> Jo, det er såmænd sådan det oftest sker/opleves!
> O-ringskæder slides ikke mere end at den nødvendige efterspænding
> udføres ubemærket ved skifte af bagdæk, hvorved at den endelige
> nedslidning kommer til at virke ekstremt hastig
>
> Ofte ses det at det kun er en række led der er markant nedslidt og alt
> efter om man (du?) kontrollerer kædens "løshed" med disse led fixeret på
> tandhjulene eller frit hængende vil opfattelsen af kædens behov for
> efterspænding være forskellig
> Konsekvensen er derfor at man altid bør kontrollere kædens tilstand á
> 3-4 gange med en halv baghjuls-rotation imellem hver!
>
Takker for svarene! Den bliver checket ca. en gang om ugen og der bliver
altid rullet mens jeg sidder på den. Nå men så er der jo dømt "svedende i
æsken" de næste par dage indtil posten kommer med den nye! Det går da godt
med den gamle kværn, 5. gear, for mager blanding og nu kæden, det er kanon
at have en gl. mc, der er altid noget at pudsle om.... hvis altså man ikke
var ved at renovere og bygge hus... nå men kommer tid kommer råd!
Stef