen Flemming
Ok, det er jo ikke så galt, jeg gav knap 500 kr. for fire dyser...
--
Hilsen Jan
| |
Torben Scheel (29-06-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 29-06-05 08:40 |
|
Dr.Enduro wrote:
> Flemming wrote:
>
>> "Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
>> news:<42c06d42$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>>
>>> Flemming wrote:
>>>
>>>
>>>> tak for svarene,jeg vil tro at jeg har ca.1/2 skrue på og 4000 rpm,jeg
>>>> prøver at dysse op fra 107,5 til størrelse 110 og håber det giver
>>>> posivtet resultat.
>>>> hilsen Flemming
>>>
>>>
>>> Sådan nogle dyser kan godt være kostbare, så jeg ville starte et par
>>> størrelser længere oppe, hvis den virkelig går så mager som du siger,
>>> det ville være synd at bruge mange penge på for små dyser.
>>
>>
>> da jeg bestilte nye dysser hos min mekker,var forslaget med det
>> samme,jeg syntes at du skal starte med str.115 ,så de er hermed
>> bestilt,pris 80 kr.for 4stk.
>> min mc er 26 år gammel og har de gode gamle spjældkabs,jeg har brugt 4
>> år på at renovere den.
>> hilsen Flemming
>
>
> Ok, det er jo ikke så galt, jeg gav knap 500 kr. for fire dyser...
>
Ok - det er messingskruer med hul i, right?? Man bliver sgu' aldrig
færdig med at undres over resevedelspriser (og en dyse er vel nærmest en
sliddel) :-/
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Dr.Enduro (29-06-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 29-06-05 09:55 |
|
Torben Scheel wrote:
> Ok - det er messingskruer med hul i, right?? Man bliver sgu' aldrig
> færdig med at undres over resevedelspriser (og en dyse er vel nærmest en
> sliddel) :-/
>
Lige præcis, og jeg købt dem oven i købet i Tyskland. Det mest underlige
er, at de forskellige størrelser varierer i pris med op til 50%, selvom
der ikke er nogen synlig forskel på dem. Det kan måske forklares med, at
de producerer flere af den ene slags end af den anden, men 100 kr for
sådan en lille dims, det synes jeg er ret pebret.
--
Hilsen Jan
| |
Knud Dam (27-06-2005)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 27-06-05 16:54 |
|
"Flemming" <hader_sp_am_post@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:55e3e2ef.0506261038.2d28a42a@posting.google.com...
> Jeg har et problem med min Suzuki GS1000E 78/79.Jeg har eftermonteret
> 4stk powerfiltre og en ny 4i en udstødning,efter at have gjort dette
> er der bare fed lyd,men når jeg når 120km og forsøger at give mere gas
> dør motoren??
> Der sidder dysser 107,5 og jeg har forsøgt at hæve nålen så den nu
> sidder i næstsidste hak,det gav ingen forbedring.Er der hjælp at hente
> hos jer??
> Hilsen Flemming
Hej Flemming.
Har den spjæld- eller vacumkarburatorer ?
Mvh
KD
| |
|
|