Stoppe ved vejkanten?
Fra : Anders Houmark

Dato : 26-06-05 16:45

Hej..
Har lige læst tråden "Hvis i møder en havarist" og kom til at tænke på,
hvordan man signalerer, at man blot holder pause og strækker ben og at
maskinen + sig selv har det ganske fint?
Det er jo ikke super fedt at lige stå og strække ben / ryge / telefonere
eller hvad man ellers kan finde på,. og så trække forbikørende ind til siden
og dermed spilder deres tid, uden der er nogen grund til at de skal stoppe.

Skal man bare finde et andet sted at holde ind, f.eks. en rasteplads?.. (men
de er jo langt fra alle steder)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 26-06-05 17:51

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stoppe.

> Skal man bare finde et andet sted at holde ind, f.eks. en rasteplads?..

Hej Anders

Man kunne måske vende det lidt på hovedet og sige har du brug for hjælp så
gør opmærksom på det ved at hoppe, danse, springe rundt, vifte med armene
slå vejrmøller eller hvad du føler for.

Så er der jo stor chance for at folk stopper fordi er man først stoppet 4
gange hos nogle som får sig en smøg,vaffelis, pause kan det jo være man
springer over den næste som har brug for hjælp over fordi "han holder nok
bare pause"

Min 10 øre denne solskinsfyldte søndag

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900

Fra : Johnny

Dato : 26-06-05 19:07

> [...]
stoppe.

> Skal man bare finde et andet sted at holde ind, f.eks. en rasteplads?..

Du får lillemor til at sy 2 små flag ( 30 * 60 cm ) , et i postkasse-rød og
et i Bendt Bendtsen Blå og så laver vi straks en afstemning her.

På valg :

Rødt flag
Blåt flag

Betydning :

Jeg ønsker hjælp.
Jeg holder pause. ( Vil gerne være i fred , eller dele dine feltrationer )

Hilsen

Johnny at kritikken dot dk

Fra : Ulvir

Dato : 26-06-05 20:16

Johnny wrote:

> [...]
>
> Betydning :
>
> Jeg ønsker hjælp.
> Jeg holder pause. ( Vil gerne være i fred , eller dele dine

Eller Jelved Yellow-

Jeg ved ikke om jeg skal til venstre eller højre..

Fra : Morten Dybdal

Dato : 26-06-05 20:27

Anders Houmark wrote:
> [...]
> og dermed spilder deres tid, uden der er nogen grund til at de skal stoppe.

Prøv den gode gamle opfindelse til netop dette formål: Advarselstrekanten.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Pizzabager

Dato : 26-06-05 21:18

> Prøv den gode gamle opfindelse til netop dette formål: Advarselstrekanten.

Hmm og hvor skulle man lige have plads til den.. Vi kører jo ikke alle rundt
på bimmer med store sidetasker :)

Kasper ZX9R..

Fra : Morten Dybdal

Dato : 26-06-05 21:33

Pizzabager wrote:

> Hmm og hvor skulle man lige have plads til den.. Vi kører jo ikke alle rundt
> på bimmer med store sidetasker :)
>
> Kasper ZX9R..

Det skulle forbavse mig meget, hvis der ikke findes en model der kan
klappes sammen til MC brug.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : anders majland

Dato : 27-06-05 07:54

> Det skulle forbavse mig meget, hvis der ikke findes en model der kan
> klappes sammen til MC brug.

Endnu bedre - den fåes som "hjelmovertræk", og er godkendt i tyskland så den
lever sikkert også op til danske krav (set hos www.louis.de)

Btw så er det afair også krav om at motorcyklister medbringer en
førstehjælpskasse flere steder i det sydlige udland

/A

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-06-05 21:41

"Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm og hvor skulle man lige have plads til den.. Vi kører jo ikke alle
> rundt på bimmer med store sidetasker :)
>
> Kasper ZX9R..

Nemlig - så måske gøre som tyskerne åbenbart praktiserer; binde et rødt
tørklæde i venstre side af styret hvis du holder og har burg for hjælp.
(Kan da godt være jeg husker galt af farven - og at det ikke er særligt
udbredt dernede men det er hvad jeg har læst).

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 26-06-05 22:16

> "Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har hos louis set en slags hjelmpose som er forsynet med et tryk af en
advarselstrekant som man så trækker ud over sin hjelm og stiller det rigtige
antal meter væk.

den har artikel 10001050 - hvis nu nogen skulle have interesse i den

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-06-05 23:57

"Jens B. Rasmussen" <rf900@FJERNESemail.dk> writes:

> Jeg har hos louis set en slags hjelmpose som er forsynet med et tryk af en
> advarselstrekant som man så trækker ud over sin hjelm og stiller det rigtige
> antal meter væk.

I og med at MCer ikke skal benytte advarselstrekant er der vel ikke et
rigtigt antal meter

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Ulvir

Dato : 27-06-05 00:02

Jens B. Rasmussen wrote:

> [...]
> stiller det rigtige antal meter væk.
>
> den har artikel 10001050 - hvis nu nogen skulle have interesse i

Nej tak.

Fra : Brassball

Dato : 27-06-05 02:47

Tjah advarsels trekanten kunne retteligt sidde på ryggen eller foran
på køredragten hos nogle af os. på vej hjem efter at have snakket med
Mikael Jørgensen med den havarerede MC blev jeg overhalet med noget
af en sidevind, jeg kørte ca 90, (havde sønnemand bag på) de kørte
ret stærkt, liggende ned over styret i en blafrende sommer jakke på
noget der ligner og lyder som en SV650, så mon ikke 180 eller mere.
ret scarry når man ikke sidder og glor efter sine albuer og andre
ligegyldige ting i spejlene hele tiden.

Spøg til side advarselstrekanter fås vist som en slags plastik dims
der næsten kan være i en inderlomme.

Kim
BMW R100RS (tik tik tik tik)

Fra : Ninja Rider

Dato : 27-06-05 12:09

Hejsa

Man puster da bare en lolita dukke op, og står med den. Så tror jeg de
fleste vil gætte på at man har pause i stedet for motor problemer! :P

Mvh Emil

--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-06-05 18:58

"Ninja Rider" <Gundersen@Tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man puster da bare en lolita dukke op, og står med den. Så tror jeg de
> fleste vil gætte på at man har pause i stedet for motor problemer! :P

- en syg humor

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 29-06-05 09:03

> [...]

>hvordan man signalerer, at man blot holder pause og strækker ben og at
>maskinen + sig selv har det ganske fint?

Tjaeh, på Guzzien ville jeg nok tænde for katastrofeblinket, hvis jeg
havde problemer (det er nu sjældent på en Guzzi, men det kan jo også
bruges ved "Stau" .

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/