Syn af MC
Fra : Daniel Overby

Dato : 26-06-05 10:22

Hejsa

Jeg er ved at sælge min MC og skal lige høre, hvordan det er med syn af
sådan en karl.

Den er indregistreret første gang d. 14/06-2000. Skal den til syn ved
ejerskift?

- Daniel

Fra : solvang

Dato : 26-06-05 10:48

"Daniel Overby" <mailFJERN@overbyhansenFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan en karl.
>
> Den er indregistreret første gang d. 14/06-2000. Skal den til syn ved

ja - det skal den, - da den så er over 5 år

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 26-06-05 10:53

"solvang" <solvang@FJERNparadis.dk> skrev i en meddelelse

> ja - det skal den, - da den så er over 5 år

Og synet gælder 2 år frem, hvis den skal sælges igen, inden for den tid.

Thomas

Fra : Michal

Dato : 26-06-05 10:52

On Sun, 26 Jun 2005 11:22:22 +0200, Daniel wrote:
> Jeg er ved at sælge min MC og skal lige høre, hvordan det er med syn af
> sådan en karl.
>
> Den er indregistreret første gang d. 14/06-2000. Skal den til syn ved
> ejerskift?

Jeg kan ikke huske det når den er så ny :)

Men ældre MC'er skal synes ved hvert ejerskifte (eller rettere: ved hver
ændring på registreringspapirene). Dvs. også hvis der f.eks. bliver
fjernet en person fra 'fører' feltet.

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 11:13

> Men ældre MC'er skal synes ved hvert ejerskifte (eller rettere: ved hver
> ændring på registreringspapirene). Dvs. også hvis der f.eks. bliver
> fjernet en person fra 'fører' feltet.

Forkert !
Den skal kun synes ved ejerskifte, hvis den IKKE er synet inden for de
sidste 2 år !

Mvh
Morten

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-06-05 11:27

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Forkert !
> Den skal kun synes ved ejerskifte, hvis den IKKE er synet inden for de
> sidste 2 år !

Også Forkert!

Det er kun 2 år hvis cyklen er under 10år gammel, er den over 10 år gælder
synet i 1 År.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : solvang

Dato : 26-06-05 14:52

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Også Forkert!
>
> Det er kun 2 år hvis cyklen er under 10år gammel, er den over 10 år gælder
du mener fra 5 til 10 år, - så er det ved 2. år

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 26-06-05 18:44

Jeg tror vi er ved at nå frem til sandheden, men er der ikke éen der vil
opsymere?

/Simon

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-06-05 19:59

"Simon B. Hansen" <simon@SPAM_NEJ_TAKsart.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror vi er ved at nå frem til sandheden, men er der ikke éen der vil
> opsymere?

Jepz...

Cykler fra 0-5 år skal ikke synes ved ejerskifte
Cykler fra 5-10 År skal synes hvis det er mere end 2 år siden sidste syn.
Cykler over 10 år skal synes hvis det er mere 1 år siden sidste syn.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36 - Nysynet

Fra : Carsten

Dato : 27-06-05 11:39

Brian Sørup wrote:

> [...]

> Cykler fra 5-10 År skal synes hvis det er mere end 2 år siden sidste syn.
> Cykler over 10 år skal synes hvis det er mere 1 år siden sidste syn.

...og så blev den ged vist barberet igen igen igen....

<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=syn+ved+ejerskifte&meta=group%3Ddk.fritid.motorcykel>

Carsten