/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kæde spørgsmål?
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 25-06-05 21:32

Hej

Jeg vasker cyklen ca.en gang om ugen, dog blev sidste gang sprunget over,
når det sker bliver kæden også renset med petroleum, set efter og smurt.
Sidste gang strammede jeg kæden en lille smule, og i den forgangne uge har
jeg godt lagt mærke til kæden var blevet slap. Da jeg vaskede den idag ville
jeg også stramme kæden op, men jeg kunne skrue begge strammere helt i bund
uden kæden blev mærkbart strammere, så der kommer nyt sæt på først i næste
uge.
Men kan det passe det kommer så pludseligt, hverken kæde eller tandhjul ser
specielt slidte ud!

Stef



 
 
Stefan Jacobsen (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 25-06-05 21:34

Lige et tillægsspørgsmål, det er DID man køber når man vil ha kvalitet ikke?

Stef



Jens Jacob Bager Jen~ (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 25-06-05 21:52

> Lige et tillægsspørgsmål, det er DID man køber når man vil ha
> kvalitet ikke?

Ja

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



"J.C.Kløve" (25-06-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 25-06-05 22:10

Stefan Jacobsen wrote:
> Hej
>
> Jeg vasker cyklen ca.en gang om ugen, dog blev sidste gang sprunget over,
> når det sker bliver kæden også renset med petroleum, set efter og smurt.
> Sidste gang strammede jeg kæden en lille smule, og i den forgangne uge har
> jeg godt lagt mærke til kæden var blevet slap. Da jeg vaskede den idag ville
> jeg også stramme kæden op, men jeg kunne skrue begge strammere helt i bund
> uden kæden blev mærkbart strammere, så der kommer nyt sæt på først i næste
> uge.
> Men kan det passe det kommer så pludseligt, hverken kæde eller tandhjul ser
> specielt slidte ud!
>
> Stef
>
>
Der er ikke noget unormalt i at man kna køre endog ganske mange
kilometer hvor kæde ikke skal strammes nævneværdigt undervejs, ej heller
at den ligepludselig "dør", derhen at den slides meget hastigt i de
sidste levedage.

Jo det er DID når man ønsker noget kram, det er i hvertfald min erfaring.

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Stefan Jacobsen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 26-06-05 12:44

> Der er ikke noget unormalt i at man kna køre endog ganske mange
> kilometer hvor kæde ikke skal strammes nævneværdigt undervejs, ej heller
> at den ligepludselig "dør", derhen at den slides meget hastigt i de
> sidste levedage.
>
> Jo det er DID når man ønsker noget kram, det er i hvertfald min erfaring.
>
Takker for svarene, jeg var lige bange for den var krympet i vask!

Stef



Armand (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-06-05 02:17

Stefan Jacobsen wrote:
>
>
> Men kan det passe det kommer så pludseligt, hverken kæde eller tandhjul ser
> specielt slidte ud!
>

Jo, det er såmænd sådan det oftest sker/opleves!
O-ringskæder slides ikke mere end at den nødvendige efterspænding
udføres ubemærket ved skifte af bagdæk, hvorved at den endelige
nedslidning kommer til at virke ekstremt hastig

Ofte ses det at det kun er en række led der er markant nedslidt og alt
efter om man (du?) kontrollerer kædens "løshed" med disse led fixeret på
tandhjulene eller frit hængende vil opfattelsen af kædens behov for
efterspænding være forskellig
Konsekvensen er derfor at man altid bør kontrollere kædens tilstand á
3-4 gange med en halv baghjuls-rotation imellem hver!

Læs på DMC's FAQ om hvorledes at man kontrollerer og justerer kæden
nøjagtigst på lige ens egen model!
Link: www.DMC-org.dk

--
Armand.

Stefan Jacobsen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 26-06-05 12:43

> Jo, det er såmænd sådan det oftest sker/opleves!
> O-ringskæder slides ikke mere end at den nødvendige efterspænding
> udføres ubemærket ved skifte af bagdæk, hvorved at den endelige
> nedslidning kommer til at virke ekstremt hastig
>
> Ofte ses det at det kun er en række led der er markant nedslidt og alt
> efter om man (du?) kontrollerer kædens "løshed" med disse led fixeret på
> tandhjulene eller frit hængende vil opfattelsen af kædens behov for
> efterspænding være forskellig
> Konsekvensen er derfor at man altid bør kontrollere kædens tilstand á
> 3-4 gange med en halv baghjuls-rotation imellem hver!
>

Takker for svarene! Den bliver checket ca. en gang om ugen og der bliver
altid rullet mens jeg sidder på den. Nå men så er der jo dømt "svedende i
æsken" de næste par dage indtil posten kommer med den nye! Det går da godt
med den gamle kværn, 5. gear, for mager blanding og nu kæden, det er kanon
at have en gl. mc, der er altid noget at pudsle om.... hvis altså man ikke
var ved at renovere og bygge hus... nå men kommer tid kommer råd!

Stef



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste